Jump to content

Как да хвана проблем с въздушното окачване?


Toshko

Recommended Posts

Напоследък ми прави впечатление (може и да си втълпявам), че от време на време чувам компресора на окачването. Дори на 2 пъти ми се случи да видя, че на таблото за кратко свети зелената лампичка с количката и стралка на долу в нея. Карам само на комфортен режим и по книга нивото не би трябвало да се променя. Това, което ме притеснява е дали от някъде не изпуска и дали няма компресорът да се прецака, ако помпи много често.

От друга страна като оставя колата в гаража за 1-2 дена след това не е клекнала от никъде. За това сега се чудя има ли начин да се направи някаква диагностика, да се следят някакви параметри или каквото и да е, за да хвана, ако нещо не е на ред преди да стане беля и да ме остави някъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е кога ти включва компресора? Ако е при първо палене за деня, при достигане на ~40км/ч, за 1.. 2... 3... пъти да се включи е нормално, за да възстанови налягането в акумулаторната бутилка. По принцип при паркиране и заключване на колата, често се случва да изпусне част от въздуха във възглавниците, за да не стоят под високо налягане докато колата не се кара.

Вече, ако включва и след това често е възможно да има проблем: теч от някъде, компресорът не може да достигне необходимото налягане поради амортизация и др. С диагностика може да се хване подобен проблем, като се гледа какво налягане достига в акумулаторната бутилка и дали трупа някакви грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е след първоначално палене. Единият път, когато ми светна зелената лампа беше след като бях изминал поне 2-3 км от гаража.

Значи трябва да я връзвам за диагностиката и да гледам. А там дали може да се хване, ако някоя възглавница изпуска и се налага да я пренапомпва от време на време?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умишлено написах "...при първо палене за деня, при достигане на ~40км/ч" , ако за тези 2-3 км. не си превишил тази скорост няма да се пусне компресора, освен ако не е критично ниско налягането. Не мисля, че има откъде да видиш налягането във всяка възглавница поотделно.

Редактирано от SeH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаа разбирам. В случая мисля, че съм превишил 40 км/ч. 

Правило ми е впечатление и някой път като прибирам колата в гаража, спирам пред гаража, слизам да отварям вратите, докато колата работи и тогава чувам компресора за кратко, но пък зелената лампа тогава не свети.

Зачетох малко и чуждите форуми. Там на хората и някаква жълта лампа им свети и колата им пада долу като престои и те пак карат. Явно при мен нещата още са в начален стадии, ако има нещо изобщо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е така, мисля че е нормално. Особено сега с промяната във външните температури.

Редактирано от Mustaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

ПЪРВО СЕ ПРАВИ АДАПТАЦИЯ НА ОКАЧВАНЕТО МНОГО Е ВАЖНО. ИЗЧИСТВАТ СЕ ВСИЧКИ ГРЕШКИ. ЗЕЛЕНАТА ЛАМПА СВЕТВА АКО ПРИМЕРНО НЯКОЙ СЛЕЗЕ ИЛИ СЕ КАЧИ В КОЛАТА СТАВА РАЗЛИКИ И ЗАТОВА СВЕТВА ЗА НЯКОЛКО СЕКУНДИ ЗА ДА СЕ НОРМАЛИЗИРА НИВОТО. СЛЕД 130 КМ В ЧАС АКО СТЕ НА АУТО СЪЩО СВЕТВА ЗЕЛЕНАТА ЛАМПА. МИНАВА В ДИНАМИК РЕЖИМ. С ДВЕ ДУМИ ЗЕЛЕНАТА ЛАМПА СИГНАЛИЗИРА ЧЕ ИМА РАЗЛИКИ В НИВАТА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с фейслифт и зелената лампа винаги ми светва, когато свалям колата. Понякога светва за малко и без нищо да правя. На скоро ми се случи, като не бях карал няколко дни колата и запалих в гаража след няколко секунди светна зелената лампа и колата леко се повдигна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е преди фейслифта и на динамик режим ми свети зелената постоянно. На комфорт - не.
А иначе проблем с възглавница се хваща най-лесно с крик или подемник... с подемник - вдигаш цялата... а с крика 4те страни една след друга.
Няма вариянт, в който да има теч и да се скрие при разпъната възглавница. Вдигаш колата със заключено окачване - сваляш я след една цигара време и където е по-ниска - там е проблема.
Ако няма разлика - карай си колата спокойно :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, krassi_110 said:

Вдигаш колата със заключено окачване - сваляш я след една цигара време и където е по-ниска - там е проблема.

