Jump to content

Allroad v8 препоръка за проблем с двигател


Google Allroad

Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума, тъй като неотдавна се сдобих с една кола мечта - audi allroad 4.2 v8. За съжаление обаче първият ми пост ще бъде свързан с проблем в двигателя, като ще се опитам сравнително накратко да обясня.

Автомобила е 2004 allroad 4.2 код на двигателя BAS. При закупуването му проблема беше налице, но не толкова ясно изразен като сега (съответно беше отразен и върху цената естествено), като основно се изразява в тресене при работа (без значение студен или в работна температура) или както му викат майсторите - балансиран мотор работи неспокойно. След направени неколкократни замервания се установи че единият от цилиндрите се държи неадекватно, като наскоро започна и втори цилиндър да показва разминавания в стойностите. Двигателят гори по литър масло на 1000км, което също е ясен признак за напреднал стадий на износване. Наскоро пускахме и камера вътре с цел да се проверят цилиндрите и буталата, но всичко изглежда наред, а мотора работи все така неспокойно и тресе цялото купе. Преди време обаче неспокойния режим на работа беше само в ниските обороти, а от две седмици нещата станаха много зле, тъй като мотора започна направо да подскача и на по-високите, като вече ме е страх дори да карам колата (инъче си пали, работи неспокойно, но се движи колата) Запознат съм, че нещата се свеждат до отваряне на двигателя, защото теории има много, но трябва да се проверят фактите (т.е. Състоянието на цилиндри, бутала, клапани, сегменти и т.н.), като тук идва ред на основното ми запитване към по-запознатите колеги:

 

 

1.     Заслужава ли си отварянето на този двигател, евентуалния му ремонт и има ли кой в БГ да го направи КАЧЕСТВЕНО 

 

2.    Кое би било по-удачно в случая - ремонт, ребилд или търсене на нов стар двигател с неизвестен пробег и в неизвестно състояние (няма-търсих)

 

 

3.    С оглед на описаните симптоми, има ли някой запознат с евентуалния проблем и решението му, тъй като ми се иска да насоча "доктора", вместо да му доверя нацяло осмака и да се учи на него :)

 

 

Ще бъда благодарен на всякакви информации, съвети, пренасочванки към майстори и т.н.

 

П.С.  Намирам се в гр.Бургас, но за читав ремонт на осмака ще отида където е необходимо!

 

Благодаря на всички отзовали се, по-късно ще кама снимки на брандирания Allroad за стимул на колегите да помогнат за връщането му към живот!

IMG_1029.JPG

IMG_1031.JPG

IMG_1025.JPG

IMG_1030.JPG

Редактирано от Google Allroad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да смениш свещи и бобини ако има заминали. 

 

Проверете обтегачите на разпределителните валове дали са в норми също. 

 

Това с разхода на масло е доста притеснително. 

 

Този мотор ако му е тръгнал блока, става само за масичка. По-добре да потърсиш друг, по възможност още на колата, за да можеш да го тестваш. 

 

Ако проблемът е в главите - ревизираш всичко по тях, сменяш клапани, гумички, гарнитури и караш. :)

 

Относно майстори - по-скоро я прави в София. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакви грешки за misfire на цилиндрите? Дай повече подробности за това неадекватно поведение на цилиндър, компресия мерена ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите след като ги развиеш омаслени ли са ? По точно резбите им. Виж ауспусите нахлепани ли са с мазни сажди също. Предполагам са сегменти  ,ако са маслени нищо няма да покаже с мерене на компресия според мен.Литър на 1000 км е много голям разход. По принцип в сервизната книжка към колата пише че разход на масло до 0,5л. на 1000 км. в зависимост от стила на шофиране и условията на използване на автомобила е нормален .Пише също ,че първите 5000 км този разход може да е по-голям ,което не можах да го разбера, като казват маслото да се проверява редовно по щека при всяко зареждане на резервоара с гориво и преди дълги пътувания. Което на мен ми се вижда много странно. Аз когато купих моята кола също се бях сепнал и щях да отварям мотор,но не е изчезвало чак толкова много масло. При мен проблемът се реши със смяна на гарнитурите на капаците и най вече на тапите на главите от там течеше най много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое не можеш да разбереш? 1-во от ауди си връзват гащите и 2-ро при нов, неразработен мотор е възможно да има тазход на масло докато улегне карантията. Колегата е писал бая, но има доста пропоски в описанието - “единия цилиндър се държи малко неадекватно”...

