Ngoro Публикувано 28 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2007 (Редактирано) Ламбда сонда Thompson 18 месеца каране градско(13к) и извънградско(9к) - общо 22кмъртвец - пълен и абсолютен. Изправила е линията като кардиограма след инфаркт.Поръчах си истински лабди от USA и докато ги чакам да дойдат (понеже и другата кочина има нужда от ламбда) се наложи един малък воайаж до Варна - 880км общо, 114 литра гориво - разход 13л/100кмКротко каране със средна скорост около 90-100км/ч.Когато беше жива ламбдата - разхода в същия участък беше не повече от 8.2л/100кмГрадското сега е над 18л/100 при нормални 13-14 Купон П.С. По дебелите книги ламбдите ги дават за консуматив но на всеки 80к а не като в моя случай, но най-вероятно пичовете не са и подозирали че съществуват такива химични съединения като български бензин А-95 Редактирано 28 Януари 2007 от Ngoro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
planto_p Публикувано 28 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2007 мамкаму ебаси разхода бе пич Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PiAr Публикувано 28 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2007 Ngoro, frend - ти как разбра че е от ламбдата?Питам защото и аз я смених, но не от това беше проблема.Гаранция нямаш ли?Аз също се съмнявам много в тукашния бензин между другото, макар че зареждам 98. Развий я и виж какъв й е цветът!Той е показателен за повредата й! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 29 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 За АБК двигател ламбдата е козметичен елемент.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 29 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 (Редактирано) Piar подозренията ми за мъртвата ламбда бяха от няколко месеца от както като дам газ и колата зарива нос. Също така градско почнах да зареждам много често. И накрая минах през Мишо да я видим и показваше 0.46V независимо какво правиш с педала на газта на АБТ-то сондата като я свалихме преди време беше оригиналната от преди 330 000 км. само дето някой льольо е сменял гарнитура на капака на клапани и е мацал силикон та сондата беше снежно бяла.На Абк-то като я сменях преди се беше удавила от гориво. Щото имах запушена дюза на 4-ти цилиндър. След като почистихме нещата и сложих новата сонда - изкарах точно година и половина или 23 000 км. Сега като ми дойде американската и я сменям ще ви направя една снимчица на мъртвеца с възможните причини за леталния й край, споделени от Мишо Няма гаранции за ламбди.И от Имахижу са едни прекупвачи измамници и от Ауто плюс.Сложил си я бил. Нацапала се била.Той Мишо миналата година се видя в чудо с тия ламбди, направо беше спрял да ги сменя изобщо. А на Голф GTI, 4-жилна сонда най-бързо се познава ментака. Слагаш и колата работи 30 мин и после прегаря вътре масата и се отпаря от активния елемент и връщане за гаранция няма. А цените едни хубави от 190 та до 270 лв за сонда. Сега ще ги видя тия дето съм ги поръчал колко са читави ама след като в каталога пише че ги слагат на някакви 6 литрови американси лами дето пикаят бензина в цилиндрите се си мисля че ще устискат повече от лайното дето сега имам Редактирано 29 Януари 2007 от Ngoro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 29 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 Значи ни остава да се молим да не се разваля Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 29 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 Колега, шашна ме!аз смених въпросната сонда, и разхода ми от 12.5-13/100 падна на 11.5/100твърдо, а колата върви не по-лошо(даже обратното)Бзех си немски БОШ!Аз обаче съм на бензин, ти вероятно си с газ и ламбда контрол - иначе не мога да си представя подобен разход!Не се вижда за каква кола става дума!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 30 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 нямам бомба в колата само на бензин, ABK 115 коня, 80-сетка Напълно нормален си е тоя разход с умряла сонда Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 Логично е колата да върви по-добре с изправна сонда (при положение че ЕКУ-то разчита на нея). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 нямам бомба в колата само на бензин, ABK 115 коня, 80-сетка Напълно нормален си е тоя разход с умряла сонда Ако говорим конкретно за АБК... по всико което съм чел ламбдата е само и единствено за да се пази КАТАЛИЗАТОРА. За тоя двигател важните елементи са Термодатчик,Температура на въздуха(Така и не разбрах къде точно е тоя датчик.. май е в дебитомера някъде), Дебит на въздуха и положенията на дроселовата клапа. Всички центровки и диагностики се правят без на никой да му пука за ламбдата. И мойта е загинала доста отдавна но при разход 12-14 и при условие че имам и газово няма никаква реална полза да я сменям. Преди време се бях замислил да си сложа катализатор и ламбда контрол на газовото + нова ламбда сонда.. ама над 500лв ми се видяха много за тази интервенция. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 ... ламбдата е само и единствено за да се пази КАТАЛИЗАТОРА. Недей така, моля те.Двигател без Ламбда е "open loop" система. Т.е. без обратна връзка. Гори по памет и газовете са "както се получат". Ламбда контрола въвежда "closed loop" - затворена система с обратна връзка. Тя контролира качеството на газовете и ги държи в тесни параметри. Така подобрява изгарянето, оттам и икономичност. А като следствие и на катализатора му е добре защото той работи в тесни параметри. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 съвсем точно тъй Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 31 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 Ако говорим конкретно за АБК... по всико което съм чел ламбдата е само и единствено за да се пази КАТАЛИЗАТОРА. Те и ташаците не влизат вътре ама участват в ебаньето Така че вЕрвай ни, ламбдата участва и още как ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PiAr Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 grizzly - абсолютно си прав. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cocteau Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 Те и ташаците не влизат вътре ама участват в ебаньето Значи са ме излъгали Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kody Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 Колеги,кога според вас ламбда сондата започва да подава сигнали?Още при студен двигател или когато колата вече е в някаква що годе работна температура?Ако при студен двигател ламбдата все още не участва в смесообразуването,значи "забиване на носа" не трябва да го има тогава? Малко се откъснах от темата....надявам се Ngoro да не се сърди много.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 (Редактирано) Мисля че на съвсем студен токущо запален двигател ламбдата не участва. Първо двигателят тогава работи с богата смес (на смукач) и второ ламбдата дава сигнал когато се загрее до определна температура. Има два вида ламбди (сонди) - с нагревател и без. Тези с нагревател се затоплят електрически и дават сигнал по-рано от другите които разчитат на изгорелите газове да ги стоплят. Също така тези с нагревател са по-трайни. Поне моята е с нагревател (3 извода).Мисля че термодатчиците обогатяват студената смес така че там може би трябва да се търси проблема.-------Все пак ламбда с нагревател загрява доста бързо (не знам колко) но може би след минута максимум ще е в час. Редактирано 31 Януари 2007 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 1 Февруари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2007 точно на 2-рата минута ламбдето почва да мери на мойта кочина с нагревател. Не сме се отдалечили от темата съвсем добре си върви Има и 4 жилни сонди, при тях май 4-тата жица е още една маса. бах ли го ще питам Мишо. Само знам че ако е боклук 4-жилната се разбира доста по бързо от 3-жилната има и 5-жилни титаниеви и едни титаниеви дето работят в диапазон 0 - 5V за разлика от циркониевите дето работят в 0 - 1V интервал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vesko@Audi Публикувано 2 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2007 колеги, споделете къде се намира въпросната сонда и на коя й жичка да се закача за да видя какви показания ще ми даде? Просто от любопитствоКолата е Б4 1,6 АДА Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 2 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2007 намира се преди катализатора - ако не се лъжа, и се завива на разба(ф 18) като въпросните 3 кабелчета са тези който се виждат от нея! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibonev85 Публикувано 5 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2007 на мен също ми се беше прецакала ламбда сондата и разхода ми гонеше 20/100 градско на извънградско нямаше голяма разлика.след като я смених нямам проблеми с разхода,падна на 10/100км средно.но имах проблеми с оборотите,докато и направят качествена диагностика Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts