Jump to content

АUDI A3 1.8T 150 QUATTRO 2002г. Мнение и съвет


Recommended Posts

Здравейте, 

Предстои ми да си купя кола и съм в процес на търсене. Спряла съм се на Audi A3 бензиново, но естествено получавам различни мнения и виждания за бензинов или дизелов двигател, с турбо или без турбо..... Ако може да ми дадете съвет и да изкажете мнение за тази обява https://m.mobile.bg/details/11589573273144091   вижда ми се читава и някак си вярвам на написаното. Искам да поясня, че съм жена и не съм компетентна, дори да отида да я гледам, не знам на какво да наблегна като оглед... А ако случайно, някой от тук, продава такава или подобна, очаквам да пише. Ще ви бъда много благодарна! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 82
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колата действително изглежда добре и според мен човека найстина си я е поддържал и нещата в описанието са истина!
Това, което сама можеш да видиш при огледа е цялостното състояние и дали колата ще те грабне:

- В какво състояние е салона
- Дали колата е изморена от каране
- Волана и скоростният лост протрити ли са (ако са, да е в границите на нормалното)
- Шофьорската седалка в какво състояние е
- Дали има сериозни външни забележки и съответно дали има фуги между брони, фарове и калници
- Дали има ръжда по калници, прагове, таван
- Работят ли системите по колата
- Ще покараш колата да видиш как се държи на пътя

- И други подобни неща свързани със външния вид и возията. Въпреки, че изглежда добре на снимки, лично аз не бих направил компромис с нито едно от нещата от списъка за тази цена.

 

Вече за техническото състояние по двигателя, по-добре да се закара на сервиз или да вземеш със себе си някой човек, който има идея от коли. Препоръчвам ти да се закара на сервиз за да се вдигне колата на подемника и да се огледа колата отдолу за ръжди и удари.

 

Можеш да използваш търсачката тук или в Google и ще намериш различни теми за двигателя и тук и във VW форума (същия мотор го слагат и на Golf 4, Audi A4, Audi A6), но само четене, не знам дали  ще ти помогне за да прецениш двигателя дали е добре, като вижиш колата.

Успех! :) 

EDIT: 

Тази тема би могло да ти е полезна.

Редактирано от Yavch0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата и на мен ми харесва. Не ми харесва селският манталитет, че трябва да се избият парите, наляти в колата. Били наляти 3к, та затова цената била такава. Никой 5 пари не дава, колата е бирник и при употреба не може да се говори за избиване на пари. На мен това ми стига да отида да я видя, с идеята, че вероятно няма да я купя накрая. Представям си с този колко ще е трудно да се коментира цена.:hilezh: 5к за 18-годишен кош...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че по толкова си вървят читавите екземпляри с такава конфигурация, дори и на запад. Дори и при Golf 4 четириврати под 4к трудно се пада. Трябва или продавача да е на зор или да ти е приятел (и то не всеки "приятел" би ти свалил цена). То има и Audi A3 8P (след 2004) за по 3000 лева, ама не се знае знае ли се. Естествено има изключения, може да си вземеш 8P за 3000 лева и с месеци само гориво да му сипваш, а може и да си вземеш и 8L за 5000 и след две седмици да ти запали джоба. Всичко е на късмет с колите втора ръка, за това и дадох съвет да се види колата на живо, ако се хареше, да я погледне и майстор и ако я бива, да се опита да се свали до 4200 - 4500 и това е :).

 

Редактирано от Yavch0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, crazy driver said:

Вариантите са два- 1.8т със или без турбо или 1.9тди.

Тук виждам 3 варианта.

 

Както и да е. Аз бих ти препоръчал 1.8Т.

Дизел не ти трябва, ще умреш от студ зимата. Разхода му е неоправдан, проблемите поради каране градско също (ако ти е за градски автомобил).

Колата от линка ми харесва, особено за това, че е с 4 врати.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам, че трябва да се продават на безценица добрите коли. Обаче да се изтъква, че заради това цената била висока е смешно. Още повече да се правят сметки колко е вложено и как това ще определя цената. Факта, че тая кола е на 18 години и се е превърнала в бездънна яма за пари е налице. Миналата година всичко сменено, обслужена преди 3000км и пусната за продажба. Предната броня изпонадрана, по интериора следи като от отвертка (по къп холдъра, ESP бутона и декоративните), одран е и панела над бутоните, ключа на фаровете много надран, но почти не влиза в кадър (защо ли?), пепелника стои накриво по някаква причина, бяла стекла се боя по държача на предния номер, фаровете помътнели, ама иначе имала незначителни външни забележки.:hilezh: Няма снимки на задната седалка, нито на шофьорската. Интересно ми е какво още би излязло на оглед. А да, 150кс е, а не 180. Значи още пари надолу от цената. Не казвам, че колата не е за купуване или е с единият крак в гроба, но далеч не струва толкова, за колкото е пусната.

Ако наистина свали до 4-4.2 без багажника и е наистина технически изправна, би била добра покупка. 1.8Т както се спомена е най-добрият избор при модела. Най-добре да се отиде, основно да се провери агрегата и псевдо куатрото, да се свали възможно най-много за всичките тези забележки и каквото още се открие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, s7r3l0k написа:

Не казвам, че трябва да се продават на безценица добрите коли. Обаче да се изтъква, че заради това цената била висока е смешно. Още повече да се правят сметки колко е вложено и как това ще определя цената. Факта, че тая кола е на 18 години и се е превърнала в бездънна яма за пари е налице. Миналата година всичко сменено, обслужена преди 3000км и пусната за продажба. Предната броня изпонадрана, по интериора следи като от отвертка (по къп холдъра, ESP бутона и декоративните), одран е и панела над бутоните, ключа на фаровете много надран, но почти не влиза в кадър (защо ли?), пепелника стои накриво по някаква причина, бяла стекла се боя по държача на предния номер, фаровете помътнели, ама иначе имала незначителни външни забележки.:hilezh: Няма снимки на задната седалка, нито на шофьорската. Интересно ми е какво още би излязло на оглед. А да, 150кс е, а не 180. Значи още пари надолу от цената. Не казвам, че колата не е за купуване или е с единият крак в гроба, но далеч не струва толкова, за колкото е пусната.

Ако наистина свали до 4-4.2 без багажника и е наистина технически изправна, би била добра покупка. 1.8Т както се спомена е най-добрият избор при модела. Най-добре да се отиде, основно да се провери агрегата и псевдо куатрото, да се свали възможно най-много за всичките тези забележки и каквото още се открие.

И вие сте прав за забележките, видях ги и аз, но ми се струва че трудно ще свали от цената, така де, ще отида да я видя. Едно е на снимки, друго на живо... Благодаря за консултацията 😊    И още един въпрос имам, колата ще я карам предимно градско, какъв разход дава при нормално каране имам предвид? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, ill nino написа:

Тук виждам 3 варианта.

 

Както и да е. Аз бих ти препоръчал 1.8Т.

Дизел не ти трябва, ще умреш от студ зимата. Разхода му е неоправдан, проблемите поради каране градско също (ако ти е за градски автомобил).

Колата от линка ми харесва, особено за това, че е с 4 врати.

 

Предимно градско ще я карам, да... Колебаех се между бензиновата и дизелов 1.9, но предишната кола ми беше дизел и брах ядове с дюзи и турбо ( ппдчертавам че марката не беше audi) и някак си не съм окей за дизел, от гледна точка на подръжка, ама знам ли, то си е и на късмет... 

Преди 12 часа, Yavch0 написа:

Колата действително изглежда добре и според мен човека найстина си я е поддържал и нещата в описанието са истина!
Това, което сама можеш да видиш при огледа е цялостното състояние и дали колата ще те грабне:

- В какво състояние е салона
- Дали колата е изморена от каране
- Волана и скоростният лост протрити ли са (ако са, да е в границите на нормалното)
- Шофьорската седалка в какво състояние е
- Дали има сериозни външни забележки и съответно дали има фуги между брони, фарове и калници
- Дали има ръжда по калници, прагове, таван
- Работят ли системите по колата
- Ще покараш колата да видиш как се държи на пътя

- И други подобни неща свързани със външния вид и возията. Въпреки, че изглежда добре на снимки, лично аз не бих направил компромис с нито едно от нещата от списъка за тази цена.

 

Вече за техническото състояние по двигателя, по-добре да се закара на сервиз или да вземеш със себе си някой човек, който има идея от коли. Препоръчвам ти да се закара на сервиз за да се вдигне колата на подемника и да се огледа колата отдолу за ръжди и удари.

 

Можеш да използваш търсачката тук или в Google и ще намериш различни теми за двигателя и тук и във VW форума (същия мотор го слагат и на Golf 4, Audi A4, Audi A6), но само четене, не знам дали  ще ти помогне за да прецениш двигателя дали е добре, като вижиш колата.

Успех! :) 

EDIT: 

Тази тема би могло да ти е полезна.

Полезна статия, Благодаря Ви.... Със сигурност няма да разбера, ако ѝ има нещо, не съм компетентна, за това в случай че ми хареса, ще поискам да я закарам в сервиз, да ми потвърдят техническото състояние... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход около 11-12-13 газ в София-зависи от маршрута.Извънградско, зависи колко е тежък десният крак, със 90-100 може и 7-8 да харчи, настъпва ли се около 120-140 си харчи 10. Бензин 10-11 София, това ако всичко по двигателя е в норми.

Дизел повече не си заслужава- лично мнение.
Сега загледах, че е Куатро- около литър/ до два над това, което съм написал.

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропусни дизела. Зимата наистина е голяма мъка в студа, имат проблеми с дюзите, като повечето дизели, съединителят е по-скъп, някои имат проблеми с таблата (километражите), двигателите по 131 и 101кс (дизели) имат други проблеми, свързани с мотора. Турбините вече ги знаеш. Дизел на толкова години е прекалено голям риск и не си заслужава. Тази бензиновата, както се спомена, ще има пренебрежим разход на газ.

Ако минаваш малко километри за година или само градско в повечето време, напълно трябва да изчезне дизела от списъка ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ценови диапазон се класираш и за Ауди А4 от тези години. Може да ти е "голяма" обаче, вие жените имате този проблем.
При всички положения има повечко избор, всичките са със 4 врати и е повече кола (според мен)

Редактирано от Prokopi90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, ill nino написа:

Тук виждам 3 варианта.

 

Както и да е. Аз бих ти препоръчал 1.8Т.

Дизел не ти трябва, ще умреш от студ зимата. Разхода му е неоправдан, проблемите поради каране градско също (ако ти е за градски автомобил).

Колата от линка ми харесва, особено за това, че е с 4 врати.

 

Нито едно от твърденията не е вярно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито ще умре от студ зимата с 1.9 тди,не знам какъв по голям разход има срещо 1.8Т,нито има някакви проблеми с карането градско...(имал съм ги и двата двигателя)Айде сега ти се обоснови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми 25 лева на 100 срещу 13-14 

Малко ли ти се струва, процентно? 
За всички други шитни на печките не ми се и започва.... демпферни маховици, дюзи, клапанчета, дебитомери и ненаси какво още...

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Prokopi90 написа:

Еми 25 лева на 100 срещу 13-14 

Малко ли ти се струва, процентно? 
За всички други шитни на печките не ми се и започва.... демпферни маховици, дюзи, клапанчета, дебитомери и ненаси какво още...

1.8Т също е с демферен маховик,дюзи,клапанчета,дебитомер...Като цяло си говориш ей така.За разход на гориво го пиши двоен.И двата съм ги карал над по 100 000км.И последно да кажа,че всички по горе изброени неща съм ги сменял на 1.8 Т някой по 2-3 пъти.При 1.9 Тди не съм сменял нищо от изброените.Като цяло,ако и двата двигателя са здрави съм за 1.8Т ама като се почне с писънето на глупости за дизелите и...

преди 25 минути, Aleks67 написа:

Дизел на къси градски зимата си е чисто харакири. Или фенщина плюс харакири.

Дъра бъра...Имат си нагревател повечето.Нищо кой знае колко по различно,та чак харакири...

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с @Prokopi90

2 hours ago, Prokopi90 said:

В този ценови диапазон се класираш и за Ауди А4 от тези години. Може да ти е "голяма" обаче, вие жените имате този проблем.
При всички положения има повечко избор, всичките са със 4 врати и е повече кола (според мен)

 

Изборът е повече и е по-функционална кола с по-голям багажник. А и мисля, че разликата в дължината не е фрапантно по-голяма 4152mm (при A3) срещу 4479mm (при A4 комби). Върл фен съм на A3-ките, но си е факт, че A4-ката е по-удобна и по-комфортна кола. В крайна сметка най-важното е да попаднеш на читав екземпляр, добре технически и без ръжда.

 

BTW, има една четворка за продаване във форума с такива особености:

 

EDIT: Колата не мога нито да я препоръчам, нито да кажа лоша дума за нея, просто знам за обявата и я копирам тук.

Редактирано от Yavch0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Yavch0 написа:

че A4-ката е по-удобна и по-комфортна кола.

Повече обезшумена и много по комфортна и приятна за каране заради многточковото окачване. Говоря за Б6 обаче
А3 си е един гоУф просто а и това Куатро , не е като "онова" куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Yavch0 написа:

Съгласен съм с @Prokopi90

 

Изборът е повече и е по-функционална кола с по-голям багажник. А и мисля, че разликата в дължината не е фрапантно по-голяма 4152mm (при A3) срещу 4479mm (при A4 комби). Върл фен съм на A3-ките, но си е факт, че A4-ката е по-удобна и по-комфортна кола. В крайна сметка най-важното е да попаднеш на читав екземпляр, добре технически и без ръжда.

 

BTW, има една четворка за продаване във форума с такива особености:

 

 

А4 също ми харесват, а и като майка с дете със сигурност ще ми е по удобна, ще ги разгледам и тях. Благодаря за съдействието 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, manchorov написа:

... ама като се почне с писънето на глупости за дизелите и...

 

В който и сервиз да влезеш, питай колко запекли геометрии са правили от ежедневно градско каране на "икономично" дизелче. 

 

Аз поне десетина съм видял, и то без да съм майстор... 

 

1.8 или 1.8т да търси колежката. 

1.9тди е гаден трактор за мазохисти. Особено в малка кола тип А3/Голф е доста шумен и с гнусни вибрации. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шумът и вибрациите съм съгласен...Е какво като са правили запекли геометрии?Все едно 1.8Т не си здухва турбината,и то можеби повече от дизела.Масово коли от тези години са на поне 400-500к. Км.На 1.8Т съм правил турбина.1.9 Тди го карам само градско и му няма нищо на 240к.км. е.Нито турбини нито маховици нищо.Както казах аз също съм за 1.8 Т ако двигателите са в добро състояние.Атмосверното 1.8 пък как го препоръчвате не знам.

 

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...