Jump to content

Ауди 80 Прегрява


Smoke

Recommended Posts

Здравейте компанията,

Голям проблем...колата прегрява, работи на 102-103 градуса. Цялата история е такава. Преди 3 седмици забелязах, че започна да работи на 60-70 С и си викам дай да сменя термостата. Отидох при едно майсторче сменихме термостата всичко ок....тръгвам и прас 110 С. Купувам втори термостат пак същото, взех 3-ти термостат(като майстора ми обясняваше,че ги правят некачествени и требва да случа на хубав) и сега колата работи на 102-103 С. Странното е, чедържи такава темперетура като я карам извън градско с около 90км/ч, ако я карам градско държи около 96-97С. Още, ако я форсирам ня място при 95С отваря втория кръг даже малко след това се пуска и перката, а докато е в движение, дръжки нито отваря нито перка нито нищо :(

Друго интересно при -14С навън при скорост 120км/ч почти не охлажда. Дайте съвет, че направо вече :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може датчика да ти прави проблем и да не показва правилно....Сивия който е с 3 пина .АЗ смених няколко докато попадна на читав...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може датчика да ти прави проблем и да не показва правилно....Сивия който е с 3 пина .АЗ смених няколко докато попадна на читав...

Не мисля, че е датчика, защото като прегряваше на 110С, водата в казанчето кипеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата може да е тръгнала. Измери налягането в охладителната система, трябва да е в границита 1,3-1,5 Бара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много работи може да е колега, но първо смени майстора... Потърси по читав и ще ти открие проблема без да кукпуваш 3 пъти една и съща част...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали ти отваря 2 рия кръг???Може и водната помпа да е заминала...Но най веротяно е термостата ...сложи го в една тенджера с вода загрех я и виж дали отваря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали ти отваря 2 рия кръг???Може и водната помпа да е заминала...Но най веротяно е термостата ...сложи го в една тенджера с вода загрех я и виж дали отваря...

Втория кръг е отворен, когато дебелия маркуч към радиатора - долу ниско е горещ. Как я обезвъздушавате тая кола? Водната помпа ръмжи ли? Нещо ме съмнява да е тя- щом проблема се е появил след първата смяна нещо друго може да се окаже. Да не сте запушили маркуч някой?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вторият кръг имам чувството, че отваря когато си иска. На място като работи на 96С отваря, в движение като стигне 100С спирам, пипам долния маркуч- студен. А иначе във водната помпа има някакъв шум. Не знам дали нещо не се е прехевала, защото за да се смени термостата майстора откачаше и водната помпа (и така 3 пъти, но пък започна да загрява след първата смяна на термостата). А ми се струва странно на 3 развалени термостата да попадам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......... за да се смени термостата майстора откачаше и водната помпа и така 3 пъти.......

Сменяй МАЙСТОРА..... тоя не е в ред

А за да свали водната помпа сваля алтернатора, целия антифриз е вънка, лапата и тя.... безумец някакъв....

Ако нямаш серво на волана работата е за 5 минути... пък и с него все тая е.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде го намери тоя майстор???? :rolleyes: Та дори хич да не разбираш няма да свалиш помпата заради термостат.

Редактирано от kiki boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tой май се обърка, иска да каже че са сваляли хидравличната помпа (според мен).Но пак сменяи майстора :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tой май се обърка, иска да каже че са сваляли хидравличната помпа (според мен).Но пак сменяи майстора ;):hilezh:

Да, ако е с хидравлика на волана, няма как да стане без да свали нея.Това е факт, по темата, мисля че проблема едва ли е в термостата вече. Освен да слагат такъв, който не е за въпросния модел. Или да отваря на градус, различен от предписания от производителя. Друго просто няма. Да пробва да сложи стария. (Този който е свалил в началото още, но при друг майстор.)

Аз наскоро смених моя термостат, пазя го, довечера ще погледна на каква температура отваряше. Интересното е, по спомен говоря, че като го сварих, отвори на 87 градуса, но елементите, които се отвориха, бяха два. Малката шапчица и откъм дъното също.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно....майстора със сигурност го сменям. А на термостата, който е в момента пишеше 87+-2. Утре ще я откарам в някой сервиз и ще пиша какъв е бил проблема. 10х на всички, които дадоха съвет !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно....майстора със сигурност го сменям. А на термостата, който е в момента пишеше 87+-2. Утре ще я откарам в някой сервиз и ще пиша какъв е бил проблема. 10х на всички, които дадоха съвет !

И каква марка са тия 3 термостата?

Да не би да ги произвежда майстора ти.

Според мен си за гарнитура.Освен ако тия термостати не са по 10-на лв. парчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха аз си купих такъв термо датчик за 9.50 за няколко метра ми показа 130градуса и ми засвети лампата за прегрял двигател :respekt: свалих го и им го върнах казах им че продават парче бронз а не датчик .Купих си от Багеди Авто за 32 лв и всичко се оправи така че ментета има много А новият ми Термостат е Бер и май не съм доволен пак ми е слабо парното но то може да е от друго (радиаторче).А някой каза че термостат Валер били най хубави но дали е така ? :hilezh: Абе не ми се отваря пак колата това е истината но не е трудно де :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой каза че термостат Валер били най хубави но дали е така ?

Не знам дали са най-хубави, но моята кола е с такъв от 8 месеца и нямам никакви забележки.Независимо от сезона и режима на каране си държи една и съща температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а.)

Аз наскоро смених моя термостат, пазя го, довечера ще погледна на каква температура отваряше. Интересното е, по спомен говоря, че като го сварих, отвори на 87 градуса, но елементите, които се отвориха, бяха два. Малката шапчица и откъм дъното също.

"Малката шапчица" е 2-я клапан на термостата. При отваряне на основния напълно ,2-я клапан затваря един от

каналите на малкия кръг /вижда се при свален термостат/ и тогава потока почти изцяло преминава само през

големия кръг.Между другото не съм виждал термостат само с един клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има две неща които трябва да се погледнат-

едното е водната помпа-възможно е да е превъртяла турбинката(имал съм такъв случай и колата се държеше по същият начин)

Другото нещо е малкото маркуче което влиза от горния край на разширителното казанче-може да има запушване и не може да се обезвъздуши системата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Малката шапчица" е 2-я клапан на термостата. При отваряне на основния напълно ,2-я клапан затваря един от

каналите на малкия кръг /вижда се при свален термостат/ и тогава потока почти изцяло преминава само през

големия кръг.Между другото не съм виждал термостат само с един клапан.

Много благодаря за подробните описания, колега. В общи линии това ми бе ясно, странното бе защо във водата термостата се отвори съвсем нормално, а в автомобила на дълъг път ми държеше под 90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за подробните описания, колега. В общи линии това ми бе ясно, странното бе защо във водата термостата се отвори съвсем нормално, а в автомобила на дълъг път ми държеше под 90 градуса.

Колега, това е нормално. То е заради факта, че на дълъг път водата циркулира много бързо през радиатора и се охлажда по-бързо.Т.е- като отвори термостата при 87, тя хуква навън през радиатора и става на 78-80 градуса и се връща пак. Само че термостата работи по хистерезисна крива- т.е. като отвори на 87, не затваря веднага като стане 86,9 ами например чак на 82-83. И затова той си отваря добре, но после затваря чак ако му стане много студено. И затова при интензивно охлаждане при голяма скорост, общата температура пада под тази на отваряне на термостата.

А в градски условия водата се върти бавно от помпата и става така, че в главата се качва и над 90/а там е датчика, който виждаш на арм.табло/, а долу при термостата си е 80-82 и той още не е отворил...И след малко отваря, но пък водата се върти слабо от помпата и докато мине през радиатора и се завърне, в главата се стопля още повече.

Същото е и с датчика на перката. Когато сме на ниски обороти в града, водата не се върти, и затова в главата става жега над 95-98, а датчика на радиатора още хабер няма, щото при него е 90-92 и още не включва перката...

За да се избегне всичко това, при расовите АУДИ-та се слага една мини електрическа водна помпа, която се включва когато сме на празен ход и двигатела е загрял. И там подобни температурни аномалии не се наблюдават. Ама на нашите скромни АУДИ 80- тъй ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

не е от терностат в повечето случаи а е от това далие обезвъздушена охладителната инсталация добре

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!Имам същият проблем като твоя.Смених 3 термостата и проблема остава-на място всичко е наред,а в движение стига 110градуса,долният маркуч е студен и от казанчето кипи.

В момента сменям гарнитура, ако има подобрение ще ти пиша!

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...