Jump to content

Анализ за втора ръка Audi A4 B8 TDI 2.7 и съвети


Recommended Posts

Цел: закупуване на правилното Audi A4 B8, 

Изисквания: автоматична, под 200k, цветни навигация/FIS, седан.

Предпочитания: обичам вътрешен комфорт, медия, електрически неща. Външността не ме вълнува толкова. 

 

База за сравнение - карам Audi A3 TDI 2.0 2010 140к s-tronic. Супер ме кефи, сега търся горе долу подобно ускорение и мощност, но по-голяма кола - A4.  

 

Въпрос "Бензин": като цяло ми се струва, че бензиновите харчат повече и доста скъпо излиза. Затова съм се насочил към TDI. Бъркам ли, че поне 2,3 литра повече харчат бензините? 

 

Въпрос "Пробег": има ли цифра, грубо казано, след която вече почват доста да се чупят? След колко километра нормална експлоатация ще се чупи прилично често? Знам, че няма точна цифра, ама какъвто и да е ориентир е от полза.


Въпрос "Тегло": ако A4 е пак 2.0 TDI като A3, ще е по-мудна защото е по-тежка (1495 vs 1385kg). 100кг Правят ли разлика наистина? Има ли логика да търся 2.7 TDI вместо 2.0 за да компенсира разликата в купето?

 

Въпрос "Multitronic": Multitronic (CVT) виждам, че са чупливи, трудно се поправят. От друга страна B7 са били по-зле, а сега са позакърпени с B8. Но ако искам да я избегна, трябва да е Quattro, които харчат TDI 9 и TFSI 10 по книжка. По средните километри, които карам на година и цените на бензина, 3л разлика дават за 5 години 4,300лв. Не е ли по-добре да си заделя 2,3 хиляди за поправка ако въобще ми се развали Multitronic-a?

 

Въпрос "S-tronic проблеми": S-tronic ми е чудесен за каране, и чета много добри неща за него - по-малко се разваля, поправя се по-евтино. Има ли дефект или някакъв проблем, който не съм успял да засека във форумите?

 

Въпрос "S-tronic струва ли си": Струва ли си да гоня заради S-tronic Quattro бензин, което ще ми излезе толкова по-скъпо?

 

Обща цена на притежание: За да изчисля колко точно ще похарча за 5-годишна употреба един автомобил съм си направил тази Excel таблица, която се включват абсолютно всички разходи, които знам. Може да е полезно и за вас като си попълните вашата кола или кола, която обмисляте да купите. Сложил съм вътре този автомобил, можете да го погледнете. Ако има интерес, мога и на сайт да го направя. 

 

Конкретни обяви: виждам няколко обяви, които ми влизат в бюджета, някой може ли да даде какъвто и да е полезен съвет. Начинаещ съм, така че почти всичко, което ми кажете ще ми е полезно. А ако имате впечатления за конкретна кола/продавач още по-добре:

18,999 - Audi A4 2.7TDI/navi, и Скрийншот

19,499 - Audi A4 2.7V6TDI LED/NAVI/AVT, и Скрийншот

19,700 - Audi A4 2.7TDI Avtomat, и Скрийншот

19,999 - Audi A4 2.7TDi Aut/Navy, и Скрийншот

20,999 - Audi A4 2.7 tdi, и Скрийншот

21,977 - Audi A4 2,7;KAMERA;KOGA;, и Скрийншот

24,500 - Audi A4 2,7TDI, и Скрийншот

24,500 - Audi A4 2.7 TDI,B&O,NAVI,FULL, и Скрийншот

(Сложил съм скрийншоти, за да може като се свалят обявите пак да се вижда за какво е говорено)

 

Благодаря за всеки отговор предварително. Ако мога и аз да помогна с нещо и да съм полезен, кажете. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако твърдо си решил да взимаш 2.7 TDI в B8, твърдо забрави за комбинацията му с мултитроник. 

 

Защо - това е най-големия мотор, който се слага на мултитроник кутия, а както може би си чел, нютонметрите изхабяват мултитроника и няма значение дали се поддържа изрядно и дали се кара винаги нормално.

 

Ако искаш да ти гори малко, варианта е 2.0 TDI в B8, един приятел продава B8 2.0 TDI светлосин Авант с ремонтиран мултитроник, според мен ще го даде за около 16,000 лв. Ако имаш интерес пиши ми на лично съобщение.

 

Ако разхода не е чак такъв проблем, твърдо 3.0 TDI с Quattro и S-tronic. Аз имам такава и не гори толкова много, абсолютно е поносим разхода. 

 

S-троника също си има своите слаби места, но вече доста хора в София могат да го ремонтират и ремонта на възлите му е сравнително по-евтин отколкото на мултитроника. Също така практиката показва, че мултитроника се чупи изведнъж и оставаш на пътя, докато при S-tronica започват сиптомите и постепенно се засилват. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, mgpepe said:

Обща цена на притежание: За да изчисля колко точно ще похарча за 5-годишна употреба един автомобил съм си направил тази Excel таблица, която се включват абсолютно всички разходи, които знам. Може да е полезно и за вас като си попълните вашата кола или кола, която обмисляте да купите. Сложил съм вътре този автомобил, можете да го погледнете. Ако има интерес, мога и на сайт да го направя.

 

 

 

Мисля че 17% на година обезценяване е малко множко за някои коли и малко за други. Няма да е лошо да може да се слага отделен процент за различните коли. Също не е нуждо на правиш това упражнение с отделна таблица - в Google Spreadsheets са сложили формула за това: цък.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш още в основата.

Първо отричаш бензинови 4 цилиндрови мотори, щото предполагаш че "ще ти излязат скъпо" и после гледаш дизелови шестаци...

 

Търси 2.0тфси с история и поправен проблем с маслото.

Разхода му на гориво е съпоставим с дизеловите шестаци, но има по-малко потенциални проблеми и е по-евтин за обслужване.

Отделно е много по-лек, което играе съществена роля върху поведението на колата.

Работния му диапазон е много по-широк от който и да е дизел, също има и по-добър риспонс и звук.

 

Според вкуса ти, има и куатро, има и S-tronic, каквото си избереш.

 

 

 

А 2.7 изобщо не го гледай.
Това е супер безсмислен мотор. Хем поддържаш и влачиш тоя 400 кила шестак, който гори като 3.0, но върви като 2.0...

Неслучайно след фейслифта тоя мотор вече не се предлага. Няма смисъл от него.

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еха, супер. Доста полезно и малко тъжно, колко нищо не разбирам. 

 

@Norton, Да, има логика, че Multitronic-a се натоварва повече. За 3.0 TDI Quattro е супер ама под 25к лв почти няма. Пък аз мислех до кум 20, 20 и нещо да си взема кола. Ще помисля дали мога да се напъна още малко. 

 

@CVT Ами аз я бях сложил тази формула, ама после я смених с конкретни проценти, точно за да мога да си ги определям. И си прав, че е хубаво да можеш за всяка кола да си слагащ процент. Ей сега ще го променя. 17% съм сложил защото от четенето видях, че горе долу 60% се губят (демек точно 17% за 5 години) 

 

@Audi_FeN_1 Не знаех, че "Гори като 3.0, но върви като 2.0". Ако е така, то наистина няма никакъв смисъл. Дори не съм се замислял, че V6 са по-тежки и има разлика. Ще погледна какво има в 2.0 TFSI категорията. Този проблем с маслото колко струва и може ли лесно да се оправи ако не е оправен? Това дето разправят, че гори масло, нали за него става дума? И последно - какво значи "Работния му диапазон е много по-широк"?

 

Еми момчета, върнахте ме в първи клас, ама поне изглежда, че ще съм поне на прав път. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Norton said:

Ако твърдо си решил да взимаш 2.7 TDI в B8, твърдо забрави за комбинацията му с мултитроник. 

 

Защо - това е най-големия мотор, който се слага на мултитроник кутия, а както може би си чел, нютонметрите изхабяват мултитроника и няма значение дали се поддържа изрядно и дали се кара винаги нормално.

 

Имам колега който кара такава на истински 200 хил.км. Преди седмици и прави втора (при него) смяна масла на кутията и въпросната се държи отлично. Мотора му е по-мошната версия с 190 коня. Дърпа прилично и гори малко (8-8.5/100 градско). Заради липсата на торкконвертор разххода е идентичен с ръчката. Не агитирам конкретно за такава но ако колата е на доказуеми километри и поддръжка заради славата и може да се вземе читав екземпляр за къси пари.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Е хубаво, ама като ми обясниха тези неща съм доста разколебан. А 200хил км читав екземпляр ли се счита? Все пак можеш да ми пишеш ако имаш цената на ЛС, но няма да те лъжа, трябжа да е много къса за да надмогне казаното тук и този пробег :\

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ясно, ще го имам предвид. 


