Jump to content

Ауди А5 2.0 TDI (170 hp) или Ауди А6 2.0 TDI (140hp)


Recommended Posts

Здравейте колеги.

 

Смятам в близко бъдеще да се присединя към клуба на Ауди притежателите и ми е нужен съвет. Първо искам да се извиня ако последват много тъпи въпроси , просто съм нов и не разбирам кой знае колко. Направих си труда да изчета почти всичко свързано с 2та автомобила и така на пръв поглед ще си кажете,че въобще нямат база за сравнение, но нека си изложа аргументите. 

 

Първо да кажа,че търся колата да е с ръчна задължително, за куатрото нямам претенции. Минавам по около 20 000 км годишно като 60% е градско и 40% извън. Спокоен шофьор съм и на пръсти се броят случаите в които съм карал с над 130. Да не говорим ,че маршрута,който ще минавам в 90% от времето е осеян със знаци 60/80 и да качиш над 100 е немислимо, освен ако не искаш близка среща с някоя мантинела или катаджия. Магистрала я види 2пъти годишно , я не. 

 

Можете да видите вече, защо по-големия двигател ще ми е безполезен. Изчетох много коментари за това как А6цата е за тънкачи и как си щял да си последен на светофара, но доста такива са ме подминавали на пътя и доста клипчета изгледах как ускоряват и да си кажа ,че  е над 2пъти по-бързо от сегашния ми автомобил, към който нямам претенции.

 

Сега, това което ме грабна в А5цата е че имаш опцията ръчна с 4х4, както и една идея по-хубавия дизайн (това е лично мнение) и малкия разход ,което ме устройва перфектно.Също така много повече го хвалят от към надеждност спрямо А6цата. Въпроса ми обаче е има ли смисъл от подобен автомобил , ако няма да се възползваш от потенциалната му скорост? Бих отделил по-голямата сума за А5 , само ако евентуално ще ми осигури по-малко главоболия от към поддръжка и посещения в сервиза.

 

Нека да отбележа и че нямам намерения да се перча пред никой. По кафета ходя само с повод и въобще не ме интересува какво ще си мислят сульо и пульо ако карам Ауди на ръчна с предно. Искам комфорт , пространство , икономичност, надеждност и дълголетие.

 

Има ли шанс, някой от горните екземпляри да ми го осигури или да се преориентирам докато е време.

 

За тези които се чудят, от 5г. съм шофьор и карам Фиеста 96/ 1.25 / бензин. Доста непретенциозна количка , но за 5 години само 1 съединител и гориво и сипвам. Затова може да се каже ,че съм привързан към надеждността.

 

Благодаря предварително за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, ManofSteel написа:

 ... Затова може да се каже ,че съм привързан към надеждността.

 

Значи си се насочил към чисто ново Ауди  или такова на под 100 000км. Бюджет има ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах , бих отделил повече ако ще ме вози по-дълго. Чисто ново е силно казано 2006-2011 ме устройва перфектно. Все пак и ще ми е 2ра кола, не искам да се изхвърлям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Форд Фиеста на Ауди А5/А6 .... изхвърляне. Вземи малко почети из форума. Има предостатъчно информация за всичко. Ако срещнеш изрази от типа "опънах палатка пред сервиза" няма да се плашиш. Продължаваш да четеш ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега вземи си А6 4Ф, 2.4 бензин, сложи му газ, куатро с ръчка или на предно, все тая в твоя случай. Не е бегачка, но е евтино и удобно, според мен, това е перфектно за тебе :) 

Редактирано от petrishki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми за Дизела беше точно ,за да избегна големия разход на бензина и скопяването на колицата с газ. Обмислих го иначе много преди да погледна TDIто. Наще карат на газ и направо ми идва да сляза и да хвана някой автобус или бакшиш. Не я ли сложат като хората е само ходене по мъките.

Редактирано от ManofSteel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да не е преди 20 години, карането на газ да е мъка. Мислете по-реално, да сложиш една газова на обикновен 15 годишен мотор не е много сложно... Купувай тогава 3.0 тди и приключвай темат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С удоволствие бих , но 3.0 няма вариант с ръчка и на предно. Автоматика го презирам, пък и като няма и да помирисва 140 даже какъв ще е смисъла? Гледам баланс да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега подхода ти за избор на кола е много разпространен, но неработещ. 
 

3 hours ago, ManofSteel said:

2006-2011 ме устройва перфектно

В тоя диапазон има коли от 10 000 до 35 000 лв, 2.0тди А5 и А6.

Отвори https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6  и  https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A5 и прочети, какви са моделите, производственните им години. Какви мотори има, какво задвижване, какви скорости и прочие.

След това отваряш произволен сайт за коли, задаваш интервалните години на първия харесан модел, допълваш с критерии за мощност за да си отсееш подходящата моторизация и гледаш коли. Отбелязваш си някъде колко струват средно. После така с следващия модел и т.н. 

След това се връщаш пак тук, с конкретен модел А6 или А5 и малко по-конкретни въпроси и конкретен бюджет за кола и така.

 

3 hours ago, ManofSteel said:

Спокоен шофьор съм и на пръсти се броят случаите в които съм карал с над 130. Да не говорим ,че маршрута,който ще минавам в 90% от времето е осеян със знаци 60/80 и да качиш над 100 е немислимо, освен ако не искаш близка среща с някоя мантинела или катаджия. Магистрала я види 2пъти годишно , я не.

 Аз вярвам, че за такова каране 2.4 бензин на газ ще е много по-практичен и едновремено по-приятен за каране от дизела. Няма да мислиш за маслена помпа (както е при 2.0тди), няма да мислиш за дюзи, не е 4 цилиндров и прочие хубави неща. Има приятни за по 13-15к лв. 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От параметрите 60% градско, 40% извънгрдаско (8000км), караш кротко и т.н. защо се търси автомобил в класа на А6? Може би бензиново мондео ще е по-подходящо + газ. Защо търсиш премиум? Каква е целта на покупката? 


2.4 - не върви, градско 15-18л разход, извън 12-13л, имаш вериги 3500лв, демфер, 7 литра масло, 2 глави и т.н. V6. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, искам А6 , защото ми се кара голяма кола , просторна и икономична.

Да не е бензин ,за да харчи много и без газ, че се изприщвам. Цял живот се возя в коли на газ и само ядове.

Да е ръчна , че не обичам автоматик и да не е много скъпа за подръжка.

А6 2.0 ТДИ се вписва перфектно.

Единствения проблем,който изниква е надеждността, затова търся съвет и дори оглеждам А5 2.0 170 хп 4х4.

Кара ми се Ауди и това ми изглеждат наи-добрите варианти. Да добавя само ,че пътя е миксиран. Влизам от градско в извън и обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В заглавието точно и ясно пише TDI тук се почна пак с бензина с газта други марки... след няколко поста сигурно някой ще предложи направо S5/S6.... Към автора на темата вземи тази, която е на по-малко км. със сервизна история... +1 за А5 170к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишат хората, защото за да е истинско Ауди А6 трябва да с голям мотор, автомат и куатро. Карал съм А6 2,0 тди 140 коня и  няма нищо общо с истината, обикновена колица с ръмжащ мотор помпа-дюза. Няколко човека по-горе намекнаха, като не искаш голям мотор, автомат и куатро, защо ти е А6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, mili 75 said:

Пишат хората, защото за да е истинско Ауди А6 трябва да с голям мотор, автомат и куатро. Карал съм А6 2,0 тди 140 коня и  няма нищо общо с истината, обикновена колица с ръмжащ мотор помпа-дюза. Няколко човека по-горе намекнаха, като не искаш голям мотор, автомат и куатро, защо ти е А6.

Не ми обяснавай какво си карал какво не ПОГЛЕДНИ ЗАГЛАВИЕТО, щом произвждат хората значи има за какво... тва не ставало онова не ставало на едната поддръжката е била скъпа другата не вървяла ми скачайте на градския транспорт. И аз съм карал коли с по 400-500 коня под капака и КВО всички малолитражки не стават така ли трябва да мисля....

Редактирано от Exclusive77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Exclusive77 написа:

щом произвждат хората значи има за какво

И на мен точно това ми е мисълта. Казват, че ако не е куатро ,автоматик и голям мотор защо ти било Ауди? Ми нали затова го има този "базов" мотор.За хора на които не им трябват всички тия "екстри".  Ако на никой не му трябваше такова Ауди нямаше да се произвежда и съответно купува. За сравнението с Пасата bonevstiliyan, колега моля ти се. Предполагам ,че си се возил и в двете , няма как да ми кажеш че Пасата е еквивалент на Аудито. Има причина чисто нов Пасат да струва колкото старо Ауди мисля и едва ли са само обръчите. 

 

Та А6 искам да е , за да бъде икономично, комфортно и надеждно. Бих взел с голямо удоволствие както вече казах и 3.0 , но няма да ми върши работа като не го карам , не е ли така? От какъв зор да му плащам по-скъпата поддръжка ако ще се движи по същия начин като 2.0?

 

Все пак затова съм включил и А5 в разговора. Хвали се много, по мощен е, една идея е по-лек и по-икономичен.  Както и перфектната за мен комбинация ръчна с 4х4. 

 

Дилемата е само ,че разликата в цената им е около 10 хилки и дали си струва да ги дам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасата не е в класа нито на а4, нито на а6. И в крайна сметка не само двигателя и задвижването са важни, хубавото на аудито е, че и интериора е хубав и вътре нищо не трака и изкарва много километри, без да му се захабява нищо, та има смисъл човек да притежава такъв Хавтомобил, макар да не е 350 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Exclusive77 написа:

Не ми обяснавай какво си карал какво не ПОГЛЕДНИ ЗАГЛАВИЕТО, щом произвждат хората значи има за какво... тва не ставало онова не ставало на едната поддръжката е била скъпа другата не вървяла ми скачайте на градския транспорт. И аз съм карал коли с по 400-500 коня под капака и КВО всички малолитражки не стават така ли трябва да мисля....

По спокойно бе младеж, нещо не ти харесва в изказването ми ли какво. Нали затова е форума, за да се пишат неща кой от опит кой какво, чул, видял, пробвал и т.н. Е аз го казвам от собствен опит, специално 2,0 тди на предно, с ръчка в А6 не си струва парите. Мотора е помпа-дюза, бръмчи не върви, първа скорост е ужасно къса, постно оборудвана и все такива неща, които да те накарат да не си го купиш. Иначе немците вече са се погрижили и новата А6-ца ще се предлага само автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора на темата споменава два модела, но за мен задължително трябва да покара и двата преди покупката. Все си мисля, че след това А5 ще отпадне като вариант. А6-цата е по-голяма с по-комфортна возия и щом не се търси скорост и мощност, то тя е по-правилния вариант от гледна точка на комфорта. от друга страна толупа е по-тежък от А5 и това предполага и малко по-завишен разход и респективно да е по-тромав. Преди бях голям фен на ръчките, но като си взех автомат не искам и да чуя за ръчка - тема за размисъл към автора и от гледна точка на възможностите за избор.

Редактирано от ivelin_1976
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли още не мога да разбера конкретните въпроси на колегата пуснал темата? Ясно е, че 170 е по-добре от 140. Ясно е и че А6 за возене е по-добре от А5.
Нещо неясно има ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, petrishki написа:

Само аз ли още не мога да разбера конкретните въпроси на колегата пуснал темата? Ясно е, че 170 е по-добре от 140. Ясно е и че А6 за возене е по-добре от А5.
Нещо неясно има ли?

Може би момчето иска да го чуе, както и, че никой не може да му гарантира на каква кола ще се нашие и колко ще инвестира в нея, но това важи за всяка марка кола втора ръка. Е тук трябва мааалко по-дълбок джоб, но всяка брада си иска гребенче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, petrishki написа:

Само аз ли още не мога да разбера конкретните въпроси на колегата пуснал темата? Ясно е, че 170 е по-добре от 140. Ясно е и че А6 за возене е по-добре от А5.
Нещо неясно има ли?

