Jump to content

ЗА и ПРОТИВ чип тунинга


ma4x

Бихте ли си сложили чип  

218 гласа

  1. 1. ????? ?? ?? ??????? ??? ??????

    • ?????? ??!
      107
    • ?????? ??!
      26
    • ??? ?? ????...
      85


Recommended Posts

Добре ли е да си добавиш тази екстра, която ще извлече максималното от твоя автомобил или не бихте рискували, защото това все пак ще доведе до натоварване, което не е било предвидено при конструирането. И да не забравяме, че недобре поставения чип може дори да повреди двигателят ви...

Какво мислите вие? :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още нямам мнение по въпроса по-добре ли е или по-зле..

Едно съм сигурен обаче и съм повтарял не веднъж - така, както са направили заводски автомобила - така го искам ! и външно и вътрешно ! Мисля, че хората в Инголщадт знаят по-добре от някой гаражен майстор с чипчета...или пък от някои квартални келемета с тунинг фирмичка... Истинският тунинг е пак в завода или фирмите с договор с Ауди, да де ама това е непостижимо за българската реалност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз се чудих, чудих и тъкмо се бях наканил и пари бях отделил, ама нейсе ... ще идат за ремонт на турбината :bia:

Не знам как е с чип, ама без турбо е кофти ... повече от 70 км. не можеш да вдигнеш :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно съм сигурен обаче и съм повтарял не веднъж - така, както са направили заводски автомобила - така го искам ! и външно и вътрешно !

:bia:

Аз съм против. Ако колата си върви ще си върви прилично и без чипове. Ако е куц кон и 8 чипа да сложиш пак си е куца .... Мразя секви тунинзи външни и вътрешни ..... Колата си е съвършенна като излезе от магазина .... Ама аз съм си пенсия и не съм критерий ... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До, като съм с атмосферка нема сила на света дет да ме накара да фърлям пари за тоя дет дуа, по нататък ако подкарам турбо може, но за сега НЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умишлено поставих темата в "ГЛАВЕН ФОРУМ", а не в " Тунинг / Концепти / Спорт / Подвизи", защото смятам, че посещаемостта на този раздел е много по-малка, тъй като основните посетители са предимно хора, които имат опит и повече от елементарна култура в тунинга, а темата беше насочена по скоро и към хора като мен. Мисля си, дори, че някои въобще не влизат в тунинг раздела, тъй като основните заглавия там са от сорта, "Прееа ми се блоуофа', "хЕДЪРСИ-ОТКЪДЕ", "чИПА МИ МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ФЛАШНЕ" а за някои това нищо не говори...

Ама хайде местете си я... :bia: :bia:

Редактирано от ma4x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече колегите казаха, ако имаш турбо има голема сметка. Ако си с атмосферка са си малко пари на вятъра. Така че твърдо за с пояснение че стаа въпрос за турбомотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се ли сдухва, освен турбината, и самия двигател по-бързо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ma4x ама ти се едно ще се жениш ... като те е толкоз бъз не го прави и това е ... не после "ама вие така ми казахте" ама ето тука има 10 теми дето пуснах и така ме посъветвахте ... не се сърди , ама не си тръгнал на сватба колега :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе колега! Трупам мнения! Аз вече дори съм взел решение, но ми е любопитно какво мислят хората! Пък и знам къде да отида без да се притеснявам за резултата... Започва с М и завършва на Горубляне... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами просто едни ще ти кажат да , други не ... а ти трябва да прецениш сам за себе си ... ако 150 коня са ти малко , тичай за чип ... ефект ще има ... а смисъл ... това вече е на ниво лично задоволяване на някакви потребности :bia:

Като за мястото добре си се ориентирал ... и на мен вече само Мишо ми пипа колата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2 мои коли съм бил с чип и както и друг път съм казвал съм ЗА. И аз да уточня, че говоря за турбо мотори. Сигурно има повече износване в дългосрочен план, но няма цял живот да я карам таз кола. И за тези дето казват че си върви колата и без чип...ми то и чист дизел да е пак ще върви...някак :bia: И ma4x де да можеше с чип да извлечеш максималното...