Мен ако питаш налей и някоя добавка от рода на дуралюб и виж дали след 1000-2000км ще спре с разхода на масло. Не че с добавката ще си решиш проблема, но поне може да закърпи временно полужението та да се порадваш малко на колата. И тоя мотор не е нищо особено, че да търсиш специален майстор, който да ти прави ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разработване на мотор и улягане на както казваш карантията това беше на времето с москвич , лада и други автомобилни соц.творения ,които за времето си не са били лоши...За съвременен двигател излезнал нов от завода мисля ,че няма такива неща като разработване и прочие, за туй ми се вижда странно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, crash77 написа:

За разработване на мотор и улягане на както казваш карантията това беше на времето с москвич , лада и други автомобилни соц.творения ,които за времето си не са били лоши...За съвременен двигател излезнал нов от завода мисля ,че няма такива неща като разработване и прочие, за туй ми се вижда странно.

ГлИпости, всяка една сглобка има допуски и период на напасване.  Всеки един мотор харчи повече масло и гориво  от нормалното първите 2-5хил.км. Това е времето сегментите да улегнат по ризата, да придобият точния овал и да  загладят остатъците от "брадата" при хонинга.  Биелните и основните  да се  загладят и легнат точно по шийките, зъбните колела да се "полират" в зоната на контактното петно. Гърбиците на разпределителния вал да се  полират и напаснат  по кобилици/повдигачи. Няма значение дали немски или руски мотор. Вярно е, че за руският допуските бяха доста по-големи, и периода на разработка беше много по-важен, чувсташе се повече като по-ниска мощност по-висок разход, понякога и по-висока температура.

При "западния" мотор, е същото,  разликата, че качеството, допуските, и материялите на сглобките...са по-добри.

Щом се изисква смяна на масло в първите 500, 2000 или 5000км това е разработката.

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, извинявам се, че съм пропуснал някои неща да спомена. Компресия си даде на всичките цилиндри, свещите и бобините ще се сменят след няколко дни, въпреки че беше направен опит със смяна на 8 бобини и 8 свещи чисто нови и нямаше промяна в работата (опитите бяха правени на място и за 500м). Сегашния майстор обаче твърди, че е необходимо повече време с нови свещи и бобини (не намирам логика, но...) и реших да сменя всички с нови оригинални бобини и иридиеви свещи за да се елиминира със сигурност като възможност (както колегата по-горе посъветва). Грешките се трият веднага от компютърчето на газовата (BRC) и чека не се появяваше въобще, докато наскоро започна при студена кола да мига, а като загрее пак се връща към успокояване (но пак с леко тресене). Въпросът ще се задълбочи ако сега се изсипят 800лв и проблема си стои. Ще ъпдейтвам информация каквото и да се случва - в помощ на други колеги.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей. Гледам,че си от Бургас. Ако искаш да ти дам телефона на моя майстор. От 3 години си карам колата при него и до сега нито един път не ме е подвел за нищо. Вярно,че аз съм с дизелов мотор но той си разбира от работата и е супер коректен. Всъщност ти можеш и да го познаваш. Казва се Васил и сервиза му е в Победа зад магазин Тойота. Ако искаш поразпитай за отзиви за него но аз гарантирам,че няма да ти смени нищо което не е нужно да бъде сменено. Ако искаш пиши тук или на лично за да ти дам негов номер. Между другото , честито да машинката [emoji4] И аз се сдобих с такава но с дизелов мотор преди около 5 месеца. За сега съм доволен пък да видим [emoji6] Ако решиш нещо пиши. Успех !

