Jump to content

1.8T трудно загрява до 90 градуса


Marto7777

Recommended Posts

Здравейте.Колата е 1.8Т куатро.Колата често загрява неравномерно, докато стигне 90 градуса.Примерно днеска пала я, карам около 10-15мин вече, което трябва да е предостатъчно да е достигнала 90 градуса и гледам е на около 80.Карам по околовръсното още 2-3мин и поглеждам пак температурата, паднала е на 70.Без да спирам да карам.Нито съм в задръстване нито нищо.Докато карам температурата пада.След още малко каране бавно почна да дига дига докато накрая стигна 90.Често се случва по време на движение, преди още да е достигнала 90 градуса да почне да пада малко по малко.Антифриза е до максимума.Червен Г12 какъвто го дават за колата.Никъде няма никакви течове.Наскоро смених ангренаж и водна помпа ИНА.Проблема го имаше и със старата помпа и сега пак си го има.Не е от нея.Термостата понеже знам че е електронен и има как да се види на ваг-ком, преди го гледах и работеше.Седеше постоянно затворен,поне докато колата беше на място и да достигне около 70 градуса.След това спрях да го следа, защото ме съмняяваше да не е постоянно отворен, но не е.Идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма кола, която да загрява неравномерно.

Проблема е в температурния датчик, отчитащия уред на таблото или окабеляването между тях.

Най-вероятно в температурния датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Marto7777 написа:

Здравейте.Колата е 1.8Т куатро.Колата често загрява неравномерно,

От дъжда ще да е, като го обърне на сняг ...отказва да пали.:hilezh:

 Иначе сериозно- датчик или термостат.

 Ако нямаш парно като хората-термостат.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на фланеца, може да пробваш да го хванеш на Ваг-ком на живи данни.Той е дяоен и подава данни към таблото и ECU.Ако има голямо разминаване, най-вероятно е той.

Аз обаче клоня към термостат.....на дълъг път изстива, а в задръстване качва температура.

Изпратено от моят LG-D802 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика един и същи датчик да подава сигнал и към таблото, и към ECU-то. Разбира се, в конкретния случай може и да греша, не съм запознат в детайли как е точно при този модел.

Що се касае до размишленията за дългия път и задръстванията, то има нещо вярно в това, но не и предвид посочените от колегата стойности.

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата уж го гледах.Кажете как да го провера за най-точно ? И как да проверя температурния датчик на Ваг-ком ?

Парното винаги си го има.Още като почне да отлепва стрелката от дъното почва да духа леко топло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, nickgaidarov написа:

Няма логика един и същи датчик да подава сигнал и към таблото, и към ECU-то. Разбира се, в конкретния случай може и да греша, не съм запознат в детайли как е точно при този модел.

Що се касае до размишленията за дългия път и задръстванията, то има нещо вярно в това, но не и предвид посочените от колегата стойности.

Бате, ти не си наясно с много модели. Това е масово използван датчик във почти всички аудита, от 97-200х. Зелен двуканален датчик за температура на антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, loshdancho said:

Бате, ти не си наясно с много модели. Това е масово използван датчик във почти всички аудита, от 97-200х. Зелен двуканален датчик за температура на антифриза.

Бате, не си наясно ти...:hilezh:

Двуканалните датчици са масово разпространени, не само в Ауди. Това обаче са два датчика в едно тяло, т.е. имат отделни кабели за отчитащия уред и ЕКУ-то, които не винаги (както в случая) показват едно и също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 5 стинки по темата........погледни с VCDS в central electric за къде ти е кодирана колата. Ако е за Германия, прави точно така. Прекодирай я на rest of the world.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ще го погледна това нещо, но би трябвало да не е за Германия.Колата е купувана от България и е била само тук.От първи собственик съм я взел.Досега като см ровил по менюта и кодировки с Ваг-кома, навсякъде е било Европа или Rest of world, но ще погледна пак за Central Electric

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 130-то до 137-ми канал може да наблюдаваш различните темп. сензори, а този двуканалния G62 на фланеца се вижда на 1-ви канал.

259a0740b2a554e6bc356725c56219f3.jpg

Изпратено от моят LG-D802 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на първи канал да вида дали G62 показва същото като стрелката на таблото ? На 130 канал мисла че гледах преди  термостата - това в третата колонка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две перки ли е колата и работят ли и двете коректно? При мен симптомите бяха същите като твоите. След преглеждне на датчици, термостат и т.н. се оказа, че едната перка не работи понякога и екуто се шашка и отваря термостата когато не трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисла че е с 2 перки.В момента не съм при нея.Как да ги разбера коректно ли работат ? Тя едната не е ли само за климатика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, едната перка не е само за климатика, но действително се включва почти едновременно с него.

Дори и да не работи обаче, това не е причина да се шашне ЕКУ-то.

Казано накратко - ЕКУ-то трудно се шашка от каквото и да било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че на адаша Ауди-то е с една перка щото беше от Германия ако не бъркам,а от там и по-студените страни излизат с една перка ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/130-137.html

 

тук може да видиш кои канали да логваш. За перките ти трябват 135 и 137. 

 

Гледай също канали 131 и 132. Там може да видиш искана и акатуална температура и разликата между двата датчика.

На 132ри канал 3тото квадратче показва дали компютърът отваря термостата. Не би трябвало да се случва ако ако темепратурата е граници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, MAPTO7007 said:

Мисля,че на адаша Ауди-то е с една перка щото беше от Германия ако не бъркам,а от там и по-студените страни излизат с една перка ...

 

Аудито е купувано от България от Порше запад.Аз го купих от първи собственик.Написал съм по-горе.Никога колата не е била извън БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи съм се заблудил - извинявам се.

Та какво става VCDS не казва ли нищо по въпроса за момента?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачих я преди малко на VCDS и прегледах всичко.На запалена кола на място ги гледах докато не дигна до 54 градуса.След което пореглих.За 2мин каране ги докара до 62 градуса след което ме хвана светофар.На светофара докато чакам температурата падна до 55 градуса.След това потеглих и бързо ги дигна до 70 и вече нагоре до 90 си ги дигна плавно.След като 1 път закова на 90 стрелката повече не мръдна.И с каране и на място я оставих за около 10мин температурата си седеше на 90.Всичко изглеждаше нормално тоя път.Иначе стрелката на таблото и ВЦДС винаги показват 1:1.Колкото и пъти да погледна върват заедно.Едното падне ли гледам и другото е паднало.Направих няколко снимки на ВЦДС на всички канали които казахте.На всяка от снимките е прикачено показание на таблото.Снимките ги качвам подред както са правени.Първите 2 са на място докато беше още.3тата е след 3мин каране и я спрях на място.

1.jpg2.jpg3 copy.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците изглеждат наред, остава да е термостат.Темп. не трябва да пада при никакви условия.

Изпратено от моят LG-D802 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е термостата.Днеска правих измервания пак.Thermostat Duty Cycle седи забило винаги на 3,9% и не мърда.И като беше на 50 градуса и после като загря на 90 пак си беше толкова.Гледах в интернет на клипове къде се намира и направо ... тежко положение.Сваля се и алтернатора и още куп други работи.Неможаха да го сложат като на Голф 3йка долу да се сменя лесно.Има ли какво да го мъча или си е за смяна 100% ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...