Shuker Публикувано 28 Май 2007 Доклад Share Публикувано 28 Май 2007 Знам че тази тема е мн дискутирана, но все пак колегите които се4 прминавали към по-големи цолове да псоделят опит. Сега си карам с 14-ки обаче мисля да сложа 16 или 17-ки и въпроса е следния... Чел съм че промяната в цоловете от сток варианта, за всеки цол отгоре дава загуби 3,5% във въртящия момент които достига до асфалта... та ще има ли голяма разлика във вървежа, може би в разхода и със съгурност във возията??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaxx Публикувано 28 Май 2007 Доклад Share Публикувано 28 Май 2007 Много общо казано... Значи доколкото знам мощността и разхода зависят и от ЕТ-то , тоест колко е изнесена навън джантата .Също така това което те интересува е общия диаметър джанта+гума.Ако сложиш джанти 15-ки например с по-нископрофилни гуми от 14-ките ти , така че диаметъра да е същият , то разлика няма да има.За най-сигурно провери заводските данни на аудито ти с какви джанти и гуми се препоръчва да се кара.А относно комфорта и возията - това зависи от профила на гумата и атмосферите на които е напомпана.По-ниския профил е малко по-чувствителен , но усещането за контакт с пътя е доста по-добро. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Agent Smith Публикувано 29 Май 2007 Доклад Share Публикувано 29 Май 2007 (Редактирано) Значи ако сложиш много големи джанти те ще дойдат по-тежки от сегашните ти+гумите. Също така, колкото по-широки гуми сложиш, толкова съпротивлението на гумата нараства, пропорционално на контактната и площ с асфалта. Така че вероятно ще усетиш негативни ефекти във вървежа, в разхода и в шума Иначе за диаметъра - колкото е по-голям, толкова повече нарастват ускорението и скоростта в точката на допир на гумата с асфалта, заради простото правило V=W*R, където V е скоростта в точката на допир на гумата с асфалта, R е радиуса а W е ъгловата скорост в центъра. Ако я приемаме за постоянна и варираме само R то и V ще нараства линейно с нарастване на радиуса. Същото правило важи и за ускоренията a=e*R. Има и още работи но ме мързи да пиша повече. Може би някой колега ще ме допълни Редактирано 29 Май 2007 от Agent Smith Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Май 2007 Доклад Share Публикувано 29 Май 2007 Цъ.Ускорението намалява. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yavor20v Публикувано 29 Май 2007 Доклад Share Публикувано 29 Май 2007 Или аз съм късметлия ,или някой ми сипва гориво в колата без да знам...което автоматично ме превръща пак в късметлия...А по принцип не съм такъв,така че ще ви кажа,че като карам колата си със 215/45/17 и 22мм фланци не виждам някаква разлика на бензиностанцията,която да ми направи впечатление...През другото време колата е със 195/65/15(зимни) и единствено може би набира малко по-лесно с тяхНо на външен вид е отвратителна с 15ки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shuker Публикувано 29 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 29 Май 2007 За диаметъра на гумата е абсолютно ясно че ще се запази същия... ширината няма да е повече от 205 или 215 най-мн... четох една статия че всеки цол повече от сток варианта увеличавал съпротивлението дори и при една и съща ширина,съответно увеличава и загубите на въртящи момент... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vili Публикувано 29 Май 2007 Доклад Share Публикувано 29 Май 2007 ...в този случай, ще се получи малко тромавост, но то ще е само заради по-широката гума... ... драсичната промяна във вървенето се получава при промяна на външния диаметър... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aa3 Публикувано 25 Юни 2007 Доклад Share Публикувано 25 Юни 2007 Знам че тази тема е мн дискутирана, но все пак колегите които се4 прминавали към по-големи цолове да псоделят опит. Сега си карам с 14-ки обаче мисля да сложа 16 или 17-ки и въпроса е следния... Чел съм че промяната в цоловете от сток варианта, за всеки цол отгоре дава загуби 3,5% във въртящия момент които достига до асфалта... та ще има ли голяма разлика във вървежа, може би в разхода и със съгурност във возията???аз карам а-3ката със 17-ки 225/45/ за разхода,вдигна се много малко почти не се усеща,обаче максималната скорост ми падна с около 10км.което ама хич не ме притеснява.единствената по явна промяна е в возията,повече усеща дупките,но е много динамична и стабилна в завоите.ами така е колеги гъзарииката изисква жертви. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 28 Юни 2007 Доклад Share Публикувано 28 Юни 2007 Ами при мене диаметъра се е запазил,сега съм с 15-ки/бях с 14/и не виждам разлика в разхода и ускорението. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galabov Публикувано 29 Юни 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юни 2007 Здравейте!Искам да попитам дали ще има разлика в показанието на километража тъй като смених гумите от 205 45 16 на 205 50 16, иначе казано увеличих диаметъра на гумите.10х Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rdk Публикувано 29 Юни 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юни 2007 ЦЪК ТУК и виж на калкулатора колко ще ти се отклонят показанията на километража Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 29 Юни 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юни 2007 При голям цолаж на гумата разлика ще има в ускорението.Причината е много проста - силата необходима, за да се развърти едно колело с по-голям диаметър е по-голяма отколкото на едно колело с по-малък диаметър. Най-простия пример е пуснете едно валяче с диаметър 3 см и едно валяче с диаметър 10 см по наклон. А познайте кое ще се развърти първо по нанадолнището при еднакво тегло! От тука идва и загубата при ускорение - необходим е повече въртящ момент. Обратно обаче след развъртането по-големия цолаж дава по-голяма максимална скорост и има по-голяма инерция.Друг фактор от който се влияе силата за развъртане на едно колело е неговата тежест. Тоест ако джантите и гумите са по-леки - автомобила ще има по-добро ускорение. Ефекта е много по-голям отколкото ако се намаля теглото на целия автомобил. Просто силата на развъртане ще бъде много по ниска и от там старта и ускорението по-добри.Тези физични закономерности играят много важна роля в колоезденето и ако някой се интересува повече може да намери подробна информация. За колите обаче не мисля, че 1-2 цола и 200-300 грама са от решаващо значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване