Jump to content

Кои двигатели на Ауди са с quattro задвижване и с верига?


Recommended Posts

Здравейте банда. карам а6 олроуд 180к.с. доволен съм от душегуба засега но си мисля за куатро с верига. ще помогнете ли понеже не знам кои модели са с верига и техните плюсове и минуси

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

S4 B8 e с верига, препоръчвам :hilezh: Плюс - върви доста, минус - харчи доста.

Редактирано от petrishki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кой точно модел на Ауди питаш колега?

Защото двигателите с верига/и са няколко.Двойно задвижване има серийно при S/RS моделите,и някои V6 и V8 мотори вграждани в А сериите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/27/2017 at 6:25 PM, Audi_FeN_1 said:

За какво ти е мотор с вериги? 

Наплашил се е от смяна на ремъци от душегуба, там нали е 1500 лева :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що смяната на вериги банани и обтегачи...по-ЙеФтинка ли е?

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по вероятно е нищо да не е сменял по душегуба до момента , виж го къф е доволен . ника говори отчасти също . пред блока ако знаеш колко семкаджии има дето определят притежанието на една кола само по това ,че е с верига или не . демек ако е със , е равносилно на качваш се и караш и не го мислиш ма грам потенциално невър  , а  ся с ремъчето трябва веднага с покупката да обърнеш малко жълтици   в пазвата на на някой майстор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27/11/2017 at 17:25, Audi_FeN_1 написа:

За какво ти е мотор с вериги?  Мислиш че не се сменят ли? :hilezh:

Сменят се, и струва пет пъти повече от смяната на ремъци...

 

По сервизен план не се сменят. И да реши човек да сменя, се сменя веднъж в живота (бил той е "безсмъртен" на балканите) на двигателя.

По принцип веригата има предимно само предимства пред ремъка. Недостатък - по-шумна.

Друг е въпросът, когато вложената от завода верига има фабрична слабост (както в някои моделгодини на някои модели).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж в живота ако си караш колата 10 години.  обаче за 10 години ако смениш 4-5 автомобила, не се знае колко вериги ще смениш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменяш автомобили по-често от носни кърпички и същевременно все такива с неясен пробег и минало... - да, най-евтиното обслужване може да бъде фактор.

Иначе - веригата има именно това предимство, че е “вечна” и по-ниско рискова от ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Moonland написа:

Иначе - веригата има именно това предимство, че е “вечна” и по-ниско рискова от ремък.

 

Това истина ли е? :nixweiss:

 

За износване на елементите на тази верижна предавка знаем ли нещо?

То щото зъбните колела, обтегачите и звената не се износват.

:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има производители които отново минаха на ангренажен ремък.Така,че не е много сигурно кое е по-здравото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив. Напълно сигурно е на теория и именно това се преподава във всеки университет по предмета :) помня го и аз още от тогава.

Проблемите с веригите идват когато произведението на някой производител се разминава с теорията поради стремеж за ефвктивно (разбирай по-евтино и бързо) производство, какъвто именно бе случая и с веригите при някои TFSI от определени години. Но същото важи и при ремъците.

Ако трябва да се сравнява калпава верига, тогава с калпав темък.

Иначе всичко се износва. Но с много различна скорост. За това и веригата се води вечна, защото темпото и на износване е много по-бавно от това на износване на самия двигател. Това по западните стандарти. Ние на балканите наричаме 10г кола на 200 000км нова, така че важат по-други правила ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Moonland said:

По принцип веригата има предимно само предимства пред ремъка.

Аз за предимства не се сещам. 

Когато гаоразпределението на надлъжен мотор е отзад няма друго решение, освен верига (или зъбни колела :) )

За предимства не знам, но се сещам за недостатъци:

- задвижващи зъбни колела, които се износват;

-усложнена система за мазане;

-обтегач, зависим от масленото налягане (много ненадежден и опасен възел);

 

Износването на механичните елементи означава отделяне на метал от тях, който отива в маслото.

Масло, което е работило на мотор с верига е по-замърсено.

Не на последно място - за веригата е хубаво да се използва масло с противоизносни добавки, а не low saps масла....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се износва! Само че веригата се износва с по-бавни темпове отколкото самия двигател (по западните стандарти), а ремъкът изисква честа смяна.

