Jump to content

Как се кара TDI?


HELLBOY

Recommended Posts

Асъщо така четох тука в форума ,че било добре да се изведе и маркуча

за картерните газове отдолу под купето.

А някакво логично обяснение имаше ли прикрепено към тези мъдри съвети?? :hilezh: Щото това ми се струва ултра малоумно! Щом VAG са преценили, че картерните газове трябва да излизат ТАМ значи си има причина! Освен ако разбира се в АКБ няма по-големи разбирачи....

Като ви слушам как си ръчкате колите студени се моля никога да не попадам на кола карана от шофьор като вас. НИКОГА!

- колата никога не се чака на място да загрее, ами веднага се вкарва в движение и то максимално бързо се сменя на по-горна предавка, тоест кара се на ниски обороти. По този начин маслото на двигателя и това на скоростната кутия загряват едновременно, а не по отделно.

- както вече един колега преди мен описа: не се гледа температурата на водата, ами на маслото и едва тогава колата може да се кара агресивно, а маслото загрява доста по-бавно от водата!!! Така че търпение!

- всяка кола след дълго каране градско или бабешката се "спича" и следователно след ръчкане по магистрала се отпушва. Това важи за дизели, бензини с турбо и без.

Всичко това разбира се единствено и само ако колата ви е мила и драга... ако не - ръчка до дупка му е майката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 230
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

...Асъщо така четох тука в форума ,че било добре да се изведе и маркуча

за картерните газове отдолу под купето.

Така мотора почти не пипал маслото ,пушенето при форсиране намалявало а и предназначението му така както

е варзан било същото като на EGRа.

Демек екология.

Ква екология бе :unsure:

Предполагам станА "модерно" и "добре", кат почнаха да ги изкарват на Лади, ЖигулитЪ и Москвичи.

И на некви антични дизеляци взети в зората на демокрацията, шот са "западни".

Въпроса е, че кат "издуха" мотора картерните газове се увеличЪт рязко, тогава почват проблемите и съответно "модификациите".

Дет ти вика Wizi, ако мислиш, че некой разбира якУ, прави, модифицирай.

После му се обади евентуално да му кажеш, че май не е бил прав :rolleyes:

Ся, за тия дет немат теНпературен датчик за мАслото е чудно как да му видят теНпературата.

В общия случай, съвета за висока предавка е много верен.

Но и не значи да кара с километри така. Маслото загрява удивително бързо, по-бързо от водата според мен.

В крайна сметка маслото "предава" температурата на двг на водата, а не обратното.

Замислете се колко километра можеш да минеш без масло и колко без вода и какви са последствията съответно.

Wizi e прав, че тряя се кара кротко, но не съм много съгласен, че маслото загрява по-бавно от водата.

Така например може с непрестанни "ръчки" да го превърнеш в боза, особено ако си е некво смотано маслото.

П.П. "Вода" да се разбира и "антифриз" нали, така почнах да пиша просто...

Редактирано от Timon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото загрява удивително бързо, по-бързо от водата според мен.

В крайна сметка маслото "предава" температурата на двг на водата, а не обратното.

Колега....ако се съди по показанията на уредите на таблото не е баш така работата....демек първо охлаждащата течност достига работна температура....малко след това и маслото. И до колкото знам, маслото наистина охлажда двигателя, но предава температурата на околния въздух по-скоро чрез масления радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега....ако се съди по показанията на уредите на таблото не е баш така работата....демек първо охлаждащата течност достига работна температура....малко след това и маслото. И до колкото знам, маслото наистина охлажда двигателя, но предава температурата на околния въздух по-скоро чрез масления радиатор.

Мхм...Ами значи аз може и да греша, ма ако греша е малко :unsure:

Нямам подобен уред аз, но какво ти показва той за "работна температура" на маслото...? :gut:

Ако нямаш маслен радиатор, тогава кво? Ето аз например нямам.

Триенето което съществува във всеко двг се "елиминира" или по-скоро намалява до удачни стойности именно чрез маслото.

Оттам насетне циркулирането на охлаждащата течност през цилиндровия блок отнема създалата се температура в маслото...

И заминаа да събира студ чрез радиатора :lol:

Циркулацията първо в т.нар. "малък кръг" има за цел да не охлажда двигателя в началото, за да може маслото да се загрее и да се достигне оптималния топлинен режим.

После кат му дойде в повече отвара термостатЪ и охлаждащата течност излиза извънградско през "големия кръг" :unsure:

Все пак студения мотор е със стечено масло в картера и е добре постепенно със загряването да става и разнасянето из целия блок.

