Jump to content

Смяна на масло


LeftHandLuck

Recommended Posts

Здравейте колеги решил съм да сменям маслото на двигателя, препоръчайте някое качествено масло, знам че в България не са изобщо качествени но нямам друг избор, предишното беше бардал, двигателят е 3.0 TDI 240 коня на 250 000 реални километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два пъти от както имам колата слагам Xenum. Доволен съм, няма проблеми с маслото и съм флъшвал преди всяка смяна. Следващия път обаче ще пробвам Amsoil, понеже мноооооооооооого го хвалят. Нещо като Екселсиора за двигателите бил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро в главната тема за 4Ф имаше такава дискусия. По спомен успях да намеря ей това: 

Колегата P_PETKOV доста добре беше разяснил нещата от неговата гледна точка, така че, разцъкай страниците назад и напред, за да видиш повече мнения относно маслата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко го има по онлайн магазините стига глупости... нямало било избор. Иначе конкретно ако държиш на VW нормите RAVENOL VMO 5w30, ако искаш нещо по джиджано Redline European car formula 5w30, Amsoil European нещо си... и т.н.

 

Ако нямаш проблем, че животът на дпф ще се съкрати с около 10% има други варианти и те така. 

 

Кой точно е тоя Xenum понеже са фирма е доста обширно. 

 

Равенол примерно имат хидрокрек масла, полусинтетика и истинска пълна синтетика 😉

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Gangbango said:

Два пъти от както имам колата слагам Xenum. Доволен съм, няма проблеми с маслото и съм флъшвал преди всяка смяна. Следващия път обаче ще пробвам Amsoil, понеже мноооооооооооого го хвалят. Нещо като Екселсиора за двигателите бил.

Пробвай с RedLine Euro Series 5w30 😉. Аз лично съм доволен.

 

С какво флъшваш мотора?

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Gangbango Сега видях с кой точно Xenum си писал че си: XPG 5W-30. И преди го писах, тоя Xenum не е нищо специално освен шарената му опаковка или поне съдейски по параметрите му де.

NOACK 10.2% TBN 7.2% oт анализ на свежо масло: https://oil-club.de/index.php?thread/1261-xenum-xpg-5w-30/ отделно, че не отговаря на 504/507 т.е. не е препоръчително за коли с DPF ;)

 

Това разбира се не значи, че въпросният Xenum е супер скапан или нещо такова. Просто има масла с доста по-добри параметри ;)

 

@royce RedLine Euro Series 5w30 е също е екстра за всеки който държи на VW нормите и иска да кара с масло на база група 5 (естери) ;)

Вече който иска да пробва нещо по-различно и миксирано за перформънс и не държи на еко шит VW нормите има други масла ...

 

Ето за пример Ravenol RCS 5W40 те това масло няма ни една спецификация а в същото време е супер кораво ;)

 

В линка който даде marinnik съм мисла няколко джокера относно така наречните добавки (което според мен лично е малко грешно да се употребява за всички).

Та накратно: Archoil AR9100 или АR9200 се буха в маслото докато Amsoil Coolant Booster или Redline Water wetter се буха в антифриза за всеки който гони максимум защита на мотора срещу бих казъл незначителна инвестиция  ;)

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV Дай тогава идея за "нещо по-различно и миксирано за перформънс", че при мен еко-шит-а го приключихме преди 2 години ... :hilezh:

 

edit - сега се усетих. Ravenol RCS 5W40 - това ли имаш предвид?

За Redline Water wetter го обмислям от известно време.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@royce Мдааа точно това: на който му се чете ето темата за RCS от oil-club.de: https://oil-club.de/index.php?thread/346-ravenol-rcs-racing-competition-synto-sae-5w-40/&pageNo=1

 

Относно магиите за подобряването на охлаждането ето като бонус цитирам Ц Е Ц О:

=======================================================================================================================================

Red Line Water Wetter е създаден, за да се активира на макс при достигане на 100С - неговата идея е да предотврати прегряването на двигателя и температурата почти "застива" на 100-101С при много натоварени/напънати мотори. Преди 100С той работи на 10-20%. Такава му е "химията" и прави само това.

AMSOil Coolant Boost-ът, обаче е по-различен - той работи през целия темп. диапазон като, забележете, до достигане на 80С значително забавя топлообмена за супер-бързо достигане на раб. температура, но след 80С работи на обратния принцип.

=======================================================================================================================================

 

За себе си съм избрал AMSOil Coolant Boost-ът. Според мен за дизели е трябва да е по-добрият вариант поради спецификата му на действие.

Разбира се за максимални резултати не се кара с антифриз за -35 градуса (примерно 40% антифриз и 60% вода водят до смес устойчива до ~  минус 21 градуса) ;)

 

Ето и хубав антифриз: RAVENOL LGC C13 ... още малко безплатна реклама за равенол.

 

п.с. Никой в нищо не агитирам нека всеки сам си решава какво да сипва в колата.

 

Eто част от колите в които го бухат тоя RCS в случая заедно с Archoil AR9100 (по спецификация брутален модификатор на триенето) ;)

image.png.77fc632537086cde3a6b68d3ada045fc.png

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тук. Като също така има и AR9200 V2 вече кой от двата продукта нека всеки сам си преценява.

 

Ето и една табличка като бонус относно продуктите на Archoil ;)

 

 

image.thumb.png.b0a6308094b5a904141d9ab2ac1513fe.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам два различни етикета. На първия пише примиъм синтетик, което означава че най-вероятно не е 100% синтетично, но на втория си пише 100% синтетик:

 

AFL.jpg5W-40-Euro-Qt.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея си нямам ама съгласно актуалния SDS документ от сайта на Amsoil съдържанието на минерално масло е  25-40% или с това за мен лично нещата приключват.

 

Относно разлините етикети най-вероятно 100% Synthetic e по-стар дизайн. Понеже снимката от сайта на амсойл е с надпис Premium Synthetic. Предполагам това е завоалиран начин да кажат, това е нашият скъпо струващ чорбалин :flehan:

 

От друга страна в САЩ май няма проблем масла група 3 да се пишат за пълна синтетика тъй, че всичко е точно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, P_PETKOV написа:

От тук. Като също така има и AR9200 V2 вече кой от двата продукта нека всеки сам си преценява.

 

 

Явно никой не я внася тази добавка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай ти тук се внасят само ширпотреба бъркочи и XADO което колко е читаво идея си нямам ама се прави в Украйна и някак си му нямам доверие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Schnura Ей-това, дето е оградено в червено, не ми допадна особено:

 

9200.jpg

 

 

2 hours ago, P_PETKOV said:

Чакай ти тук се внасят само ширпотреба бъркочи и XADO което колко е читаво идея си нямам ама се прави в Украйна и някак си му нямам доверие.

Е как му нямаш доверие, бе?! Майка Украйна го е направила ... :hilezh:

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кай честно невъзможно е да има нещо по убаво от уникално мега гига специалното оригинално VW масло дето когато и да го източиш все ще е късно 😅

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...