 

Предимства спрямо ремък:

- Позволява предаване на движението на по-големи разстояния

- позволява предаването на по-големи наотварвания/сили

- Много по-малък риск от късане (тя се удължава, да, заради което има и обтегач, но по правило не се къса, което е основния риск при ремъците)

 

Недостатъци:

- По-шумна работа

- Изисква добро смазване

- По-висока цена за подмяна

 

Във времето веригата е и по-евтиното и по-надеждното решение. Неслучайно и Mercedes и BMW продължават да залагат най-често на верига.

 

НО, в контекста на темата тук - не мисля, че това дали е с верига или ремък трябва да е определящ фактор при покупка на автомобил втора ръка, още повече ако е такъв с несигурно минало и несигурен или голям пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за генератори бих се съгласил. За автомобилни мотори с малка кубатура веригата носи основно грижи.

Мерцедес и БМВ имат дълги мотори, т.е. "ангренажа" трябва да върти по 6 (дизелови) цилиндъра.

ВАГ нямат такъв мотор.

Веригата (уж) позволява евтино променливо газоразпределение (единственият мотор на Ауди с промелниво газоразпределение, реализирано през ремък, е 3.0 бензин).

 

Ако двигателя работи статично рискът от скъсване на верига би бил малък, но реално веригата не се къса, а (първо) прескача....при смяна на обороти, палене.... И за това не е виновно (само) качеството на веригата. Проблемни са обтегачите и  малките задвижващи "колелца"...сигурно ВАГ пак са спестили, щото веригата е  яката работа и тя от правилно оразмерени зъбни колела не се нуждае.

...и пак да напомня - веригата има по-големи изисквания към маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колко пък често да трябва да се сменя ремък...

Примерно на б8 2.0тди ремъка се сменя на 180 000 км, по спомен.

Беенвистите си сменят веригите на толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безплатен обяд няма - ремъкът пък има по-високи изисквания към интервал на смяна, заради по-високите рискове и по-бързото износване и остаряване на материала.

 

Няма нищо вечно и перфектно, но дори и при малолитражните и опростени двигатели, веригата (с подходящо качество) е по-добрия избор. Най-малкото защото с лекота издържа една нормална продължителност на живот на автомобила без да се налага пипане. Въпреки износване на зъбни колела, шини, обтегач. Който иска да кара 500 000км (за което никой модерен двигател вече не е проектиран) със сигурност трябва да се подготви и за съответна (по-честа) смяна на компоненти и веригата/ремъкът далеч не е основното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, безспорното предимство на веригата е, че не старее :)

Ремъкът има изискване за смяна на 10 години, независимо от километрите.

Виждал съм автомобил на 10 години и 80к км със сменен ремък. Бяха сменили само ремъка, без останалите части и на 120к км все пак трябваше да се свали предницата....

Сляпото следване на ВАГ процедурите и препоръки води до такива абсурди.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВАГ сервизните инструкции имат само една цел - да докарат автомобила успешно и с минимална инвестиция на време и средства до предопределения му живот от около 150-200 000км, преди да отиде на изток-югоизток и да започне "втори живот" до колкото издържи, независимо от ненадеждността и набиването на евтини турски/китайски части и несравнимо евтини часове труд.

И в повечето случаи са напълно успешни в тази си задача (извън случаите, когато качеството на определени компоненти не отговаря на проектираното и нещата се издънват по-рано).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Естествено, че веригите са по-здрави.

Но за задвижването на един ГРМ не е нужна голяма якост, защото усилията не са особено големи.

 

Две са гледните точки.

За "еднократна употреба"  тип караш 5 години, 200 000км и изхвърляш колата, веригата е по-добрия избор, защото няма да я пипнеш за този период на експлоатация.

Следващия да му мисли.

 

За по продължителна употреба ремъка определено е по-добрия избор, защото се сменя 5-6 пъти по-лесно, бързо и евтино от една верига, а живота му е само ~ 1.5 пъти по-кратък.

Другия му плюс е, че мотора работи малко по-меко и тихо. И е по-лек.

Mинуса му е, че е гума и старее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...