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега, благодаря за препоръката! Знам го, да, но за момента изчаквам да видим със настоящия какво ще направим, ако има нещо - ще пиша. Благодаря все пак!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да попитам в темата:

Мнение за свещи ngk lpg иридиеви (28лв./бр) или ngk по каталог за мотора (16лв./бр), както и бобини - оригинални уж беру (116лв./бр) или заместители bosch, delphi и още някаква марка забравих я (55-60лв./бр). Питам защото наистина искам да елиминирам възможността проблема да е от свещи и бобини, а установихме, че бобините са от 2004...Идеята е че има прекалено много противоречиви мнения за свещите като сравнения между тези, които са уж специално за газ и препоръчаните от производител за работа на бензин (бобините според мен bosch ще свършат перфектна работа). Ще се радвам на обосновани мнения, предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е от свещи и бобини . Като разбира се това е лично мое мнение. Ако не работи един от 8 - те цилиндри поради дефектирала свещ или бобина ,повярвай ми ще го усетиш не като клатене, а доста по осезаемо откъм вървеж и държание на мотора. За да се убедиш в твърдението ми пробвай да откачиш  един от кабелите на бобините докато работи двигателят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето тва е в8 :hilezh:

 

На диагностика се гледа на кой цилиндър бичи missfire. Ако има такъв то вземаш свещ и бобина от друг и я слагаш на въпросния. Ако прекъсванията изчезнат от въпросния цилиндър работата е ясна.

Много високи ми се виждат цените деро ри е обявил. Вземаш свещи нгк иридиум и работата спи. Такива глупости да търсиш свещи специално за газ ги заеби, трябва ти качествена свещ и до там. С въпросните нгк съм карал много и съм много доволен. Ама пак ти бапомням, че са ти обявили баси и цифрата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво като е в8 няма да почувства липсата на един цилиндър ли ? Не казвам че това е начина за диагностика просто поясних  на автора на темата за да се убеди ,че не е от свещ или бобина .Аз карам с Denso  Iridium Power - IK20 вече 20000 км. и съм много доволен.20 лв излиза бройката.На другата ми кола ,която не е Ауди ме изкараха въпросните свещи 50000км. но я карам на бензин само няма газова .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загубата на един цилиндър при v8 е много по несъществена от в6 или 4 цилиндров мотор. Последно на битурбото сложих денсо и повече няма да дам пари за тая марка. След като от нгк минах на денсо потеглянето стана малко по-тегаво. С нгк съм праскал по 60000км на газ и съм ги сменял не заради проблем, а профилактично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав. Карал съм и 4-цилиндров двигател с подобен проблем и сега 8-цилиндров и честно казано проблемът не се изразява толкова в загуба на мощност или всякакви идентични спъвания (4-цил направо заглъхваше, падаха обороти и се спъна чувствително), а по-скоро неспокойна/небалансирана работа на двигателя. Както и да е, поръчах въпросните нгк иридиум, както и бобини беру, ще сменям и ще пиша какво се е случило. Благодаря за препоръките и съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 8 цилиндрово Ауди от 4 години, колата от подписа ми С6 -ца с ръчни скорости понеже не съм много  фен на автоматиците особенно от тези години,а преди това и 8 цилиндров американски автомобил и повярвай ми знам какво говоря .Къде съм опоменал за някаква разлика или прилика ,въобще къде съм правил сравнение между 8 и 4 цил. двигател ?Просто казах , че няма как да не се усети, ето на повтарям се вече,загубата на един от цилиндрите та било то -8 ,10 ,12 и колкото щеш цилиндри .Е разбира се във всяко правило има и изключения...  И спирам със спора за цилиндрите до тук, че ми омръзна и не искам да влизам в словесни конфликти...За свещите ,а и за други автомобилни части от много голямо значение е от къде ги вземаш теоест от къде пазаруваш...Понеже можеш да попаднеш примерно и на некачествено НГК и да говориш както колегата Тил за Дензото ,че не си доволен ...Неспокойната работа на двигателят може да се дължи на много неща, или съвкупност от някои неща.При мен например виновник за несабилна работа на двигателя бе обтегача на едната от ролките на ангренажния ремък ,а ангренажната група бе сменяна преди 30000 км. Отпускаше ремъка от време на време и се губеше центровката на валовете.Когато обтегача блокира ремъка отпуска .Не твърдя ,че и при теб е така...

