head_up Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 От както смених охладителния радиатора колата все губеше антифриз от някъде. Течеше от пробката, от дифтунга на термошалтера, та и двете ги сменях. Уж се беше кротнал тоя теч, обаче сега като застудя и всяка сутрин под колата има малко антифриз. Челата на всичките маркучи към радиатора - от най-горния на преливника до пробката са мокри. Не мога да хвана дали един или повече маркучи сълзят във връзката със щуцерите, просто е олято от до. На кората има мокро точно отдолу на щуцерите. Стягане на скобите не помага. Сякаш проблема е термично разширение и последващо свиване като изстине през ноща и тогава да започва да тече? Радиатора е nissens, ако има значение. Маркучите са си старите, не са раздути. Не надува в разширителния съд. И нямам идея какво да направя, за да се спре тоя теч. Да мажа щуцерите с нещо? Четох за боров вазелин, червен силикон.. ама ми се струва доста крайно решение да лепя със силикон. Може би по-читави скоби? Дайте някаква идея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Самите скоби имат ли приличен вид или са вече ръждясали? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Преди 5 часа, head_up написа: старите Е, новите отдавна чакат в магазина. Ще мажеш нацепен маркуч с вазелинь и силиконь?!? В Дядо Мраз/Коледа вярваш ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Как ти хрумна, че маркучите са нацепени, чичо NIKO? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 29 Ноември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Именно, @nikrga, маркучите са здрави. Може да са придобили форма от щуцерите на стария радиатор, толкова. Скобите не са ръждясали, от обикновените с червячен механизъм са. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Макар и да не са ръждясали, все си мисля, че е от тях. Смени ги една по една, като започнеш от тази на най-горния маркуч и след смяната проверяваш дали не се е оправил теча на по-долните маркучи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 маркучите се цепят по дължина отвътре. колкото и скоби да сменяш.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Това не може да доведе до теч, ако нацепеното не е стигнало до външната страна на маркуча. А и не е сигурно въобще, че се е случило. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Дали? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
caro Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 А изчисти ли заосенаците на гърловините на радиатора - надлъжи са отгоре и отдолу на гърловината. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 29 Ноември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Добре, да допълня: маркуча между щуцера на разширителния съд и радиатора (най-горе) е нов, два пъти го сменях заради съмнения в него. Тройния между блока, радиатора и масления филтър е сменян преди година, изглежда добре. И там е влажно, не мога да кажа дали не олива от горния. Другите са стари, да. И въпреки, че най-горния е нов неговото чело от към радиатора също сълзи, а точно тази скоба я смених - оригиналната беше за стискане с клещи, тази е червячна. Не съм сигурен дали и някоя друга скоба не подмених тогава, не помня, но ще е от същия вид. Видимо напукано по старите маркучи няма. Сълзене имаше и от термошалтера, пак нов - може и още да има, трудно е да преценя, ако отгоре тече. Пробката на радиатора беше с някакво смотано уплътнение, което се сплеска при стягане, сменено е уплътнението, уж и там беше спряло. @NIKO не знам в цикъл ли си, какво е, ама не обръщай дискусията на "български форум", аман от такива. @caro "заосенаци" е.. ? Гърловините има лека контра, това си е там, но да е имало някакво остатъчни производствени израстъци пластмаса - не забелязах такива. @nikrga мога да пробвам и така, може да съм уцелил някакви фалшиви тенекии. Поне горната я виждам, че макар и нова изпуска. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paci_4444 Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 Има ли хубаво парно? Прави ли жега? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 29 Ноември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 @paci_4444 оригиналното парно правеше сауна вътре - т.е. горещо и.. влажно. Протече и бе сменено с NRF - голяма грешка.. сега парното идва на загрял двигател и то като подавам газ. Иначе е рехаво на свободни обороти. Но в движение, в обороти се опитва да пари на въздуховодите. Течовете си бяха от преди това, не вярвам да има общо. Смяташ, че е надува в системата и избива при охладителния радиатор ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paci_4444 Публикувано 29 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2021 (Редактирано) Имах Б4 с постоянни леки течове по охладителната система. Парното не правеше горещо, а само топло. Колата беше тествана за изгорели газове в охладителната система, нямаше нищо. Финала беше "язви" по челото на блока. Новия собственик "челоса" блока, също и буталата. Сега парно има, а течове няма. Не казвам че и при тебе е същото. Ето я моята тема, но снимките май не се виждат. Преди да влезе за ремонт изкарваше бял пушек през ауспуха. Редактирано 29 Ноември 2021 от paci_4444 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 30 Ноември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2021 @paci_4444 дано не си прав.. По какъв признак мога да разбера, че проблемът е този? Освен сваляне на главата, до което предпочитам да не се стига. От ауспуха плюе вода, но то ми изглежда като конденз (карам основно на къси разстояния), не е мазно, не пуши бяло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
6matkar Публикувано 30 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2021 (Редактирано) Кое си сменял на термошалтера? Термошалтера ли? Моят нов радиатор е ITN, течеше точно от леглото на термошалтера. Познати майстори ми сложиха малко силиконец. Вече колкото и да залягам под колата нямам теч. Виж хубаво там, че на мен пък ми разтягаха локуми, че текло от щуцерите, па искаха да ги пилят... Редактирано 30 Ноември 2021 от 6matkar Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 30 Ноември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2021 @6matkar и от щуцерите.. и от тях 😁 Термошалтера, който бях взел беше с алуминиев дифтунг, речеше - смених го с такъв с меден и се беше спряло. Сега ми е трудно вече да кажа, като олива и отгоре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 30 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2021 накрая ще излезе, спукано преливно казанче.😄 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 30 Ноември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2021 @janoar уви, и него смених, че щуцера замина 😁 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 30 Ноември 2021 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2021 Гледай сега. Има начин за тест, ама при толкова светила не мога да взема ръка с 7ца метър. Прави се капачка за преливното казанче с вентил и се ползва компрвсорче за помпане на гуми, макс 2 бара се помпа. Преди това всичко трябва да е сухо. И внимателно, ако нещо се надуе на балон....стар маркуч... При тоя тест ше протече от точното място със сигурност. Просто трябва малко инженерна мисъл за да се изработи капачката. Може и през тройник на някой тънък маркуч. Въпроса е да създаде налягане и да го задържи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
head_up Публикувано 28 Декември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 28 Декември 2021 За да допълня темата - смених само най-горния маркуч с трета марка. За сега не се е разкапало, по кората изглежда сухо, течността в казанчето май не е мръднала, поне не мога да кажа видимо. Та боклуци на нашия пазар явно има доста.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване