Kingjr22 Posted June 16, 2019 Report Share Posted June 16, 2019 (edited) Здравейте, група! Колата е Ауди 80 Б3 1.8S (90 коня) От няколко дни имам следният проблем. Когато завъртя на контакт не светят лампите(на ръчна, масло и т.н ) след като запаля колата оборотите не работят, но километража да.. Интересното е, че трябваше да спра след 5-10 мин на едно място и като отново дадох на контакт всичко тръгна както трябва..лампите светеха,оборотите се върнаха..? Възможно ли е..проблема да идва от контактния ключ( + клемореда? ) Защото запъва при въртене? И не можех да върна ключа след като я загасих.. Но върха беше вчера..имах работа колата работеше нормално.. и на прибиране забелязах как тока намалява.. започна прекъсване на сд-то, мигачите почти не светеха на таблото. И изненада закъсах на един завой.. колата нямаше ток дори да завърти стартера? Добре, че един приятел ми даде ток.. и някак успях да се прибера Ако имате идеи моля споделяйте Edited June 17, 2019 by VBI Заглавие! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkut74 Posted June 17, 2019 Report Share Posted June 17, 2019 Първо си оправи алтернатора Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjr22 Posted June 19, 2019 Author Report Share Posted June 19, 2019 (edited) Добре, колега! Ще го прегледам Благодаря за отделеното време! Edited June 19, 2019 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted June 19, 2019 Report Share Posted June 19, 2019 Алтернаторът няма да зарежда, ако липсва или е изгоряла контролната лампа за акумулатора в таблото. При проблемите, които имаш, може и нищо да му няма на алтернатора. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjr22 Posted June 20, 2019 Author Report Share Posted June 20, 2019 На 17.06.2019 г. at 14:08, Berkut74 написа: Първо си оправи алтернатора Колега, алтернаторът зарежда след като вдигна 3 хиляди оборота. Но на таблото продължава да не свети нито една лампа? Огледах таблото, но там проблем не открих.. Някакви идеи? На 19.06.2019 г. at 14:22, nedelcho_iliev написа: Алтернаторът няма да зарежда, ако липсва или е изгоряла контролната лампа за акумулатора в таблото. При проблемите, които имаш, може и нищо да му няма на алтернатора. Колега, алтернаторът зарежда след като вдигна 3 хиляди оборота. Но на таблото продължава да не свети нито една лампа? Огледах таблото, но там проблем не открих.. Някакви идеи? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkut74 Posted June 23, 2019 Report Share Posted June 23, 2019 Не знам какво означава като вдигна 3000 оборотана празен ход при включени всички консуматори(фарове,подгреви,климатик и тн)не трябва да пада под 13.8v Какво означава прегледах таблото?Разглобяваш го!Най-вероятно имаш спукана писта на платката по средата на таблото точно където са всички крушки! На 6/19/2019 at 14:22, nedelcho_iliev написа: Алтернаторът няма да зарежда, ако липсва или е изгоряла контролната лампа за акумулатора в таблото. При проблемите, които имаш, може и нищо да му няма на алтернатора. По-голяма глупост скоро не бях чувал Link to comment Share on other sites More sharing options...
slona Posted June 24, 2019 Report Share Posted June 24, 2019 Здравейте, за да не отварям нова тема, може ли леко да се отклоня от темата - става дума за една несветеща лампа и неясна за мен причина за това: - Ауди купе б4 - лампата в багажника спря да свети. Помислих, че е изгоряла, купих си нова и я смених, но пак не свети. Погледнах визуално бушоните в моторния отсек, но не видях някой да е горял. Каква може да е причината да не свети? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted June 24, 2019 Report Share Posted June 24, 2019 Преди 7 часа, Berkut74 написа: По-голяма глупост скоро не бях чувал Ами извади лампата и виж какво ще стане, но да не забравиш да споделиш тук после. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkut74 Posted June 24, 2019 Report Share Posted June 24, 2019 (edited) Колега,ползвал съм си колата без цялото табло не само без крушката!Не съм имал никакви проблеми,а от къде знам че алтернатора си зарежда ли-имам волтметър. Ще се опитам да ти го обясня и по друг начин-когато алтернатора си зарежда реално тази крушка все едно я няма-ПРЕЗ НЕЯ НЯМА НИКАКВА ВЕРИГА! Edited July 1, 2019 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
prokopoff Posted June 24, 2019 Report Share Posted June 24, 2019 Освен ако няма нещо друго вързано към тънкият син кабел на алтернатора, при липса на контролната лампа, той не зарежда ако не му повишиш обаротите до определено ниво. Достатъчно е това да се случи веднъж и после и на празен ход има зареждане. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjr22 Posted June 26, 2019 Author Report Share Posted June 26, 2019 (edited) Проблема е решен след смяна на целия алтернатор. 😄😄 Edited July 1, 2019 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkut74 Posted June 27, 2019 Report Share Posted June 27, 2019 А какво направи с таблото? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjr22 Posted June 27, 2019 Author Report Share Posted June 27, 2019 (edited) Таблото нямаше вина. Беше многократно сваляно и запоявано. Откачих синия кабел от алтернатора(за възбуждането) и го опрях на двигателя(за маса) таблото заработи. Явно нещо беше дал на късо..някой от диодите е възможно да е приключил с живота си хаха 😃😅 А преди това смених само четките, но нямаше ефект. След смяната на целия алтернатор всичко тръгна. Edited July 1, 2019 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted July 1, 2019 Report Share Posted July 1, 2019 На 24.06.2019 г. at 8:39, nedelcho_iliev написа: Ами извади лампата и виж какво ще стане, но да не забравиш да споделиш тук после. Ще спре да зарежда (или ще зарежда слабо заради остатъчното намагнитване на ротора на алтернатора), но явно че когато някой не разбира как едно нещо е направено да работи решава, че са му казали "голяма глупост" ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AserEl Posted July 1, 2019 Report Share Posted July 1, 2019 On 6/24/2019 at 9:39 PM, Berkut74 said: ПРЕЗ НЕЯ НЯМА НИКАКВА ВЕРИГА! Колега, грешите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
инжектопляктор Posted July 8, 2019 Report Share Posted July 8, 2019 (edited) On 6/24/2019 at 9:39 PM, Berkut74 said: Ще се опитам да ти го обясня и по друг начин-когато алтернатора си зарежда реално тази крушка все едно я няма-ПРЕЗ НЕЯ НЯМА НИКАКВА ВЕРИГА! Алтернаторът иска възбуждане. През контактния ключ и лампата се затваря верига между (+) на акумулатора и алтернатора(възбудителната намотка). Когато започне да зарежда напрежението от двете страни на лампата се изравнява, няма потенциална разлика и лампата спира да свети. Ако вдигнеш над 3000-4000 оборота най-вероятно алтернаторът ще започне да зарежда, заради самовъзбуждане. Ако лампата свети винаги, значи алтернаторът не може да изравни напрежението си с акумулатора, т.е не зарежда. Лампата трябва, за да може алтернаторът да започне да зарежда от ниски обороти. Когато алтернаторът вече зарежда - през лампата няма верига, защото на двата й извода има еднакво напрежение и ток не протича. Edited July 8, 2019 by инжектопляктор Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkut74 Posted July 10, 2019 Report Share Posted July 10, 2019 Извинявам се за невежеството си🙄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now