Jump to content

Колко е важна ламбда сондата


Recommended Posts

Ламбда сонда Thompson 18 месеца каране градско(13к) и извънградско(9к) - общо 22к

мъртвец - пълен и абсолютен. Изправила е линията като кардиограма след инфаркт.

Поръчах си истински лабди от USA и докато ги чакам да дойдат (понеже и другата кочина има нужда от ламбда) се наложи един малък воайаж до Варна - 880км общо, 114 литра гориво - разход 13л/100км

Кротко каране със средна скорост около 90-100км/ч.

Когато беше жива ламбдата - разхода в същия участък беше не повече от 8.2л/100км

Градското сега е над 18л/100 при нормални 13-14

Купон :unsure:

П.С. По дебелите книги ламбдите ги дават за консуматив но на всеки 80к а не като в моя случай, но най-вероятно пичовете не са и подозирали че съществуват такива химични съединения като български бензин А-95 :unsure:

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ngoro, frend - ти как разбра че е от ламбдата?

Питам защото и аз я смених, но не от това беше проблема.

Гаранция нямаш ли?

Аз също се съмнявам много в тукашния бензин между другото,

макар че зареждам 98.

Развий я и виж какъв й е цветът!

Той е показателен за повредата й!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Piar подозренията ми за мъртвата ламбда бяха от няколко месеца от както като дам газ и колата зарива нос. Също така градско почнах да зареждам много често. И накрая минах през Мишо да я видим и показваше 0.46V независимо какво правиш с педала на газта :flehan:

на АБТ-то сондата като я свалихме преди време беше оригиналната от преди 330 000 км. само дето някой льольо е сменял гарнитура на капака на клапани и е мацал силикон та сондата беше снежно бяла.

На Абк-то като я сменях преди се беше удавила от гориво. Щото имах запушена дюза на 4-ти цилиндър. След като почистихме нещата и сложих новата сонда - изкарах точно година и половина или 23 000 км. Сега като ми дойде американската и я сменям ще ви направя една снимчица на мъртвеца с възможните причини за леталния й край, споделени от Мишо :hilezh:

Няма гаранции за ламбди.

И от Имахижу са едни прекупвачи измамници и от Ауто плюс.

Сложил си я бил. Нацапала се била.

Той Мишо миналата година се видя в чудо с тия ламбди, направо беше спрял да ги сменя изобщо. А на Голф GTI, 4-жилна сонда най-бързо се познава ментака. Слагаш и колата работи 30 мин и после прегаря вътре масата и се отпаря от активния елемент и връщане за гаранция няма. А цените едни хубави от 190 та до 270 лв за сонда.

Сега ще ги видя тия дето съм ги поръчал колко са читави ама след като в каталога пише че ги слагат на някакви 6 литрови американси лами дето пикаят бензина в цилиндрите се си мисля че ще устискат повече от лайното дето сега имам

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, шашна ме!

аз смених въпросната сонда, и разхода ми от 12.5-13/100 падна на 11.5/100твърдо, а колата върви не по-лошо(даже обратното)

Бзех си немски БОШ!

Аз обаче съм на бензин, ти вероятно си с газ и ламбда контрол - иначе не мога да си представя подобен разход!

Не се вижда за каква кола става дума!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам бомба в колата :D

само на бензин, ABK 115 коня, 80-сетка

Напълно нормален си е тоя разход с умряла сонда :respekt:

Ако говорим конкретно за АБК... по всико което съм чел ламбдата е само и единствено за да се пази КАТАЛИЗАТОРА.

За тоя двигател важните елементи са Термодатчик,Температура на въздуха(Така и не разбрах къде точно е тоя датчик.. май е в дебитомера някъде), Дебит на въздуха и положенията на дроселовата клапа. Всички центровки и диагностики се правят без на никой да му пука за ламбдата. И мойта е загинала доста отдавна но при разход 12-14 и при условие че имам и газово няма никаква реална полза да я сменям. Преди време се бях замислил да си сложа катализатор и ламбда контрол на газовото + нова ламбда сонда.. ама над 500лв ми се видяха много за тази интервенция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ламбдата е само и единствено за да се пази КАТАЛИЗАТОРА.

Недей така, моля те.

Двигател без Ламбда е "open loop" система. Т.е. без обратна връзка. Гори по памет и газовете са "както се получат". Ламбда контрола въвежда "closed loop" - затворена система с обратна връзка. Тя контролира качеството на газовете и ги държи в тесни параметри. Така подобрява изгарянето, оттам и икономичност. А като следствие и на катализатора му е добре защото той работи в тесни параметри. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим конкретно за АБК... по всико което съм чел ламбдата е само и единствено за да се пази КАТАЛИЗАТОРА.

Те и ташаците не влизат вътре ама участват в ебаньето :)

Така че вЕрвай ни, ламбдата участва и още как !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,кога според вас ламбда сондата започва да подава сигнали?Още при студен двигател или когато колата вече е в някаква що годе работна температура?Ако при студен двигател ламбдата все още не участва в смесообразуването,значи "забиване на носа" не трябва да го има тогава?

Малко се откъснах от темата....надявам се Ngoro

да не се сърди много....:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че на съвсем студен токущо запален двигател ламбдата не участва. Първо двигателят тогава работи с богата смес (на смукач) и второ ламбдата дава сигнал когато се загрее до определна температура. Има два вида ламбди (сонди) - с нагревател и без. Тези с нагревател се затоплят електрически и дават сигнал по-рано от другите които разчитат на изгорелите газове да ги стоплят. Също така тези с нагревател са по-трайни. Поне моята е с нагревател (3 извода).

Мисля че термодатчиците обогатяват студената смес така че там може би трябва да се търси проблема.

-------

Все пак ламбда с нагревател загрява доста бързо (не знам колко) но може би след минута максимум ще е в час.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно на 2-рата минута ламбдето почва да мери на мойта кочина с нагревател. Не сме се отдалечили от темата съвсем добре си върви :flehan:

Има и 4 жилни сонди, при тях май 4-тата жица е още една маса. бах ли го ще питам Мишо. Само знам че ако е боклук 4-жилната се разбира доста по бързо от 3-жилната :( има и 5-жилни титаниеви и едни титаниеви дето работят в диапазон 0 - 5V за разлика от циркониевите дето работят в 0 - 1V интервал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, споделете къде се намира въпросната сонда и на коя й жичка да се закача за да видя какви показания ще ми даде? Просто от любопитство

Колата е Б4 1,6 АДА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намира се преди катализатора - ако не се лъжа, и се завива на разба(ф 18) като въпросните 3 кабелчета са тези който се виждат от нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен също ми се беше прецакала ламбда сондата и разхода ми гонеше 20/100 градско :hilezh: на извънградско нямаше голяма разлика.след като я смених нямам проблеми с разхода,падна на 10/100км средно.но имах проблеми с оборотите,докато и направят качествена диагностика :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...