mitko_nhl

Проблем с климатичната система на Audi A4 B6 1.9 TDI

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Имам следния проблем, който е свързан с климатичната система на Ауди А4 Б6 1.9 TDI. При включване на климатроника и работа на място работи нормално, както и изстудява. При каране на дълъг път магистрала с постоянна скорост и обороти, въздуховодите постепенно започват да духат по-хладен към топъл въздух. След което се налага да изключа компресора на климатроника, посредством копчето “ECON”. Изчаквам 5-6 мин. и отново включвам компресора и отново имам студен въздух в купето. Това се случва, когато карам извън града.

Климатичната система е обслужена и проверена от Стефан (сервиз Elbatron). Нещата, който са направени до момента са следните:

1     1. Системата е заредена с фреон (имаше спукана тръбичка, която бе ремонтирана) и необходимото количество масло

2       2. Сменена капилярна тръбичка.

3       3. Почистване на каналите/тръбите вътре в изпарителя (Evaporator), посредством Flush spray за евентуални запушвания от масло или нещо друго.

Последния заподозрян проблем е свързан с sensor G263 (Evaporator outlet temperature sender), той дава малка разлика около 4 градуса. Все пак той мери ниско дол вдясно при изпарителя и може да му трябва удължаване или подобрение. Съмненията в този датчик са, защото тръбите са целите в дебел слой лед, след като отбих по време на дълъг път да проверя в какво състояние са (прилагам и снимки от замръзналите тръби). Предполагаме, че когато се обледени изпарителя и потока въздух не преминава през него, по този начин не се охлажда.

Направихме тест със Стефан, като извадихме датчика по време на работа на климатика и го напръска с изстудяващ спрей, тогава компресора разтовари (тези стойности бяха наблюдавани на Vag Com Diagnostic System), след повишаване на градусите пак се включи компресора. Този сензор е малко труден за намиране aftermarket има само оригинален.

 

Направих и един друг тест: там където е отвора за хладилна жабка, над сензор g263, когато се махне гумената клапа(предвидена за маркуч към хладилната жабка, такава нямам) има постоянен въздушен поток. Направи ми впечатлени, че въздуха там е по-топъл в сравнение с потока на въздуха от централния панел.

Моля ако някой е имал подобен проблем да сподели информация за разрешаването мъ, че е доста кофти на дълъг път в жегите. За 100 км. ми се е налагало около 6-7 пъти да  правя процедурата за спиране и пускане на компресора.

IMG_20180527_174357.jpg

 

IMG_20180527_174423.jpg

IMG_20180527_174408.jpg

Edited by mitko_nhl

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз съм на мнение ,че сензора на изпарителя е проблема при тебе,защото компресора при нормална работа работи на изпарение 0+2 градуса а при тебе най вероятно температурата на изпарение пада и до -10 и надолу градуса ,защото сензора лъже компресора че температурата на изпарителя не е достигнала +2 градуса и го кара да работи по продължително или малко вероятно нещо да е дефектна новата капилярка. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Възнамерявам да взема датчика от един приятел, който има същото ауди. По този начин ще разбера дали проблема е в него, ако да то тогава взимам нов. Това което ме притеснява, е че потока въздух, който духа дол ниско е по-топъл от този горе въсокото. Датчика показва 6-7 градуса на Lo и минимален дебит въздух (перка на една черта). 

Има ли вариант този сензор да се изнесе по-нагоре, близо до тръбите? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом ти замразява тръбите,най-вероятно е презаредена системата с фреон.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При презаредена система ниското налягане се повишава а не е обратното.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера забелязах същия проблем и при мен б6 

Направи ми впечатление че като изгася климатика и нещо яко съска в алуминиевата тръбичка която е със Винтила за зареждане в моторния отсек

Там има и някакъв филтър 

Тези дни ще пробвам да го сменя и ще пиша дали има положителен ефект

Същата тази тръбичка в единия край (където влиза в акумулаторния отсек) е ледена а зад вентила е гореща при мен

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди два дни в петък, бях при познат, който смени капилярната тръбичка, която беше оранжева с бяла (според Стефан от Елбатрон правилната капилярна тръбичка е оранжева, според каталожен номер. Бялата капилярка е била предназначена за ауди б6 и системи с 600-700 гр. фреон, но според това момче, което я сменя в петък бялата е правилната). Както и  да е тествано и с двете, но ефекта е един и същ постоянно замръзва. Вчера върнахме оранжевата капилярка отново. Сега остават два варианта: смяна на sensor G263 и ако с него не сработи, втория вариант е смяна на изпарителя(ако е релевантно това решение) за евентуално запушване. Ще споделя след, като сменя сензора.

 

@nikito_ko1 

имаш проблема със замръзването на тръбите или само чуваш съскане по тръбите, където е вентил-а. Ако си намерил решение сподели, моля.

 

Прикачам снимка от капилярната тръбичка:

 

IMG_20180602_094850.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес обърнах внимание че и при мен са обледени тръбите

Смених това с мрежичката което е като филтър и се натисна в Ал тръба но пак спира да духа студено след около 50-тия километър 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам следния проблем счупен магтитен съединител на компресора,ходих на майстор каза че трябва нон компресор това ли е начина ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако не се върти самата ос на компресора значи той е блокирал и си за нов или втора ръка.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Казаха ми само ако сложим нов магнитен съединител ще се счупи пак по добре си вземи нов компресор ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Б6 не е с магнитен съединител,а е с постоянно зацепен компресор посредством една шайба.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е блокирала оста на компресора,пак ще му строши съединителя/шайбата/.

 

Ремонт на компресор на климатроник. - тип B6/B7 - AUDI CLUB BULGARIA (Ауди Клуб България)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет, днес направих тест с Vag-com за евентуални грешки с климатичната система HVAC. Резултатите са следните:

5 Faults Found:

00601 -  Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)

        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent

01841 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        30-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01810 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        41-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01842 -  Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221)

        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent

00716 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        41-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Има ли вероятност някоя от тях да е проблема с обледеняването?

Ще пусна Vag-Vom-a на дълъг път, но кажете, кои канали да глеадм/записвам. Зная канала за сензора G263.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мен ми се струва, че има проблеми със стъпковите моторчета за температурата.

Пробвал ли си да не изключваш компресора, а да промениш градусите(примерно да ги увеличиш/намалиш с 2-3) и да върнеш на желаната стойност?
Може да си пуснеш и basic settings в климатроника, за да видиш как се държат моторчетата за клапите.

При нормално работеща система не трябва да ти записва грешки .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кои стъпкови моторчета имаш предвид? Ако визираш тези от снимката по-долу в неделя свалих, почистих и смазах следните моторчета със съответните потенциометри: V70(G112) и V159(G221).

Пробвал съм да намаля температурата с 2 градуса надолу (от 23 на 21), но това мисля, че влошава повече нещата, защото прави все по-дебел слой лед.

На Basic Settings на 1-ви канал (калибриране) всичко отива на 000 и след това няма записани грешки.

35f8894s-960.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тия, които са записани като грешка, но явно ги е записало защото си ги свалял.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ги свалях след като бяха замисани, като грешка. След това пак я закачих на Vag-com и нямаше записани грешки. 

Просто искам да открия причината за това обдледеняване. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 8.06.2018 г. at 0:02, mitko_nhl написа:

Привет, днес направих тест с Vag-com за евентуални грешки с климатичната система HVAC. Резултатите са следните:

5 Faults Found:

 

00601 -  Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)

 

        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent

 

01841 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

        30-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

01810 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

        41-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

01842 -  Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221)

 

        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent

 

00716 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

        41-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Има ли вероятност някоя от тях да е проблема с обледеняването?

 

 

Ще пусна Vag-Vom-a на дълъг път, но кажете, кои канали да глеадм/записвам. Зная канала за сензора G263.

Колега дали си решил проблема? Имам същите симптоми. Нов радиатор нов дехидратор и проблема си остава

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.