Jump to content

Турбо конверсия на 2.3L NG двигател


Recommended Posts

Значи вече доста съм се запалил така че всякаква информация ще ми е от полза . Почвам с питането ?

1. Става или не ?

(АКО ДА)

2. Как ще се разреди двигателя ? - само с по-дебела гарнитура ще стане ли ?

3. Какво турбо ще е най-добре да си търся и какви допълните джаджи към - wastegate ? blow off ?

4. Изходящи колектори - стават ли заводски от някое друго Ауди или трябва да си правя custom

5. Горивоподаване или мога ли да мина само със смяна на инжектори - какви да търся ?

6. Запалване и Управляване на двигателя електроника - там ми е тъмна индия. :respekt:

7. Най ми е трудно да си представя как щте се прекарат тръбите и маркучите от и към турбината . За мене тя трбва да смиче въздух от филтерната кутия и да набива през интеркулер към входящите колектори - там като знам каква гъчкана е лошо ми става :dance:

8. Скоро ще си правя генерацията и мисля да е от права тръба и само 1 гърне от нераждавейка - каква тръба да слагам като диаметър ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методи, последователноста е следната: :dance:

1. Заражда се идеята за конверсия към турбо на твоя НГ мотор!

2. Идеята става мания!

3. Манията те обсебва напълно!

4. Почваш да обикаляш всевъзможни сервизи и майстори!

5. Разговорът тръгва от: "даваш има-няма 1500 и си ОК!" .....и накрая стига до "абе тука май и в 8000 няма да ес вместиме, щото...." :hilezh:

6. и сега най-важната точка- РЕШАВАШ да не наливаш вода в пустинята, щот няма да стане овошка, или РЕШАВАШ все пак че имаш излишни пари, време, нерви, още една кола да си вършиш работа, докато твоята е в поредния сервиз и почваш!

7. Ако на т.6 си взел правилното решение- четеш нататък! :respekt:

8. Пускаш обява за продажба на твоята в АКБ!

9. Правиш инвентаризация на чековата си книжка, банковата си карта и сметката на жената!

10. Добавяш парите, дето си ги приготвил за турбото

11. Добявяш всички останали де що има налични ликвидни средства

12. Ако пак ен стигат- разкарваш жената :dance:

13. Отиваш на пазара и спазаряваш едно 1,8Т или 2,2Т - по желание...

14. Пускаш тема за успешното конвертиране към мотор с принудително пълнене! :(

Редактирано от Roni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж и тази тема. Може да намериш нещо полезно там. Според мене поста който ще ти цитирам е от съществено значение за това което си решил да правиш.

И в момента се движи едно Audi 5000 с турбиниран брат на NG-то, а именно AAR (NG за Ауди 100/А6) изводите от цялата работа - става!

колко сполу4ливо ли.. ми незнам.. около 20 000км без проблем до тук.

колата върви симпатично.. мааалко пове4е от моята (малкото червено се е возило в моята).. според мен около 180-190 коня следва да е, не е мерена нито на дино, нито на божура.

турбинирането стана с колектори и турбина от KG, стъргане малко на буталата, без реално да се отнема от челото, само с нарушаване на squish зоните (чао на ниския разход в ниски обороти), конзола за маслен филтур с изводи за маслен радиатор, както и самия маслен радиатор, също от KG, както и интеркулер от него. след това една леко по-дебела MLS гарнитура от 2.5TDi, може и от 20V турбо, ама там май е малко по-скъпичко.

двигателя е много добре направен и много здрав, ако се въздържа човек от зверски надув може да кара още дълго.

тези по-горните неща са около 300-500лв в частите, зависи как ще ги намериш.

като ще го правиш, по-добре е да се направи и профилактика на мотора - гуми4ки клапани, сегменти, лагери биелни/основни, ако се налга шлайф на вала също, ако се налага шлайф на блока, фърляй и си търси друг по-малко износен :respekt:

като цяло е това.. не е невъзможно да тръгне добре и NG-то, въпроса е дали е икономически оправдано :eusa_clap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да те карам да пускаш обяви ! Става! Вариантите са ти няколко. Първия е да си останеш с твоя мотор. Втория да си намериш читам МС или KG. Третия да си намериш 20 клапанна глава он 7А. Кой от всички те интересува? Да трябват ти уест гейт и блоу офф клапан. Разреждането става с бутала и колянов вал или с гарнитури. Казвай сега кой вариант ще дискутираме?

