Jump to content

Ремонт на хидравлична помпа на съединителя


vilik

Recommended Posts

И така, днес беше наред и помпата на съединителя, след като вчера за пръв път усетих как педала не се връща съвсем нормално, даже на моменти заставаше по средата, та реших преди да ме остави на някое кръстовище да я разглобя и да видя какво е всъщност положението. Досега не бях разглобявал такава помпа, но както ще разберете по-късно няма никаква философия.

Най-добре е да се започне с отваряне на гайката, дето държи металната тръбичка на на хидравличната помпа. Свалянето е сравнително лесно, но след това да се завърти изисква повече старание. След като гайката е развъртяна, изважда се металната тръбичка ( при мен не потече спирачна течност от нея, тя свързва двете хидравлични помпи ) Следващата стъпка е да се извади гуменото маркучле от съда за спирачна течност. Пригответе си нещо с което да запушите съда или го източете в нещо друго. На гуменото маркучле завих един болт за да не изтече нещо в купето. С това работата откъм двигателя е свършена засега.

Сваля се кората под волана, вижте там къде помпата контактува с педала на съединителя. Там има едно щифтче

1_c0330_9374844.jpg

Като го свалите, вече рамото на помпата е свободно, следват 2 болта шестограм нр. 6.

2_b385c_9374855.jpg

(точно тази снимка не е много сполучлива)

Вече може да се издърпа помпата

3_02ab6_9374882.jpg

Такова чудо представлява :angry:

Време е да се навие гумения маншон и да се свали зегерката, която служи за контра на буталото на помпата. Най-лесно е с клещи за зегерки разбира се :(

4_f03d1_9374889.jpg

Още от тази снимка се вижда, че буталото изобщо не си и помисля да излиза :huh: Явно пружината е сдала багажа.

Така и се оказва

5_dc35b_9374908.jpg

Пружината освен, че счупена на няколко места , всъщност се оказват и две пружини с различен диаметър контактуващи с един специфичен накрайник, който се вижда лошо в края на пружината. Интересното беше при мен, че гумичките бяха непокътнати.

Преди да се захвана с процедурата разпитах по магазините, предложиха ми ремонтен комплект с тези две гумички едната е двупосочна, другата еднопосочна на МАПКО за 10лв, но така и не ми трябваше на мен, евентуално на някой друг колега може да му е полезно. Нова помпа имаше за 70лв и то неизвестна за мен марка :blink:

Та явно пружина ще се търси. Намерих подобен вариант в Бриколаж

6_c6690_9375469.jpg

много хубави поцинковани пружини, към 6лв струваха комплект 3бр. По единично не се продават. Но пружините от Бриколаж са по-твърди, за да компенсирам я срязах малко по-късо от оригиналната пружина дето се вижда на снимката, имайте предвид, че това е парче от оригиналната, както споменах по-горе се беше натрошила!

Пружината пасва идеално, сложих този накрайник, който беше преди между двете пружини от страната на буталото, пружината легна много плътно в него и след това с помощта на това приспособление

7_b792c_9375497.jpg

Парче от капачка за буркан :(

Успях да натикам буталото с гумичките му в помпата, тъй като гумичките се разтварят и държат контра, като ги обръгнете с капачката се прибират и след като са влезли леко навътре се вади ламарината ( капачката)

Затворих цялата помпа, монтирах я по обратния път. Обезвъздушаване от пробката на долната помпа на съединителя. Трябва помощник, единия прави 5 напомпвания, задържа долу педала, а другия развива пробката, после я завива и пак се напомпва, стандартна процедура.

И за всеобщо учудване експеримента взе, че проработи. Педала се връща перфектно и е една идея по-твърд на натискане, дори го намирам за по-приятен от преди.

Да видим дали с времето няма да има някакви усложнения, но засега е перфектно за почти без пари и с малко старание :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вилик, браво за труда да качиш снимките.

Ето това са размерите на моята пружина

Значи в единия край 17мм външен и 15 вътрешен диаметър

в другия край 13 външен и 11 ммм вътрешен

дебелина на навивката 1 мм

горе долу 17 навивки

разстояние между навивките 6 мм

дължина на пружината 120мм.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колегите от София тук http://www.feder-u.com/possibilities.htm изработват пружини.

Смятам, че може да се поръчат няколко бройки.

Ето това са размерите на моята пружина

Значи в единия край 17мм външен и 15 вътрешен диаметър

в другия край 13 външен и 11 ммм вътрешен

дебелина на навивката 1 мм

горе долу 17 навивки

разстояние между навивките 6 мм

дължина на пружината 120мм.

Като пружината трябва да бъде с крайни притиснати, обработени навивки.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече 4-ти ден карам предимно градско (често използване на съединител) и никакви проблеми! Изглежда ремонта е успешен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече 4-ти ден карам предимно градско (често използване на съединител) и никакви проблеми! Изглежда ремонта е успешен :hilezh:

евала!!!браво :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше счупена пружинката след което си зех друга помпа от една морга,пружинка е наред но като натисна педала на съединителя много бавно/плавно и си остава натиснат,ако се натиска нормално/по-рязко/ проблеми няма при работата на съединителя.Дали да пробвам с ремонтния коплект за гумичките или друго!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Какви по-точно ти бяха симптомите преди ремонта? Аз веднъж сменях помпички (преди 7-8 месеца), но сега пак имам проблеми :hilezh: Понякога се 'замисля' преди да върне педала в горно положение и по странния проблем - понякога когато леко ама съвсем леко натисна съединителя до едно положение той плавно започва да потъва до най-долу, после трябва да го вадя с крак, след което всичко е нормално за известно време. Пфъ деба... ако се задържи така още малко ще ги сменям пак тия помпички, а как не ми се дават пари за ремонти - предпочитам да си я поглезя малко вместо това :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви по-точно ти бяха симптомите преди ремонта? Аз веднъж сменях помпички (преди 7-8 месеца), но сега пак имам проблеми :lol: Понякога се 'замисля' преди да върне педала в горно положение и по странния проблем - понякога когато леко ама съвсем леко натисна съединителя до едно положение той плавно започва да потъва до най-долу, после трябва да го вадя с крак, след което всичко е нормално за известно време. Пфъ деба... ако се задържи така още малко ще ги сменям пак тия помпички, а как не ми се дават пари за ремонти - предпочитам да си я поглезя малко вместо това :D

Счупена ти е пружината на горната помпа - така беше и при мене - търси от колегите, дето продават втора употреба - новите са пълни ментаци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси в Купува- Продава - има много Б3 и Б4 на части.

Да, пуснах тема там, колегата more се отзова веднага при това на неустоима цена. Имам много да го черпя :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

То горе долу ми стана ясно какво става, ама все пак да попитам :

Педала на съединителя не се връща - натискам за да сменя, иначе си се сменя ОК, обаче след това запира и трябва да го дръпна с крака иначе си остава на старото място. Освен това понякога като го пипна леко и потъва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си помпичката на време. Така можеш да изкараш известно време след това ще потъне нацяло и няма да можеш да сменяш предавки. На мен така ми се случи първия път - чат пат биваше, карах към сервиза и на един от светофарите хлътна долу и дори и с крак не можех да го дръпна.

Така и така се е видяло, че ще го сменяш, най добре не чакай до последно. Моя съвет е да се обърнеш към някой колега във форума за работеща помпа. Колегата more почти ми прати една оригинална помпа на Боге. Да е жив и здрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Купих моята преди три години но когато си тръгнах с нея ми направи впечетление че педала не се връщаше чак до горе(задържаше)карах я така 2-3 месеца и изведнъж съвсем отказа.свалих горната помпа,занесох я на СПЕЦИАЛИСТ който само ремонтира помпи и уж я закрепи.За всеки сучай направих и долната.С големи мъки успях да ги накарам да работят.И така до ден днешен на 5-6 месеца правя помпи или ги сменям с оригинални не си копувам от магазините а от морги.Докато не ми се случи най-големия тормоз!Започна да ми се губи спирачното масло и си помислих че е от горната помпа.Свалих кората но маншончето беше сухо и празно. Затова продължих да търся от къде ми се губи спирачната течност.Стигнах и до долната помпа на съединителя.Беше омазана цялата и точно тя беше виновна за теча на масло.Не бях отварял такава и направо реших да я занеса при СПЕЦИАЛИСТЪТ!!!смяна на гумичката ми коства никаквите 8 лв.Доволен я монтирах и започнах да обезвъздушавам.и така цели 4-ри дни!Скубах си косите,чупих пръсти,свалях няколко пъти горната помпа и няма и няма!Накрая намерих една захвърлена(долна)и реших да пробвам да я отворя.Прегледах я почти нова.Почистих я и тръгнах да я монтирам.когато свалих долната помпа махнах маншончето с щока да ги сложа на другата и тогава видях че долната помпа е с блокирало бутало на средата!ОНЕМЯХ!Седем дни ходене по мъките,шофиране в градски условия без съединител.Направо ужас! Така че колеги не се подлъгвайте като мен по добре сами се опитайте за да не ви е яд толкова. П.С.Сега съединителя е перфектен! :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

искам да попитам колега понеже аз сам лайк и каквото мога сам научил с гледане и четене тук ),

Мога ли да изкарам тази помпа без да я вдигам на канал защото сдаде в двора и нямам с какво да я дръпна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
За колегите от София тук http://www.feder-u.com/possibilities.htm изработват пружини.

Смятам, че може да се поръчат няколко бройки.

Ето това са размерите на моята пружина

Значи в единия край 17мм външен и 15 вътрешен диаметър

в другия край 13 външен и 11 ммм вътрешен

дебелина на навивката 1 мм

горе долу 17 навивки

разстояние между навивките 6 мм

дължина на пружината 120мм.

Като пружината трябва да бъде с крайни притиснати, обработени навивки.

И аз днес се занимавах с тази процедура, за което много ми помогна тази тема. Колегата alexvan е прав - пружината е ЕДНА с различни диаметри в двата края - около 17 и 13 мм външен диаметър. Но явно и ако се сложат 2 пружини като колегата vilik, няма да има проблем :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте колеги! И при моята колица съединителя сдаде багажа - като го натисна до долу, после се връща само работния ход, а свободния ход не го връща, тоест педала си остава наполовина натиснат и се налага да го връщам с крак. Предполагам е отишла горната помпа на съединителя. не съм я отварял още, но ще ползвам съветите на колегата vilik и дано се справя. Искам да помоля по-опитните колеги да обяснят по-подробно как се обезвъздушава после съединителя и къде е тая пробка на долната пампа на съединителя. Ако някой метне и снимки, просто ще стане "пирифектно" :lol: . Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте колеги! И при моята колица съединителя сдаде багажа - като го натисна до долу, после се връща само работния ход, а свободния ход не го връща, тоест педала си остава наполовина натиснат и се налага да го връщам с крак. Предполагам е отишла горната помпа на съединителя. не съм я отварял още, но ще ползвам съветите на колегата vilik и дано се справя. Искам да помоля по-опитните колеги да обяснят по-подробно как се обезвъздушава после съединителя и къде е тая пробка на долната пампа на съединителя. Ако някой метне и снимки, просто ще стане "пирифектно" :hilezh: .

Предварително благодаря! според вас колеги ,има ли вероятност ,ако има ваздух във спирачната система ,да попадне въздух и във хидравликата на съединитела........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...