ole Публикувано 19 Март 2008 Доклад Share Публикувано 19 Март 2008 Немският откривател Рудолф Дизел (Rudolf Diesel) е оставил на човечеството дизеловият мотор с вътрешно горене и една позабравена утопична теория, наречена Solidarismus.Рудолф Дизел е роден точно преди 150 години на 18 март в Париж. Той има интересна съдба. След като прави голямото си откритие забогатява доста за времето си, но след това нещата се преобръщат, губи всичко, потъва в дългове и накрая свършва живота си при неизяснени обстоятелства. Голямата част от своя живот Рудолф Дизел прекарва в Германия, въпреки че е роден във Франция. Неговият баща отива там, за да търси по-добър живот, като напуска баварския град Аугсбург. Семейството се издържа с малка фирма за кожени изделия, но преживява трудно. Рудолф е възпитаван строго и в силно религиозен дух. За всяка простъпка бил наказван жестоко, а когато баща му го уличавал три пъти поред в лъжа, трябвало да ходи на училище с табелка на гърдите, на която пишело „аз съм лъжец”. През 1870 г. започва Пруско-френската война, която променя съдбата на семейство Дизел. Заради войната те трябвало да напуснат Франция и да се разделят. Родителите заминават за Лондон, а 12 годишният Рудолф за Аугсбург при своя чичо. Две години по-късно той вече учи в занаятчийско училище в града. Завършва с отличие и получава стипендия да продължи образованието си в Техническият университет в Мюнхен. Завършва през 1880 г. Като един от студентите с най- висок успех е назначен веднага във фабриката на Карл фон Линде (Carl von Linde), който произвеждал охладителна техника. 150 години от раждането на Рудолф ДизелПо това време Рудолф вече работел върху по-ефективен двигател с вътрешно горене в сравнение с вече разпространения бензинов агрегат. Прототип на първият двигател на Дизел се появява в началото на 90-те години на ХІХ век, а патент за него Рудолф получава през 1892 г. Първият прототип на двигателя задвижван от фракция на петрола по-тежка от бензин бил показан през 1895 г. През 1897 двигателят вече се задвижвал от нафта или от растително олио, това което днес наричаме „био гориво”. Новият двигател използвал два пъти по-ефективно топлинната енергия в сравнение с най-добрата парна машина от това време. Двигателите на Дизел обаче все още били много обемни и тежки, за използването им в автомобили не можело и дума да става. Благодарение на ниският си разход обаче, те много бързо намерили приложение в железниците и при корабите. През 1911 г. на вода е пуснат презокеанският кораб Selandia, оборудван с два четиритактови дизелови двигатели. Малко по-късно агрегатът намерил приложение и при подводниците. Рудолф Дизел станал богат човек, благодарение на своето изобретение. Някъде по това време започнал да се занимава със социални теории, като написва труда си Solidarismus. В него обяснява възможността за възникване на общество, в което повечето членове имат свой дребен бизнес. Този тип общество няма да премине през революции, въстания, бунтове и жертви, а е обречено на просперитет, считал Дизел. Тази теория обаче не намерила много подкрепа в бурните години преди Първата световна война и предстоящите революции по света. За пропагандирането на теорията си Дизел разпилял голяма част от парите си, натрупани благодарение на изобретения дизелов двигател. В крайна сметка стигнал до банкрут и поради лоши инвестиции и провалени инициативи. През октомври 1913 г. тръгнал от Антверпен към Англия с кораб по море, но никога не пристигнал. През нощта на 29 срещу 30 октомври изчезнал от палубата на кораба „Дрезден”. И до днес се спекулира по въпроса дали това е било самоубийство, убийство или нещастен случай. 150 години от раждането на Рудолф ДизелПрез последните години дизеловите двигатели без съмнение влизат в нов етап от развитието си. Днес в Европа повече от 50% от купувачите на лек автомобил избират той да бъде с дизелов двигател. Дизелът напредва и в страни като САЩ и Япония, където досега беше по-скоро екзотика при леките автомобили. Ниското потребление, високата ефективност, динамиката, тихият и равномерен ход и относително ниските вредни емисии са все неща характерни за новите дизелови двигатели, които най-вероятно скоро ще станат доминиращи в автомобилния отрасъл. Източник: http://www.automedia.bg/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Spunky Публикувано 20 Март 2008 Доклад Share Публикувано 20 Март 2008 най-големия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi a6 2.5 dizel Публикувано 23 Март 2008 Доклад Share Публикувано 23 Март 2008 Браво на дедо Рудолф . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viper-666 Публикувано 23 Март 2008 Доклад Share Публикувано 23 Март 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Free Spirit Публикувано 27 Март 2008 Доклад Share Публикувано 27 Март 2008 DIESEL POWER Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 27 Март 2008 Доклад Share Публикувано 27 Март 2008 :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boiski Публикувано 1 Април 2008 Доклад Share Публикувано 1 Април 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy3 Публикувано 12 Април 2008 Доклад Share Публикувано 12 Април 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 12 Април 2008 Доклад Share Публикувано 12 Април 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fortysymo Публикувано 18 Април 2008 Доклад Share Публикувано 18 Април 2008 Евала за Дизелов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki001 Публикувано 15 Август 2008 Доклад Share Публикувано 15 Август 2008 (Редактирано) С помоща на Роберт Бош Редактирано 15 Август 2008 от Niki001 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samm Публикувано 11 Февруари 2009 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2009 аз съм роден на датата на дедо Дизел - 18 Март та поради този факт карам ТъДъИ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 1 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 1 Януари 2011 (Редактирано) Добра статия с малките уточнения , че Днес в Европа повече от 50% от купувачите на лек автомобил избират той да бъде с дизелов двигател.делът е 70:30 в полза на бензина , предполагам заради по-голямото разпространение в ниския клас , при големите седани може и да е над 50% дяла .... тихият и равномерен ход ... са все неща характерни за новите дизелови двигатели И задължително трябва да се отбележи , че без дизела тежките транспортни и индустриални машини , нямаше да са това , което са Редактирано 1 Януари 2011 от acho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 .E точно ти ли па се радваш на бензина с тая куца и безсмислена атмосферка, харчеща колкото 4.2ТДИ и вървяща колкото чипосана 1.9ТДИ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 ...и вървяща колкото чипосана 1.9ТДИ Моля моля! Чипосаните 1.9 ТДИ дори версиите на 90 коня на А3 вървят в пъти повече от въпросната атмосферка. Съгласи се с мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 (Редактирано) Моля моля! Чипосаните 1.9 ТДИ дори версиите на 90 коня на А3 вървят в пъти повече от въпросната атмосферка. Съгласи се с мен.Е.. и децата знаят, че дизела понъвървява доста, ма ааайде да не прекаляваме кгххг Идеше реч за чипосано 1.9ТДИ 130ПД Редактирано 12 Януари 2011 от corso Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dhtj Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 Бухахах, цорко, ше обадиш ли как атмосферния спреляк ADR 125 коня, разминава стоков AFN 110 коня на еднакви купета Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alex88 Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 ДизЕлЛ ПаУаААА Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 (Редактирано) Бухахах, цорко, ше обадиш ли как атмосферния спреляк ADR 125 коня, разминава стоков AFN 110 коня на еднакви купета Нещо ми казА ли? Как си представяш да ти наваксам годините в които е трябвало да се научаш да смяташ елементарна математика?Мога да ти подскажа, нищо, че ще ти е сложно да го осъзнаеш: 125 > 110, демек 125 - 110 = 15. Кво точно питА? Редактирано 12 Януари 2011 от corso Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dhtj Публикувано 12 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2011 E нали има дизЪл пауа, има турбо, има малко по-голям обем, има доста повече въртящ момент. Нали тва е лафа на дизелистите "нютоните са най-важни". Как може един атмосферен бензин, по-стар от AFN-а, с по-малък обем да е по-бърз Петък е далече, ама да подгреем малко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 13 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2011 Ще ни изтрият мненията, ма да повторим пак нещата от живота. Колата я движат кс/кг, а не кубатура, турбо, въртящ момент или тип гориво. А АФН се слага от 95та, както и 1.8 125 коне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
duno Публикувано 13 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2011 Давайте АДР и Ачката и да припадат от дизел пауъра Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dieseldoktor Публикувано 30 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 30 Юни 2011 Добра статия с малките уточнения , че делът е 70:30 в полза на бензина , предполагам заради по-голямото разпространение в ниския клас , при големите седани може и да е над 50% дяла . И задължително трябва да се отбележи , че без дизела тежките транспортни и индустриални машини , нямаше да са това , което са Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zabavnik Публикувано 29 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 29 Февруари 2012 Хубава и много образувателна тема, не бях наясно в детайли с възникването и развитието на любимия ми агрегат.Браво и благодаря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 12 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2019 (Редактирано) Ще си позволя някои дребни уточнения по темата. Рудолф Дизел почива на 29 септември, а не на 29 октомври 1913 г., като очевидно става дума за самоубийство - така че няма никакви неизяснени обстоятелства. Освен това е твърде пресилено да се твърди, че към края на живота си губи спечеленото и потъва в дългове, тъй като при смъртта си той няма никакви дългове, а оставя в брой на жена си и децата си 200 000 DM, които към днешна дата са повече от 1 000 000 евро. Редактирано 12 Октомври 2019 от nickgaidarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване