Jump to content

Пушек отпред можеби АГР (EGR)


kgg.becks

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Имам следния проблем и ще се опитам максимално информация да дам...колата А6 4Ф двигател БМК. 

Ще започна малко по-отдалеч, че може и да е важна информация. Колата я имам от 8-9 месеца и още от началото забелязах, че когато съм на място стрелката на оборотите леко потрепва почти неосъзаемо. Като се покара малко и спра на място оборотите играят доста повече и дори колата тресе. Ходих при няколко майстора, но никой не може да каже точно от какво може да е. Преди около месец реших да сваля и почистя смукателните тръби от дроселовата клапа до пластмасовите тръби които отиват къмвихровите клапи. Мизерията беше голяма...ето няколко снимки.

IMG_20200317_103105.jpg.ae4ae42897d333bfef8644989e0b0c85.jpgIMG_20200317_103111.jpg.5fcce9941b2ce32d0766713a4ded8b6d.jpgIMG_20200317_105618.jpg.2511a9aeacd054cab77cc1e61d53a6ae.jpg

 

След почистването резултата беше следния...

IMG_20200317_132934.jpg.2e65344058c3124bc73fb7406caf8564.jpg

 

Споменавам чистенето, защото след това почистване започнах да забелязвам, че мирише на  изгорели газове в колата и то доста. Първо помислих, че не съм затегнал някой винт, но след проверка всичко беше наред. Една сутрин след редовни ми маршрут от вкъщи до работа, което е около 5 км усетих пак мириса на изгорели газове. Когато спрях оборотите полудяваха.  Реших да вдигна капака и колата направо пушеше. 

Ето видео:

https://photos.app.goo.gl/oyjtU5x8gTPoZuGA8

 

Ако не успявате да гледате видеото така ще се опитам да го кача на друго място. 

 

Обърнете внимание на минута и 2 секунди. Пушекът спира и двигателя заработва по-добре. Edit: Също така и стрелката на оборотите се успокоява.

 

Възможно ли е почистването на колекторните тръби да е освободило пътищата и повече газове да ходят там от където пуши и сега проблема, който е имала колата да се изразява по-добре или е съвпадение?

 

А сега и същността на въпроса ми, а именно възможно ли е от EGR-a да е проблема или нещо друго е?

Прилагам още едно клипче след свалена кора на турбото:

 

https://photos.app.goo.gl/UoXp7WdwCKbKQ8JE6

 

А ето и няколко снимки.

IMG_20200428_173924.jpg.07dd1d541c1fe4845fe88afebeb78613.jpgIMG_20200428_172240.jpg.628c22ec445617b4bd5e566c2674b823.jpgIMG_20200428_172620.jpg.d0393a72e344f1ec498ce56704296b17.jpg

 

Всяка помощ ще бъде от полза. 

 

Благодаря предварително.

Редактирано от kgg.becks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се появи пушек след като свалях колекторите, но не ги чистих, защото почти нямаше какво. Не знам защо твоите са такива.

Но при мен беше само за малко след палене - 2-3 мин.

Обаче като свалих капака на турбото видях, че по него има доста черно и започвам да си мисля, че е от него. Просто съм го забелязал след свалянето на колекторите.

 

Обаче имах съмнение дали колекторите уплътняват след свалянето, защото аз само ги надигнах, за да сменя лостчето на лявата клапа.

 

Сега не го следя, решил съм, че от уплътнението на турбото, защото и него съм свалял. И си живея спокойно. Та разгледай отвътре ламаринения капак на турбото, който не знам кой гений му е измислил формата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, mshbul said:

Сега не го следя, решил съм, че от уплътнението на турбото, защото и него съм свалял. И си живея спокойно. Та разгледай отвътре ламаринения капак на турбото, който не знам кой гений му е измислил формата.

 

Капака на турбото беше черен отвътре, но аз го отдавам на това, че пуши някаде от там. На снимката която съм показал капака на турбото се вижда в долния десен ъгъл на капака по-черно все едно някаде там е точката дето пуши. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен отвътре е черен. 

Виж и при теб отвътре.

 

Това отвън има ли откъде да дойде, май там свършва десния колектор.

 

Огледай, избърши и монтирай и провери след няколко седмици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между десния колектор и капака на турбото са клапите които отварят и затварят egr-а. Както се вижда на първия клип точно на 1.02 минути все едно затваря клапите (или отваря) и пушека спира и се променя и звука от колата, заработва по-тихо. 

