Jump to content

Относно стопени бушони къси светлини


JoroA

Recommended Posts

Здравейте,

Преди 2 дена ми угасна крушката на късите на десния фар H1 на Ауди А3 8L 2001г- фейслифт и след смяна на крушката пак не светна. Отворих капака на блока с бушоните и този , който отговаряше за десните къси светлини №20 и долния бушон под него №21, бяха се стопили и двата... Късите светлини на левия фар светят , така , че долния бушон може и да е разтопен само отгоре, но не е приятна гледка. Ще се опитам да ги извадя с клещи и да ги почистя за да се опитам да сложа нови бушони. Дано не се е прецакало гнездото....и дали ще трябва да търся нов блок???  От какво може да се е получило и дали ако стане да сменя бушоните , пак няма да се получи така... Дайте мнения и препоръки , колеги. Благодаря Ви предварително!!! 

2020-01-03 14.49.28.jpg

2020-01-03 13.56.18.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си купи две външни гнезда за предпазители и премести кабелите на стопените гнезда там за да не сменяш цялото бушонно табло. Нагорели са сериозно и няма да могат да се оправят, и нови бушони да сложиш пак ще се стопят, просто е "омекнал" металния държач на предпазителя от температурата.

 

Имай в предвид, че се продават "менте" предпазители, които не издържат на тока, който протича през тях или вместо да горят при късо се стопяват по този начин. Слагай само читави предпазители.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти се сменя цялото табло, намери такива клемички и премести тези два предпазителя на някои от свободните места.За да се стопят така или са били от менте предпазителите, за които ти казва колегата, или са били замостени с медни жички, но доста по-дебели от нужното.Провери си и останалата част от инсталацията на фаровете, предпазител не се стапя до неузнаваемост ей така без причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрия вариант е, смяната на цялото табло.

Бушони табла има във всяка морга на кило, ама смяната е доста трудоемка и изисква внимание и и поне базова грамотност.

Клемите се разкопчават и се местят на новото табло, изгорелите се подменят.

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е ясно, че е най-добрия, но не виждам какъв е проблема тези две места да останат празни и да използва някои от свободните.Пак ще си е с нови клеми, даже може да ползва от големите предпазители за по-удобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големите бушони са захранени от медна  шина на  едното краче. Шините са три терминал 15, терминал 30 и на другата не и знам номера. Всяка захранва по един ред от вертикалните големи бушони. За да ползва там бушон трябва да разглоби  цялото табло и да реже шината и да прави мостове за да прескочи и освободи място. Нещо което е равносилно на осакатяване и предпоставка за запалване.

 

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този етап днес успях да почистя , доколкото можеше гнездото, зачистих клемите, като едва ги понаместих малко и сложих ново бушонче 10А и фара светна.. Но ще ходя на сервиз сигурно,това не е решение..... защото отворих блока отзад и кабелите са наистина много и сам няма да мога да се справя. А как се разкачват отзад клемите, понеже не ми е много ясно , а не смея да дърпам много, евентуално да видя как може да се сложи външно гнездо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дано намериш читав сервиз и докато отиваш до сервиза по добре карай на габарити за да не се запали цялото табло. Имал съм подобен проблем само с предпазителя на бензиновата помпа. Прекалено сложно се вади цяла колона от основи на задната част от таблото и който не разбира няма как да се справи. Нямаш си на идея колко снимки направих от различни страни за да не объркам нещо при сглобяването въпреки че имам схеми от Ауто дата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста клипове в тубата  как се отключват букси и как се вадят клеми/пинове(на таблото е същото). Клемите са с двойно заключване.

Има  розови контри трябва да свалиш таблото и да махнеш задния капак. После буташ/дърпаш тия контри докато не щракнат. След това със специален инструмент или с тънко шило бъркаш в гнездото на точно определено място за да натиснеш контрата на клемата и едновременно дърпаш леко кабела(законтрящите зъбчета са две). Така кабел по кабел вадиш и редиш на другото табло. Ако си последователен и внимателен няма да объркаш.

Доколкото си спомням контрите на шините се вадеха целите за да се извадят шините.

Имаш  изгоряло табло, на него можеш да тренираш. 

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се стигна го сменяне на цялото табло за такъв малък проблем и оставяне на колата в сервиз??? 😆

 

Колегата @VBI още в началото каза как да се направи за 5 - 10 минути. Аз лично даже и щях да запоя кабела за бушона за да съм сигурен че вече няма да нагрява никога. Има над 40 бушона в таблото, моята кола я карам вече почти 14 години през които са изгорели само 2 бушона (и в двата случая по моя вина). Това означава че вероятността да изгори точно този бушон и да се наложи да го отпояваш е около 3% за следващите 10 години!

 

Да не говорим пък какво ще стане ако този който ти реди бушоните допусне една или повече грешки в свързването.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига веее, да запоиш бушон.:steinigung:

Утре при смяна на крушка ще дадеш на късо без да искаш, щото не си изключил фаровете и ще  си скубеш косите.

Има външни гнезда за бушони, компромисно решение, ама върши същата работа. Грозно е, вижда се, че е кърпена работа....ама работи.

 

П.П. цялото табло ще го вземе за 10-20лв и с час-два работа си го е пренаредил ако има понятие какво прави. 

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сменям крушки с включени фарове и закачен акумулатор? 🤣

И после ще си скубя косите защото е изгоряло едно бушонче? 🤣

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората го правят. За това някой разбира от електроника и работи с поялник, а други са жичкаджии и знаят лак да укрепят и изолират инсталация.. Щото има ситуации, които трябва да се предвидят. Същото като да се мотае с изолирбанд в двигателният отсек или в таблото или където и да е в автомобила..  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е изолирбанд, а бандажна лента, която е само в купето и не се ползва за изолация, а за укрепване на инсталация. В двигателния отсек и отвън  има шлаух.

Смятам, че си доста добре запознат и се опитваш да ме тролиш.:hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е никакъв проблем да се използва PVC изолирбанд в таблото с бушоните при положение че го сложиш правилно и не се опитваш да го пестиш. Аз лично предпочитам термо-свиваем шлаух, но понякога условията не позволяват. Моето табло изглежда така от вътрешната страна - има и двете:

 

IMG_2999.thumb.JPG.9ccba7a48837885bb1c6526548ea0c48.JPG

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Malkata bulka said:

Това не е изолирбанд, а бандажна лента, която е само в купето и не се ползва за изолация, а за укрепване на инсталация. В двигателния отсек и отвън  има шлаух.

Смятам, че си доста добре запознат и се опитваш да ме тролиш.:hilezh:

 

Ами бандажната лента, се подвизава и с името текстилен изолирбанд.И нищо не пречи да се използва в ремонта, щом от завода са преценили, че може.Нищо не пречи да се използва и обикновения PVC изолирбанд, стига да е далеч от масло, нафта и бензин.Същото важи и за самовулканизиращата  лента, щом хората я ползват за ремонт на далекопроводи, все ще може да се използва и в нашите златни аудита?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Gostrex написа:

Нищо не пречи да се използва и обикновения PVC изолирбанд, стига да е далеч от масло, нафта и бензин.

Също и далече от парното, далече от вода, далече от слънчеви лъчи...ми то не останаха много места за приложението му. Тошков, от Пазарджик...при излишна моя молба да не се ползва такъв ПВЦ изолирбанд беше намотал кабелите на автопилота във волана...да ти казвам ли, че после се беше размотал сам от слънцето и се наложи да го сменям/махам.

преди 25 минути, Gostrex написа:

Ами бандажната лента, се подвизава и с името текстилен изолирбанд.И нищо не пречи да се използва в ремонта, щом от завода са преценили, че може.

Няма място в автомобил в което заводски  да е ползвана бандажната лента(текстилния изолирбанд) за изолация на ел връзка. Немеца е ползвал  кримпване и силиконова шапчица точно при такива ел. съединения/разклонения на кабелите. Може би, вероятността да се размотае сам го спира.

 

преди 25 минути, Gostrex написа:

.Същото важи и за самовулканизиращата  лента, щом хората я ползват за ремонт на далекопроводи, все ще може да се използва и в нашите златни аудита?

 Самовулканизиращата лента(и аз я ползвах на вместо шлаух) не е издръжлива на външно натоварване(триене и вибрации не ме питай от къде знам...),  и активни вещества. При високоволтовите снадки няма такива въздействия като в автомобила. Но за сметка на това вакуумира идеално и предпазва от окисление кабелите, което е важно за сферата и на употреба при високоволтовите проводници.

 

 

Идеалната автомобилна снадка за мен си остава вакуумиращата  бързата връзка за кабели (с термошлаух)ако е на открито и обикновената бърза връзка за кабели ако е на закрито. Проверката на снадката е като я дръпна с ръце ако скъсам кабела на място различно от снадката значи е  идеална, ако се извади кабела...ресто.

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/6/2020 at 12:15 AM, CVT said:

Аз лично даже и щях да запоя кабела за бушона за да съм сигурен че вече няма да нагрява никога.

Ти колко запоени бушона си виждал през живота си?

Аман от неграмотници.:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката ти е доста повредена, тролчо. Я марш обратно в "Извън темата" да не отваряш нов профил скоро! 😆😆😆

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как само сравнявате муфи за 10-20 кV  с 12 волта, нямат нищо общо. При 20kV са няколко вида ленти и това се отнася за връзки/муфи/ , които се правят за подземните кабели , а не за въздушните, разбира се влага не трябва да има. При правия ток всяка влага води до бързо окисление и дори тръгва под самата му изолация и след известно време всичко се скапва. Май това го зная от практиката ми, но за въздушни линии е съвсем различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1103841664_-1024x1024.thumb.jpg.2edd3dc60844b8dc3218175c456a1d41.jpgggfa-1600x1600.thumb.jpg.338a005ccef82c352b35a092be9adaa7.jpg+1

Ама нали всеки си е сам майстор и си тачи неговия начин, въпреки, че има цяла технология и готови комплекти за автомобилни снадки на кабели...все още ползваме оплитане на телчетата и изолирбанд.

Аз съм си купил клещи за кримпване 2бр  и комплект инструменти за отключване на клеми и един плик снадки(бързи връзки с темошлаух)  за кабели

Струват стотинки

https://tashev-galving.com/product/028 SNL4215/ Муфа кабелна с медна изолация 0.1-6 мм2, 12 бр. Steinel Tools DIY

Редактирано от Malkata bulka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, CVT said:

Логиката ти е доста повредена, тролчо. Я марш обратно в "Извън темата" да не отваряш нов профил скоро! 😆😆😆

 

Марш ще викаш на баща ти.

Пак те питам къде си видял запоен бушон. Това не само няма да свърши работа, но е опасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо опасно, ако се изолират както трябва. Бушоните могат да се запояват и неслучайно крачета им са направени да хващат тинол. Опасното е когато имат лош контакт с гнездото, автора на темата е показал много добре защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...