Значи за сега целта не е голяма - исками се да надувам макс на 0.5 - 0.7бар . Също двигател не искам да сменям както и главата като няма да ми е приятно да стъргам буталата но при нужда и това ще стане . Мисля ако може да мина само с по-дебела гарнитура най-добре - нужна ми е информация каква и от къде мога да я намеря . Започнал съм търсене вече на турбокомпресор като съм се спрял на марката гарет но незнам какъв ще ми е необходим - най добре запознатите да споделят какъв модел ще е най учен за мойта цел (аз си мислех за Гарет Т3ка с лагер на 360градуса ).

И най-важното както казах в първия пост започвам с генерацията и затова ми е най-спешна информацията за нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за сега целта не е голяма - исками се да надувам макс на 0.5 - 0.7бар . Също двигател не искам да сменям както и главата като няма да ми е приятно да стъргам буталата но при нужда и това ще стане . Мисля ако може да мина само с по-дебела гарнитура най-добре - нужна ми е информация каква и от къде мога да я намеря . Започнал съм търсене вече на турбокомпресор като съм се спрял на марката гарет но незнам какъв ще ми е необходим - най добре запознатите да споделят какъв модел ще е най учен за мойта цел (аз си мислех за Гарет Т3ка с лагер на 360градуса ).

И най-важното както казах в първия пост започвам с генерацията и затова ми е най-спешна информацията за нея

Все пак помисли какво искаш да постигнеш за да получиш разумен съвет. Пълната конверсия струва скъпо, а половинчатите работи не дават търсения ефект. Правих сметки за един мой проект и се оказа, че ако направя всичко както трябва по една конверсия ще ми излезе по-скъпо, отколкото да взема заводски турбо двигател. За Ауди това пък е много лесно, защото има много турбо легенди с доказани качества, а и доста са произведени, та се намират. Като почнеш списъка с нещата които трябва да се променят стигаш до 20 и усещаш, че си само в началото.

Първо кажи колко коня ще гониш повече от стандартните, за да може да се ограничат до известна степен вариантите. Ако гониш нещо което влиза в параметрите на ходовата част и скоростната кутия които имаш сега, конверсията е разумна, но пак няма да е по евтина от заводски двигател. Разбира се можеш да направиш много простотии за да си счупиш колата сам, но нали за това са форумите, за да може това да стане публично и с необходимия ефект...

Послушай и предишни постове и смени двигателя, въпреки, че ако си стигнал 3'та точка на Roni, нищо няма да ти помогне... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем че вече съм минал т.4 от поста на Roni :respekt: . Иначе сериозно търся около 170-180коня и сумата която съм готов да дам тея показатели е около 2500-3000лв . Двигател не ми се иска да сменям щтото вече е хапнал около 3000лв с една дума е почти напълно рециклиран (остава само охладителната и запалителната уредба но изчаквам да вида дали ще правя конверсия или щте сменям с оригинални части ). За тея коне предполагам трънсмисията съединителя , ходовата част , спирачките за сега няма да има нужда от ъпгрейд . От доста сериозни източници знач че такава конверсия не е далечна мечта . Само ми трябва човек който го правил вече да ми каже - " Отиваш купуваш такава турбина , такива инжектори и т.н. " . Знам че рисковете за бракуване на двигателя никак не са малки но затова не съм тръгнал презглава да слагам турбо а искам съвет как може да се избегнат проблемите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси 20 клапанна глава от 7А. Така ще можеш да останеш с твойте карантий на блока. Те са достатъчно здрави а и е правено вече. Колектор бих те посъветвал да се обърнеш към Явор Банакиев .От него взех изкодящия. Входящ ........ там работата е сериозна. Аз взех от AAN. Ти може от каквото намериш от 20 клапанните :respekt: Уест гейт от всеки турбомотор на Ауди ще ти свърши работа. Електрониката като стигнеш до нея ще ти подскажа. Генерацията от тръби с дияметър 70мм. Ти си питай още ако искаш.

