Jump to content

Тресене при шофиране с над 120 км/ч


HannoSLM

Recommended Posts

Здравейте и за много години! Живи, здрави и нека само хубави неща да се случват!

 

Имам един много дразнещ проблем, който не се появява постоянно и за сега не може да намерим причината. Колата от време на време се тресе при шофиране над 110-120 км/ч. Понякога тресенето над 140 км/ч изчезва, понякога става по-силно и си усилва честота - не мога да намеря никаква зависимост кога се появява и кога не. За сега сме направили/проверили следното:

 

- Тествани 2 комплекта джанти с 4 комплекта гуми 18 ки (монтирани при различни майстори за всеки случай)

- Нови 19ки с 2 комплекта гуми

- сменена е почти цялата предница (амортисьори, биалетки, 6 носача, задкормилни накрайници, дискове, накладки и пр)

- задницата е ремонтирана също почти цялата без амортисьорите

- каретата уж са проверени и са здрави

- главините също на пръв поглед с ок, не дават никакви признаци за проблем като виене или пр.

- накладки и дискове са нови

 

Тресенето си остава, като лятото по-рядко се случваше. Сега зимата, като че ли се появява по-често - прегледах джантите и по тях няма лед. При каране по бабуни не се чува никакво тропане/хлопане или някакви странни звуци.

 

Какво може да предизвиква такова тресене, което се появява от време на време? Може ли да е от кормилната рейка? Струва ми се че е нещо елементарно, което просто убягва и никой не може да се сети за него.

 

Единствения симптом, който мога да споделя е, че от време на време се усеща втвърдяване на волана при шофиране в завой.

 

Всякакви идеи са добре дошли

 

Поздрави

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на различните комплекти гуми/джанти нарочно бях на различни места. Не знам дали са доказани но всеки път е едно и също. Ползвам съм маргел младост и от скоро на сливница, тези на моста на захарна фабрика и веднъж едни квартални.

Няма фланци.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид реглаж на окачването. Не съм сигурен дали може да оказва влияние за тресене на определена скорост, но един преглед не би бил излишен, след като гумите и налягането в тях са ОК + липса на фланци. За доказан човек за реглаж бих препоръчал Стефан , който е преди тунела от Люлин посока центъра. Трябва задължително записан час. Ето и телефон , ако решиш 0878352168.

Редактирано от danson
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, хубав реглаж също правят и при паркинга на Хит/практикер. Пада се като тръгнеш от метростанция сливница към обеля. И след 200-300 метра на първия светофар вдясно, точно на входа на паркинга. 6plus се казваше фирмата по спомен. Закарах им една кола наскоро и нямам оплаквания, много точни. Даже и ти издават нещо като членска карта, имаш гаранция на реглажа и имаш и един безплатен реглаж за следващите 6 месеца. Примерно, ако смениш нещо и тн. С предварителни часове е. Има им телефона из интернет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешни карета. Триподи са и се износват основите. Като караш нормално ,баз държа че е по-слабо. Ако направиш няколко давания на газ ще е по-силно, особено от ниска скорост/място. Като покараш известно време с тая скорост се успокояват леко, а в някои завои може да изчезне напълно.
Висящ лагер и баланс на кардана, но залагам на вътрешни карета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HEPBAKA мерси за включването. Това пишат и по много чуждестранни форуми като често срещана причина. Много логично ми звучи, но каретата са проверявани и са ок. Ако не бяха толкова безбожно скъпи (по 1000 лв едното по спомени) щях да ги сменя - външните са на по-нормални цени. Утре колата отива за смяна масло, така че се заемаме да елиминираме проблема. Малко тъп въпрос, но моля те разясни какво значи висящ лагер?

 

@krassi_110 мерси ще ги имам предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециклират се за по 140-150лв броя при Жан. Няма как да ги провериш дали са добре, щото драмата не е класическата, която се хваща с разклащане на полуоската. Проблема е че са ТРИПОД, демек три топчета вътре, контактуващи с външната част на полуоската и след това пръта и. Издълбава се основата и тея топчета си разместват положението при каране и излизат от баланс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом не може да се диагностицират, трябва да се сменят и 4те .... прати ми тел на Жан моля. Не съм фен на рециклирането, ама тука разликата в цената е доста голяма.

 

Мисля да се започне едно по-едно с най-евтините ремонти първо и да вървим към най-скъпите, докато не се елиминира проблема.