Маслото е гъсто в началото и няма тия мазителни свойства които се предполага че защитават двг-то.

Затва понякога като запалиш сутрин примерно (на студен двигател разбираме да не е палена поне 12 часа колата, иначе и да е седела 5-6 часа на студа, пак немое се смръзне толко...)

може да забележиш, че понякога колата има стремеж леко да придвижва напред. Тва е щот мАслото е гъсто и "увлича" коляновия вал.

Леле къде се забих... :rolleyes:

Та аз все пак мисля, че целта е щадене на маслото - да не се подлага на екстремални въздействия.

А тъй като на него му е необходимо малко време понякога, е добре да не се "натиска" и двигателя, за да не страда и той съответно.

Пак казвам, не знам каква е работната температура на маслото, но знам че над 150 градуса вече има вероятност да стане на боза...Но се съм сигурен де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според уреда за температура на маслото, като си карам нормално колата температурата е 90-100 градуса....ако я ръчкам отива нагоре, като лятото в жегите по магистралата с яко газ съм стигал 120-125 някъде.....150 вече ми се струва твърде много....представям си 0W30 на тия температури на кво е станало :rolleyes::unsure::gut:

ПС: Според мен при висока температура маслото не става на "боза"...щот е гъста, а на "пикня" :unsure:...демек редичко, много течно и лошо смазващо...

ПС1: Интересно дали на климатроника не може да се изкара температурата на маслото??

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ви слушам как си ръчкате колите студени се моля никога да не попадам на кола карана от шофьор като вас. НИКОГА!

Прав е колегата, пази боже от такава кола че след тва си винаги с мокрите кърпи на главата. Малко са хората които са попаднали на читав мотор и си го пазят. Аз смятам че съм от тях, и се радвам че не ми се падна някой умрял мотор да го кърпя и да го пазя а някой да си е правил пробои как пълни оборотомера веднага след като я запали сутринта. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей вече бях решил, че съм единствения, който не обича да си тормози колата като е студен мотора.

Имало и други колеги, които мислят като натискат педала.

За това кое загрява по-бързо. Ако караш на ниски обороти загрява първо водата. Ако юркаш загрява по-бързо маслото, преполагам, защото минава през турбото и там се загрява. Мисля си така, защото след като е загрял мотора и не го юркам е по-ниска като цяло температурата на маслото. Ако юркам се вдига. Особено се усеща при висока скорост и дълго време на 2500 оборота примерно. Ако е под 2000 на 6-та много по-малко загрява маслото.

Най-голямата смърт за дизела е бензинов шофьор да мине на дизел, е не всеки де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според уреда на таблото, маслото загравя доста по-бавно, както вече бях писал. Когато температурата на водата достигне 90 градуса, температурата на маслото едва е започнала да се вдига и е на около 70 градуса най-много, което значи, че маслото още не е достигнало своите максимални смазващи качества, следователно ръчкане на колата при студено масло = по-голямо износване на всички двигателни части. При нормално каране темепературата на маслото е 90 - 100 градуса. Лятото на магистралата при скорости близки до максималната температурата е 120 градуса. И найстина, колеги, мислете като натискате най-десния педал. Ако се грижите добре за колите си, те няма да ви създават проблеми, следователно няма да е скъпо! Поздрави :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според уреда на таблото, маслото загравя доста по-бавно, както вече бях писал. Когато температурата на водата достигне 90 градуса, температурата на маслото едва е започнала да се вдига и е на около 70 градуса най-много, което значи, че маслото още не е достигнало своите максимални смазващи качества...

Тва нещо не ми допада. При 70 градуса маслото викаш немое маже....

Инак натам си абсолютно прав и според мен :lol:

Как да е, то мое си тъпчем по таа тема с месеци и винаги ше има некой дет мисли нещо различно.

Тя темата се превърна в предимно философска :rotcol:

Абе, карайте си смело колите без да прекалявате много.

А па ако от една ръчка на студено бъгне таа кола, ебем ти и техниката и чудото :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая вечер да ви кажа от личен опит, карам си аз нормално и нацелих една дупка, напрово полудех.

Та в такъв момент всички знаете, кой ли не е виновен ,държавта, общината..............

Мотора още си беше студен ,та от светофара ,под въздействието на яда си ,яко газ от първа с пилеж на гуми.

Когато включих втора и пак газ стига две и малко оборота и като че ли влезна в някакъв авариен режим.

Давам и газ а тя повче от 1500 оборота не иска да вдигне, тръгвам да включвам трета и аха ,да изгасне.

След 500 метра на втора се отпуши и направо взе да излита, кво и стана не знам.

Точно си мислех ,че ще я докарам до пред блока и после ремонти..............