Ако се зачетеш колега, ще видиш,че въпроса ми е за надеждността главно. На коя от двете потенциално бих могъл да разчитам повече? И заслужава ли си А5цата парите горница дето ще дойдат.

 

преди 19 минути, ivelin_1976 написа:

Автора на темата споменава два модела, но за мен задължително трябва да покара и двата преди покупката. Все си мисля, че след това А5 ще отпадне като вариант. А6-цата е по-голяма с по-комфортна возия и щом не се търси скорост и мощност, то тя е по-правилния вариант от гледна точка на комфорта. от друга страна толупа е по-тежък от А5 и това предполага и малко по-завишен разход и респективно да е по-тромав. Преди бях голям фен на ръчките, но като си взех автомат не искам и да чуя за ръчка - тема за размисъл към автора и от гледна точка на възможностите за избор.

Благодаря за мнението, оценявам го.Возил съм се и съм карал автоматик и не се обиждай, но за мен това е за хора ,които не умеят да карат, учат се да карат или ги мързи да карат (лично мнение). Някакси не изпитвам удоволствие от шофирането ако само натискам газ и спирачка. Иначе нищо против хората които си го харесват, лошо няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

29 minutes ago, ivelin_1976 said:

Автора на темата споменава два модела, но за мен задължително трябва да покара и двата преди покупката. Все си мисля, че след това А5 ще отпадне като вариант. А6-цата е по-голяма с по-комфортна возия и щом не се търси скорост и мощност, то тя е по-правилния вариант от гледна точка на комфорта. от друга страна толупа е по-тежък от А5 и това предполага и малко по-завишен разход и респективно да е по-тромав. Преди бях голям фен на ръчките, но като си взех автомат не искам и да чуя за ръчка - тема за размисъл към автора и от гледна точка на възможностите за избор.

Абе има го и момента, че големия кораб в повечето случай е и по-неприятен за каране и маневриране и паркиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 minutes ago, ManofSteel said:

Ако се зачетеш колега, ще видиш,че въпроса ми е за надеждността главно. На коя от двете потенциално бих могъл да разчитам повече? И заслужава ли си А5цата парите горница дето ще дойдат.


Колега има А6-ци на парите на А5.
Надежността идва от по-запазена и поддържана кола. Няма значение дали е А6 или А5 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, ManofSteel написа:

Благодаря за мнението, оценявам го.

:zustimm: За автомата сам ще узрееш след време. И двете коли са надеждни ако са гледани правилно и без компромиси. За да не останеш разочарован се надявам, че си се информирал и какви пари струва поддръжката на такъв клас кола? Имаше някакви драми с някои модели 2.0 tdi и разни помпи, стружки и една торба пари за ремонт, виж, кои бяха и при възможност ги избягвай. Успех с избора и покупката на един страхотен автомобил.

преди 13 минути, Diaksi написа:

Абе има го и момента, че големия кораб в повечето случай е и по-неприятен за каране и маневриране и паркиране.

Ауди не се славят с голяма маневреност, това ми е болна тема, ела и ми говори за маневреност на Q7. Няма такъв незавиващ камион, то тир с ремарке ще паркирам по-лесно.

Редактирано от ivelin_1976
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, ManofSteel написа:

Ако се зачетеш колега, ще видиш,че въпроса ми е за надеждността главно. На коя от двете потенциално бих могъл да разчитам повече? И заслужава ли си А5цата парите горница дето ще дойдат.

Заслужава си, понеже сравнението е 4F vs B8 платформата е 4-5 години по-нова, двигателите, скоростните кутии и т.н. са по-добри, център на тежестта е много по-добре разпределен, теглото на колата като цяло и т.н.

Сега ако и двете коли са примерно 2010 с еднакви мотори и голяма разлика в цената не е оправдано, но ако гледаш pre-FL 4F спрямо А5 определено си струва разумна разлика в повече ценово. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...