Jump to content

реглаж на ръчната спирачка на 100/С4


VBI

Recommended Posts

Здравейте, вчера си смених задните гуми и докато колата беше на крик от двете страни ми направи впечатление, че при дръпната ръчна спирачка задно ляво колело се върти свободно. Дясното си държи нормално. Самия механизъм работи - лостчето се движи напред назад в апарата, но явно трябва да се регулира. Накладките са почти нови и дисковете отзад са в идеално състояние. Спирачките също са безупречни. Има ли място откъдето може да се натегне жилото само за лявото колело? Ползвам ръчната спирачка всекидневно след като загася двигателя и жилата също са в ред - нито им е нацепена бронята нито задържат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ме нервираше моята ръчна, че в един момент бях готов да я направя с помпа :hilezh:

При мен единия апарат задържаше, а при другия имаше проблем с жилото- не се движеше достатъчно. Проблема го реших доста радикално- ремонтирани апарати и нови жила, накладки и дискове :hilezh:

Но да се върна на твоя проблем- провери дали имаш еднакво спирачно усилие на двата апарата при ползване на 'крачната' спирачка. Ако има разлика- проблема е в самия апарат и по- късия ход на буталцето (според мен).

Ако няма разлика, търси проблема по жилото (аз смених всичките жила, макар, че видимо изглеждаха ОК, просто след смяната им имаше разлика в поведенето на ръчната).

За регулиране- май горе, до самия лост можеш да натягаш жилото (на Б3- ката ми беше така).

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

За регулиране- май горе, до самия лост можеш да натягаш жилото (на Б3- ката ми беше така).

:hilezh: , но ти трябва гедоре с много голям удължител

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачките са перфектни - карал съм я на валци и държат еднакво и двете задни колела. Просто е до реглаж на жилото. На старата 100-ца С3 имаше една шпилка отдолу където бяха закачени двете жила на една като "кобилица" и ставаше доста лесно натягането, като автоматично се обираше луфта на двете колела. Просто много елегантно измислено. На тази кола не съм го гледал още как е направено и се надявах някой, който го е правил да подскаже :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега над гърнетата би трябвало да имаш една предпазна ламарина по цялата дължина на тунела.Та тя се разкача и ще видиш къде се съединяват жилата,там има една гайка която се саморазвива и може би трябва да се натегне.При мене поне се беше развила и сложих още една за контра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав колега митьо :flehan: - точно там се намира даже на самата ламаринена кора са оставили специален процеп да се натяга ръчната без да се сваля кората - просто трябва гедоре с удължение. Благодаря за отговорите :hilezh: . Остава само като имам малко време да я натегна.

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане с натягане на жила, блокирал е самия апарат вътре (често срещан проблем). Червячната система за ръчната е заяла и трябва да се разглоби и раздвижи , но това няма нищо общо с крачната спирачка - тя ще си работи. При мен е същия проблем , обаче ми се видя голямо занимаване и си карам така. Ако оправиш някак си проблема пиши дали е станало лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане с натягане на жила, блокирал е самия апарат вътре (често срещан проблем). Червячната система за ръчната е заяла и трябва да се разглоби и раздвижи , но това няма нищо общо с крачната спирачка - тя ще си работи. При мен е същия проблем , обаче ми се видя голямо занимаване и си карам така. Ако оправиш някак си проблема пиши дали е станало лесно.

При този проблем лесно няма.Аз лично не знам Ц4 ка с изправна ръчна.Все има някъв проблем.И при мен има ама май е от скъсано жило но и преди това не държеше много.

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и моята държи ама само на едно колело :) . Ако действително проблема е в механизма на задния апарат ще се пробвам да го раздвижа. Може би ако се откачи жилото и се пръска със спрей WD в основата рамото докато се движи напред-назад може и да се раздвижи. Особено ако успее да влезе част от спрея покрай гумичката на оста :D . Но май тази процедура ще я правя в някое друго предаване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е закъсал апарата, няма управия. Не съм чувал някой да ги ремонтира... Сменят само гумички и маншонче. Ако е блокирал механизма на ръчната, директно в кофата. Иначе крачната си работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това имам предвид , може да не подлежи на ремонт ама поне крачната работи и не виждам смисъл да сменям цял спирачен апарат заради една ръчна .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има смисъл да се оправи защото в случай, че ти откажат спирачките инстинктивно дърпаш ръчната. Ако не работи или държи само едното колело, освен че не спираш ами и ще се завъртиш :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е закъсал апарата, няма управия. Не съм чувал някой да ги ремонтира... Сменят само гумички и маншонче. Ако е блокирал механизма на ръчната, директно в кофата. Иначе крачната си работи.

80лв на апарат и си 'в играта' :) Цената включва ново буталце, ремонтния кит гумички и водачите + труд.

П.С. След доста нерви, аз от 2 дни се радвам като малко дете на ци(х2 :lol: ) на перфектна ръчна. Вчера от Хаджи Димитър до Зона Б-5 на всеки сфетофар и се кефех колко стегнато се дърпа/връща и как държи перфектно.

А, пробвах и дали мога да тръгна с дръпната ръчна- до 5000 RPm не можах :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си я правя при едни пичове Мишо и Калоян се казват, преди сервиза им беше на пресечката на Симеон и Опълченска, до гумаджииницата, сега се преместиха на ул.Резбарска, на около 1км от Балкан Стар.

Те ми сглобиха от 3 апарата 2 читави, но предложиха, ако не стане някой от апаратите, да ми ги занесат при въпросния човек, който за тази нелицеприятна сума ги възстановява. Ако държиш на точния му адрес, ще се обадя в Понеделник и ще го имаш :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този проблем лесно няма.Аз лично не знам Ц4 ка с изправна ръчна.Все има някъв проблем.И при мен има ама май е от скъсано жило но и преди това не държеше много.

зависи, колега :flehan: сигурно имаш предвид тези с дисковите спирачки отзад :puke: мойта Ц4-ка е без ABS и е с барабани отзад :) трябва да ти кажа че доста добре държи :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи, колега :flehan: сигурно имаш предвид тези с дисковите спирачки отзад :puke: мойта Ц4-ка е без ABS и е с барабани отзад :) трябва да ти кажа че доста добре държи :D

Принципът на задействане на ръчните спирачки е различен при тези с дискови и тези с барабанни спирачки... Така че при теб проблемът го няма, но тия с дисковите страдат - моята ама ХИЧ Я НАМА. Ама ме мързи да сменям апаратите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа, че проблема е в левия спирачен апарат - заял е механизма за ръчната. Тъй че ще трябва да се пробвам да го раздвижа или да сменя апарата. В най-лошия случай ще го оставя така - спирачките си работят перфектно. Явно действително е болест на дисковите спирачки защото предишната ми 100-ца (С3) имаше същия проблем и пак на левия спирачен апарат. Там обаче държеше, но не искаше да връща както трябва и някой път грееше колелото. С раздвижване и WD се оправяха нещата, но за определен период (2-3 месеца). Така че, най-доброто решение за ръчната спирачка ще е нов спирачен апарат :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали ти казах, значи съм познал. Ипри мен е левия и е така от 4 години т.е.от както взех колата. В началото смятах да го сменям , но после като излязоха по важни неща за ремонт и ми остана последна грижа. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е надеждата умира последна. Надявах се да не си познал ама :hilezh: И при мен май ще остане последна грижа засега :musik:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа, че проблема е в левия спирачен апарат - заял е механизма за ръчната. Тъй че ще трябва да се пробвам да го раздвижа или да сменя апарата. В най-лошия случай ще го оставя така - спирачките си работят перфектно. Явно действително е болест на дисковите спирачки защото предишната ми 100-ца (С3) имаше същия проблем и пак на левия спирачен апарат. Там обаче държеше, но не искаше да връща както трябва и някой път грееше колелото. С раздвижване и WD се оправяха нещата, но за определен период (2-3 месеца). Така че, най-доброто решение за ръчната спирачка ще е нов спирачен апарат :hilezh:
и аз преди имах С3 - ка с дискове отзад и имах същия проблем. Свалих апаратите и ги раздвижих, само че понеже рядко ползвам ръчната след 6 месеца пак запекоха и почнаха да задържат, та пак си играх, след което излезна купивач и я продадох. Та мисля че и сам можеш да се справиш с раздвижването, поне доколкото ти знам познанията :unsure:

п.п. Ради, мерси за обяснението :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
При мен се оказа, че проблема е в левия спирачен апарат - заял е механизма за ръчната. Тъй че ще трябва да се пробвам да го раздвижа или да сменя апарата. В най-лошия случай ще го оставя така - спирачките си работят перфектно. Явно действително е болест на дисковите спирачки защото предишната ми 100-ца (С3) имаше същия проблем и пак на левия спирачен апарат. Там обаче държеше, но не искаше да връща както трябва и някой път грееше колелото. С раздвижване и WD се оправяха нещата, но за определен период (2-3 месеца). Така че, най-доброто решение за ръчната спирачка ще е нов спирачен апарат :respekt:

Тази тема търсих и май това ще е отговора и на моя въпрос.

Преди около месец ми беше задържала лявото колело, та чак беше замирисало. Един приятел пробва с пружина, която да връща ръчната, но уви радоста беше за кратко. В момента пак грее и ме прати в сервиз, който се занимава основно със спирачки, днес като отида се надявам да имам по-вече информация по разрешаването на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...