Момчета, много сте полезни, благодаря ви! 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, mgpepe said:

Еха, супер. Доста полезно и малко тъжно, колко нищо не разбирам. 

 

@Norton, Да, има логика, че Multitronic-a се натоварва повече. За 3.0 TDI Quattro е супер ама под 25к лв почти няма. Пък аз мислех до кум 20, 20 и нещо да си взема кола. Ще помисля дали мога да се напъна още малко. 

 

Много правилно разсъждаваш когато правиш подобна сметка - колко реално ще ти струва колата. Въпросът е, че винаги може да излезе някой непредвиден разход и статистиката показва, че такива разходи излизат особено при коли в които не е избран най-оптималния вариант на двигател/скорости/доказуема сервизна история. Погледът ми от последните 10 години е, че автокъщите масово вкарват най-големите гробове за да изкарат поне няколко хиляди лева от тях. Повечето обяви които си дал, са линкове към автокъщи. Ако искаш по-малко непредвидени разходи, вземи си 2.0 TDI с ръчка (или мултитроник щом не искаш ръчка) - това ще ти бъде по бюджета. Вариант също е 2.0 TFSI - има една американка на 20,000 лв която е с S-tronic, но колата гори масло, така че евентуално ще правиш ремонт ако смяташ да я караш много. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, mgpepe said:

 

Е хубаво, ама като ми обясниха тези неща съм доста разколебан. А 200хил км читав екземпляр ли се счита? Все пак можеш да ми пишеш ако имаш цената на ЛС, но няма да те лъжа, трябжа да е много къса за да надмогне казаното тук и този пробег :\

 

 

Хич не е къса цената (20к) но той човека няма намерение да я продава сега независимо че има поне двама с парите в джоба и без да се пазарят я взимат. Просто не можа да открие нещо за около 30 хил. което да е по-добро от въпросната кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, mgpepe said:

Ще помисля дали мога да се напъна още малко.

 

 

И аз правих подобни сметки когато бях по-млад (може би на твоята възраст) преди да купя втората си кола. Накрая си спестих най-много от самото финансиране. Взех отворен кредит, който мога да изплащам когато си искам и се напънах да го изплатя за доста кратко време.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Norton Има две американки quattro/s-tronic, коя мислиш, че е по-добра? 

(1): Audi A4 4х4 TFSI, и Скрийншот (частна. Има камера за задно виждане, ама е домушарка. И навигацията показва S4. Поражда съмнения)

и (2): Audi A4 2.0T Quattro, и Скрийншот (частна но се продава в аутоплаза. Седи отдавна, но собственика не иска да сваля нищо цената, поне когато приятелката ми си търсеше ауди преди няколко месеца. също така, тази има червен монохромен дисплей, има ли как да се смени с цвете в последствие?)

 

А има и една немкиня:

(3): Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic, и Скрийншот. Не съм сигурен дали "Сменени са двата съединителя и веригата на двигателя" е хубаво или лошо.

 

@CVT То май така ще стане наистина. В днешни дни нямат право да те заключват в заем - можеш да си го изплатиш предварително срещу 1% от оставащата главница. По тази причина естествено всички заеми така са структурирани, че в началото плащаш само/предимно дължима лихва. Има и друг момент - аз хубаво ще ги изплатя тия пари за отрицателно време, че бизнеса ми добре се движи, ама една вина ме гони, че давам повечко пари за нещо, което не ми прави пари :mellow: Ще трябва да успея да се отпусна с мисълта, че съм си заслужил този размер харч, за да му се изкефя напълно

 

 

Редактирано от mgpepe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е че си се ориентирал вече към TFSI, но е задължително да се запознаеш добре с прословутия проблем на Б8-ците с горенето на масло. Също трябва да можеш да проверяваш по документи дали проблема е отстранен, както колегата @Audi_FeN_1 споемна по-горе. Иначе друг начин за проверка няма, тъй като ако колата ти има този проблем ще разбереш чак след като навъртиш 2-3 хил. километра. Иначе пазара е пълен с такива Б8-ци, защото собствениците си ги подхвърлят като горещ картоф един на друг.

 

Има страшно много изписано по този проблем, просто в Гугъл търси TFSI oil consumption.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си представя да дам над 20к за кола и да знам,че на другия ден трябва някой да и сваля двигателя и да го разкости.Кой каквото ще да ми говори за мен в Б8 бензиновите двигатели не са за предпочитане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това се проверява преди да се купи - нали точно това съм написал!

 

Ако няма документация че проблема е отстранен е добре да се избегне. Продавача няма да се съгласи да свали цената с цел да компенсира за ремонта и ще твърди че тази кола няма такъв проблем. Има вероятност да е прав, но няма начин да се провери това. Никъде няма данни какъв процент от колите са засегнати, но се знае че не е 100%.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох внимателно твоя ексел.

:)

Да разбирам ли правилно че 25к за кола и 729лв на месец разходи не те бъркат? Това са пиковите стойности заложени от теб?

Ако е така , обърни внимание на гаранционни коли , там перото поправки можеш да го махнеш а  перото поддръжка ще се занижи а разхода за гориво заложен от теб ще бъде силно редуциран  при новите дизели (над 7к)

 

Ето тази обява ми хареса, с най виоско ниво на оборудване е:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11464852663036393&slink=1zb0kv

Тук влизаш по твоите параметри и колата има и н1 данък и целево финансиране.

 

Тази също е ок, но си трябва пазарлък в Порше да ти поемат безплатно обслужването за срока на гаранцията, да ти платят ГО и каско за 1-вата година и да ти смъкнат 5к и/или да ти я продадат с остатъчна стойност:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11477902059739706&slink=1zb0kv

 

Ръководел съм се изцяло от ограниченията зададени от теб: Много богато вътре, 729 месец+25к вноска.

Т.е принципно ако това са ти ограниченията и ще караш 5г не виждам проблем да търсиш коли до 49-51к, просто разхода за изплащане трябва да се компенсира от гориво и ремонти.

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази в Аутоплаза съм я гледал, не е отстранен проблема с разхода на масло. Продавача отказва да свали повече от 500 лв. Можеш да сложиш цветен FIS но ще трябва да сменяш таблото и малко или много си е приключение (component protection, кодиране, вкарване на правилните километри и т.н.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, CVT написа:

Точно за това се проверява преди да се купи - нали точно това съм написал!

 

Ако няма документация че проблема е отстранен е добре да се избегне. Продавача няма да се съгласи да свали цената с цел да компенсира за ремонта и ще твърди че тази кола няма такъв проблем. Има вероятност да е прав, но няма начин да се провери това. Никъде няма данни какъв процент от колите са засегнати, но се знае че не е 100%.

Ти ще набиеш ли 5 бона в тоя дръгел и после да го пуснеш на пазара в БГ. който както знаем е на доста занижени цени,Иди обяснявай на някой после какво си правил по колата,и то ако не е човек от форума примерно дето знае за кво иде реч.Ще си я караш во веки веков :) Пък и аз вяра на майстори много нямам.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, manchorov написа:

Ти ще набиеш ли 5 бона в тоя дръгел...

 

Mного коли има на запад със гаранционно отстранен проблем и сменени двигатели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 minutes ago, manchorov said:

Ти ще набиеш ли 5 бона в тоя дръгел и после да го пуснеш на пазара в БГ. който както знаем е на доста занижени цени,Иди обяснявай на някой после какво си правил по колата,и то ако не е човек от форума примерно дето знае за кво иде реч.Ще си я караш во веки веков :) Пък и аз вяра на майстори много нямам.

Ами нали и аз точно това казвам (за трети път вече :)) - да не се купува ако ремонта не е направен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Audi_FeN_1 написа:

 

Mного коли има на запад със гаранционно отстранен проблем и сменени двигатели...

И цените са им много различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Teo Teo за съжаление не си разбрал структурата на ексела. Първия ред е цената на колата, а не първа вноска. Отдолу пуле първа вноска и месечни, чийто сбор е цената отгоре +лихвата за финансирането. Тези две коли са съвсем друга категория. Такава цена ще е втората ми кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Teo Teo написа:

Ето тази обява ми хареса, с най виоско ниво на оборудване е:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11464852663036393&slink=1zb0kv

Е кое тук му е високото ниво на оборудване?Ти поне имаш Б8 и знаеш.Погледна ли я тая кола въобще?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и цената и е без ДДС...демек трябва над 45к да се платят за нея :)

Интересно, как човека гледа коли за 19-20к, а му се предлагат такива за 65...понеже няма да усети лизинга и ремонтите ще му отпаднат като перо :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...