Jump to content

Q5 вибрация при въртене на волана на място.


audi.q5

Recommended Posts

Здравейте колеги,

от скоро забелязах, че при паркиране и въртене на волана на място

се усеща нещо като вибриране на волана.

Прочетох из чуждите форуми, че е срещан проблем и се дължал на производствен дефект на  някакъв маркуч

на хидравликата който се подменял с друг -подобрена версия.

Да уточня също, че нямам течове от хидравликата, гумите са с автомобила, Dunlop 19" ,модела не помня.

Въпросът ми е имал ли е някой подобен проблем и евентуалното му решение.

Благодаря.

 

Link to comment
Share on other sites

Виж колко е течността.

И избягвай да въртиш на място, особено с натисната спирачка. Много се товари рейката.

 

На старото ауди минах без правене на рейката до 19-тата година, а масово се правеха на по-ранни години. Даже почти не съм доливал.

Link to comment
Share on other sites

Много е гадно, но е фабричен дефект, за който не ми е известно универсално решение.

С намаляване сцеплението на гумата с настилката - намалява/изчезва "вибрацията".

Не видях някой да е пробвал с друг тип хидравлична течност (с по-голям вискозитет) или с промяна диаметъра на ролката на хидравличната помпа (ако може да се сменя).

Link to comment
Share on other sites

В някои чуждестранни форуми пишат, че се сменяла някакъв маркуч с вече усъвършенстван модел.

Но ми е интересно някой правил ли го е тука.

Link to comment
Share on other sites

Да , затова се интересувам някой предприемал ли е подобна смяна.

Имам предвид на въпросния маркуч.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Дали съм вторият човек, който го забелязва на ку-то, смятам да сменя като начало хидравличната течност, но ме съмнява да има ефект. Не винаги го прави, рядко, но го прави, не мога да хвана някаква закономерност, някой да го е преборил?

Link to comment
Share on other sites

Благодаря, ама май трябваше да питам преди да купя, взел съм оригинална вече. Тази която казваш дали е с по-висок вискозитет?

Ще разпитам и в гуру сервизите като минавам през тях да видим какво ще кажат. Не ми се вярва да е нормално това и да го има при всички коли.

Edited by mhi406vt
Link to comment
Share on other sites

Една идея по-висок вискозитет е. Аз източих казанчето и допълних с нея - около 300гр.

Не знам дали си внушавам, но ми се струва, че намаля ефекта.

Не го прави всеки път и затова ми е трудно да преценя...но при първа възможност ще сменя и останалата течност.

С оригиналния маркуч съм.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Има ли някакво развитие колеги?

Прави ми впечатление че сега коато е студено почни не го прави за разлика

през лятото когато въртя на място на асфалт почти винаги ги прави.

Смятам и аз да сменя оригиналната течност с тази на  Ravinol и ако не

помогне ще сменям маркуча.

Ако някой вече е решил проблема моля да сподели.

Поздрави.

 

Link to comment
Share on other sites

При нас след сменя с оригинална течност и застудяване също почти не го прави, но ще видим напролет като се затопли, ак се появи отново и аз ще пробвам с тази алтернативната, просто е мега дразнещо на кола за 30К като гламав да сменяш някакви течности и да се чудиш ще се опрви ли тресенто на волана, втф, това да не е някакво рено 19 ве, баси. 

Link to comment
Share on other sites

Много е гадно наистина за автомобил от такъв клас и аз ще сменя с тази на Ravinol на пролет и

ще видим дано да се оправи ,ако не ще сменям маркуча.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Здрвейте и аз да се запиша с вибрация в кормилото на място - усещането при мен е в самия прът на кормилото - директно някак, не е в гумите и окачването а долу в рейката и кормилната кутия! Колата я купих от човек преди седмица от човек който я е карал в БГ 3-4 години - обсложвана е само в Ауди сервиз - подплатено с документи! Тази вибрация ми беше демонстрирана от продавача като ми каза че многократно са обследвали проблема и няма твърдо мнение по въпроса - рейката била наред и т.н. Та с интерес ще следя темата дано се намери някакво логично обяснение. Колега може ли линк към статтията с маркуча? И аз мисля да сменя като начало хидравличната течност - каква да сложа ? 

Кой маркуч трябва да се подмени по предписание?

На място когато въртя и повиша  оборотите на двигателя няма подобрение което показва че помпата е ОК!

 

Edited by VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Link to comment
Share on other sites

Аз също имах подобна вибрация и смених долното каре на кормилния пърт... Но смених и маслото. Засега всичко е наред. Ще следя да видя и вие как сте решили проблема


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Благодаря колега ще проверя карето, при мен вибрацията се проявява само в определен участък от целия ход на кормилото - от дясно на ляво в момент преди краен ляв - на дясно го няма! При теб как беше?

Какво масло сложи?

Edited by Niki0813
Link to comment
Share on other sites

При мен се счупи "стоп-машинката", т.е. бутона на спирачния педал, който регистрира натискане на спирачката.

В резултат ЕСП-то светна и колата си вдигна леко оборотите.

При така леко повишените обороти (нещо между 900 и 1000 на двулитров бензин)  воланът не се усеща, че се върти (със зимни гуми 225).

При изтриване на грешката и падане на оборотите на нормалното ниво (около и под 800) ефектът се връща.

Ако може с вагком да се вдигнат оборотите с около 50, може да се окаже  решение на проблема.

 

Link to comment
Share on other sites

При мен нямаше зависимост от оборотите. Сякаш имаше зависимост от настилката и наклона... Като се разтърсих и видях че руснаците също са се сблъскали с подобнен проблем(има снимки и номер на карето). Смених го и взех ново оригинално масло(зелено).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Да и при мен няма връзка с оборотите на двигателя, ще потърся и аз по руските форуми - ако имаш някой линк би било полезно!

Поздрави!

Edited by VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Link to comment
Share on other sites

Ти кое каре точно смени - предполагам че са поне 2 - не съм сигурен!? Ако можеш да уточниш с малко подробности ще съм благодарен!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Всички са се сблъскали с този проблем.

Има хора (американци), които са се отказали от покупка на Ауди, защото чисто нови автомобили в салона са имали този  (д)ефект.

Не случайно ауди са пуснали "1000" ревизии на този маркуч....докато не са минали на елекстрическа рейка :)

 

Link to comment
Share on other sites

След като няма връзка с обороти (респективно с вискозитет на течността и положение на клапана) очевидно ти имаш съвсем друг проблем.

Примерно износени карета.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...