Редактирано от crash77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, Google Allroad написа:

Ще си позволя да попитам в темата:

Мнение за свещи ngk lpg иридиеви (28лв./бр) или ngk по каталог за мотора (16лв./бр), както и бобини - оригинални уж беру (116лв./бр) или заместители bosch, delphi и още някаква марка забравих я (55-60лв./бр). Питам защото наистина искам да елиминирам възможността проблема да е от свещи и бобини, а установихме, че бобините са от 2004...Идеята е че има прекалено много противоречиви мнения за свещите като сравнения между тези, които са уж специално за газ и препоръчаните от производител за работа на бензин (бобините според мен bosch ще свършат перфектна работа). Ще се радвам на обосновани мнения, предварително благодаря!

Сложи си свещите, които дават по номер на рама за първоначално вграждане. Bosch са.  10тина лева е бройката. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз нямам много опит ремонтирал съм си три двигателя до сега 4.2 на S6 . Гори ли масло ремонтирай мотора преди да е станало късно. Ако сега ще се разминеш с едни сегменти и лагери ( по поръчка от ауди само и 2-3 седмици чакане ) , то ако се замотаеш някое бутало може да излезе през блока или някой клапан да изпадне в цилиндъра ... и в двата случая имаш мн голям проблем. Ако вземеш нов мотор и го сложиш директно е най-голямата простотия която може да направиш ! Вземеш ли нов мотор отваряш го , преглеждаш всички лагери всички сегменти , почистваш добре , напасваш хубаво клапани , сменяш гумички ( които не са скъпи но са 40 бр. ) нови гарнитури , много важно проверяваш веригите и обтегачите ( макар,че трудно може да разбереш ако са разтегнати веригите .Вземи си ги свалени и иди до някой магазин да ти изкарат нови и ги наложи дали са ок ) обтегачите ако имаш финанси ги смени и тях. Цилиндрите са с едно специално покритие ( забравих му името ) , но трудно се надират и обикновено блока е ок. И след всичко това е много важно да зацепиш правилно валовете, защото един зъб няма да блокира мотора , но ще ти тресе и ще те дразни. За зацепването има специален инструмент ( не го прави при майстор на око ) 200 лв и повече искат за наем за 24ч. Другия вариант да си намериш схема и да си го направиш на струг. ( при мен така стана , че си го ползвам чат пат ). За майстор аз 3-те ми двигателя ги  ремонтирах при много добър мой приятел в Пазарджик , но като си му споменавах да прави на други хора ме гони от сервиза :D:D:D . Но за да стане както трябва иска наистина всеотдайна работа и мн внимание на детайлите , а случаен майстор няма да го направи . А сам да го правиш е .... :Х доста рисково ( меко казано ) . Успех дано вземеш правилното решение , че наистина е мн рядко тази комбинация и ако не бях на S-ka  щях да съм на такъв АЛРОУД

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОФФ - завиждам благородно за находката, това е супер рядък екземпляр и винаги ще има стойност. Струва си да се налеят пари в него и да се кара с удоволствие. :flehan:

Ако на собственика не му се занимава да го стегне, по-добре да го пусне за продажба за ценители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си виж ъглите на валовете, трябва да се провери веригите. Ако те са разтегнати, или водачите са счупени, има вариант да работи зле мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, ogip написа:

ОФФ - завиждам благородно за находката, това е супер рядък екземпляр и винаги ще има стойност. Струва си да се налеят пари в него и да се кара с удоволствие. :flehan:

Ако на собственика не му се занимава да го стегне, по-добре да го пусне за продажба за ценители.

Айде рипай в това тогава.https://m.mobile.bg/details/11492363743899150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, въпросният екземпляр няма нищо общо като изпълнение с моя, да не говорим че цените са подобни в евро... да не говорим че се продава от година заедно с другата от 13 500, която вече слезе на 11 500 и пак няма нищо общо като изпълнение. Въобще притежавайки такава кола мога да кажа, че са много здрави и комфортни машини и едва ли някой без проблеми като моите изобщо би си продал това уникално автомобилче - за каквато и да е цена. Само изказвам мнение разбира се, без да ангажирам никой, защото

има хора според които не си заслужава толкова стара кола с толкова скъпа поддръжка.

 

ПС: До колегата ogip - Благодаря колега, но ценителят вече е взел колата - аз! И ентусиазмът ми да се налеят пари и да се кара с удоволствие 

трябваше да си проличи от първия пост :)

Редактирано от Google Allroad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...