А бе колкото повече толкова повече :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен си е според зависи от чип-тунинга :bia: Че в нашата мила родина е на почит системата "голф за 5000лв , поддръжка за 50 стинки".Та тея чип-тунинз-чета по гаражни майстори за 100лв... няма смисъл да коментираме.Но виж ако е направен като хората съм твърдо ЗА. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам само да цитирам писмото, което изпратих на небезизвестния Brеzel в което искам да споделя личния си опит и не искам да ангажирам никой с него:

"Здравей Богомил,

Та така ето и ситуацията до момента: С много усилия успях да се сдобия с цокли и да ги монтирам на платката на блока за управление. За съжаление установих, че старите чипове са прегорени от неправилния демонтаж (нагряване до 350 градуса). Това разбира е лошата новина за мен,не чак толкова зле но все пак трябваше да внимавам повече. Добрата е че при твойте неща всичко е перфектно!!! Това се видя след няколкочасови пробни обиколки по улиците на СЗ. Истината е че съм много доволен от чиповете изпратени от теб и искам да отбележа, че ефекта от тях засега е само положителен. Освен пъргавина, твърдост на педала на всички предавки и всякакви скорости, динамиката, ускорението и разход-а, който са оптимизирани перфектно, забелязвам че проблема с пушенето за които всички говорят не съществува при мен, естествено има го но при рязко настъпване на газта и то не е фрапиращо - става въпрос за единия чифт чипове който повдигат 20%, до момента тях успях да пробвам и не смея да сложа другите защото с тези всичко е невероятно добре. Предполагам, че ако сложа другия чифт ще започне да пуши повече, разбира се ако ми дадеш възможност и най - вече време за ги пробвам!!! Искам да отбележа също, че точността ти е невероятна и нехарактерна за скъпата ни родина и за мен е огромно удоволствие да контактувам с хора като теб. Следващото което ще напиша, а пък може и цялото писмо, те моля да го постнеш във форума на ауди, където не съм се регистрирал все още,но съм му фен и редовно го преглеждам, може и в други , но както решиш: В крайна сметка се оказва ,че чиптунинга има благотворно влияние върху мощтността на автомобила в разумни граници!!! От там повдигане на самочувствието на задкормилното устройсто, което неизбежно води до повече настъпване на педала на газта и себедоказване на пътя, както усещам ще стане и при мен. В съчетание с немарливост по поддръжката на колата води до неприятни разходки до сервиза. Разбира се, ако се спазват някокои правила, никои няма има проблеми с така наречения чиптунинг, а напротив ще доведе до увеличаване на мощтността и намаляване на разхода на гориво. Мисълта ми е следната - колата ми а4 1996г. на 180 хил км 1.9 тди афн мотор преди 110 сега с чип взет от "Brеzel" - надявам се че не съм в грешка с псевдонима 132кс, върви почти наравно с колата на брат ми бмв 320д 136ск 2000г. с чип, оригино внесена така от Германия на 150 кс на дърпане с изравнени възможности зад волана на двамата. Та разликата между мен и него е в следните неща на който аз държа:

1. Изправни дюзи - постига се освен със смяна и с добавки към горивото, които са с дозатор и се използват за почистване на дюзите, но не от най евтините разбира се. Добавката влияе добре и като цяло - разтваря наслагванията от нафтата.

2. Смяна на подходящото за автомобила масло на максимум 6-7 хил км.

3. Премахване на нагара по лопатките на турбото, който е неизбежен дори и при каране на автомобила със стандартните чипове особени при коли над 100 хил км и по - продължително шьофиране в градски условия. С което се избягва задънването със сажди и съответно блокирането на турбината. Също така да не трябва да се спира работата на мотора веднага след продължително "гонене" на колата свързано пък с времето за охлаждане на турбината и по - дългия й живот.

4. Зареждане на автомобила с най - качественото гориво, което може да се намери в бензиностанцийте. Това се установява сравнително лесно при наблюдаване на отделените газове от изпускателната с-ма. По - качественото е с по - малко сяра, по - малко бели пушеци от ауспуха при студен старт, по - тиха работа на мотора и по - голямата твърдост на педала.

