valeri2636 Публикувано 15 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2020 С колко Нм се стяга болта на зъбното колело на коляновия вал и маже ли се с осигурител на резби? Мотор АБК. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djeilqn1233 Публикувано 15 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2020 Някои са ми казвали,че се маже,други че не. Аз го стягам яко,без динамометричен и с дългата тръба,щото тъпото колелце се разви вече 2 пъти само... още не ми се е случвало да скъсам болта. Можеш да го намажеш леко с осигурител.Изпратено от моят SM-G960F с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valeri2636 Публикувано 15 Октомври 2020 Автор Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2020 Имам една книга AUDI 80/90 в която пише, че се стяга болта с 350 Nm което ми се струва прекалено много. За Голф 3 четох 90Nm+90 градуса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djeilqn1233 Публикувано 15 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2020 350 нютона е доста,но щом така пише...Изпратено от моят SM-G960F с помощта на Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Онуфри Публикувано 15 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2020 90Нм + 90 градуса с нов болт. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 15 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2020 Слага се и осигурител за резба син на цвят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Atlantis Публикувано 16 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2020 Преди 21 часа, djeilqn1233 написа: 350 Вържете колата с колана, да не я преобърнете, при стягането с тези нютони. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kkris Публикувано 16 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2020 Колкото и да е странно, при петаците и осмаците от онези години се стяга с 350nm, даже ако не ползваш специализирания инструмент - 450nm. А при АБК, както вече е написано 90nm+90градуса, осигурител може да се слага смело... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 16 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2020 13_1.pdf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LKBV Публикувано 16 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2020 @kkris, на колко Нютон метра са съизмерими 90 - те градуса след първоначалните 90 н.м.? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 16 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2020 (Редактирано) Зависи от стъпката, диаметъра и материала на болта. И там не се гледа сила на затягане, а разтягане и напрягане на болта и резбата. За това се дава в градуси. Тоест болта се разтяга с 1/4 от стъпката на резбата (90градуса) Сега...дали това е в границите на еластичност на материала илй се преминава в пластична деформация...не знам, тряя питам инженера правил изчисленията за тоя болт... От как имах подобна драма с болтове за глави....🤣 Редактирано 16 Октомври 2020 от janoar Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kkris Публикувано 17 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2020 @LKBV, нямам представа, но ако се заиграеш с динамометричен ключ, ще ги хванеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 17 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2020 Нищо няма да хване, поне такова, че да е достоверно И не се процедира въобще по тоя начин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valeri2636 Публикувано 17 Октомври 2020 Автор Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2020 Болта се стяга с 90Nm+90 градуса, като преди това се слага осигурител на резби. Двигателя спря по време на движение, поради разхлабен болт и превъртяло зъбно колело, прескочил ремък и криви клапани. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LKBV Публикувано 18 Октомври 2020 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2020 @janoar, благодаря за пояснението! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване