lubomir anastasov Публикувано 10 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2010 твоя стария колко А бешедизел да сиг ще се намериама ти си на 100% за проектатова с датчика за таралежа как по точно ще стане нагледно ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 10 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2010 Подгряването на таралежа пак е до към 40-50 градуса, след това се изключва. Може да се използва логиката посредством реле и сигнал от съответния датчик да пуска и подгряването на изпарителя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 12 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2010 Виждам, че няма други ентусиасти, ето нещо за четящите поне:Интересна тема от ВФ форума: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f...1&start=150Размисли и страсти над подгряващи свещи за антифриз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeni K. Публикувано 12 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2010 Аз да споделя моя опит. Карбуратор с ловато изпарител, паленето дори и при -20 гр. беше чакмак, обаче след около 1 мин работа, колата изгасваше защото температурата спадаше твърде много. После разбарх, че се получава критичен момент, при който иска да изгасне, но ако съм в движение, поради липсата на изпарение, всичко се връща в нормите и това за 3-4 сек. Важното е да съм в движение. После, реших да пробвам - в студените сутрени изливам гореща вода върху изпарителя и нямаше този проблем. Явно все пак изпаритея акумулира известно количество топлина което да помогне. По темата - спирането на водата към изпарителя, може да доведе негативи, защото изпарителя реално отнема топлина (отдава студ) и се получава, че там температурата може да спадне, дори да има подгрев. Тей като не съм имал печка, ако някой може да каже колко Вт е една такава свещ, имах някъде сметки правени преди за мощността (топлинната) на един изпарител и да сравним. Изпарителя го смятах преди, за да видя колко кВт охлаждане мога да получа, за да направя това охлаждане към колата - един вид климатик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 13 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2010 На А4 ТДИ има такива подгревни свещи за антифриза. Монтирани са на главата отзад, на фланеца по който антифриза отива към парното.Аз съм сложил такъв фланец - няма нужда от никакви промени.Свещите са три - по 20А при 10градуса.На фланеца си има датчик за температура. Тип шалтер - изключва на 50 градуса.Той управлява реле, което пуска ток към свещите. Релето се управлява още и от алтернатора - към свещите се пуска ток едва след като се запали мотора. При минус 5-6 градуса за няколко минути парното започва да духа топло. Което значи, че и на изпарителя му става топло доста бързо.Алтернатора ми е 90А, акумулатора - 48 Ah. Досега съм нямал проблеми. Има вариант да се топли антифриза преди палене, но трябва циркулационна помпа (50 лв. БОШ, нова) и по голям акумулатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 13 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2010 Много добро първо мнение във форума, поздравления! Иначе съм ги виждал подгряващите свещи за А4, Пасат и другите подобни. Ето как изглежда фланецът със свещите: Лично на мен не ми вършат работа, тъй като мисля да ги вържа или преди или непосредствено в изпарителя, чудя се още дали да го разпробивам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Този фланец предполагам е от голф. Защото е като коляно. На нашите не е така.За Б3/Б4 е по добре от А4 да се вземе - така фланеца ще е абсолютно същия, няма да има нужда от никакви преправяния. Освен това този няма място за сензор, а пък и там кадето излиза антифриза е различен - не се нанизва просто гумен маркуч, а маркуч с метален накраиник. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubomir anastasov Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Моя изпарител е монтиран по следния начин указан по долу на снимката.От позиция 1 е взет входа на изпарителя а от позиция 2 неговия изход.Според мен най удачния момент е избягването на допълнителен съд аминаправо свещите в изпарителя ?У нас ми се подмятат няколко свещи утре ще направя опит за да установимдали наистина 1W затопля един литър вода с 1C... по груби сметки със средномощна свещ ни трябват 2/3 броя директно в изпарителя, на скоро го отваряхмойто БРЦ за смяна на мембрани и определено в корпуса има място за 2/3 свещи.Корпуса ми се струва като че ли някаква алуминиева сплав, има два вариантада се направи цокъл или да се навият направо свещите , аз лично бих избегнал цокъла ами направо ще нарежа резба и ще разчитам на дифтунга, при отпаданена проекта винаги можем да навием по един къс болт отново с някакво оплътнение ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Ето БРЦ-то отвътре, спокойно влизат 2 свещи и дори 3 с малко сметки. Засега се замислям за такива: http://drive.bg/product_info.php?cPath=101...mp;ModelId=1393по 14 А ги дават и обща дължина 58 мм и друго много важно нещо, ще се закрепи лесно кабел за тях и няма да трябва специална лула. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Моя фланец е като на снимката долу.Свещите са тези - BOSCH Glow Plug (0250201032).Дали свещите са на испарителя или на фланец няма голяма разлика (пробвано) - важното е да се стопли антифриза. И то бързо. Обаче с фланец нищо не се дупчи и пробива - всичко става прибрано и културно. А има и място за шалтер за температура. От друга страна има такива шалтери които сработват при различни температури. Кеф ти 40 градуса, кеф ти 60. Ако ти се занимава можеш да си сложиш и светодиод някъде по таблото. Да виждаш до кога нагряват свещите.Аз си сложих само ключе което да спира принодително "подгрева" - прекъсва масата на релето.Audi_A4_1.doc Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubomir anastasov Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Сега като го гледам се замислям че по чистия варианте да се разпробие капака и свещите да легнат в двете вдлъбнатини от зад в корпуса, а капак втора ръка можеда се вземе винаги, и изпарителя пак да е като нов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 (Редактирано) Благодаря за номера, Зили, поне него уточнихме: 0250201032.Към Любо, ще те разочаровам, ама тея вдлъбнатини се падат точно на щуцерите за антифриза, поне единия. Редактирано 14 Октомври 2010 от vilik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 Следя с огромен интерес темата. Мисля че колегата Ζιli говори за ето този фланец Незнам само дали в моргата може да се намери този фланец и какви пари ще е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 Да, точно така. Позиция #17 е тапа която аз махнах и на нейно място сложих шалтер на 50 градуса. Мисля син беше. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 (Редактирано) Нагледно фланецът с подгряващите свещи и мястото за датчик. 028121145J Редактирано 15 Октомври 2010 от vilik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
huhu Публикувано 16 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 (Редактирано) Да попитам относно трите свещи който са монтирани на фланеза отзад на главата за подгряване на водата. Гледам ,че имам кабели с буксите за свещи ако си взема такъв фланец със свещите и ги сложа трябва ли нещо друго да се монтира като релета и бушони или бутон след това дали ще подгрява по бързо водата през студените месеци ? Редактирано 16 Октомври 2010 от Marcus Aurelius Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 16 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 От кой град си?Какво ти е Ауди-то?С какъв мотор е?Къде ги виждаш тези кабели?Колко са?Колко са дебели?Какъв цвят са?ФланеЦ се пише с "ц".Ползвай препинателни знаци.Ако е имало на колата такъв подгрев, защо е махнат?Ако е имало такъв подгрев и всичко си работи няма да имаш нужда от нищо друго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
huhu Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 (Редактирано) Благодаря на колегата Zili за съветите! Колата е Б4 1Z мотор ,94 г по талон. Кабелите които ги имам са с куплунзи (букси ) като за подгревни свещи три са на брой с черни кабели и са завряни и хванати свинска опашка зад сервото. Незнам дали е имало преди гореописаното подгрявано и ако е имало кога е манато тъй като от скоро имам колата. Поздрави Редактирано 17 Октомври 2010 от huhu Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 Е,чакай бе пич,ти си дизел,за какъв изпарител говорим изобщо... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 Той пита само за подгряването, а него го слагат главно по дизелите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 (Редактирано) Абе и аз така си мислех,ама се сетих и за тези дизели дето и пропан-бутан им слагат та затова...Иначе идейката за подгряването е прекрасна...Само дето не знам дали на моята антика може да се реализира... Редактирано 17 Октомври 2010 от Lion_Heart Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 Е,чакай бе пич,ти си дизел,за какъв изпарител ...Той не говори за изпарител,а за това, че има цялата инсталация без фланеца и свещите,евентуално щото някой е преценил, че вече не нужно да ги има.Така, че ако си ги набави отнякъде и ги монтира,би трябвало да сработи на момента.п.п. Същия фланец съм монтирал на АВК-то ми и скоро ще слагам и инсталация ( с релета, бушони и термоелемент ).Интервенцията е с цел по-бързо загряване в мразовитите зимни месеци,както и по-бързото затопляне на купето от парното.Щом това допълнително подгряване се влага в моделите предимно за по-северните ( разбирайте тези с почти полярен )райони, значи има полза от тях. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 18 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2010 (Редактирано) Така и аз вече съм с този фланец който е с място за термоелемент. Да, точно така. Позиция #17 е тапа която аз махнах и на нейно място сложих шалтер на 50 градуса. Мисля син беше.Въпроса тук е какъв шалтер да взема, някакви номера или нещо друго?Обмислям 2 варианта по които да направя управлението на свещите: 1. Командването да става от бутона за реотаните на задното стъкло и огледалата, което при мен изключва само след около 10 мин. работа. 2. Стартирането на свещите да става посредством бутон на централната конзола, а изключването има да става посредством термо шалтер. Тук идва питанката ми, от къде и какъв термошалтер да взема за температура около 45-50 градуса? Редактирано 18 Октомври 2010 от Муцев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2010 Направи си вариант 2, за термо-шалтер (но през мощно реле) можеш да ползваш универсален регулируем т-датчик от бойлер с подвижна сонда, струват около 16 лева. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BMario Публикувано 18 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2010 Щом това допълнително подгряване се влага в моделите предимно за по-северните ( разбирайте тези с почти полярен )райони, значи има полза от тях. Имах микробус "Форд-Транзит" вкаран от Швеция,който на долното водно съединение в метална тръба имаше бързовар за вода с инсталация за 220 В.Не зная колко вата беше,но за 10-на минути двигателя се затопляше доста и скапания издухан дизел успяваше да възкръсне при бая ниски температури. Въпросното нещо изглеждаше така:тръба около 10 см. в която е запресован или запоен обикновен бързовар.От тези руските,от едно време-поставяш го в чашката и включваш. Та идеята ми е такава-продават по бензиностнцийте такива бързоварчета на 12 В,които с малко инженерна мисъл може да се монтира в подобна тръба и да подгрява охл.течност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване