Jump to content

ВЪншна скоростна характеристика на двигател AAD


sre4ko

Recommended Posts

Здравейте колеги. Интересувам се дали има някаде из интернет-а или някой от вас външна скоростна характеристика на двигател: AAD 115 к.с. 2.0. Благодаря предварително.:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, не разбирам много но "външна скоростна характеристика" не знам какво е. Дали може да поясниш повече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, не разбирам много но "външна скоростна характеристика" не знам какво е. Дали може да поясниш повече?

За пояснение какво да ви кажа. Тази характеристика показва показва кривите на мощността и въртящия момент на двигателя във функция от оборотите.Ето една примерна:

post-9589-1192735390_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах какво имаш предвид.

В "Златен фонд" има разни характеристики но няма за по-старите двигатели (като моя - 3А). Търсил съм но без успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пояснение какво да ви кажа. Тази характеристика показва показва кривите на мощността и въртящия момент на двигателя във функция от оборотите.Ето една примерна:

:hilezh: Тва па от кога се нарича - "Външна скоростна характеристика" ?! Аз понеже съм неграмотник и винаги съм си мислил, че му викат с простичкото - "power curve" (Да ти го преведа ли?) ....

Редактирано от Cherepaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж темата на INKOZI в златния фонд.

От друга страна пък ,защо ти е?Това е един луксозен пенсионерски, с евтина подръжка двигател.

Аз съм със същия и не виждам как теорията на графиката ,ще ти помогне за каквото и да било.

:hilezh: Все пак заедно сме в отбора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0_115ks.jpg

Всичко ок, но ще се намери ли някой да разтълкува графиката, защото аз я гледам и стигам до такива изводи:

1. Най-висок въртящ момент АБК има при 3000 оборота в минута, обаче мощността е едва 50 kW

2. Пикът на мощността настъпва при 5300 оборота, обаче въртящия момент започва да пада

... и един въпрос:

Пресечната точка на двете криви какво показва - оптимум или просто случайност поради отчитане на стойности по две ординати с обща абсциса?

P.s:Технически грамотното и обосновано тълкуване на графиката ми е дотолкова любопитно, че съм склонен да го поощря с бира поизбор на лектора :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и един въпрос:

Пресечната точка на двете криви какво показва - оптимум или просто случайност поради отчитане на стойности по две ординати с обща абсциса?

Пресечната точка не показва нищо, защото при различно мащабиране по оста "Y", тя ще е на различно място. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да мащабираш тази точка ще си е на местото,защото и двете графики трябва да минат през нея.

А какво представлява пресечената точка на двете характиристики-не мога да кажа.

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростна (честотна) характеристика на ДВГ - характеристика снемана при различна честота на въртене, но при постоянно положение на регулиращия орган, определящ притока на гориво.Показва изменението на ефективната мощност, въртящия момент и специфичен разход на гориво.При необходимст могат да участват и други показатели като: часов разход на гориво, коеф. на пълнене и др.

В зависимост от положението на регулиращия орган различаваме външна и частични скоростни характеристики.

Това беше теоретично обяснение - що е то външна скоростна характеристика на ДВГ.

А сега да тълкуваме......

Значи какво ни дава тази характеристика. В този си вид - само каква е максималната стойност на въртящия момент и ефективната мощност при дадена честота на вартена на коляновият вал на ДВГ. Както казва колегата Vami пресечната точка не показва нищо.

Друго нещо представлява характеристиката ако е изобразен специфичния ефективен разход на гориво - ge. Тази крива ще даде представа в кой диапазон от честотата на въртене на коляновият вал на ДВГ разходът ня гориво е най - малък. С други думи казано ще сме наясно в кои граници двигателят ще е най - икономичен за използване.

Не знам дали сам бил изчерпателен, но съм сигурен, че ще възникнат и други въпроси.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да мащабираш тази точка ще си е на местото,защото и двете графики трябва да минат през нея.

А какво представлява пресечената точка на двете характиристики-не мога да кажа.

:hilezh:

Май ти куца математиката ... Ако за мощността и въртящия момент избереш различно мащабиране, какво става с пресечната точка? Понякога трябва да се мисли, преди да се изкаже човек. :flehan:

Редактирано от Vami
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са две диаграми които нямат нищо общо нанесени на едно място. Няма общо между тях.

Би трябвало максимума на въртящият момент да е най-икономичен. Но и това не е особено полезна информация. Защото е известно отдавна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако в максимума на върящия момент моторът е най-икономичен, защо тогава в книжките на бензиновите автомобили дават съвет да се сменят предавките на 2000-2500 оборота за най-икономично каране? Този максимален върящ момент според мен е свързан и с по-голямо впръскване на гориво, което в никакъв случай не е икономично?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би понятията "икономичен" и "ефикасен" не са съвместими. Неправилно съм го написал по-горе.

На най-ниски обороти двигателя е най-икономичен а при максимума на въртящият момент има най-добро КПД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ТАЗИ ТЕМА сме обсъждали обширно въпроса с превключване на скорости и въртящи моменти. В началото мислех че е най-икономично да се кара на макс въртящ момент. В резултат от темата се разбра че е най-изгодно да се кара на най-ниски обороти. А за максимално ускорение е най-добре да се ускорява до пика на мощността и малко след него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са две диаграми които нямат нищо общо нанесени на едно място. Няма общо между тях.

Има, как да няма: <Мощност> = <Въртящ момент> Х <Обороти> :hilezh:

Това обяснява (надявам се) и въпроса на AALEXANDROV за пика на мощността - оборотите компенсират по-ниския въртящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тука има за 1.8 ADR двигател http://vag.magic.ro/vw/enginecodes/index.php?ec=ADR

Направили са обновяване на VIN Decodera - вече дава повече инфо + има много интересни документи за всякакви модели на VAG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за сайт-а колега rexxxxx. :flipoff: Има полезна информация.

Редактирано от sre4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...