Jump to content

Ауди А5 2.0 ТФСИ Quattro


Denis Asenov

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Карам такова в a4/b8. Никакви изненади. Колата е доста солидна. Интересува те дали са сменяни буталата гаранционно и после една верига профилактично, ако не си сигурен кога е сменяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е с този мотор. Няма никаква философия в него. Първите версии страдат от бутала. Сменят им ги гаранционно. Като ги сменят, спират да горят масло. Почти няма бройка, която да не е минала гаранционно през това. Новите бутала елиминират проблема. 100ина х.км. след гаранционната смяна съм. Гори по-малко от 500гр на 10х.км. Трябва да им се сменя веригата на 100ина х.км. също, но това важи за всичките им бензинки като гледам. Вероятно и за дизелите, но не съм се интересувал там. Процедурата не е скъпа или извънземна. До 1000лв са разходите за верига. 

 

Супер доволен съм от този двигател. Пъргав и тих, то няма марка без проблеми с тези двигатели и легендите правят нещата да изглеждат много по-зле, от колкото са. Живеем в България и имаме разумната опция да си обслужваме колите извън дилърите, така че... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зле е . На истинските коли верига се сменя на 400 000 км. Реално не се сменя, освен ако не е смляна от километри. Отделно и не горят толкова масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои коли с Евро5 изкарват по 400к км с едни вериги?

Масов мотор със здрави вериги е М57 на БМВ.....но той е Евро3....и тези коли не са карани с еко-маслата със смени на по 30-40к км.....

за сметка на това 2.0 Евро5 дизелите на БМВ не изкарват и по 50к км с оригиналната верига.

За 2.0Т - аз смених оригиналната верига (не подобрената версия) на 240к км.....на кола карана по лонглайф програма.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тойотата ми е на 260 000 + километра и няма и помен от разтракване на верига. Не е сменяна никога. Не че няма да си я сменя сам , но това е друга тема. Няма как да ме оплаши една верижка. Сега проверих - Евро 4 е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това беше идеята на преминаването от ремъци към вериги. Обаче Ауди страшно се осраха с обтегачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм я сменил, защото се е разтракала :)

Имаше около 5 градуса отклонение....хората карат и с по 10+.

Това е бензинова кола, с куатро задвижване и чип, която с лекота минава 6к оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то повечето бензинови мотори с лекота си минават 6000 оборота. Поне съвременните такива. А и има и мотори които с лекота подминават 7000 оборота, но ще ме обвините че говоря пак за жълтурите. Бензина си иска натискане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дебелите вериги (а не тези за Школник по колите масово) изкарват около 400 и те. Аксесоарите им ги предават първи.

От бензиновите (от дизели нямам понятие) мотори на пазара в момента, в аналогична кубатура на 2.0 TFSI:

БМВ имат N20/B48 при 4цил. турбо коли след 2010

Мерцедес имат М271, М270, М274, М266 разни други вариации на горните при 4 цил турбо коли.

Ауди са с ЕА888 и само му мажат отгоре.

 

Общото между всички тях е, че са с леки вериги, еднаква надеждност (или липса на такава) и... общо взето си искат обслужване на всеки 100х.км.

Дали ще изкарат повече и ако ги неглижираш: 100%.

Дали има значение магистрални ли са километрите (равномерни обороти) или градско обикаляне (моментни натоварвания): 100%

(относно жълтурите, не съм ти чел постове, извинявай) Дали има някоя жълта кола с 2.0 турбо, която да е невероятно надеждна? Вероятно има, но и тя е ще е с тънка верижка и ще си иска обслужването. А дали една верига трака или не, не е особена индикация. Видях с очите си верига, на която можех да си бутна ръката между нея и обтегача, еми... не тракаше.

 

Всичките мотори по-горе са имали проблеми през годините. Оцапването на гащите от страна на ВАГ е много сериозно с тези бутала, но специално по веригата не са направили нищо кой знае колко грешно. Малко крайно е анатемосан този мотор.

 

Преди да си взема моята изчетох страшни лудости из нета. Като си систематизира човек данните, излиза че реално проблемите не са толкова невероятни.

Съжалявам, вечните мотори като М42, М44, М52 на БМВ, М111 на Мерцедес са в историята и скоро няма да направят нови като тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, kostaIliev said:

Е то повечето бензинови мотори с лекота си минават 6000 оборота. 

Това го споменавам, в смисъл, че при бензин веригите са  различно натоварени. 

 

17 minutes ago, kdl said:

Дали има някоя жълта кола с 2.0 турбо, която да е невероятно надеждна?

Не случайно споменавам еко-нормите. Те поставят противоречиви изисквания и намаляват надеждността.

Коректно е да се сравняват мотори с еднакви еконорми.

Не е екологично да се сменя често масло, не е екологично да се кара с богати смеси, не е екологично да имаме 150кс от 2.0Т, няма как маслата хем да щадят ДПФ и катализатор и да са наблъскани с противоизносни добавки, не е екологично да се кара с "дебели" масла....

Не е екологично буталата да тежат по половин килограм и прочие и прочие.

Общо взето при ЕА888 няма много места, от които да е пестено, т.е. да е направено ненадеждно, за да е евтино.

Всъщност единственият възел, за който се сещам, че е компромис, е мазането на балансните валове.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая тема не е  много ясно що се вторачихте точно във веригата, която въобще не е съществен/скъп проблем като цяло на ЕА888 ....а на малките тси.

Легенда е по-скоро, това, че всички са оправени с подменени бутала или  мотори и вече няма проблеми с първите модели.

В Европа далеч не всички са оправени по гаранция, а е било кой както я нареди по договорка със съответния дилър и обикновено с някакво самоучастие и  разправии,  за разлика от щатите където са ги съдили по колективен иск на потребители, в резултат, на което  са сключили споразумение да оправят всичко за сметка на ваг, но без да признават вина.  Иначе на фона на аналогичния модел 2.0 турбо на бенве трябва да се признае, че наистина не са кенефи, а направо са си безпроблемни мотори. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, robobug написа:

Общо взето при ЕА888 няма много места, от които да е пестено, т.е. да е направено ненадеждно, за да е евтино.

 

Класическият пример е капака на клапаните в който са изработени леглата на РВ. Отвратително техническо решение но се пести много материал и време за сглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така, но е характерно за повечето бензини. 

А са взети някакви мерки за намаляване на усилието (спрямо примерно 1.8т) - използват се кобилици и то ролкови. 

На практика при проблем с мазане валовете замазват долните легла, а по-натоварените горни са по-добре.:nixweiss:

Спестено е и от канали в тези легла, които да разпределят равномерно налягането на маслото в целия лагер....

Дразнеща е и замяната на алуминиевия картер с ламаринен.

....но всичко бледнее пред безумието с лагерите на балансните валове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...