Jump to content

Ручене при движение


Kaiser Kar

Recommended Posts

Здравейте! 

 

От доста време насам при двожение чувам един звук, наподобяващ бръмчене, ручене или както искате го наричайте. Колата бучи като тролей и след първите 100км, особено ако е извънградско, главата ми е на баница. Не ме спасява нито музика, нито нищо.

 

Звукът не се изменя на неутрална, при повишаване или намаляване на оборотите. Единственото, което му влияе, са завоите - надясно понамалява, наляво се засилва. Това ме навежда на мисълта за лагер, обаче няколко пъти съм я карал на майстор, въртяхме колелото, сукахме го, какво ли не, но няма никакъв проблем - върти си се гладко и не шуми. Имате ли някаква идея какво би могло да бъде? 

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж съм ги проверявал и тях, колелата се движат абсолютно свободно и безшумно. Преди да стане постоянно, пътници на задната седалка са ми казвали, че се чува точно такова ручене при движение с висока скорост и преминаване на неравности, особено ако е натоварена колата. Проверил съм гумите - не жулят никъде, едно и също е и със зимни, и с летни. Усеща се съвсем лека вибрация във волана, което ме навежда на мисълта, че проблевът идва отпред.

 

Колата така или иначе отива на скрап скоро, обаче не ми се иска да се убия някъде.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е заден лагер. На място не се разбира лесно. Звука при въртене на ръка е едва доловим. Колелото като е във въздуха лагера е разтоварен, както при завой и шумът намалява. Казал си десен завой - десният лагер се разтоварва, вероятно е той.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.04.2018 г. at 0:58, Kaiser Kar написа:

 

Щом шума намалява на завой е лагер.От опит го знам.Преди години карах една Б3 и имаше същия проблем,заден десен лагер.На десен завой не се чуваше да вие,а през останалото време си бучеше като товарния влак.На място няма как да се хване,защото колелото не е под товар и се върти с малка скорост.

Опааа,колегата auubau ме е изпреварил.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е лагер, шумът се увеличава с увеличаване на оборотите на колелото - в случая това не се наблюдава.

А и няколко пъти специалисти са давали мнение, че не е лагер.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за мненията!

 

Под "обороти" имам предвид обороти на двигател. Ясно е, че шумът идва някъде от ходовата част, но интересното е, че ако при завоя надясно звукът заглъхва, то не се усилва при обратен завой, а би трябвало. Също така шумът от лагер не е ли по-скоро свирене? Моето е едно ромолене, бръмчене... не знам как да го нарека. Все едно хеликоптер минава наблизо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерче, така си шумят. Когато варианта е наранена външната гривна в горната ѝ част, на земята бучи, вдигнеш ли колата във въздуха, оста "увисва" върху долната повърхност и колелото "млъква", затова е трудно да се "хване" такъв лагер.

Един съвет, когато я вдигате за проверка, натискайте гумата нагоре и въртете колкото е възможно напред-назад, така е по-вероятно да се усети ромоленето на лагера.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

53 minutes ago, Kaiser Kar said:

Под "обороти" имам предвид обороти на двигател.

Ами в рамките на една и съща предавка колкото повече се увеличават оборотите на двигателя, т.е. тези на коляновия вал, толкова повече се увеличават и тези на колелата. Така че зависимостта е право пропорционална.

57 minutes ago, Kaiser Kar said:

Ясно е, че шумът идва някъде от ходовата част

Правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има едно свирене/виене при завиване (но не се чува всеки път), къде може да е проблема?

Редактирано от turbo_quattro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би тръгнал лагер на предна главина, примерно ако завиваш надясно и вие е левия лагер и обратно. Обикновено двата лагера на предните главини се износват почти еднакво и ако смениш единия почваш да чуваш другия, затова е хубаво да се сменят и двата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че го чувам само при десен завой (но не всеки път), и аз мисля че е лагер но когато е вдигнато във въздуха колелото няма никакъв луфт...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да има луфт.Циментацията на гривните е паднала и заради това започва да се чува,като шума постепенно ще се усилва.Щом като е тръгнал единият лагер другия ще го последва,ако преди това не е сменян разбира се.Аз бих сменил и двата,за да не се налага да пълзя втори път покрай колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как става смяната на преден лагер? За задните знам, че е почти фасулска работа, но при преден има повече възможност да се закучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, veselin velchev написа:

Щом като е тръгнал единият лагер другия ще го последва,ако преди това не е сменян разбира се

Това не е задължително, но не е и изключено !

Аз смених и двата задни последния път, но по-скоро щото не можахме да хванем  кой точно ручеше. Може би и двата. И при мен хората на задната седалка чуваха шума по-силно отколкото аз .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решено: Смених и двата предни лагера и колата е като нова, всякакви шумове изчезнаха. Бях забравил шума на двигателя от това бучене. Благодаря на всички за мненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...