Jump to content

ЗА и ПРОТИВ чип тунинга


ma4x

Бихте ли си сложили чип  

218 гласа

  1. 1. ????? ?? ?? ??????? ??? ??????

    • ?????? ??!
      107
    • ?????? ??!
      26
    • ??? ?? ????...
      85


Recommended Posts

Да...напълно си прав. Азсамо исках даобясня нещата със нагара на турбото щото понагоре в темата има запитвание по този въпрос. Иначе севи проблеми могат да се покажат при ТДи моторите ...то са си хиляди датчици. Май найслабото место им е дебитометара който сащо като е прецакан разтоварва компресора. Абе интересно нещо е ТДИто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз друго не мога да разбера. Ако чипа трябва да се подмени - добре има няква стойност, разбираемо е да струва повечко пари. Но защо флашването трябва да е толкова скъпо?

И я ми кажете всъщност каква е нормалната цена за такава услуга. И 100% ли трябва да се подменя блоуофа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз друго не мога да разбера. Ако чипа трябва да се подмени - добре има няква стойност, разбираемо е да струва повечко пари. Но защо флашването трябва да е толкова скъпо?

И я ми кажете всъщност каква е нормалната цена за такава услуга. И 100% ли трябва да се подменя блоуофа?

Недей да бъркаш нещата. Стойността на чипа е съвсем нищожна. Варира между 2 и 9 евро !

По принцип няма разлика между флашването и смяната на чипа. Даже има хора които записват Флаш чипове и ги сменят с оригиналните (причините са обикновено липса на познания или добър интерфейс с който да оправи нещата)

При колито при които се флашва ЕКУто има няколко причини да е по скъпо.

1. Флашването се представя все още като нещо много спецялно и новаторско и всеки мисли че щом е толко тарикатско то непременно трябва да е скъпо.

2. Колите които се флашват са произведени главно след 2000 година (има и преди това ма са малко) Това значи че собствениците имат повече пари , а логиката на всяка фирма е "Който има много....дава много" :hilezh:

3. Последната причина за която се сещам е и единствената СМИСЛЕНА. А именно че при по новите коли софтуера е по сложен. Има много повече карти и по трудно се оптимира. Това значе че човека който променя файла се труди повече и затова иска повече пари.

Факт е обаче че 99% от всички фирми в БГ флашват колите директно с готови файлове които взимат от някъде си. Минават с номера че софтуера е оптимиран единствено за твоята кола и че при флашването стават тия СЛОЖНИ неща и затова много пари струва. С други думи "чипа ти е уникат правен спецялно за теб и затова требва да се бръкнеш в джобовете" Напрактика обаче си се ползват веднъж закупени тунингфайлове. Истината е че веднъж ако имаш файл за определен автомобил (под определен имам предвид определен ЕКУномер и определен софтуерен номер) можеш да го използваш многократно.

Тия неща с уникалността се постигат ако колата ти е МИНИМУМ 1 ден на ДИНОто. Иначе някой си някъде си си му дал твоят оригинален файл и по оригинала е направил уникален чип са си пълни лъжи.

Нормална цена за тази услуга няма. Може и за 1500 лева да е може и за 500 все тая. Важно е кой и как ти е правил софтуера. И тук идва интересното че понеже навсякъде по форумите се пише че само скъпите чипове си заслужават много хора които тепърва се учат успяват да работят с високи цени.

Ако някой е решил да дава много пара трябва поне да избере фирми доказали възможностите си. В БГ разбира се има такива и то доста.

Prospeed

Digitaltuning

vimaxtuning

www.xenon.bg (това е май на мишо сайта)

А ако искаш да минеш тънко намираш някой които предлага чипове ефтино но задължително се поинтересувай дали има доволни хора от него и дали някой е патил за да не стане гаф после (не че при скъпите не стават гафове де)

Та има и скъпи и евтини .......може дори да са еднакви. Просто цената на услугата се определя от фирмена политика референций гаранции и т.н ( на един гаранцията му е голяма западна фирма партниор, на друг просто доволни клиент ). Затова всеки решава за себе си какво да предпочете.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много готина тема. Следя я с интерес. :hilezh:

По принцип няма разлика между флашването и смяната на чипа. Даже има хора които записват Флаш чипове и ги сменят с оригиналните (причините са обикновено липса на познания или добър интерфейс с който да оправи нещата)

Още една причина има за замяна на обикновен чип с флаш -> напоследък флаш чиповете станаха по-популярни от старите. Та вместо да си счупиш краката да търсиш нещо от антиквариата, слагаш нещо което го има под ръка. Хем е и по-евтин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една причина има за замяна на обикновен чип с флаш -> напоследък флаш чиповете станаха по-популярни от старите. Та вместо да си счупиш краката да търсиш нещо от антиквариата, слагаш нещо което го има под ръка

Ами незнам дали говорим за едно и също нещо. Не става въпрос какви чипове ще се ползват при смяната а става въпрос как ще стане смяната насамия софтуер. Мен не ме притеснява дали ще сменям ЕПРОМ или Флаш . Аз даже си ползвам всички чипове както са по оригинал. Применро ако екуто серийно има 27С512 аз го заменям с такъв. АФН моторите примерно са с 27С010 серийно и могат да се заменят с 27SF010 ili дори с 29f010. Такаили иначе се налага отваряне на ЕКУто. В предното си мнение говорих за друго. При колите след 2000 година се ползват на често 29F200 , 29F400 i 29F800.