5. Смяна на въздушен филтър на 3-4 хил км.

6. Изправни вакуум клапани на турбината

7. В много редки случаи центровка на нафтовата помпа

Има и други като например смяна хидравлични повдигачи (компенсатори)на xxx хил км, но тези са най - важни според мен.

Изградени на базата на 3 годишен горчив опит в обикаляне на прескъпи сервизи и по - евтини гаражчета в гр. Ст. Загора.

Едва тогава ефекта от чип-а се усеща, както е при мен в момента. Поясненията които опитах да дам не са научно издържани, на стака изглеждат нещата според мен.

И сега най - важното което установих: Не е нужно да платиш около 1000 лв за да имаш качествен чип тунинг, което според мен си е пладнешки обир и е напълно неоправдано с оглед дейността която се извършва,като единствена разлика е 10 пъти по - високата цена. Достатъчно е, да имаш добри приятели, единият от които откривам в лицето на Brezel, за което искам да му благодаря от всесърце и да му пожелая да продължава да радва всички фенове на чиптунинга в България!!!"

Това писмо е от Четвъртък, 2007, Януари 11 13:40:30, от тогава до момента съм навъртял около 7000 км и потвърждавам думите си - Чипосването позволи оптимизиране на мощтността на мотора, а както се оказа и в последствие при по - спокойно каране и средния ми разход, който намаля с около 0,5 литра на 100 км. Така че аз гласувам За чиптунинга на турбо моторите

Редактирано от Todor Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз гласувах ЗА чип тунинга с уговорката ако ще има смисъл (реален, да се усети) и ако чипа е без пари. :bia:

-------------

Сега ще помоля някой дето му разбира да поясни на каква база се очаква РАЗХОДА да спадне след чип? Така чисто принципно ми е интересно защо това ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вмъкна нещо, за да няма шеговити подмятания отностно моята компетенция: намаляването на разхода на гориво си го обяснявампо най - малко заради причината, че:

- Повече налягане в по - ниски обороти на работа на мотора предизвикано от турбитана, която развърта много по - рано контролирана от компютъра, респективно чипа, води до по - добро изгаряне на горивото и от там по - нисък разход на гориво, но дали е така на практика не зная, това да кажат хората които разбират от ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Изправни дюзи - постига се освен със смяна и с добавки към горивото, които са с дозатор и се използват за почистване на дюзите, но не от най евтините разбира се. Добавката влияе добре и като цяло - разтваря наслагванията от нафтата.

2. Смяна на подходящото за автомобила масло на максимум 6-7 хил км.

3. Премахване на нагара по лопатките на турбото, който е неизбежен дори и при каране на автомобила със стандартните чипове особени при коли над 100 хил км и по - продължително шьофиране в градски условия. С което се избягва задънването със сажди и съответно блокирането на турбината. Също така да не трябва да се спира работата на мотора веднага след продължително "гонене" на колата свързано пък с времето за охлаждане на турбината и по - дългия й живот.

4. Зареждане на автомобила с най - качественото гориво, което може да се намери в бензиностанцийте. Това се установява сравнително лесно при наблюдаване на отделените газове от изпускателната с-ма. По - качественото е с по - малко сяра, по - малко бели пушеци от ауспуха при студен старт, по - тиха работа на мотора и по - голямата твърдост на педала.

5. Смяна на въздушен филтър на 3-4 хил км.

6. Изправни вакуум клапани на турбината

7. В много редки случаи центровка на нафтовата помпа

Колега може ли да обясниш точка 3 за нагара по турбината? Къде са ти я почиствали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което знам по отношение на така наречения "нагар в турбината" е че се получава от лошо гориво и ненавременна смяна на маслото и се почиства с киснене на турбото в някакви чорби след отваряне, нарича се профилактика на турбото и предполагам, че във всеки сервиз където имат понятие могат да го направят - на мен ми излезе 100 лв цялата работа и ми се наложи да го направя след като колата спря да върви както трябва - т.е. при рязко ускоряване оборотите забиват до някъде и ускорението изчезва като от магическа пръчка, от тогава "забиването" блокирането на турбото не е ставало, естествено поради незнание преди това смених и вакуум клапани 2 бр. по 200 лв парчето.

Редактирано от Todor Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... т.е. при рязко ускоряване оборотите забиват до някъде и ускорението изчезва като от магическа пръчка, .....

Колега, можеш ли да разкажеш повече за това, че сега ме притесни малко. При мен подобен ефект ми се е получавал 2 пъти, но единствено при студен двигател, когато съм го изфорсирвал зверски на 1-ва. След това си се оправи от само себе си При топъл никога, колкото и да я ръчкам.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм твърдо за чип тунинга, днес си сложих чип на А4 1.8Т и има доста стабилна разлика, направо отпуши колата и най-странното незнам дали е вузможно но рахода не се покачи (на ръчка става въпрос). Разбира се за това съм благодарен на Barzel (който е много коректен и точен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за което става дума

Колега, можеш ли да разкажеш повече за това, че сега ме притесни малко. При мен подобен ефект ми се е получавал 2 пъти, но единствено при студен двигател, когато съм го изфорсирвал зверски на 1-ва. След това си се оправи от само себе си При топъл никога, колкото и да я ръчкам.
ще го обясня сега по - подробно защото както разбрах е често срещания проблем при турбодизелите:

Колата а4-ка 96г. я взех от Германия 2003 г. на 120000 км. в перфектно състояние за това време беше невероятно добра. Аз лично съм неопитен шофьор и не съм карал никога преди това дизелова кола и съответно нямах представа за поддръжката й в какво се състой точно и т.н., преди това карах известно време астра 1.8 моно и не съм имал проблеми освен с термостата водната помпа и големия разход, имал съм и други по - дребни проблеми но нищо значително. Но да се върна на това за което говорим. 4-ката обаче не съм я карал само аз а е карана и от брат ми и баща ми, по какъв точно начин не зная, но откъм вървене вървеше повече от прилично, направо беше невероятно как е възможно да се постигне такова ускорение и динамика от дизелов мотор, както казваха някои хора "самолет". След около 20 000 км. и стандартна поддръжка обаче брат ми по магистралата до София забелязал някаква странна аномалия в поведението на автомобила, колата почнала да придърпва и не може да ускорява нормално. Естествено аз не бях я настъпвал до краен предел така че при мен не се беше проявил този "симптом". Така или иначе някакси сме навъртели още около 10 000 км. по този начин. Като искам да уточня, че аз карам предимно градско, почти 90% от времето обикалям в града и никакви проблеми не съм имал. Обаче не така стояха нещата при извънградското - в началото неосезаемо проблема споделен от моя брат започна да се проявява а в последствие започна да го прави все по - често. След изреждане на скоростите от 1 - 4 та никакъв проблем до 120 км/час и изведнъж рязка загуба на мощност, стрелката на обортомера не мърда от 2500 оборота, там си стой а пък педала на газта съм го опрял в ламарината, особенно по нагорнище пък започвам да губя скорост и така на прили и отливи ту тръгва да върви като за световно ту спира да се набира. На мен взе да ми омръзва тази история - при всяко излизане извън града да тръпна дали ще мога да направя изпреварване на бавнодвижест се камион или ще се блъсна в насрещното. За това за първи път потърсих услугите на един "бай" не знам си какъв много вещ в ремонта на голфове 2-ки дизел и се почна едни циркове едни филми, как не можел пръста си да пъхне да развие един болт и като почна да нарежда да е....а тия германци, много прости и т.н. Видях, че не е това правилния човек и волю неволю се запътих към прословютия с високите си цени сервиз на BOSH, бях готов да ми "резнат главата" само и само да се реши проблема с ускорението. Та там един от майсторите откри според него основния проблем а именно спукано гумено съединение на маркуча на въздуховода на турбината и наистина от него през една миниатурна дупчица хвърляше сажди и премеси от масло и въздух. Смени го с някакво парче от градински маркуч и каза готов си отивай да пробваш някъде. Оки казвам аз и наистина нещата изглеждаха в ред, нямаше я вече загубата на мощност.

Платих му както той каза само 40 лв и си заминах. Обаче от тогава не съм изминал и 1000 км и при едно излизане извън града пак същите проблеми, набера ли по - рязко и губи мощтност. Успокоих се с това че може би градинския маркуч е дал фира, но не би. За мое учудване с него всичко си беше наред. И от там насетне почна ходене по мъките обикаляне на сервизи гаражчета аутохитове плюсове минуси и всякакви други. Диагнозата една и съща - нямаш никакви проблеми, колата е перфектна. Чак стигнах до там че взех да се съмнявам в мен, да не би аз да не съм в ред и може би колата нещо се е издухала и е време да я сменя с друга. Съвсем случайно обаче разбрах за един сервиз, който се намира на входа на града и ми казаха че там правели само дизелови автомобили ауди, пежо, бмв, имат много работа, постоянно са заети, да си запазя час и да отивам там. Всичко точно, така и направих направиха ми цяластна диагностика на колата и наистина откриха грешка в компютъра - претоварване, както ми обясниха прекалено голямо налягане в турбината и о от там блокирането му от електрониката с цел предпазване от спукване на въздуховодите, мотора и чупене на турбината. Според тях проблема е в дебитомера, вакуум клапаните или турбината,т.е ще ми се наложи смяна ако не на всичко та поне на някои от тях. Дебитомера ми бил от "хубавите" и така понеже нямах голям избор смених вакуум клапаните, защото бяха по - евтини от турбото. След смяната нещата тръгнаха добре, колата си ускоряваше нормално на пробите и аз почти се бях убедил, че нещата са се оправили. Освен това момчетата от сервиза ми бяха сменили всички консумативи масла филтри и т.н. и с някаква добавка забелязах че ми промиват дюзите - това става чрез затворена с-ма от външни филтърчета и тръбички през който циркулира горивото и добавката за почистване от дюзите,като това се повтаря многократно и едно и също гориво и добавка минават по няколко пъти през тях в продължение на 3-4 часа. След тази интервенция наистина останах доволен. Колата вървеше като все едно точно я бяхме взели от Германия на 120хил., просто идеално, ръмженето и мощтноста се върнаха в позадрямалия ми вече мотор. За съжаление не за дълго,след няма и месец при едно пътуване до Пловдив отново се появи същото, така наречено "забиване на ECU". :hilezh: Изненадан и стъписан от този факт, който ме преследва почти 1год и половина отново мислещ за смяна на колата се запътих към сервиза, за да им я оставя колкото време е необходимо, та дори да се наложи да я разглобят цялата на съставните й части, но да решат проблема един път завинаги. След няколко дена ми се обадиха да отида да я взема, всичко било наред :hilezh: ,както се оказа в последствие ми обясниха, премахнали мръсотията - сажди боклуци, прах и не знам си какво още от турбото и от тогава вече повече от 2 години нямам никакъв проблем. :bia: Казвам ви това което ми обясниха в сервиза като причина за проблемите на турбото - лошото гориво и ненавременната смяна на маслото и най - вече на въздушните филтри водят да задънване на турбината и дюзите, а в моя случай и неопитноста са се оказали решаващи фактори довели не само до нерешаване на проблема, точно точно обратно до задълбочаването му. Моята формула за удължаване живота на дизеловия турбо мотор е слагането на добавката за дизелово гориво на SHELL,е има и други но според мен тя е най - добрат която почиства дюзите и вдига цетановото число на горивото, както и честата смяна на въздушните филтри. Според мен само добрата поддръжка на колата в комбинация с добър чиптунинг могат да доведът до изненадващо добри трайни резултати, комбинирани с бавно износване на мотора и нормален среден разход на гориво.М/у другото ако някой иска да му обясня как стана чипосването при мен да казва. Това е , дано споменатото от мен да ви е от полза!!! :hilezh:

Редактирано от Todor Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал и аз да се включа към обяснението на тодор като пусна неколко снимчици.

При АФН мотора турбото е VNT15. Това турбо е с променлива геометрия и има доста изписано из форумите за него.

Накратно ето няколко снимки.

07-komplett_dreckig.jpg

Студената част (която нагнетява въдух в мотора)

07-komplett-front_dreckig.jpg

и топлата част която се задвижва от изгорелите газове на мотора. Именно в нея се натрува нагар от лошата българска нафта

07-komplett-ruck_dreckig.jpg

Ето и студената част но отворена (показана е самата перка

07-kompressor-offen.jpg

Ето я топлата част (само перката) по която видимо има мнооого нагар и сажди

07-turbine-dreckig.jpg

Тази снимка показва механизна на променливата геометрия както и многото нагар по него

07-vtg-ring_dreckig.jpg

А ето как всъщност трябва да бъде (вече почистена)

07-VTG-Ring_sauber.jpg

Това са така наречените лопатки на пременливата геометрия(свалени от турбото). От тях също е чистен нагар

07-vtg-ring.jpg

А това е същностният принцип на целата тая работа.

vtg-sequenz.gif

Както виждате тези лопатки се движат. Те трябва да се движат. В зависимост от това как те са застанали срещу потока изгорели газове се определя въртящия момент който пораждат те или с други думи се определя силата с която изгорелите газове въртят турбото.

Какво всъщност се получава. Този вид турбокомпресори НЯМАТ така наречения wastegate (разтоварващият клапан) който има за цел да предпазва турбото от свръх налягане т.е. повреди.

Ролята на wastegate играе самата променлива геометрия. Когато ЕКУто отчете свръхналягане лопатките лопатките застават така че изгорелите газове да минават свободно без да срещат лопатките като преграда. Тогава налягането в турбото намалява или с други думи се разтоварва турбото както при wastegate.

Когато обаче има много нагар тези лопатки немогат да се движат напълно или направо блокират и отказват да се движат. Понякога например както колегата каза при 120 км има много изгорели газове а лопатките не се движат така както иска компютъра. В следствие на това се получава много високо налягане и ЕКУто включва на авариен режим в който турбото почти не създава налягане (възможно е и да се подава помалко гориво в такъв режим не съм сигурен). За да се махне тоя режим трябва да се спре да се угаси мотора и да се запали пак.

Лошото е обаче друго. При един приятел с такова турбо нещата станаха много по лоши. В следствие на блокирали лопатки се оказа че дори ЕКУто да отчете свръх налягане то неможе да се разтовари турбото защото разтоварващия механизъм (именно лопатките) са напълно блокирали и колата си кара на високо налягане. Ние това разбирасе изобщо не го знаехме(а се усещаше че колата върви яко и много свиреше турбината) Решихме да сложим чип :hilezh: и слагаме ние чип и отиваме на пробна обиколка. Аз карам по него с моя дизел в софия и съм вече с 120 (градско на булевард; нямаше движение ) а той изведнъж пред мен почна да набира все едно съм спрял (всичко това става между сфетофарите) Човека вика "Бате ебати чипа сложихме" :hilezh: ходи на самолет. Аз малко се зачудих щото преди същия чип е пробван а не вървеше толкова. След още 15 КМ на лудо каране се чу ПРАС и турбото си е*а мамата. В последствие разбрахме какво е станало и защо. С болокирала геометрия сме карали на некво много яко налегане (кой знае колко) нез да се разтоварва и за резултат имаме счупен компресор. след това сменихме туробото с ново сложихме СЪЩИЯ чип (щото човека се съмняваше в чипа и искаше да види дали аз съм го прецакал) и до ден днешен си кара без проблеми.

Лош късмет.......а и с чип се натиска много газта....така де никой не слага чип за да кара бавно :hilezh:

Та извода е преди да искаме да караме бързи коли, трябва да знаем че караме здрави коли.

п.п. ако нещо съм убъркал при обясненията за турбото моля за извинение

поздрави

XC70_VNT-Turbo.jpg

Редактирано от Wankel
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво адаш :hilezh: Много хубаво го обясни. Само че...не винаги проблемите с оувърбууст и влизане в авариен режим са от зацапан механизъм. То това е гадното, че едно и също нещо се получава ако и клапана за управлението се скапе или маркуч се е спукал или извадил. Затова гледаш или направо сменяш маркучите, после тестваш клапана и накрая турбото. Аз мойто го свалих първо, изчистиха го и пак същия проблем. Оказа се че маркуча дет ходи вътре в ECU-то се беше откачил :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...