Jump to content

Искрене от кабелите на ГАЗ


Recommended Posts

Карам то скоро Ауди 80 с АБК двигател.Наскоро ми направи впечетление, че като превключа на по висока предавка, когато съм на ГАЗ и се ускорява с едно предръпване в началоно и като поеме си върви на същата предавка.Една вечер тръгвам да я вкарвам във гаража и ми направи впечетление, че като подавам плавно газта и леко прекъсва докато се изфорсира и като отнема педала при повторно натискане пак така.Отварям капака и какво да видя между кабелите и във капачките на свещите просветва като я форсирам и то в началото на форсирането.Смених свещите.Подобри се положението но пак проискрява отвреме на мвеме.Смених кабелите нямаше кой знае какъв ефект.Накрая без да искам я пуснах на бензин и искренето изчезна.

Какво може да причинява това?

Ако някой има ифо. по въпроса моля да каже.

Един ми подхвърли че е защото съм със 3 електродни свещи и затова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта е по-труднозапалима от бензина - явно изолатора на кабелите е на границите на възможностите си и като съпротивлението на газо-въздушната смес е малко по-високо , искрата започва да избива където й е най-лесно :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми се получи точно същия проблем, само че на празен ход започна да прекъсва когато е на газ(метан). Моята е А6 99 2.4 APZ

Тази вечер я изследвах на тъмно и забелязах

1. около намотките на бобините ври и кипи от паяжина от миниатюрни дъгички

2. от всяка "лула" прескача неравномернпо по някоя изкра.

Като ти прочетох поста сега и слязох да проверя как е на бензин.

Наистина - на бензин само бобините "светят", а кабелите вече не. Но може би за бобините е нормално.

Наистина съм в шах и ще трябва някак и този проблем да решавам. Мислех да купувам кабели, но от това което прочитам май няма смисъл. остава въпроса какво да правя тогава? Свещите съм ги сменял профилактично като купих колата преди 2 месеца. Двуполюсни са. Около 15-20 лв парчето, някакви японски, но не си спомням марката. Започвам да си мисля, да не би те нещо да са се скапали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да допълня.Този който ми каза за свещите спомена, че трябва задължително да са едноелектродни за ГАЗ.Аз лично немога да си го обясня логически.А и растоянието е от значение трябва ( за моя двигател го дава от 0,7 до 0,9 ) не поголямо иначе изскрата си намира от къде да прескочи.като сложих новите свещи Бош бяха 1,0 и искреше навсякаде когато е на ГАЗ на бензин не ми хрумна да пробвам.когато ги свих до 0,8 на газ започна да прескача само отвреме на време и то не от един и същи цилиндър а произволно а на бинзин изчезнаха.Странното е че и с новите кабели е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите са topran.Пише на немски и май са за пасат или за голф защото средния е по-дълаг.Има разлика с тях но не е да изчезне напълно.

Редактирано от elektrik78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Матова ли им седи изолацията или е мазна и гладка?

Имам някакви субективни наблюдения, че матовите кабели са с по-лоши изолатори...

Аз на топран се замислям и като си купувам разни безобидни пластмаски да не взема да се порежа с тях :respekt:

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта е по-труднозапалима от бензина - явно изолатора на кабелите е на границите на възможностите си и като съпротивлението на газо-въздушната смес е малко по-високо , искрата започва да избива където й е най-лесно :respekt:

Колкото и да ми е странно явно така се получава. :flipoff:

По-скоро не опира до съпротивление а до ПРОБИВНО НАПРЕЖЕНИЕ на сместта.

..Този който ми каза за свещите спомена, че трябва задължително да са едноелектродни за ГАЗ.Аз лично немога да си го обясня логически.А и растоянието е от значение трябва ( за моя двигател го дава от 0,7 до 0,9 ) не поголямо иначе изскрата си намира от къде да прескочи.като сложих новите свещи Бош бяха 1,0 и искреше навсякаде когато е на ГАЗ на бензин не ми хрумна да пробвам.когато ги свих до 0,8 на газ започна да прескача само отвреме на време и то не от един и същи цилиндър а произволно а на бинзин изчезнаха.Странното е че и с новите кабели е същото.

Не виждам някаква разлика между едно и триелектродни свещи ОСВЕН в това че на едноелектродните разстоянието може да се регулира докато на другите не. От тук на едноелектродните може да се свие разстоянието на 0.7мм което ще улесни възникването на искрата и цялата енергия ще отиде на правилното място - в свещта а не в блуждаещи токове.

Въпреки всичко при напълно изправна изолация на кабелите и бобината подобен проблем не би трябвало да съществува.

Против утечки по изолацията (ако не е пробила вече вътрешно) помага измиване с вода + препарат и изсушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си смених кабелите профилактично с някакви Tesla за 50 лв и се оказаха добри. И още 24лв за капачка мисля. Колко ще карат не знам, но старите така или иначе са си здрави и имам резерва.

Самите кабели за АБК са

1. Медна сърцевина без съпротивление.

2. Метални накрайници със съпротивление 5кОм

Бобината и кабелите трябва да ги изчистиш преди да си сигурен от къде е пробива.

Когато са мръсни може да се съберат проводими мизерии върху тях и да правят проблем.

Т.е както казваха старите майстори. - Сваляш, зачистваш, замерваш и поставяш там където е било. Ако не става за нищо сменяш с ново.

(Понякога на влажно време и когато наистина е тъмно може да се види някакво леко сияние около кабелите... но не искри)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж палеца (изгоряло съпротивление примерно) и дистрибуторната капачка - ако са много изядени е възможно да преискрява. При изправна запалителна с-ма не трябва да се вижда искра никъде без значение газ/бензин.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Благодаря за съветите наистина ми дадоха имформация коята ще използвам.

Днес се ядасах и реших да подменям през ноща, па да видя какво ще стане.

Значи оставих старите лули и изолатори на капачката и свещите и сложих новите описани кабели.Искренето не е по кабелите а се получава вътре в лулите и не винаги и не на всеки цилиндър.После сминих и лулите и капачките пак същото.Това ме навежда на мисълта, че не кабелите са проблема а причената е токабела до свеща, дори може и да е самата свещ.И това го прави само в началото на форсирането малко да дигне оборотите и изчезва напълно.Съмнявам се и в друго несъм наясно при богата газова смес - в смисъл богата на пропанбутан дали съпротивлението на сместа става високо?Възможно ли е да трябва да се отрегулира газовата?

А палеца и капачката са на около месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам че може да приемеш известно присветване в лулите за нормално. Все пак там има някакъв резистор през който тече ток.

Важното е отвън да не свистят светкавици и да не прехвърля към маса. :respekt:

Газовата смес няма начин да има съществено отношение към случая.

Не му се втилясвай много-много. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти поне си си купил кабели за 50 лв, аз сега се чудя дали да купувам, защотото ако се окаже че не е от тях не ми се дават 450 лева за експерименти - толква ми казаха в порше - 6 кабела по 75 лева.

Инак мога да си поръчам и Бош, ама ще ги чакам седмица и няма да са оргиналдЪ, за 370 лева.

При мен проблема забелязвам че се изостря след дълго градско каране, като се напече всичко отпред здраво. Инак като е студена почти го няма, а след повечко градско и на бензин започва да се обажда даже - забелязвам от време на време искри около всяка една от лулите (с изключение на 1)

Евентуално довечера обаче мисля да пробвам на мечката съвета с измиването и ако не даде резултат ще ходя вече до поршетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека не се втИлясва колегата ама аз така думнах две кутий за възд. филтър заради тия шибани кабели и капачки с палци и показалци :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Профилактично си сменях кабелите скоро и сложих нов комплект на БРЕМИ .

Още същия ден изчаках да се стъмни и при пълен мрак /в гараж/ , приятно се изненадах от

липсата на каквото и да е искрене ,сияние ,проблясъци и т.н. Карам САМО НА ГАЗ .

П.П. Сещам се ,че скоро един колега се оплакваше от " дискотека" под капака на тъмно (80-ка ,ПМ мотор)

и му предложих да видим свещите . Оказа се ,че почти нямат вече централен електрод ,но понеже нямал

проблеми с паленето , не допускал че може да е от свещи . Купи си стандартния комплект нови НЖК и

вече твърди че всичко е тъмно под капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си смених кабелите профилактично с някакви Tesla за 50 лв и се оказаха добри. И още 24лв за капачка мисля. Колко ще карат не знам, но старите така или иначе са си здрави и имам резерва.

........

Карам с такива кабели вече година!!! Нямам никакви проблеми, подкрепям твърдението за марката.

П-С - Вальо, прав си за палеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също на старото Ауди бях сложил такива кабели (бях ги взел на метър) и лули за свещите на TESLA - абсолютно никакви проблеми не съм имал и колата до ден днешен е с тях ;) . Така, че ако се намери читав кабел на метър и се купят лули за свещите на TESLA (те са на винт и се навиват директно на кабела) може да се спретнат едни доста добри кабели. Самите лули са с 1ком съпротивление вътре - колкото и на оригиналните. Г-образните лули, които са на дистрибуторната капачка също са на винт (поне на повечето) и могат да се сложат директно на новия кабел ако им е изправно вътрешното съпротивление - ако не ме лъже паметта трябва да са по 1ком и те. Така смяната на кабелите е доста евтина, но за сметка на това качествена.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи след като писах темата се загледах в една книга за запалителни уредби.Каквонамерих там?Имаше таблица на обозноченията на Бош за свещи.Оказа се че оригиналните свещи с които е била колата са без съпротивление вътре.А старите и новите които съм карал и искрят лулите са с вградено съпротивление 2 килоома.Мисля че колкото и да е малко като разлика е възможно при газова смес да неможе искрата да се разреди през електродите и да изпрасква до най-блиското място, металния кожух на лулата.Може би трябва да опитам със свещи без вграден резистор и да си погледна предварението.Притеснява ме едно дали няма да натоваря твърде много бобината, че не е никак евтина.

Що се отнася до кабелите мисля, че акоса зле щяха да искрят самите те а не в лулите.

според мен ако са добре лулите и гумичките на капачката взимайте на метар високоволтов кабел и си го опроводявайте.Няма нужда от 200, 400, 500 лва за кабели.Аз съм електро техник и знам че изолацията на кабела му е майката, а тя неможе да струва толкова скъпо.Просто има производители които смятат че неможе да е толкова евтино защото хората ще си помислят че е некачествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си поиграх и омотах целите кабели и лули със някаква самовулканизираща се изолационна лента , и искренето доста понамаля - тук таме се обажда искра или сияние. Но реззултат в работата на двигателя няма - като загрее яко и започва да прекъсва на газ.

И понеже съм сложил НГК преди 5000 км (без да има проблем в работата на маторя), подозрението ми пада върху тях и днес си поръчах свещи беру, да видим дали ще се оправи. Ако не - ще купувам кабели, а ще имам резервни свещи.

NGK-to e BKR6EKU8, което било точно за моя 2.4 APZ мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самовулканизиращата лента не държи на такива температури... ще се накъса след няколко дни.

Има кабели на метър за 20-30кВ за около 1лв/м . Тия които правят неонови реклами работят с такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих новите свещи - без промяна - като загрее яко на градско и запо4ва на празен ход да прекъсва по кръстовищата, ако много загрубее даже губи по цилиндър за няколко секунди.

Като форсирам пак прекъсва в малките обороти докато набере. На бензин тоз проблем почти го няма. Сега ще поръчвам кабели и ще чакам.

Колега, а за тези кабели на метър, ще намеря ли и лули за бобини и свещи, защото то там е основния проблем.

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лули за свещите си купуваш ТЕСЛА от М-комплект примерно и ги навиваш направо на кабела (те са едни тънки черни, бакелитови), а за дистрибуторната капачка можеш да ползваш твоите старите стига да са на винт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

звънях на М комплект 33 и оттам ми казаха че не продават на метър и директно ми предложиха доставка до ден на к-т кабели тесла срещу 240 лева.

Аз засега се въздържам - ще изчакам едно беру за 300 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, преди зареждах за стария газ сервиз Тесла на около 20 до 40 лв комплекта кабели според броя цилиндри а-у... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...