Като се свали трябва ли да се отключи окачването или така заключено ще си проличи, ако изпуска от някъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега, при мен (2003 г. ) си светва редовно при качване на други хора, заставане на страни при бордюр и дори сутрин при палене ако е по-студено. Иначе в движение доста рядко. Както казаха хората, които я поддържат - важното е да не светва оранжевата. Имах преди време проблем с единия от датчиците, които са по възглавниците на всяко едно колело. Беше се скапал и даваше фалшива информация, че възглавницата изпуска и се налагаше компресора да я помпи, докато накрая не спира, защото прегрява. За съжаление датчиците са скъпи, мисля че 2-ра ръка са по 150-200 лв. Отделно при много студено време ми се е случвало да блокира и пак да се получава същото упражнение или пък да изпуска. Странното е, че при нормална температура ( около 0 градуса и нагоре) проблема изчезва.

 

Отделно и при сериозна скорост на магистралата ми е светвал зелената лампичка. Това до колкото знам е нагаждане на окачването според скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си на dynamic и поддържаш над 120 за някакъв период (не помня колко мин). Колата се смъква една идея по-ниско с цел по-нисък разход на гориво и стабилност.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 2/29/2020 at 12:55 AM, TKM said:

Колега, при мен (2003 г. ) си светва редовно при качване на други хора, заставане на страни при бордюр и дори сутрин при палене ако е по-студено. Иначе в движение доста рядко. Както казаха хората, които я поддържат - важното е да не светва оранжевата. Имах преди време проблем с единия от датчиците, които са по възглавниците на всяко едно колело. Беше се скапал и даваше фалшива информация, че възглавницата изпуска и се налагаше компресора да я помпи, докато накрая не спира, защото прегрява. За съжаление датчиците са скъпи, мисля че 2-ра ръка са по 150-200 лв. Отделно при много студено време ми се е случвало да блокира и пак да се получава същото упражнение или пък да изпуска. Странното е, че при нормална температура ( около 0 градуса и нагоре) проблема изчезва.

 

Отделно и при сериозна скорост на магистралата ми е светвал зелената лампичка. Това до колкото знам е нагаждане на окачването според скоростта.

При мен светва жълтата (може и оранжева да е) понякога, когато слезе някой.

Зелената лампа ми е светвала след каране на магистралата на ръчно сложено на Динамик, влизане в града, гасене и после като я запалих.

Явно ще трябва да видя в Мануел-а какво пише ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте на магистрала с над 140 км за кратко на автоматичен режим, колата слиза максимално ниско и светва зелената лампа.Ако ви светне оранжевата иконка или има заключено окачване или има проблем с окачването. А колкото до сваляне или качване на колата (ръчно), не би трябвало да ви светят никакви индикатори - 2003 е моята

Изпратено от моят SM-A705FN с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сякаш не съм забелязвал при автоматично сваляне при повишаване на скоростта да светва нещо. А колкото до заключеното окачване - ако не се лъжа над 15 km/h се отключва автоматично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато колата вдигне автоматично 80 и се сваля надолу.Не трябва да светва  нито зелена,червена или ккавато и да е друга лампа.Ако ви светне оранжевата  ,то най-верояно  имате проблем с някой от клапаните  или нивомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след 120 колега като се задържи на висока скорост светва зеланата лампа че е на динамик

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това явно доста зависи от годината на производство. Моята е преди фейслифта и лампата ми светва само като заключа окачването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не година, но софтуерна версия на модулите може би. Мойта е 2003 и зелената свети постоянно, когато е на динамик. Или като слезне на Ауто след 120.

Много време обърнахме на тази лампа, зелено никога не е било на проблем, ама жълто/червено да


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако често свети жълтата и изчезва или премигва е възможно да имаш проблемен датчик отговарящ за съответната възглавница към някое от 4-те колела. Миналата седмица ми смениха такъва на задноя ляво колело. Мигаше на дискотека от време на време, а през по-голямата част постоянно, което знам, че може да дава грешни сигнали на компресора и да изгори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Ауди разполагат с Handbook CD, има го навсякъде в нета. Доста полезни неща може да научи човек

 

Цитат
When you change over to dynamic mode or when you switch on the ignition while the dynamic mode is activated, the warning lamp ЗЕЛЕНА ЛАМПА will come on for a few seconds to remind the driver that the ground clearance is reduced icons\more_20c.gif "Road speeds and adjustment response". However, if the vehicle is equipped with sports suspension (adaptive air suspension sport*) the warning lamp will not light up in this case because the reduced ground clearance is normal on these vehicles.
This warning lamp also has the following additional functions:
   
icons\rect_w.gif The warning lamp lights up for a few seconds when the ignition is switched on, and should then go out. This signals that the lamp is working properly.
icons\rect_w.gif If the warning lamp flashes together with the warning lamp ЖЪЛТА ЛАМПА, do not start driving immediately as this could damage the underside of the vehicle. The two warning lamps flashing together indicate that the suspension is at the extreme low level. An abnormally low level can possibly result if a very heavy weight is being carried in the vehicle. The warning lamps will stop flashing when the suspension returns to a normal level, and you can start driving.

 

 

Цитат
The driver can select four different suspension settings.
The ride characteristics are adapted automatically according to road speed and elapsed time. For example, the highest ride height position is not available above certain road speeds.
In all settings except the comfort mode the suspension drops automatically to Low level (suitable for motorway speeds) when road speed exceeds about 120 km/h for more than 30 seconds. In this position ground clearance is approximately 25 mm less than with the Normal height level. This has the advantage of improved handling thanks to the lower centre of gravity, and better fuel economy due to the reduced air resistance.

 

Цитат
automatic
Select the automatic setting for comfort-oriented suspension characteristics. In this mode the damper settings are relatively soft for a more comfortable ride.
   
icons\rect_w.gif Automatic adjustment to lower level: the suspension height is lowered automatically by 25 mm to Low level (for motorway speeds) when road speed exceeds about 120 km/h for more than 30 seconds.
icons\rect_w.gif Automatic adjustment to higher level: the suspension is raised back automatically to the Normal level when the road speed drops below about 70 km/h for more than 120 seconds. The normal ride height will be resumed immediately if the road speed drops below about 35 km/h.

 

Цитат
dynamic
Select the dynamic setting for performance-oriented suspension characteristics. The vehicle will be lowered to the Sport level when the vehicle is still stationary. In this setting the damper characteristics are firmer for more active driving. The indicator lamp ЗЕЛЕНА ЛАМПА in the instrument cluster will light up for a few seconds to warn the driver that ground clearance is reduced.
When your vehicle has been parked in the dynamic setting, the indicator lamp ЗЕЛЕНА ЛАМПА will come back on for a few seconds when you switch the ignition on again.
   
icons\rect_w.gif Automatic adjustment to lower level: the suspension height is lowered automatically by an additional 5 mm to Low level (for motorway speeds) when road speed exceeds about 120 km/h for more than 30 seconds.
icons\rect_w.gif Automatic adjustment to higher level: the suspension is raised back automatically to the Sport level when the road speed drops below about 70 km/h for more than 120 seconds. The Sport ride height level will be resumed immediately if the road speed drops below about 35 km/h.

 

Цитат
lift
Select the lift setting if you have to drive over uneven surfaces (rough tracks, etc.). In the lift setting the suspension is raised 25 mm from the Normal level to the Raised level while the vehicle is still stationary, and softer damper characteristics are chosen for a more comfortable ride.
The lift setting is only available at speeds below 80 km/h. If the road speed exceeds about 100 km/h the lift setting is cancelled automatically and the suspension returns to the previously selected setting (comfort, automatic or dynamic).

 

Надявам се е разбираемо. Отделно специално за спортното окачване има същите описания с леки промени.

При тези от Вас при които "не светва лампата" може да са правени промени през VCDS.

В общи линии това са заводските настройки.

Dynamic над 120 км/ч само след 30-тата секунда смъква. 120 км/ч за под 30 секунди и не смъква. Тествано многократно.

 

 - Заменил съм иконите с текст на български в цитатите, поради факта, че копирам не от интернет и иконите не се визуализират.

 

Audi A8 D3 4E - #окачване #индикации #лампи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...