Jump to content

Cruise Control А6 C5


CITIZEN

Recommended Posts

Здравейте,

Търсих във форума, но не можах да намеря инфо по моя проблем...

И така купих си въпросната ръчка (за круйз контрола) и с информация от други форуми и брошурата която върви с нея я монтирах.

Но след като стигнах до ECU-то и буксите за свързване, а там е много неудобно и тясно успях да намеря подобна букса, но не е същата като в описанието.

Колата е А6 Ц5 2002 година, а описанието е за 99 година, предполагам има някаква разлика.

И така моята букса в която трябва да се поставят 4 жила от круйз контрола е с 14 pin-a малки и 3 по-големи.

14-те са в следната цветова последователност:

1- черен\сив -Без пин

2- кафяв\зелен

3- сив

4- сив\жълт

5- кафяв\червен

6- жълт\лилав

7- син\жълт

8- син -Без пин

9- жълт\червен -Без пин

10- бял\червен -Без пин

11- черен\червен

12- бял\червен

13- зелен\червен

14- (свободен)

А ръчката съответно е с 5 кабела от който единия трябва да е за 12V+ и другите 4 са:

от GER:

weibe Leitung - PIN 7

gelbe Leitung - PIN 10

rote Leitung - PIN 9

blaue Leitung - PIN 8

Tака въпроса е следния някой правил ли е това и дали случайно знае как да вържа свободните БЕЗ ПИН от моята букса със тези налични от кабела на ръчката? Нужна ми е някаква схема поне.

Благодаря ви предварително...

Редактирано от CITIZEN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така може би на някого ще му бъде интересно ... мисля че открих отговора :icon_arrow:

Направих малка схемичка, може би като имам време ще опиша как става всичко стъпка по стъпка - имам и снимков материал :)

Но нека всичко първо тръгне благополучно...

Впрочем някой има ли идея от къде мога да взема тези +12V кабела трябва да е червен\бял

008424933.jpg

Редактирано от CITIZEN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм със същата кола. Ако искаш и си от софия може да се видим и да разгледаш при мен кое как в вързано.Дано ти бъде от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм със същата кола. Ако искаш и си от софия може да се видим и да разгледаш при мен кое как в вързано.Дано ти бъде от полза.

Благодаря ти..., но ще ми е малко трудно не съм в BG. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi A6 2002 1.8T Cruise control retrofit Вече и аз ползвам тази екстра cruise control :hilezh:Тъй като много търсих в нет-а и не намерих информация специално за нашите аудита реших да постна малко личен опит..., на някого може да бъде полезно.Първо и основно трябва да си купите ръчката за мигачите която има допънителни бутони за управление на круйз контрола.Box_contents.jpgСлед това трябва да си набавите някой инструменти:1. TORX SPLINE - 12mm2. TORX 27 и 303. Ключе N 8, също така и глухо такова с чупещо удължение.4. Ключ N 101. Сваляте защитната пластмаса която е над акумулатора която е по цялата дължина в задната част на двигателния отсек, за целта първо се сваля едно гумено уплътнение в предния край и после се издърпва леко напред пластмасата.2. Откачате акумулатора3. влизаме вътре в колата и започваме със сваляне на волана, за целта с s torx 27 или 30 не съм си записал точно се отвива айрбега като от задната страна на волана се намират 2 болта. За да се отвият волана трябва да се завърти на 90 градуса да се отвие единия и съответно след това на 180 градуса за да се отвие другия. МНого внимателно с айрбега той вече може да изпадне но има кабели който трябва да се откачат.Въртенето на волана е много трудно за целта може да се извърши операцията преди откачане на акумулатора и на запален двигател, но се изисква много повече внимание, по принцип не се препоръчва- за да не се отвори работа с чистене на грешки за айрбега.ето така изглежда волана при демонтаж на айрбега:008449314.jpg008449241.jpgВнимателно се откачат буксите на айрбега и се поставя някъде на безопастно място:След това се открива нещо подобно картинка, т.е. трябва да се използва Torx SPLINE 12 за да се отвие болта който държи волана към оста.008449258.jpgВнимание много важно!!! след като се отвие болта волана не трябва да се вади, а напротив трябва да се бележи с една тънка отвертка или нещо подобно да се драсне положението в противен случай после се отваря много работа със позиционирането му.Отвиваме декоративната пластмаса (кожуха около волана) 3 болта по спомени - два отпред и един отдолу.след като го махнем трябва да изглежда нещо такова:008449347.jpgВнимателно се откача пластмасовия пакет ( има специални пластмасови зъбчета) който посредством гъвкав кабел служи за подвързване на айрбега. след това откачаме буксата която е вързана към него и го отделяме настрани.P3180013.JPGПосле с torx 27 или по-малък sorry но не съм си ги записал. се отвива скобата която държи двете ръчки. След като се разхлабят внимателно се откачат всички букси който са вързани към ръчките и се открива подобна картинка :P3180016.JPG008449381.jpgръчките изглеждат така:008449432.jpgСлед това има един пласмасов зъб за разглобяване на пакета:P3180016.JPGСлед това следва отваряне на ECU -tоECU_box_cover.jpg За целта се ползва 'камък' N8 с удължение и чупещо удължение. В повечето сайтове пише че се свалят чистачките и пластмасата под тях, но при мен стана без тази интервенция.след като се отвият болтовете внимателно се отваря капака и изглежа така:008449448.jpgОткачаме внимателно скобата която държи ECU-то и буксите който са вързани към него за целта се издърпва в страни пластмасов пин и буксата се освобождава от еку-то.поставяме еку-то в страни.Картинката трябва да е нещо подобно:008449484.jpgБялата букса която се вижда е тази която ни трябва тя със свободни 1,8,9,10 и 14 пиновеПоставяме новата ръчка и свързваме буксите като кабела от круйза го подвеждаме до отвора и до бялата букса:схемата насвързване е следната:008433097.jpgБялата букса:14-те са в следната цветова последователност:1- черен\сив -Без пин2- кафяв\зелен3- сив4- сив\жълт5- кафяв\червен6- жълт\лилав7- син\жълт8- син -Без пин9- жълт\червен -Без пин10- бял\червен -Без пин11- черен\червен12- бял\червен13- зелен\червен14- (свободен)А ръчката съответно е с 5 кабела от който единия трябва да е за 12V+ и другите 4 са:от GER:weibe Leitung - PIN 7gelbe Leitung - PIN 10rote Leitung - PIN 9blaue Leitung - PIN 8Като при мен +12V ги вързах за по удобно към към F 32 kойто е предпазител +12V след контактния ключ, съответно го проследих до клемно съединение с болт под релетата (зелен кабел).Сглабяме всичко внимателно...След като свържем акумулатора ще трябва да активираме функцията със специализиран софтуер.За да активираме cruise controla ще ни трябва VAG COM - аз използвах 409.1 в моя случай.Влизаме на ENGINE01 -> след това LOGIN и въвеждаме код 11463 Проверяваме дали в графа component се е появило G което трябва да значи че е активиран .....и след това се наслаждаваме на екстрата :flipoff:.Внимание функцията е активна над 40км има възможност да се коригира това с VAG COM, но според мен няма смисъл за по бавна скорост.Надявам се да съм бил полезен на тези който искат да си монтират подобно нещо :hilezh:Има снимки който взаимствал от други сайтове с цел по добро визуално обяснение. Ще помоля администраторите да изтрият всички други предишни постове в темата :hilezh:

Редактирано от CITIZEN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Или никой не се е занимавал, или е голяма тайна ^_^

 

Четох доста за свързването към свободните пинове (нови стари) на  бялата букса Т15е, но нещо пак немога да вдена и да се ориентирам, а и немога да намеря нови пинове.

Има ли вариянт проводниците от оригиналната букса да се удължат и запоят направо към кабелите на бялата букса, и ако да - от коя страна са свободните жила на буксата - към купето или кутията на ECU-то?

Ще те помоля да прегледате как мисля да срещна цветовете на кабелите с буксата на лоста и бялата букса, и ако грешa да ме коригирате  ?

 

В приложената снимка съм показал лосчето и оригиналната букса (Т10q) с какбелчетата които излизат от нея и как мисля да ги свържа към проводниците от бялата букса , със следните цветове:

 

pin 2 - син--------------------------------> pin 8 (бяла букса), син ;

pin 3 - червен/жълта лента --------> pin 9 (бяла букса), жълт/червен;

pin 4- червен/черна лента----------> pin 10 (бяла букса), бял/червен;

pin 5 - червен/сива лента ----------> pin 1 (бяла букса), червен/сив;

pin 6 - зелен/червена лента -------> +12V;

pin 7 - черен/жълта лента --------> pin 10 (бяла букса), бял/червен;

 

 

Ства въпрос за А6 Ц5 1,8Т двигател APU с електронна газ (2000г).

post-64364-0-33578300-1419523389_thumb.j

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Аз монтирах лятото и мога да помогна малко.

 

Лоста го купих нов но без кабел, проблема с кабелите и буксата реших като купих от Ebay кабел с пинове от едната страна и букса към лоста от другата. Самото свързване на кабела не е трудно но няма много място (поне за моите ръчички :) ) , като стигнеш до буксата ще се ориентираш лесно или поне при мен беше лесно, на моята букса свободни бяха само тези гнезда които използвах за пиновете на темпомата а цветовете на кабела и тези в снопа до буксата си съответстваха :hilezh: . Цялата процедура отне не повече от 30-40 мин. и :dance:  пълен кеф от автоматик с темпомат :) .

 

Ако евентуално не можеш да намериш пинове мога да ти пратя линк на продавача в Ebay за кабела, цената му беше около 40лв. с доставка и дойде за 7-8 дни от Германия с оригинална VAG опаковка. Аз търсих в Русе от дилър на VW, но не предлагаха ретрофит за темпомата вече иначе е бил на цена 279лв. или нещо от сорта.

 

Весела Коледа!!!

 

(едит) : Имам и рисувана на ръка схема мога да я постна тук стига да я открия де.... Ще потърся, но не се различава много от горните аз по тях се ориентирах.

Редактирано от ecko_becko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Не съм ги мерил... Купих кабел от този човек и съм супер доволен от качеството и доставката - http://www.ebay.com/itm/121101431946 на тази снимка 

$%28KGrHqZ,!iIE6Ios%28EzSBOkJEJv5!w~~60_

 

се виждат пиновете, по спомен не са по дълги от сантиметър и са доста тънки. Препоръчвам ти да вземеш остатъка от кабела от там от където си взел лоста или да си купиш цял нов. Аз търсих такива пинове но не намерих (може и да има някъде) и предвид цената на кабела реших, че горивото и нервите ми са по-ценни от 20 евро за кабела с доставката. Ти решаваш, дано съм помогнал до тук.

 

Ако имаш още въпроси ще опитам да отговоря и на тях.

 

Поздрави.

Редактирано от ecko_becko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги!

Ако може някой да помогне ще съм много благодарен, че несъм в Бг и трябва да се оправям сам ?

Става еъпрос за монтаж на темпомат на Ауди А6 C5 1.9 тди AVG , 99г 110 кс.

Доста пътувам с колата и имам нужда от тази екстра.

Купих оригинално лостче за мигачите с темпомата ,  с два вида кабели в кутията.ще се опитам да кача снимки за да се види по подробно .А може и лостче с кабелите да не са за този модел , Но ако някой го е правил ще знае дали ще стане.

Днес разглобих нещата по указанията по горе , но не съвпадат с моето положение на колата .

ако някой е правил монтаж на този модел , ще бъда много благодарен, ако обясни как става !

Благодаря предварително !Поздрави на всички !

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

msg-99835-0-40086200-1457195223_thumb.jp

Редактирано от L2006
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лостчето е различно, поне от мойто. Ето така трябва да изглежда: n0j13iA.jpg

Поне аз така мисля. Ако не съм прав, нека каже някой по-запознат. На мене ми се струва, че това което си взел е за някакъв VW, не за Ауди

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега !

Но Дали ще е от значение конфигурацията на бутоните, доколкото съм чел , разликата в бутоните е , че едното е стария модел а другото новия .

лоста ако трябва , ще го сменя, но по важно е свързването , и дали тези кабели ще са съвместими.вчера разглобих всичко и никаде неможах да намеря подобна букса със свободни пинове , както в описано по горе .

Ровех се много и никаде неможах да попадна на тема с за монтаж на този вид модел кола.

Ако някой го е правил , ще съм много благодарен , ако обясни как става .

Поздрави !

 

Редактирано от L2006
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен дали разликата в подредбата на бутоните няма да даде и отражение в разлика в цвета на кабелите.... Според мен е добре да смениш лоста с такъв за Ауди. Тоя колкото и да го гледам ми прилича на гоУф-ов

 

EDIT: Това лостче е за Шкода октавия.... :zustimm:

http://www.ebay.com/itm/Original-Skoda-OEM-Tempomat-Cruise-Control-SET-Skoda-Octavia-1U-/110866713200

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих до един сервиз на Ауди и се направих на ударен.

Отидох с моя комплект да ги питам дали може да ми го монтират , и дали това е моя комплект .

Отговора беше , че комплекта от кабели е за голф , но ръчката става за ауди също , така, че поръчвам само кабелите за ауди и ще стане.

И пак да попитам, някой , ако го е правил този монтаж , да удари едно рамо .интересуваме само свързването на кабелите .

Поздрави !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свързването е елементарно, принципа е:

Намираш схема на свързване на твоето ECU, виждаш кои сигнали (кабели, букси) участват във веригата на темпомата, т.е. кои контакти на лосчето към кои кабели на ECU -то се свързват, прозвъняваш лостчето за всеки случаи, нахвърляш си една принципна схемичка на ситуацията, опроводяваш веригите до буксите на ecu-то, захранваш лостчето, активираш функциата с ваг ком , и ако стоп машинките ти работят нормално се наслаждаваш на темпомата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.audi-forum.ru/forum/topic/59684-дооснащение-круиз-контролем-а6-с5/

На някой може да му е от полза

схемата е почти като на колегата CITIZEN 

 

Редактирано от L2006
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

За да не пускам нова тема реших да питам в тази.
Купих оригинален темпомат за Ауди Олроуд и ще го монтирам на Олроуд,но човека който ми го прати каза че не може да разплете кабелите до бялата букса и ги бе отрязал.
Кабелите от темпомата са 9 на брой и са с различни цветове от тези които намирам като схема за връзване.
Някой може ли да ми каже кой пин от темпомата към кой пин на бялата букса трябва да вържа,и оставащите кабели къде и как трябва да са.
13578585_1115204105187290_890191295_n.jp

13552574_1115204111853956_1919444298_n.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги едно питане аз съм с S6 2003g. Странно за мен, но нямам темпомат. Със сигурност ли трябва да си търся и кабелите за инсталацията или има и вариант на тази кола да ги има пуснати и само да трябва да настроя с ВАГ=а ? Мерси предварително.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Колеги, аз съм се наканил да правя същото само че на 1.8 Т AJL, който е като АЕВ с механичната газ, т.е жило(може и да има по-правилен термин, не знам ) Идеята е  някой знае ли какво трябва накуп, освен може би @bonevstiliyan и дали частите мога да ги снабдя и от други мотори с механична газ като 2.8 например ?

@ppenchev може също да каже няколко думи, ако е напреднал с неговия проект по автопилота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@James частите са еднакви за всички модели на ауди. от 1990 до 2002 година, така че модел и година не те интересува. Също няма проблем да са събирани от различни коли.

 

Трябват ти:

1. Вакум акуратор - закача се на дросела.

2. Моторче за вакум - седи някаде до двигателя, близо до акуратора.

3. Компютър за темпомат- почти на всички модели се намира зад жабката, Трябва да се вземе заедно с буксата.

4. Лост за мигачи с копчета за темпомат- хубаво е и него да го вземеш с буксичката за темпомата с малко кабели.

5. стоп машинки (не помня 1 или 2) малко маркучи за вакум и кабели.

 

Моя темпомат го правих при колегата Toshkov81.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...