Jump to content

Питане за покупка на Audi A4 B8


Recommended Posts

Здравейте,

 

Обмислям да си купувам втора кола и съм се спрял на а4 б8. В момента имам а4 б6 1.9 131.  Много се колебая в избора на двигател(но ми се иска да е 2ка) и дали да е ръчка или автоматик. Искам колата да  е сравнително евтина за поддръжка (ясно ми е , че няма как да е като B6 , но все пак ), да е малко по-висока (понеже текущата ми е със спортно окачване и много ме мъчи) и да е комфортна. Гледах какви ли не коли и марки , дори вчера бях на оглед на един меган 2015 за 15000лв , но определено беше класи дори под моето ауди. Колебаех се основно между пасат след 2008, ауди и рено. Засега май окончателно съм се спрял на б8.  Дори гледам една конкретна кола https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11552895479580260&slink=am7g02 и се чудя дали да не си направя една разходка до Пловдив. Ако някой я е гледал да казва :)  Какво смятате Вие?  Как е този модел , четох доста във форума и в други форуми и мненията са доста различни.  Дайте съвети, моля :)

Редактирано от ex_pupi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли някой я е гледал. Като цяло никой не гледа коли на предно в комбинация с автомат, по две причини. Първо, ако ще се дават пари за Ауди не е лошо да е куатро и второ, автоматичната кутия, която се слага в комбинация с предно задвижване е мултитроник. За нея повече в интернет и търсачката на форума. Б8 е хубава кола, но те съветвам да не гледаш тези, най-долу в ценовия диапазон. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обявата ме привлича с това , че колата е купувана от България и би трябвало да има реална история. Четох за мултитроника (доста) и че се препоръчва , ако е с предно да е ръчка, но .... като цяло обявата ми хареса и затова реших все пак да попитам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ex_pupi написа:

Обявата ме привлича с това , че колата е купувана от България и би трябвало да има реална история. Четох за мултитроника (доста) и че се препоръчва , ако е с предно да е ръчка, но .... като цяло обявата ми хареса и затова реших все пак да попитам.

 

Не гледай километрите, винаги могат да бъдат модифицирани на този модел с кабел който струва 150 лв.

 

Пробвай я, и не само 2 - 3 завойчета, а докато загрее. При Мултитроника шанса да го купиш развален е по-голям от колкото да се развали след като вече е твой. Също проверка при механик ако много ти хареса и искаш да я купиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, и аз видях това, само че не е ясно дали става дума на веригата на мултитроника или някаква верига и маслото на Мултитроника:

 

 Преди 3 месеца е Сменена верига и масло на автоматика!!

 

Ако е веригата на Мултитроника, трябва много подробно да се проучи защо и дали повредата е 100% отстранена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, CVT said:

Ако е веригата на Мултитроника, трябва много подробно да се проучи защо и дали повредата е 100% отстранена.

Аз мисля, че цената е показателна.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, zizu said:

 

Добре, че не са спестили и от лостче за мигачите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е абстрактно понятие, но тя нищо няма :nixweiss:

За мен липсват: ксенон, нави, парктроници, подгрев седалки, салон, джанти...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да те апострофирам, колега, мисля, че към момента на първоначалната покупка за няколко чувала с пари тази кола е нямало начин да изглежда кой-знае колко по-различно. А за мен лично Нави и подгрев са напълно излишни гъдели, при положения, че на телефона си имам поне 5 къде, къде по-добри навигации и зимата не излизам по бермуди... За парктрониците си прав, задното стъкло е под наклон, който го прави късо и неизползваемо при маневра, но за 150 - 200 лева се монтира подходящ ретрофит. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно и аз не държа на всички екстри , но задължително трябва да има парктроник. Предпочитам дори да е ръчка, а не автоматик , някак си по като кола го усещам, автоматик съм карал малко и ми е като телевизионна игра(пасат 6). Та май окончателно съм се насочил към 2ка ръчка. Гледам и обявите в mobile.de и се замислям дали пък да не си хвана самолетчето за разходка до там. Ама никога не съм купувал кола от чужбина и нз дали ще се справя , брат ми живее там от 15 години, но пък той нищо не разбира от коли и според него само новата кола си заслужава дори и да е по-нисък клас. Тоест може да ми помогне с преговори и документи(понеже с немския съм на вие), но за докарването и прегледи и т.н няма да ми е от особена помощ . А и гледам колите там са по-скъпи(unfalfrei), като включим и разходите за докарването и евентулни ремонти след това става дебела сметката. Та се чудя кое е по-добро кола от бг с някой лев в джоба за ремонт или кола от германия . Имам възможност да заделя значително по-висока сума за кола , но съм от тези хора , който не обичат да слогуват на колите си , а  колите да слогуват на тях и за мен кола над 20000лв е неоправдан разход за купчина желязо и не искам да се дразня при всяка драскотина  и т.н. Поддържал съм си всички коли, както тряба и като се обади нещо се е ремонтирало и да чукна на дърво досега кола не ме е оставяла на пътя, но и да си кажа честно не съм имал и по-сериозни проблеми де. Искам и с новата кола да е така , но ми се иска да вляза в бюджет до 20000 , а дори и предпочитам до 15000-16000. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://autobild.bg/audi-a4-b8-от-18-000-лева-вторият-живот/

 

Преди време аз много го заглеждах този модел, но твърдо с бензинов двигател. :wink:

При всички тези изходни параметри най-оптимално (според мен) е да помислите за покупка от Германия.

Братът ще помага. Проверка в сервиз. Допълнителните разходи по докарването са около 1500 лв.

Ако е бензин, хубаво е да е фейслифт (след 2012 г.), заради проблема с харча на масло.

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&maxFirstRegistrationDate=2011&maxMileage=150000&maxPrice=8000&minFirstRegistrationDate=2009&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false

 

Преди 2 часа, ex_pupi написа:

... но съм от тези хора , който не обичат да слогуват на колите си , а  колите да слогуват на тях и за мен кола над 20000лв е неоправдан разход...

Допада ми тази разумност, че не обичаш да слугуваш на колите си. :wink:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам забележката за правописната грешка :) .  Явно не съм си направил проверка :) Все повече заглеждам mobile.de и it . В Италия има доста интересни обяви и мисля , че по-лесно ще се оправя(с англ) , а и май ще намеря човек да я докараме на платформа за 7-800 лв, а може и по-малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.04.2019 г. at 17:16, ex_pupi написа:

Принципно и аз не държа на всички екстри , но задължително трябва да има парктроник. Предпочитам дори да е ръчка, а не автоматик , някак си по като кола го усещам, автоматик съм карал малко и ми е като телевизионна игра(пасат 6). Та май окончателно съм се насочил към 2ка ръчка. Гледам и обявите в mobile.de и се замислям дали пък да не си хвана самолетчето за разходка до там. Ама никога не съм купувал кола от чужбина и нз дали ще се справя , брат ми живее там от 15 години, но пък той нищо не разбира от коли и според него само новата кола си заслужава дори и да е по-нисък клас. Тоест може да ми помогне с преговори и документи(понеже с немския съм на вие), но за докарването и прегледи и т.н няма да ми е от особена помощ . А и гледам колите там са по-скъпи(unfalfrei), като включим и разходите за докарването и евентулни ремонти след това става дебела сметката. Та се чудя кое е по-добро кола от бг с някой лев в джоба за ремонт или кола от германия . Имам възможност да заделя значително по-висока сума за кола , но съм от тези хора , който не обичат да слогуват на колите си , а  колите да слогуват на тях и за мен кола над 20000лв е неоправдан разход за купчина желязо и не искам да се дразня при всяка драскотина  и т.н. Поддържал съм си всички коли, както тряба и като се обади нещо се е ремонтирало и да чукна на дърво досега кола не ме е оставяла на пътя, но и да си кажа честно не съм имал и по-сериозни проблеми де. Искам и с новата кола да е така , но ми се иска да вляза в бюджет до 20000 , а дори и предпочитам до 15000-16000. 

 

Здравей колега,

 

Включвам се с малко информация за покупката на кола от чужбина /понеже спомена, че до момента не си го правил/ и по-конкретно от Германия. Мнението, което изразявам е лично, от опит и не претендирам да е навсякъде 100 % така, но се надявам да съм ти полезен.

 

Аз предпочитам и винаги съм купувал колите си от Германия /лично мнение/ по ред причини.

Тъй като живеех там, няколко пъти съм го правил и за свои близки.

 

Като цяло процеса е изключително лесен, бих казал дори приятен.

Още повече, че брат ти е на място - няма какво да те притеснява.

 

Ще опитам да обобщя съвсем сбито какво ти трябва:

 

1. Ако решиш да докараш колата на ход /което само по себе си е много приятно пътуване/ имай предвид, че задължително условие за издаването на транзитни номера и движение по пътищата в Германия е колата да има валиден TUV - еквивалент на нашият ГТП.

2. След като си харесал автомобила и си се договорил, не пропускай /ако е от автокъща/ да помолиш продавача за съдействие за издаване на застраховка и транзитни номера. 

 2.1. Застраховките са няколко  вида: по-скоро на няколко периода - седмична, 15 дни, 30 дни и т.н.

        Аз винаги си вадя за 30 дни. По спомен между 150 и 200 евро струват транзитните номера и застраховка за 30 дни.

2.2. Задължително искаш червени, а не жълти транзитни номера. Чул съм, че някъде, някога правели проблем за жълтите номера - къде,            защо и как не мога да кажа, но споделям каквото знам.

2.3. Застраховката се прави за нула време /правят я от самата автокъща или техни партньори, не съм сигурен, но става бързо и ти я дават на място/, а издаването на номера /поне при мен/ никога не е отнемало повече от 30 минути, като тук включвам и чакането на ред в местната институция.

Както за всичко в Германия, така и издаването на номера става с предварително записан час, така нареченият 'термин'. Един път купих за мой близък Пежо, без предварителни уговорки и извадихме номерата от съседното градче, тъй като в местното бюро нямаше свободни часове, но за всичко си има начин. Хубавото е, че ако се наложи да изчакаш следващият ден, има при кой да останеш. Обърни внимание на това, че местните бюра за регистриране на коли и издаване на номера са с различно работно време в различните дни. Хубаво е да си предвидиш поне 2-3 работни дни.

След като си готов с тези неща, взимаш си документите на колата /талони, застраховки и т.н./, слагаш номерата и газ.

3. За самото пътуване си приготви комплект /валиден/ аптечка, пожарогасител, триъгълник и т.н. Ако имаш възможност, вземи си един комплект от България, защото е далеч по-евтино, но и там не режат глави :)

Зареждаш резервоара - имай предвид, че далеч по-евтино в Германия е да заредиш в населено място, а не на магистралата, също така цените на горивото на дадена бензиностанция се променят няколко пъти на ден: вероятно заради интензитета на натоварване, не знам точно принципа, но в един момент горивото е 1.29 евро, в след 5 минути е 1.19 евро - не че ще спестиш кой знае колко, но го споделям като опит :)

4. Пътуването /ако минаваш Австрия и Унгария/:

Тръгваш от Германия и там няма какво друго да правиш.

Пристигаш в Австрия: там трябва да си купиш винетка, която струва 9-10 евро /не я забравяй/ и те питат /повечето пъти/ дали имаш жилетка, ако нямаш - си купуваш, струва 10 евро /тук е 2 лева :) /, поради тази причина споменах комплекта по-горе, а и той така или иначе е задължителен. В края на Австрия, преди влизане в Унгария аз задължително допълвам резервоара. Чул съм, че в Унгария горивото не е особено качествено /не знам истина ли е/, излиза по-скъпо, защото ако не платиш с карта си измислят някакъв техен курс за превалутиране. Един път напълних газовата уредба на колата в Унгария за 50 евро /нормално трябваше да е около 27 евро/, което си беше престъпление, но хляба е с пари :) 

Пристигаш в Унгария: Задължителна винетка, която е 15 евро. 

Следват две опции след Унгария: Сърбия или Румъния.

Лично аз винаги предпочитах Сърбия, понеже трафика е далеч по-малко, не минаваш през всичките им села, а и аз съм от Северозападна България и влизах през ГКПП Връшка Чука, където е супер спокойно и никога няма хора, респективно минаваш за 5 минути. Ноември 2018 ме гониха магистрални бандити в Сърбия и от тогава логично минавам през Румъния /2 пъти ми се наложи до сега/, но избягвам Сърбия :)

Та, ако избереш Сърбия, караш си по магистралата и имаш 3 ТОЛ колект бутки /Путарини/ - по спомен около 10-12 евро общо, разбира се засиви от къде и до къде, аз давам пример за влизне на Хоргош и слизане от магистралата на Парачин, посока Връшка Чука.

Ако избереш Румъния, купуваш си винетка за 3 евро и газ към България. При този вариант ти остава една такса мост и си у дома.

 

Като цяло е много приятно пътуване, особено ако избягаш от магистралите в Германия и Австрия и минеш по другите пътища, което удължава пътуването, но е много красиво особено през това време на годината.

Определено си заслужава ако обичаш да пътуваш като мен.

 

Това е накратко. Дано съм бил полезен. Ако искаш да попиташ още не що за този процес, не се колебай, ще помогна с каквото мога.

 

Поздрави и успех с покупката!

 

 

 

 

Редактирано от Георги Давидов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...