 

ако все пак проблема е с каретата, нормално ли е да се усеща това тресене веднъж на седмица и само на 120 км/ч? Много често над 180 км/ч напълно изчезва. През останалото време колата си върви добре. Лятото може би 2-3 пъти само ми се разтресе и то за около 10-тина мин каране. След това изчезва .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, HEPBAKA said:

Умно момче си, Гугъл е твой приятел. Всеки сервиз знае как да стигне до Жан.

Ако сервиза на Жан е Жизет до окръжна болница, отзивите са доста лоши .... Там не бих отишъл, по-скоро ще си платя четири нови карета по 1000 лв :( Въобще с рециклиране на каквито и да било части, само ядове до сега, за това на д2ката нямам нищо рециклирано! Поне тази кола ще се напъна да я запазя в оригиналния си блясък, все пак е по-специална от останалите :razz:

 

11 hours ago, Passi said:

Смени местата на каретата и ако  проблема е в  тях ще изчезне.

мерси за идеята, ако тресенето не се оправи след по-добър баланс на мостове и кардан, и по-детайлна проверка на ходовата част, това ще е следващата стъпка.:zustimm: След това нова рейка и в най-краен случай нови карета :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

пичове евала че ви има разгледах всичко по темата но моя  проблема е подобен с особеноста че аз вече не мога да вдигна дори 80 км без колата да не започне да тресе прави го само при малки обороти 1500 2000 преди да превключи ходих на майстор огледахме колата и поне нещо  видимо от долу няма. В кавички майстора не е доказан на подемник под наем за 10 евро на час огледа представляваше с остра штанга напаване за луфтове на тампоните на кутията и дърпане на горе на долу на кардана, при него забелязах че гумата във висящия лагер беше много мека, не е скъсана но кардана играе на ляво на дясно. Сега не зная дали може да е от кутията висящия лагер или тампони на кутията последните 2 ми казаха че са добре, колата е в движение  всичките скорости превключват, казват че може да е от КУТИЯТА . Хора моля даите съвет колата ме слуша от много години пиша от Германия  швабите мръсни са много зле само вдигат рамене или се правят на луди от скоро съм регистриран и се извинявам за дългото четене ..... кутия тампони висящ лагер каре или наи добре цял кардан комплект  колата е Ауди а8 1998г  4.2 клатро 299кс. 

Редактирано от Tihomir-iliev-audiA8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, гумата на висящия лагер наистина е мека, защото самия тампон е тънка гума. Но това, че кардана танцува наляво и надясно не ми харесва. Насочи вниманието си натам. Направете ревизия на кардана, свалете го и го огледайте. Вижте да няма паднала балансираща тежест, да не е заминало някое каре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря колега ще го огледаме задължително но забравих да напиша и че ми светна червена лампа САТ преди не се е появявала имаш ли идея, преди имах книга като светне нещо отварям и чета за посока но жена ми я изгуби :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.11.2017 г. at 20:30, koko60 написа:

Здравей колега, гумата на висящия лагер наистина е мека, защото самия тампон е тънка гума. Но това, че кардана танцува наляво и надясно не ми харесва. Насочи вниманието си натам. Направете ревизия на кардана, свалете го и го огледайте. Вижте да няма паднала балансираща тежест, да не е заминало някое каре.

Колегакаретата които са в двата края на кардана  сменят ли се ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎27‎.‎11‎.‎2017 at 1:51, Tihomir-iliev-audiA8 написа:

благодаря колега ще го огледаме задължително но забравих да напиша и че ми светна червена лампа САТ преди не се е появявала имаш ли идея, преди имах книга като светне нещо отварям и чета за посока но жена ми я изгуби :wall:

 

Проблем в кутията е тая лампичка

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Тресенето се получава от заминал лоукъп на торк конвертора или турбината на скоростите опитва се да го заключи и преплъзва .

Тресе при една междинна газ когато е включила кутията на 3та 4та или 5та на 1 2 не го прави. Също се изразява при изкачване когато оборотите са около 1200 1700  няма го след 2000 оборота

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, сменено е преди около 50 000 км. Сега ще го сменям за втори път, като дойде времето и за маслото на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята ми беше ако си го сменял и да е спряло да се получава това тресене защото при 2 осмици с този автомат м се случва да спре и след 15тина хил пак започва но при теб може да е било от неще съвсем друго извинявам се ако съм те подвел с нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...