От сега мога да ти подскажа за електрониката - MegaSquirt + широкопрофилна ламда сонда. Със стандартната ламда финни настройки не стават. Мисли за мазането на турбината и допълнително охлаждане на маслото + интеркулер + идеални входящи и изходящи колектори (почти полирани), спортен филтър, крепежни елементи за турбината. Послушай littleredaudi за главата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сега мога да ти подскажа за електрониката - MegaSquirt

Да и поредния подгизнал мотор, стига с тоя пикоч MS, е питай малкото цървенко едни батки кво разработват, той ако иска да ти обясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и поредния подгизнал мотор, стига с тоя пикоч MS, е питай малкото цървенко едни батки кво разработват, той ако иска да ти обясни.

Прав си!! При вариант - "Направи сам", счупените двигатели са много. Не си чеша езика - познавам успешни проекти с MS и хора които го карат читаво!! Когато не ти е за сефте знаеш какво да пипнеш, а този вариант е доста бюджетен...

А от батки съм се напатил... Вече предпочитам сам да съм си батката, поне да знам, че няма да влеза в затвора като счупя на батката главата :rolleyes: !! Естествено това е мой избор и не искам никой да ангажирам с него.

За MS обаче няма да се съглася - не е съвършен, но лошата слава му идва предимно от това, че е прекалено отворен, а и от некадърни инсталатори. Старите версии са доста "демо" вариант. Сигурно е, че всяка "батка" дето ти е приготвил теслата да те фрасне за 1.5к ще плюва по MS - защото батката е бесен на MS, че е евтин и ти го продават почти на себестойност. Е нема "батка" дето да каже добра дума за MS, няма и да има...

Не ми се сърди 'KYPO', ама аз затова ползвам Линукс, защото мога да контролирам всичко и знам какво става. В същото време ако хакнеш линукс на човек който е свикнал с бозата ще каже - Не! Искам си бозата! Може да е боза, но аз нито знам какво е линк, нито знам какво е кърнел, нито знам аджеба какво е това интерфейс, TCP/IP и някакви си огнени стени. Та този ще си ще си плаща бозата, защото го мързи да мисли и учи. Въпрос на личен избор, не го виня за това, а и много често бозата е ок за това което върши!

Та аз познавам хора които знаят слабите места на MS, знаят и силните , а колко батки признават тяхните слаби места? Броя им клони към нула!! А после - нещо турбината се е побъркала, запушил се е колектора, клапана не е отворил и т.н., но никога на батката черната кутия не е виновна.

Признавам, че ме настъпи на болното място за батките и мнението ми може да ти се стори преднамерено и крайно, но ако разработката за която говориш е добра - няма лошо! Не искам наизуст да говоря лошо за хората които препоръчваш, просто съм се напатил и приемам нещата прекалено лично и болезнено!!

Човека търси алтернативи. Очевидно MS е най-евтино решение (при добра инсталация), макар и не най-надеждното! А горе виждам 2.5-3к бюджет!!! От мен инфо и връзка с хора които има ноу-хау за MS, човека сам да си взима решава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат, ако ми зачетеш мненията относно батки БГ "тунингари" ще видиш, че мненията ни се припокриват изцяло, наще на се батки те са трошачи на коли с твой пари и средства, но пак ти казвам MS не е cool, дори в световен мащаб тая боза бегат от нея, прекалено мноо неща ти бегат с MS, нема ги пишем щот съм ламер и ще е смешно, но от знаещи и патили хора знам къв уй е MS. У България колите бачкащи добре, но наистина добре с MS се броят на пръстите на едната ми ръка, е в момента една кола бръмчи и то много добре с българско ЕКУ, което е светлинни години пред MS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това нещо го замислих педи около 6 месеца.(може да потърсиш темите)

Питах много и ми казаха много за което съм благодарен.

Първото нещо което трябва да направиш е да се видиш с littleredaudi очи в очи и да слушаш внимателно.

Той знае абсолютно всичко за конверсията(лично на мен мие говорил поне 4-5 пъти).

В крайна сметка се отказах от този вариант и си купих турбо мотор.

Причините поради които аз се отказах са:

1.Степен на сгастяване-с подложка гарнитурата издухва за окото 5-10хил. км,а турбо буталата струват над 1000 лв.

2. Трябва да се пробие блока на мотора за мъркуча за маслото на турбото.

3. Не е сигурно,че ще намериш всички необходими части,а те са много

4. Много дълго време трае ремонта

За парите който си обявил познавам човек който може да ти свърши работа.

Казва се Сами тел.:0889895036

Има и друг варянт,ако решиш да взимаш мотор знам един KG(182к.с) без изпускателен колектор и турбо за 450лв(май) с документи. Литълред може да ти помогне с откриването на липсващите части.

Решението е изцяло твое.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в момента една кола бръмчи и то много добре с българско ЕКУ, което е светлинни години пред MS.

Дай повече инфо? Ако е добро това ЕКУ и аз съм навит да проучвам! В момента обмислям една система която е на два карбуратора и искам да я надуя. Дай параметри - Таблици, режими, входове за какви датчици има, интерфейси, индикация, мерене, и т.н.? Ако наистина е добро ЕКУ'то няма лошо..., пък и българско отгоре на всичко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Littleredaudi е човека, дето трябва да питаш.

Най големата мъка на MS липсата на cnock ctr при тва го има, останалото Васил да ти обяснява, аз съм ламер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези пари , не го виждам да стане от където и да го гледам , ако искаш може и да посмятаме заедно , по реално е да ти отиде към 5 000 лв,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто на теория и на хартия уж сме го сметали за мойта 2000-2500 ама УЖ, на пролет, като(ако) я почнеме да я правиме ще се види на практика кое и колко, но и аз си мисля, че ще е поне дубъл пара.

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... стига с тоя пикоч MS...

Колега, ще те помоля да се обосновеш? Колко мегаскуирта до сега си сглобил? Колко мегаскуирта до сега си настроил?

Аз имам 2 работещи. Единия беше на алфата, която продадох преди време. Другия е на 80-тката, като управлява газови инжектори, редуктор, ламбда сонди има 2 закачени на него. Ако почетеш малко ще видиш, че Мегаскуирта ПОТДЪРЖА кнок монитор, просто трябва добълнителна платка. Може да следи много неща, и лично за мен е най-доброто като отношение цена-качество. Мислиш ли, че една "аларма" от сорта на СМТ 6 (пиджбеци имам предвид) е по-добра с картата си 12 на 12 с цена около 200 долара без мапването.

Моя мегаскуирт миизлезе около 200 лева първия, щот праих много експерименти и няколко пъти горих процесора. ;) Втория стъпи на 120 лева платка, насипни части и така нататък. А как ми работи колата и дали има хубав празен ход, дали наема и как върви - питайте shavo :dance: Той имаше възможноста да види и да чуе колата :musik:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батее както казах аз съм ламер, но познавам бая народ от "средите" та нека те знаят малко повече :dance: лично знам двама дето си изхвърлиха MS от колите дето и пес не пика, а тва че ти не си виждал по-добра алтернатива от MS до момента, това не означава че нема, имаш ли си на идея колко от батките карат на MS ъъм? А колко на ЕКУ :musik: що ли? Е Април се задава тва дет се задава па ше говориме. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а тва че ти не си виждал по-добра алтернатива от MS до момента, това не означава че нема, имаш ли си на идея колко от батките карат на MS ъъм? :dance:

Почвам от зад напред ;)

Явор с квадрата до колкото знам е с Мегаскуирт на DEK (или поне беше миналия сезон), една от най-бързите коли на писта Калояново - Крайслер НЕОН на Живко Щерев (j16v) също е с Мегаскуирт, kilerbee с черното двуврато русенско БМВ - това са първите дет ми излизат в акъла. Отделно Joreto с БЕНЦ-а, една Тойота Корола АЕ86 Левин и така нататък :P

За други стендалоуни - не си прав- виждал съм и даже в момента се боря кат прасе с тиква с един VEMS (преди години бяха заедно с Мегаскуирт имат доста общи неща и дрън, дрън, дрън) ;) Естествено само на картинки съм виждал и MOTEC и други ;) За жалост не мога да си позволя обаче повече от ВЕМС-а поне не на този етап ...

