Jump to content

За цоловете и разликата във вървежа???


Recommended Posts

Знам че тази тема е мн дискутирана, но все пак колегите които се4 прминавали към по-големи цолове да псоделят опит. Сега си карам с 14-ки обаче мисля да сложа 16 или 17-ки и въпроса е следния... Чел съм че промяната в цоловете от сток варианта, за всеки цол отгоре дава загуби 3,5% във въртящия момент които достига до асфалта... та ще има ли голяма разлика във вървежа, може би в разхода и със съгурност във возията???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много общо казано... Значи доколкото знам мощността и разхода зависят и от ЕТ-то , тоест колко е изнесена навън джантата .Също така това което те интересува е общия диаметър джанта+гума.Ако сложиш джанти 15-ки например с по-нископрофилни гуми от 14-ките ти , така че диаметъра да е същият , то разлика няма да има.За най-сигурно провери заводските данни на аудито ти с какви джанти и гуми се препоръчва да се кара.

А относно комфорта и возията - това зависи от профила на гумата и атмосферите на които е напомпана.По-ниския профил е малко по-чувствителен , но усещането за контакт с пътя е доста по-добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако сложиш много големи джанти те ще дойдат по-тежки от сегашните ти+гумите. Също така, колкото по-широки гуми сложиш, толкова съпротивлението на гумата нараства, пропорционално на контактната и площ с асфалта. Така че вероятно ще усетиш негативни ефекти във вървежа, в разхода и в шума :flehan:

Иначе за диаметъра - колкото е по-голям, толкова повече нарастват ускорението и скоростта в точката на допир на гумата с асфалта, заради простото правило V=W*R, където V е скоростта в точката на допир на гумата с асфалта, R е радиуса а W е ъгловата скорост в центъра. Ако я приемаме за постоянна и варираме само R то и V ще нараства линейно с нарастване на радиуса. Същото правило важи и за ускоренията a=e*R. Има и още работи но ме мързи да пиша повече. Може би някой колега ще ме допълни :hilezh:

Редактирано от Agent Smith
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или аз съм късметлия ,или някой ми сипва гориво в колата без да знам...което автоматично ме превръща пак в късметлия...А по принцип не съм такъв,така че ще ви кажа,че като карам колата си със 215/45/17 и 22мм фланци не виждам някаква разлика на бензиностанцията,която да ми направи впечатление...През другото време колата е със 195/65/15(зимни) и единствено може би набира малко по-лесно с тях:)Но на външен вид е отвратителна с 15ки :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За диаметъра на гумата е абсолютно ясно че ще се запази същия... ширината няма да е повече от 205 или 215 най-мн... четох една статия че всеки цол повече от сток варианта увеличавал съпротивлението дори и при една и съща ширина,съответно увеличава и загубите на въртящи момент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

certej2.jpg

...в този случай, ще се получи малко тромавост, но то ще е само заради по-широката гума...

... драсичната промяна във вървенето се получава при промяна на външния диаметър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Знам че тази тема е мн дискутирана, но все пак колегите които се4 прминавали към по-големи цолове да псоделят опит. Сега си карам с 14-ки обаче мисля да сложа 16 или 17-ки и въпроса е следния... Чел съм че промяната в цоловете от сток варианта, за всеки цол отгоре дава загуби 3,5% във въртящия момент които достига до асфалта... та ще има ли голяма разлика във вървежа, може би в разхода и със съгурност във возията???

аз карам а-3ката със 17-ки 225/45/ за разхода,вдигна се много малко почти не се усеща,обаче максималната скорост ми падна с около 10км.което ама хич не ме притеснява.единствената по явна промяна е в возията,повече усеща дупките,но е много динамична и стабилна в завоите.

ами така е колеги гъзарииката изисква жертви. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Искам да попитам дали ще има разлика в показанието на километража тъй като смених гумите от 205 45 16 на 205 50 16, иначе казано увеличих диаметъра на гумите.

10х

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При голям цолаж на гумата разлика ще има в ускорението.

Причината е много проста - силата необходима, за да се развърти едно колело с по-голям диаметър е по-голяма отколкото на едно колело с по-малък диаметър. Най-простия пример е пуснете едно валяче с диаметър 3 см и едно валяче с диаметър 10 см по наклон. А познайте кое ще се развърти първо по нанадолнището при еднакво тегло! От тука идва и загубата при ускорение - необходим е повече въртящ момент. Обратно обаче след развъртането по-големия цолаж дава по-голяма максимална скорост и има по-голяма инерция.

Друг фактор от който се влияе силата за развъртане на едно колело е неговата тежест. Тоест ако джантите и гумите са по-леки - автомобила ще има по-добро ускорение. Ефекта е много по-голям отколкото ако се намаля теглото на целия автомобил. Просто силата на развъртане ще бъде много по ниска и от там старта и ускорението по-добри.

Тези физични закономерности играят много важна роля в колоезденето и ако някой се интересува повече може да намери подробна информация. За колите обаче не мисля, че 1-2 цола и 200-300 грама са от решаващо значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...