Jump to content

Избор между А4 В7 3.0 TDI и 3.2 FSI


Recommended Posts

Привет отново, колеги :)

 

Вчера пуснах подобна тема, но днес не успявам да я открия поради някаква причина. Опитах се да създам дискусия за това кой двигател би бил по добър избор от двата, като се интересувах от разход на гориво и евентуална поддръжка на машината.

 

До тук разбрах, че градски разход от 12-15 литра не е непостижим, но предпочитаната моторизация за авт. ск. кутия е куатро, а там разходът леко се повишава. Няколко колеги посочиха хора, които притежават такъв автомобил, но не намирам темата и не знам дали са оставили някаква полезна за мен информация.

 

Ще се радвам на бъдещи коментари. Както и някой да каже какво се случи с предишната тема - ако съм сбъркал раздела или съм на правил нещо нередно ... нека просто ме предупреди. Имаше доста ценна за мен информация, която днес не откривам.

 

Сърдечни поздрави! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз писах сутринта отговор в твоята тема, понеже @martinich ме беше цитирал.

От 2 години търкалям 3.2фси в а6, като освен веригите друго значимо не съм правил. Комплекта ОЕМ части като стойност се върти около 1200-1500 лв според зависи от кого с какви отстъпки пазаруваш и колко време имаш да чакаш доставки за по-тънка цена :) Някои от нещата имат и афтърмаркет алтернативи та сигурно на теория може да минеш и с 1000-1200лв, знам ли ? Оттам нагоре е труда по смяната. Ако го броиш и него още толкова, няма да сбъркаш.

Градския разход при "нормално" каране без нон-стоп ръчкане при мен е 15/100. С уговорката че съм с ръчна кутия куатро. На дълго при поддържане на 120-130 гори около 9. Ако имаш нерви да караш с 90-100 слиза на малко под 8. При поддържане на 150-160 е някъде 10 10 и малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, благодаря и на теб за мнението. Все пак няма да се окаже чак такава ламя 3.2 фси.

 

Какво те накара да продадеш автомобила - някакъв технически проблем или просто лично предпочитание? До колкото разбирам - 3.2 (както и фси в В7) не трупат такъв нагар и не пият масло, както в В8.

 

П.П.: Още един въпрос - освен по шум в двигателя, има ли как да се хванат проблем и с веригите на диагностика? И съответно как :)

Редактирано от Стамбата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен тракането / шума - май няма как. С мой приятел водихме едно 4.2 на оглед в дас ауто преди покупка - на всичката им литература и техника веригите ги диагностицираха по слух при палене. Предполагам ако имаше някакъв друг тест/диагностика, щяха да кажат, че го имат и да го направят :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питане имам Аз.

Търси се В7-ца то е ясно.

3.0ТДИ или 3.2ФСИ заради ниските покупни цени на обявите в нета ли се търси или?

Щото друга аналогия не откривам между търсените от теб мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

28 minutes ago, MAPTO7007 said:

3.0ТДИ или 3.2ФСИ заради ниските покупни цени на обявите в нета ли се търси или?

 

Търси се нов автомобил. Иска ми се нещо по-живичко, а като че ли дизели не ми се карат - 3.0тди е по-скоро като компромисен вариант, за който исках да разбера малко повече инфо. 4Ф ми се вижда малко голяма (поне за мен), та съм се ориентирал към В7 и 3.2 ФСИ.

 

Според прочетеното в нета и двете крият потенциални ремонти за окол 2к лева (ако се абстрахираме от авт. ск. кутия) - все пак 2.0Т може да не е адския маслояд, но като поразгледах няколко теми (вкл. обявата на колегата Иво Динков), изглежда се наливат някакви средства в тази моторизация. В такъв случай според мен идва по-приятно за каране 3.2, с леки условности в разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделиш ли за средствата които поема 2.0Т в  B7 ? 

Щото за покупната цена на веригите с обтегачите на шестаците, ще му направиш основен ремонт...

Не ме разбирай погрешно-3.2 FSI безспорно,и за мен е най-добрия избор,просто е хубаво да имаш правилната информация колкото е възможно, преди всеки избор. 

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Misho 82 написа:

Щото за покупната цена на веригите с обтегачите на шестаците, ще му направиш основен ремонт...

Не може ... Блокът е страшна цифра но може да изкара късмет с някой втора употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Misho 82

Точни цифри, ако можех да цитирам - надали щях да питам. До колкото знам се нуждае от профилактика на маслена помпа и картерна вентилация, ако тая същата помпа не е "мазала" добре .... нещата не отиват към особена красота - поне по мои представи. По същата причина задавам въпросите си - за да се ориентирам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Стамбата написа:

...  задавам въпросите си - за да се ориентирам. :)

И с двата двигателя има реална опасност да фалираш  преди да се ориентираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мазането и интервалите на обслужване са изключително важни за всички...блока наистина е скъп но има прилични оферти в eBay и не само. Всичко останало по тоя мотор е смешно евтино. Помпата се обслужва със смяна верига и обтегач няма и  200лв с работата. Естествено ще ти почистят и  цедката. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Афтър..това са възли които съм обслужил  както и много други които съм продал на колеги и не само..

robo е прав за доста неща относно 2.0Т не виждам дерт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, nichirenshu said:

За оригинални части ли става въпрос или като робоцитираш афтърмаркет?

изтроли ли?

Последна версия ангренажна верига за еа888 -  06K109158AD.

Крайна цена на феби (които пакетират iwis) : 142лв (има и по-скъпи, има и по-евтини марки)

Крайна цена на  ВАГ (които също са iwis) от ЕТ: 150.17лв.

http://service.skoda-auto.bg/information-for-assortment

 

Edit: а за профилактирането на маслената помпа на ЕА113 - това е цял, капсулован възел с много неприятна цена.

Може да се смени верига, да се почисти цедката. За съжаление валовете (които се въртят с двойна на мотора честота) не са с лагерни черупки. Самият елемент на помпата не се продава като отделна част, клапанът за налягане също е капсулован. Профилактично е хубаво да се смени маслената конзола на филтъра (малко над 300лв), в която има байпасни клапани.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Профилактично" се прави основен ремонт за 5 бона само при ЕА888  , който иначе е прекрасно конструиран и без никакви конструктивни недостатъци   .При некадърния  ЕА113 ,  а ремонт се прави както на всеки друг мотор ,на това което   се счупи ,когато се счупи и му дойде времето и частите от буталната и мотовиковата група не се считат за  консуматив  .Времето за неприятни ремонти  идва както на всеки друг що годе съвременен мотор - като мине 250-300 и кой къвто му е късмета  .

Конкретно по темата,  в случая  става въпрос , в най добрия случай за 11 г. кола , поради което атмосферното 3,2 ми се струва по-добрия избор ,ако преглътнеш разхода на бензин и липсата за момента на разумна възможност за газифициране .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при В7-цата най-разумния мотор щото го има "но" е като бяла лястовица и пазарната му цена е винаги по-висока от на 2.0ТДИ,3.0ТДИ,2.0ТФСИ,3.2ФСИ си остава знаете кой 1.8Т (163 конски сили) доволно си тегли купето и си круизва със 120-140 по магистралата на 6-та предавка.

Може би там това което е кофти направено е по-скъпия термостат,който е с вграден датчик за показанията през VCDS.

Понася газови уредби без проблем,стига да е от прилична марка и качественно направена.

Другите възли и агрегати са си по-евтини дори и ОЕМ купени с отстъпка.

Чип може да се сложи по всяко удобно време според джоба до 190кс ... а както Вие оби„ате да казвате с едно турбо,филтър и генерация става безпроблемно 220к.с,което за непретенциозен потребител не са нужни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,едвам чаках да го напиша,забавих се за да може да уточните скъпите ремонти и консумативи по другите агрегати,които в 90% от случайте се купуват от хора нямащи средства да ги карат и подържат (нищо лично към автора на темата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря на всички за отговорите и мненията. 

 

Както казах, кара ми се нещо по-живичко. Колко по-скъпа да е поддръжката на 3.2 от 2 свещи повече и една туба масло? Говорим за регулярни разходи без каско, го и се абстрахираме от веригите и АСК, защото с кутията може да бъде направен компромис, а веригите може да не са за моментална смяна. 

 

Все пак от прочетеното разбирам, че 1.8/2.0 си похапват спокойно 10-12 градско, а 3 литра разлика няма да са фактор за емоцията от шестака. Не знам къде е ЕА888 и ЕА113, но ме интересува 3.2 в В7 трупа ли нагар, както 2.0? 

 

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички (т)фси-та трупат нагар преди 2014 мисля, когато почват да им слагат втори ред дюзи вече.

 

Зимай Б6-ца 3.0 на газ, не ги мисли тея фси-та, не са най-големия успех на Ауди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен 3,2 е безмислен мотор в Б7, нито е икономичен като 1,8 т / 1,9 тди / 2,0 тди, нито е вървящ като 4,2, нито е масов (им 5-6 коли с тоя агрегат в цялото мобиле). Не знам къде ще я караш тая кола и какъв ти е бюджета, но защо не се огледаш за А6 /4Ф/ с 3,2? Например https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11513712465675606&slink=6dxdr9,  

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах в продължение на 2 години б7 с 3.2 мотор , карал съм и 1.8Т , еми нищо не може да ме накара ако мога да си го позволя финансово или няма да правя тунинг проект да избере 1.8т пред 3.2. Б7 е оптимален като размери автомобил особено ако се кара повечко в града.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, бих се радвал на малко повече подробности около финансовото позволяване. По-скоро, ако има какво повече да се каже от написаното до момента. :)

 

П.П.: Колата ще се ползва предимно градско, в повечето време 15-20 км на ден до работа и обратно. Няколко екскурзии през годината - предимно в страната и веднъж-дваж навън. :)

Редактирано от Стамбата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, martinich написа:

 

Този ми се струва кофти екземпляр.

Лъжите почват още с ксенона и годината - видимо няма, а и не е ноември 2006-та, а 2005-та.

Девет години я е пекло слънцето в Италия преди да дойде тук тая каляска.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...