При този вид ЕКУ съдържанието на чипа се сменя директно пред диагностичната букса (ОБД-то) Тоест не се отваря ЕКУто не се разпоява ....интервенцията е изцяло софтуерна. (на практика се ползва оригиналния флаш чип който си е в ЕКУто)

Та важен е оптимирания софтуер да се смени със оригиналния. Начина по който се сменя не е от значение (макап чче да вземеш да поиш при коля 2003 примерно си е малко дървена работа)

защото ефекта ще е еднакъв (при еднакъв софтуер)

А навсякъде полесния начин (препрограмиране през ОБД) струва двойно повече :hilezh: и затова изброих другите причини. Човека питаше зашо при помалко работа цената е по висока :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те.

--------

Ми разбира се че през ОБД е мнооого по-скъпо. Трябва компутар, лицензиран виндоус, специализиран софтуер, донгъл, кабел и специална букса. Всичкото това са пари.

За смяна на чип ти требе чип, поялник (от 3лв), тесла за отваряне на ЕКУто (2.10 от Илиенци), цокъл (опция :respekt: ) и късмет да не го запоиш наопаки (чипа). :hilezh:

Това и децата го могат. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..

За смяна на чип ти требе чип, поялник (от 3лв), тесла за отваряне на ЕКУто (2.10 от Илиенци), цокъл (опция :respekt: ) и късмет да не го запоиш наопаки (чипа)

толко не се бех смеял от много време евала :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит знам, че само с поялник няма да стане. Трябва ти най - малко и пистолет с горещ въздух и техника на запояване. Но за това нямате грижи, защото във всеки сервиз за GSM-ми с/у 15 лв ако отидете със сваленото вече ECU и поне 1-2 цокъла за смд, т.е. външен в/у пътечките на платката на компютъра монтаж (които при мен бяха с 32 крачета) могат да извършат тази интервенция. Ако имате варианти, пробвате и по ваш избор оставяте най - удачните чипове (чип).След което ви остава само да сложите малко силикон за да няма шанс за изкачането им от цокъла. Да уточня, че все пак свалянето на блока за управление не се налага при автомобили след 2000 година. Защото както обясни Wankel е безмислено при положение, че смяната на софтуер може да се направи през диагностичната букса на колата. Аз бих посъветвал всеки, който е любопитен да пробва така наречения чиптунинг. Ако не му оттърва просто си слага стария софтуер и продължава да си кара колата по старому. А що се отнася до хората, които се съмняват, че читавия чиптунинга може да навреди на колите им искам да кажа, че чиптунинга трудно може да доведе до дефект, той може да ускори появата му, но не и да го създаде. Има и друго - оптимизирането на двигателите за покриване на световните екологични норми за количеството на изгорелите газове принуждава производителите на автомобили да "скопяват" двигателите им, и не само това, а и по - високите данъци, акцизи и т.н. Как е възможно от един и същ 1.9 мотор да вадят 90, , 110 и 130 к.с. , според мен точно това са причините - екология и цена. Например виждал съм подобен на моя мотор 150 к.с. навъртял около двайсетина хил км без пролем, като единствените хардуерна разлика с оригиналното състояние на колата е поставен по - голям кулер на турбината и един радиатор в повече за охлаждане на антифриза.

Редактирано от Todor Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си запоя новия чип в/у стария, дали ще ми се сумират конските сили? :respekt:

Много ми харесва темата! :hilezh:

Остана само да напишем наръчник "Начипи си сам"... :wall:

Нещо офтопично се сетих... Ако си добавиш нитро система, чийто принцип до колкото знам е краткотрайно обогатяване на горивната смес, как се контролира бууста да не отиде оувър и съответно турбината в гейм оувър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си запоиш два - три чипа един върху друг с малко допълнителна логика можеш да си сложиш любимото ми ключе тип 007 на таблото "Нормал - Спорт - Е сега ти ..." :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си запоиш два - три чипа един върху друг с малко допълнителна логика можеш да си сложиш любимото ми ключе тип 007 на таблото "Нормал - Спорт - Е сега ти ..." :respekt:

Ммда тък във форума някой също такова беше правил май SAG беше ама с два чипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гласувах ЗА,защото веднъж се живее.На двигателя това,онова,абе няма да ги караме вечно тея коли я.

Също не ми се вярва като си сложи някой чип,да започне да кара колата си и то по улиците по начин,по който да разцепва двигателя. Нямам необходимите средства за да се възползвам от такава благинка или да си купя една S2-ка,в краен случай A3-1.8T :respekt::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си запоиш два - три чипа един върху друг с малко допълнителна логика можеш да си сложиш любимото ми ключе тип 007 на таблото "Нормал - Спорт - Е сега ти ..." :hilezh:

В тая връзка, според вас осъществимо ли е сериозно такова нещо. Не да запояваш чипове един в/у друг ( :hilezh: ), ами да се игради система за превключване от единия на другия чип? (и тва да не коства бъгване и блокиране на цялата електроника...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P1020256_resize.JPG

P1020259_resize.JPG

Допълнителната логика е свързана с chip enable и някакви обратни връзки за допълнително осигуряване че няма да тръгне грешния чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв линк ти трябва?