Има ли как да спра egr-а и да покарам да видя дали ще запуши? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има този пушек там ,но само когато и подам газ на обороти не го прави. Може ли да е от охладителна на егр-а

Редактирано от Vasil82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от охладителя. Оста на клапана се разбива(има луфт) и изпуска сажди, както е и при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да оста при мен има луфт значи е от нея предполагам не е проблем,защото не виждам разлика в движението и поведението на колата . А само тази ос може ли да се сменя или върви с цялото тяло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че открих от къде изтичат газове. Както предположи колегата @Traytor реших да напръскам основата на клапата, която отваря и затваря egr-а с wd40 и збелязах балончета. Сега въпроса е дали си струва смяна на това нещо или е по-добре да се спре egr-а софтуерно и след това да се затапи и хардуерно? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако е самия егр клапан е евтин, ако е както ти казах охладителното тяло... затапвай, аз така направих. Просто цената на охладителя отвращава.

2 hours ago, Vasil82 said:

защото не виждам разлика в движението и поведението на колата 

При мен имаше разлика. Като се позадълбочи проблема и даже изплю грешката за egr insufficient flow колата работеше малко като че ли е на предварение и като излязох на магистралата да се опитам с настъпване да я продухам на  190км/ч почна да се поне, след като го изолирахме софтуерно с крематор пак ми изкочи 1 път грешка, но колата си направи доста над 190км/ч без да се усеща като асматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Охладителя да се свали е много разкачане отпред. Ето един руснак го е показал в детайли:  

 

 

Дадоха ми цена от 120лв за сваляне. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта от както я взех - 3 години от време на време смърди яко на изгорели газове в купето. Четох 50 форума и ходих в 3 сервиза, вкл. Порше Запад и Дас ауто сервиз, смених дихтунгите на дюзите, спрях софтуерно ЕГР и вихрови клапи, чистих колектори, гледах меки връзки - не се оправи. В началото на месеца взех ЕГР от морга с охладителя и клапата  - 3 чарка са. Като свалихме ЕГР се видя, че около остта на клапата дето се движи от лостчето е яко опушено. Смених само охладителя и клапата. Мойта е 2008ма взех от 2005та. За сега не смърди и е чисто. ЕГР с охладителя и клапата 180лв, смяна 150лв - работата е около 4-5 часа в сервиз.  Ако сменяте трябва и О пръстен за тръбата за антифриза, която влиза в блока. Колата се отпуши много в ниските и спря да зависва на 4200 оборота като я настъпя.  Следващия път ще го ампутирам - за сега не посмях, но до момента проблема ми струва над 1000лв. Успех!

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zdrash написа:

  Ако сменяте трябва и О пръстен за тръбата за антифриза, която влиза в блока. 

Знаеш ли му размерите или парт номер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пушека не идва от към масления филтър. Каква точно е идеята?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен сменихме масления охладител и всички гарнитури и уплътнения, вкл. на маслен филтър, турбо, ЕГР с оригинални ( още едни 1000лв) миналата година, но проблема остана. Освен това мирише отчетливо на изгоряла нафта, а не на масло. Извън темата- сменихме масления охладител заради масло в антифриза, но се оказа радиатора на скоростите. За щастие в кутията нямаше вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да пробвам нещо днес. След като напръсках с WD40 (описано по-горе къде) откачих вакуум маркучлето, което отива в егр клапат и балончетата спряха. Та това което реших да пробвам е да не го закачам обратно това маркучле, а да го запуша с винт :D Идеята ми е да видя дали след като егр-а не получава вакуум не може да отвори клапата и дали ще пуши. На прибиране от работа пуснах да си ми духа хубаво в лицето климатика за да усетя ако има нещо, но нищо. Мисля да покарам така няколко дни да видя дали ще има някакъв пушек. 

 

Възможно ли е да се случи нещо като е откачено това маркучле?  Говоря за маркучлето закачено в ограденото на снимката.

maxresdefault.thumb.jpg.6a118c382b2c6035cb4f917ab3cdfe55.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Публикувано (Редактирано)

Малко ъпдейт по темата тъй като може да е полезно за някой друг. 

 

Пушеннето идваше от основата на клапата, кято отваря и затваря пътя на пушека да премине през егр кулера или не. Намерих си цял егр от ибей на много прилична цена и си го смених сам. Сега всичко заспа. 

Редактирано от kgg.becks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте колеги...и аз имам 2.7 180к.с 2008г..току що се счупи оста на егр-ра.освем че пуши много оттам но не ще и да върви.... Преди време ходих в монтана и оттам ми изолираха egr софтуерно и механично.... Преди това колата пушеше доста а сега пуши трагично много и в ниските обороти я няма никъде.... Но въпросът ми е защо или по-точно от какво може да се счупи тази ос на клапата...

IMG_20230228_202228808.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...