Jump to content

Смяна на подсветката на копчетата за ел.огледалата и запалката


Recommended Posts

Понеже не го открих никъде със снимков материал, въпреки, че има 2 или 3 теми във форума, си позволявам да пусна нова, с малко снимки :hilezh:

Цел- смяна на крушките в джойстика за ел. огледалата.

Подцел- смяна на крушката на запалката, ако е изгоряла, а така и така сме свалили гадната рамка около климатроника.

Забележка: свалянето на джойстика съм го показал за Ауди 100, като само за А6- ците от '94- та е същото, при по- новите и при Б3/ Б4- ките е малко по- различно.

Необходими материали: 2 "скални крушки", от най- малките, 0,4 вата са, ако не се лъжа, 1 ярък диод за 12 волта или скъпата крушка с цокъл за запалката (аз временно сложих диод, макар, че свети по- гадно и в точка :wub: )

o633469139142566250.JPG

o633469139216628750.JPG

Стъпка 1: Сваляне на панела около климатроника. Кофти момент, ако искаме да не го надраскаме.

Аз махнах рамката около ЦД- то и бръкнах с отверката на нивото на запалката, докато поддаде леко панела, после с енергично дърпане го извадих от дясно, после същото от ляво.

Слагам и снимка за А6 къде се бърка с отверката :)

o633469139306160000.JPG

o633469139416472500.JPG

clima_2.jpg

Постигаме това:

o633469139582566250.JPG

Стъпка 2: Отвиване и изваждане на запалката.

Отвиваме с 'камък' 8мм външния винт спрямо управлението на климатроника под запалката и я издърпваме. После разкачаме куплунга и.

o633469139811472500.JPG

o633469139893816250.JPG

Запалката има една скъпа крушка с цокъл, аз временно, докато си купя нова, запоих един ярък диод на 12 волта (плюса е на крачето, което контактува с корпуса на запалката):

o633469142256160000.JPG

Стъпка 3: Сваляне на джойстика за ел. огледалата.

Отвиваме външния спрямо управлението за климатроника винт с 8мм 'камък', издърпваме и откачаме с дърпане куплунга:

o633469140616785000.JPG

o633469140705847500.JPG

Стъпка 4: Махане на декоративния панел около джойстика.

Подпъхваме с отверка първо по средата отгоре и леко издърпваме 'пълнежа', без да махаме отверката. После издърпваме едното долното законтрящо краче и с помощта на друга отверка придърпвваме джойстика навън, докато крачето се отмести от законтрящия отвор(нямах трета ръка, за да го снимам това :flehan: ). Повтаряме и за другото контра- краче. Накрая просто издърпваме освободения джойстик:

o633469142334285000.JPG

o633469142412878750.JPG

Джойстика за Б3/Б4 и този за 100- цата визуално са еднакви, вътре- пак, но реално работят на обратно, явно окабеляването е обратно, защото джойстик от Б3/ В4 работи на 100- ца и обратно :bia:

o633469145626316250.JPG

o633469142837410000.JPG

Стъпка 5: Разглобяване на джойстика.

Почваме отново с подпъхване по средата отгоре (ако "горе" е скосената част ;)) После, след като леко сме издърпали (пак без да вадим горната отверка!), подпъхваме последователно около двете странични щипки и накрая- по средата долу подпъхваме с отверка, като с трета отверка (ако имате :wub: ) и с чужда помощ или чрез зъби, повдигате едното законтрящо краче и издърпвате задната част в този край. Повтаряме и за другото законтрящо краче:

o633469146261628750.JPG

o633469146384753750.JPG

o633469146560222500.JPG

o633469146646003750.JPG

След като сме освободили двете законтрящи крачета и другите зъбчета, издърпваме внимателно задната част. Отваря се тази гледка:

o633469147981003750.JPG

Прибираме двете съчмички, за да не ги загубим и минаваме към стъпка 6.

Стъпка 6: Отделяне на панела с крушките.

Издърпваме от задната част платката, отделяме гумената клавиатура от нея. Клавиатурата измиваме и оставяме да изсъхне, платката почистваме, запояваме новите скални крушки и монтираме гумената клавиатура:

o633469148231160000.JPG

o633469148362253750.JPG

Внимание, не ползвайте много мощен поялник, за да не прогорите платката. Преди да сложите новите крушки, тествайте ги дали светят :D

Стъпка 7: Измиване на светловодите и обратно сглабяне на джойстика.

Внимателно, ако имате, най- добре- с пинсети, издърпваме светловодите от предната част на джойстика. Внимаваме да не загубим сачмите и някоя пружинка под сачмите или законтрящите щипки.

После измиваме и подсушаваме светловодите и сглобяваме по обратния ред:

o633469149060378750.JPG

o633469148446316250.JPG

Стъпка8: Сглобяваме и тестваме дали всичко работи и свети.

Чак тогава щракваме рамката около клматроника (3 пъти я свалям и 3- те пъти ми скъсва нервите, понеже я пазя да не я издера :wub: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, тъпата лампа с цокъл, освен, че се оказа скъпа, се оказа и по- дефицитна от бензинова помпа за луноход ;)

Така ли, аз чий Х...икс съм си купил поялник и крушки без цокъл по левче едната, ако не пробвам да натикам крушка в цокъла на тази екзотична ламБа :flehan:

Стъпка 1: Така, хванах с клещи и внимателно, пазейки си очите, откъртих изгорялата крушка от цокъла.

Стъпка 2: После взех една стандартна крушка за таблото без цокъл и и закривих крачетата:

o633470028009364677.JPG

Стъпка 3: После им запоих по една жичка около 3 см дълга и набутах крушката в цокъла:

o633470028070319337.JPG

Стъпка 4: Запоих жичките за двете пластинки, изрязах излишното и воала- спестих ХХлв.

o633470028136119111.JPG

П.С. Вместо лампа, първоначално сложих диод- реализацията е същата, но свети доста слабо и в точка, нищо, че сложих ярък диод и го матирах, за да се разсейва светлината:

o633470027938407201.JPG

П.С. 2 Извинявам се за качеството на снимките, но апарата е жива антика и макро снимки на изскуствено осветление съвсем не са му силните страни :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят джойстик за огледалата не свети(само той) , но аз ще го дам да го оправя някой по- търпелив и с по- нетреперещи ръце от мен! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Необходими материали: 2 "скални крушки", от най- малките, 0,4 вата са

Колега всичко върви по план с разглобяването ама като стигнах до крушките и дотук никъде нема такива 0,4-вата от къде мога да ги купя? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нови/китайски/ ги има навсякъде по магазините за електронни компоненти/примерно,магазина на "Поп Богомил"-за София/.Намират се по много и в старите автокасетофони,даже оттам е по-добър вариант,че поне ще са маркови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Аз пък сложих диоди.Реших че така е по-добре,защото от тези лампички няма да намеря читави и след 1 месец пак ще изгорят.Пробих пластмасата и сложих резисторите отвън и ги свързах към буксата с отделни жици.Недостатъкът е,че светят по слабо,но не е болка за умиране.По-добре слабо от колкото нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да добавим още един вариант за подсветка.

P1110577.JPG P1110579.JPG P1110580.JPG

Предимство: Джойстика свети перфектно.

Недостатък: Лампите са над защитната гума.

Обаче тъй като когато вали обикновено карам със

затворена врата, за почти година все още не са се

намокрили.

Диодчетата не знам колко са ярки, защото ги свалих

от лента. Резисторите са по 510 Ома.

Така свети колкото бутоните за прозорците и останалите

джуфки в колата.

Джойстика може да светне и в друг цвят ако се свалят

червените филтърчета.

P1110087.JPG P1110086.JPG

Редактирано от Shado
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Здравей колега, надявам се не е проблем, че ти се разрових в албума със снимки, обаче имаш страхотни, поздравления! Ще кажеш ли как си постигнал постепенното включване на светлините на таблото, аз искам това да го направя на Ауди 100 и А6-ца Ц4-ки? Поздрави! :)

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...