audi.q5 Posted July 24, 2017 Report Share Posted July 24, 2017 Здравейте колеги, от скоро забелязах, че при паркиране и въртене на волана на място се усеща нещо като вибриране на волана. Прочетох из чуждите форуми, че е срещан проблем и се дължал на производствен дефект на някакъв маркуч на хидравликата който се подменял с друг -подобрена версия. Да уточня също, че нямам течове от хидравликата, гумите са с автомобила, Dunlop 19" ,модела не помня. Въпросът ми е имал ли е някой подобен проблем и евентуалното му решение. Благодаря. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mshbul Posted July 24, 2017 Report Share Posted July 24, 2017 Виж колко е течността. И избягвай да въртиш на място, особено с натисната спирачка. Много се товари рейката. На старото ауди минах без правене на рейката до 19-тата година, а масово се правеха на по-ранни години. Даже почти не съм доливал. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted July 27, 2017 Report Share Posted July 27, 2017 Много е гадно, но е фабричен дефект, за който не ми е известно универсално решение. С намаляване сцеплението на гумата с настилката - намалява/изчезва "вибрацията". Не видях някой да е пробвал с друг тип хидравлична течност (с по-голям вискозитет) или с промяна диаметъра на ролката на хидравличната помпа (ако може да се сменя). Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi.q5 Posted July 28, 2017 Author Report Share Posted July 28, 2017 В някои чуждестранни форуми пишат, че се сменяла някакъв маркуч с вече усъвършенстван модел. Но ми е интересно някой правил ли го е тука. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted July 29, 2017 Report Share Posted July 29, 2017 Да, но пишат и че може да няма ефект смяната на маркуча. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi.q5 Posted July 29, 2017 Author Report Share Posted July 29, 2017 Да , затова се интересувам някой предприемал ли е подобна смяна. Имам предвид на въпросния маркуч. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhi406vt Posted October 18, 2019 Report Share Posted October 18, 2019 Дали съм вторият човек, който го забелязва на ку-то, смятам да сменя като начало хидравличната течност, но ме съмнява да има ефект. Не винаги го прави, рядко, но го прави, не мога да хвана някаква закономерност, някой да го е преборил? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted October 18, 2019 Report Share Posted October 18, 2019 Ако ще сменяш течност, пробвай с Ravenol SSF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhi406vt Posted October 19, 2019 Report Share Posted October 19, 2019 (edited) Благодаря, ама май трябваше да питам преди да купя, взел съм оригинална вече. Тази която казваш дали е с по-висок вискозитет? Ще разпитам и в гуру сервизите като минавам през тях да видим какво ще кажат. Не ми се вярва да е нормално това и да го има при всички коли. Edited October 19, 2019 by mhi406vt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted October 19, 2019 Report Share Posted October 19, 2019 Една идея по-висок вискозитет е. Аз източих казанчето и допълних с нея - около 300гр. Не знам дали си внушавам, но ми се струва, че намаля ефекта. Не го прави всеки път и затова ми е трудно да преценя...но при първа възможност ще сменя и останалата течност. С оригиналния маркуч съм. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi.q5 Posted December 2, 2019 Author Report Share Posted December 2, 2019 Има ли някакво развитие колеги? Прави ми впечатление че сега коато е студено почни не го прави за разлика през лятото когато въртя на място на асфалт почти винаги ги прави. Смятам и аз да сменя оригиналната течност с тази на Ravinol и ако не помогне ще сменям маркуча. Ако някой вече е решил проблема моля да сподели. Поздрави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhi406vt Posted December 2, 2019 Report Share Posted December 2, 2019 При нас след сменя с оригинална течност и застудяване също почти не го прави, но ще видим напролет като се затопли, ак се появи отново и аз ще пробвам с тази алтернативната, просто е мега дразнещо на кола за 30К като гламав да сменяш някакви течности и да се чудиш ще се опрви ли тресенто на волана, втф, това да не е някакво рено 19 ве, баси. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi.q5 Posted December 4, 2019 Author Report Share Posted December 4, 2019 (edited) Много е гадно наистина за автомобил от такъв клас и аз ще сменя с тази на Ravinol на пролет и ще видим дано да се оправи ,ако не ще сменям маркуча. Edited December 4, 2019 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki0813 Posted January 27, 2020 Report Share Posted January 27, 2020 (edited) Здрвейте и аз да се запиша с вибрация в кормилото на място - усещането при мен е в самия прът на кормилото - директно някак, не е в гумите и окачването а долу в рейката и кормилната кутия! Колата я купих от човек преди седмица от човек който я е карал в БГ 3-4 години - обсложвана е само в Ауди сервиз - подплатено с документи! Тази вибрация ми беше демонстрирана от продавача като ми каза че многократно са обследвали проблема и няма твърдо мнение по въпроса - рейката била наред и т.н. Та с интерес ще следя темата дано се намери някакво логично обяснение. Колега може ли линк към статтията с маркуча? И аз мисля да сменя като начало хидравличната течност - каква да сложа ? Кой маркуч трябва да се подмени по предписание? На място когато въртя и повиша оборотите на двигателя няма подобрение което показва че помпата е ОК! Edited January 29, 2020 by VBI Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spama Posted January 27, 2020 Report Share Posted January 27, 2020 Аз също имах подобна вибрация и смених долното каре на кормилния пърт... Но смених и маслото. Засега всичко е наред. Ще следя да видя и вие как сте решили проблемаSent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki0813 Posted January 28, 2020 Report Share Posted January 28, 2020 (edited) Благодаря колега ще проверя карето, при мен вибрацията се проявява само в определен участък от целия ход на кормилото - от дясно на ляво в момент преди краен ляв - на дясно го няма! При теб как беше? Какво масло сложи? Edited January 28, 2020 by Niki0813 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted January 28, 2020 Report Share Posted January 28, 2020 При мен се счупи "стоп-машинката", т.е. бутона на спирачния педал, който регистрира натискане на спирачката. В резултат ЕСП-то светна и колата си вдигна леко оборотите. При така леко повишените обороти (нещо между 900 и 1000 на двулитров бензин) воланът не се усеща, че се върти (със зимни гуми 225). При изтриване на грешката и падане на оборотите на нормалното ниво (около и под 800) ефектът се връща. Ако може с вагком да се вдигнат оборотите с около 50, може да се окаже решение на проблема. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spama Posted January 28, 2020 Report Share Posted January 28, 2020 При мен нямаше зависимост от оборотите. Сякаш имаше зависимост от настилката и наклона... Като се разтърсих и видях че руснаците също са се сблъскали с подобнен проблем(има снимки и номер на карето). Смених го и взех ново оригинално масло(зелено). Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki0813 Posted January 28, 2020 Report Share Posted January 28, 2020 (edited) Да и при мен няма връзка с оборотите на двигателя, ще потърся и аз по руските форуми - ако имаш някой линк би било полезно! Поздрави! Edited January 29, 2020 by VBI Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki0813 Posted January 28, 2020 Report Share Posted January 28, 2020 Ти кое каре точно смени - предполагам че са поне 2 - не съм сигурен!? Ако можеш да уточниш с малко подробности ще съм благодарен! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spama Posted January 29, 2020 Report Share Posted January 29, 2020 И двете разбира се. Ето https://yandex.com/turbo?text=https%3A%2F%2Fwww.drive2.ru%2Fl%2F510517818379207342%2F Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki0813 Posted January 29, 2020 Report Share Posted January 29, 2020 Благодаря колега! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted February 8, 2020 Report Share Posted February 8, 2020 Всички са се сблъскали с този проблем. Има хора (американци), които са се отказали от покупка на Ауди, защото чисто нови автомобили в салона са имали този (д)ефект. Не случайно ауди са пуснали "1000" ревизии на този маркуч....докато не са минали на елекстрическа рейка Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki0813 Posted February 8, 2020 Report Share Posted February 8, 2020 Добре колега това го разбрах, ти реши ли проблема по някакъв начин? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted February 8, 2020 Report Share Posted February 8, 2020 След като няма връзка с обороти (респективно с вискозитет на течността и положение на клапана) очевидно ти имаш съвсем друг проблем. Примерно износени карета. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now