Нещата са прости с копчето на Джеимс Бонд. :hilezh:

Тези "чипове" са паметта с програмата на компютъра. Или най-малкото с данните от "мапинга".

По време на движение гасиш тока на компа (образно) превключваш паметта (все едно сменяш дискетата) и го пускаш компа обратно.

Той се събужда и пуска новата програма в действие. Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее баце това е много грубо ве, аз ти казвам за нещо шукарно, ей тука гледам http://www.pbox.co.uk/ има и с ключе и с дистанционно, ама не е чип а power box.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък чакам сега да ми донесат да пробвам чип модул за 1.8 ADR 125кс .. казаха на RPM датчика се вързвало.. Хубавото е че е отделен модул няма да се запоява нищо по ЕКУто, лошото е че колата няма турбо и няма да качи нищо :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм я ми разяснете малко повече за този пауър бокс! Тва не е ли по-добър вариант за постигане (до колкото видях) на същите резултати. Пък и излиза към 300лв някъде май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм я ми разяснете малко повече за този пауър бокс! Тва не е ли по-добър вариант за постигане (до колкото видях) на същите резултати. Пък и излиза към 300лв някъде май.

Абе незнам точно кво си гледал, ама не видях по ефтин пауар бокс от 1,500 лв. Само дистанционното е 250 лв. смятай :silly:

Редактирано от ultrabobo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм я ми разяснете малко повече за този пауър бокс! Тва не е ли по-добър вариант за постигане (до колкото видях) на същите резултати. Пък и излиза към 300лв някъде май.

Не е по-добър. Той влияе само на помпата, като лъже сигналите до ЕКУ-то. А пък тез искат 1500лв :silly:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове не се занасяйте с тоя Паурбоксове. Голема простотия са. Има некои наистина скъпи които правят доста неща ама като цяло пак неможе да се мерят промянана софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм я ми разяснете малко повече за този пауър бокс! Тва не е ли по-добър вариант за постигане (до колкото видях) на същите резултати. Пък и излиза към 300лв някъде май.

увеличена мощност:

Каталожен номер: 200015

TUV сертификат:: 100430

Цена:: BGN 1.752,--

с 20 % вкл. ДДС

Характеристики при увеличена мощност:

кВт К.с. Нм

140 кВт 190 К.с. 370 Нм

колата разбира се има и

генерация ремус и К и Н и е над 200к.с

kакто бех споменал в една друга тема , се сдобихме с кола която е със ПБ и искам да ви кажа че върви като ненормална!! не виждам що го плюете толкова?!

сега виждам че Стани е дал линка -ето точно такъв ми е ПБ

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...не виждам що го плюете толкова?!

За плюенето си има причини.

За вървенето никой не е казал че не върви. ПБ си вдигат много често по 30 коня.

Имам даже линк в който е обяснено как да си направиш ПБ за 1,9 ТДИ та ако някой му се чете на немски ше го дам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам точно кво си гледал, ама не видях по ефтин пауар бокс от 1,500 лв. Само дистанционното е 250 лв. смятай :)

...оооопсс! Май ще отворя нова тема: "За и против носенето на очила"... :)

Явно определено имам спешна нужда.

Мишо дали може да ми помогне? :wub:

Тва дистанционно за тия 250лв... треа да има поне 30 киловата в него за да струва толкова. А тоя ПБ дето е за моето ауди (2500лв... ;):silly: ) да му изрежат един кръгъл отвор отгоре и да си го заврат под леглото да не се разкарват вечер като им се обади простатата "а може би и още нещо"... :D

Само пак не разбрах, някой от вас да си е слагал нитро? Тва до колко е здравословно за автомобила?

Офтопик:

"Понякога забравям. Понякога бъркам. Всичкото това компенсирам като понякога послъгвам.

Иначе съм обикновен човек с нормална професия като вашата. Учат ме да пускам атомни бомби. Вчера учихме 1000 Мегатона. С нетърпение очаквам да си свърша работата за да покажа какво съм научил. Иначе заплащането е добро.

Но когато след работа се прибера вкъщи и гледам филм в който убиват зайчета - плача. Мисля че извън работа съм прекалено романтичен."

grizzly

:):flehan:;):silly::wub::):huh::)

Браво grizzly , чак сега го видях! Отдавна не се бях забавлявал толкова!

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе да ви кажа на RAV4 си сложихе модул .. Дават я от 115 на 136кс.. мисля че си е предимство това че не бараш нищо по ЕКУто.. а и е факт че разхода от 7,4 падна на 6,5-6,8 при едно и също каране а разликата във вървенето е огромна.. чипа е на kuberl немси с denso чипове вътре мисля че е добро.. а за аудито ся ще пробвам с модул на dipo италянски някакъв ако има добър резултат ще кажа :silly:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...