За Мегаскуирта мога да кажа обаче, че е доста добър за средствата си (ако си добър с поялника около 120 лева) и още допълнителните му дивотий като мап сензор, управление на Хол датчик, бездистрибуторно запалване (EDIS-4, EDIS-6, EDIS-8) и още куп екстри.

Инак за АПРИЛ - ще чакам с нетърпение. Надявам се да дойда на някоя среща и да видя отблизо ;):musik:

Редактирано от Iltcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе я не се карайте за глупости....Видех я колата, малко ме постерсна Илчо - Б3-ката с тия 15-ки и върти здраво, доста ефектно тръгна :stupid: Ама аз като не разбирам какво да кажа - само знам че до 3-та въртеше гумите......И после зацепи вече :dance:

А празния ход го чуха и комшиите, па ние после и пихме та са ни сърбяли задниците и двамата на другия ден предполагам :stupid:

Сериозно аз си не разбирам ама на Илчо колоата си е рацерска.

Редактирано от shavo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре и аз да се направя на умен, значи при 5 цилиндров мотор МС просто се ностройва трудно ,но не и невъзможно просто е ефективен при 4 цилиндрови коли от към настройки , аз си карам с Матроник и единствената причина да го правя е заради тава че пази ама много пази от простотии , при МС една простотиика при настройките и кошчето за боклук се пълни с ненужни железа .Факт е че силна кола без централа не може да се направи , но и е факт ,че сме много далече от истината при настройките на такива системи - аз лично съм гледал мапване на двигател в Америка , и процеса представлява нещо коренно различно от това което се прави тук , първо двигателя се пали на дино и след това с компутер се оптимизират картите по време на работа на матора като в реално време се настройват и смеси и бууст и всичко това става за нула време без рискове , не знам дали сте забелязали , но някои тунинг батки пробват коли без дори да са наясно на какви смеси карат , ебаси пародията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това последното написано от Марин е много вярно. Като не можеш да направиш правилни настройки и най-добрия компютър не ти върши работа, а Мегаскуирт поддържа кнок контрол, но засега само на теория, поне аз действащ такъв не съм видял, друг е въпроса така да настроиш двигателя,че да не разчиташ кнок контрола да те спаси от детонациите, но такива хора в България дето да правят настройки са рядкост, всеки с лаптоп може да се опитва, друг е въпроса какъв ще е резултата, а 5 цил двигатели са скъпи за ремонт, не е като 1.8, 2.0 4 цил. И за капак Васко е прав, като има нещо хубаво и българско, което видяхме с очите си "-мата изброени, от какъв зор да се търси Мегаскуирт. Винаги има период на недоверие, после период на еуфория, след това на тотално отричане и накрая нещата си идват на мястото, стига да има човек дето да настрои правилно компа, щото дори да е най-добрата централа, неможеш ли да я настроиш, са пари хвърлени на вятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Явор колата е с Бошмотроник!

Говоря за "КВАДРАТА" ламе :dance: За старото 90 купе на Ицката :dance:

Към колегата AUDIMANIA - остави си телефона, като идвам в София да ти покажа МЕГАСКУИРТ, който потдържа не 1 а 2 кнок сензора :D

За настройката - бая е трудна. 3 месеца настройвах моя, но сега вече ми харесва, и както каза shavo върти гуми до 3-та (джантите са от б4, а гумите 195x65x15 на 1,7 бара напомпани)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и както каза shavo върти гуми до 3-та (джантите са от б4, а гумите 195x65x15 на 1,7 бара напомпани)

Бе тя и мойта върти до 3-та па съм с LPG и си я настройвам за 3 минути, язък ти за 3 месечните настройки :dance: шегувам се, ся да не се засегнеш. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...