ПП. Това е клипчето от пекъка : http://vbox7.com/play:24c3e853

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз съм чувал, че маслото служи да намаля триенето в мотора. Движело се по разни магистралки и даже къпело буталата отдолу, и мажело разни лагери.

А масления радиатор служел да се охлажда маслото. Водата се въртяла отделно от маслото и тя охлаждала мотора. Ей такива ми ги разправяше едно време майстора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз съм чувал, че маслото служи да намаля триенето в мотора. Движело се по разни магистралки и даже къпело буталата отдолу, и мажело разни лагери.

А масления радиатор служел да се охлажда маслото. Водата се въртяла отделно от маслото и тя охлаждала мотора. Ей такива ми ги разправяше едно време майстора ...

А за коли без маслен радиатор чувал ли е твоя майстор :)

Стига бе, водата верно ли е отделно от маслото :hilezh::)

П.П. HELLBOY, накраа ше я потрОшиш таа А3-ка. Земи иди в некой сервиз или прегледай обявите за коли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. HELLBOY, накраа ше я потрОшиш таа А3-ка. Земи иди в некой сервиз или прегледай обявите за коли :)

... Остави момчето вееее - това е "легенда", от къде мислиш и е произлезло името :hilezh:

Ако се трошеше толкова лесно нямаше поети песни за нея да пишат :)

P.S. Адския, карай си както си искаш колата- тя за това е направена - да се ръчка.

Редактирано от edinak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Остави момчето вееее - това е "легенда", от къде мислиш и е произлезло името :)

Ако се трошеше толкова лесно нямаше поети песни за нея да пишат :hilezh:

P.S. Адския, карай си както си искаш колата- тя за това е направена - да се ръчка.

Бате, почва вече му бъгва и от дупки, той вече май я е карал както си иска :P

Ся иска примерно малко внимание да и се обърне :)

Инак за "легендата" аз нищо лошУ не казвам :)

За ръчката си прав...И аз го казах малко по-напред...

Тва дали ше изкара 1млн. км или само 500К едва ли притеснява некой собственик.

То гаранцията така или иначе е до 100К км, при тва на нова кола :P:)

Редактирано от Timon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добреее, значи така!

Имало хора, викате, дето "мислели", докато натискали десния педал.. хмм, а за какво мислят? За колата? За това, кое на кой служи? Колата на теб или ти на колата?

Че и гледам хора с коли на по 15-20 години се обясняват как ги пазят! Явно искат да устискат още 15-20 години живот. :bia:

Значи, ако следвам логиката на изказванията тука - "дори когато водата стигне 90 гр., пак е рано да се ръчка колата, защото маслото още е студено" - значи аз от Редута до кръстовището на Сливница и Константин Величков не требва да минавам 2000 оборота! Защото 90 гр. вдига за разтоянието Редута - Лъвов Мост, та да покарам още малко леко викате, така за всеки случай, щот "мисля".... сори но за мен е абсолютно безумие идеята, винаги след тръгване първите 4-5 квартала на софия да ги минавам в някакъв необясним тътрещ се режим! :hilezh::(

Съжалявам, но нервите, мисленето и енергията, която би ми била необходима, за да се "въздържам от натискане", когато това е необходимо, са ми по-скъпи и още повече ненужни, като се има предвид, че съм си купил кола с предназначение да се возя в нея и тя да служи на моите нужди, които почти винаги са пристигане на някое място, по-скоро за по-кратко, отколкото за повече време.

Който си е купил колата от колекционерски или сантиментални подбуди, да си я гали, търка с влажни кърпички или ближе!

Аз смея да твърдя, че въпреки моето каране, ДВГто ми е в перфектно за километрите си с-ние! На 8000км доливам 200-300мл масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брао баю убаво го каза! :juggle:

А само да споделим и аз малко впечатлЪ, мен винаги маслото ми загрява преди водата, ма явно щот карам "неправилно" :hilezh: А мое ли и да попитам нещо, излизане на дрифт от паркинга неправилно каране ли е? :bia: Да си знам за в бъдеще да не го правя, ако не тряя. :hilezh: Ма пък от друга страна мотора ми нема никви оплаквания, а ние определено знаеме къ да си говориме, та деа знам, него ли да слушам вас ли........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ви разбера защо се сърдите.

Тук изказваме мнения и кой какво знае, никой не ви кара да си пазите колите. Но който иска да не я тормози излишно, може да научи нещо.

Аз карам от 16 години дизел с прекъсване за 4-5 години на газ. И бензиновата я карах като дизел - на ниски обороти. И не съм се напрягал, просто ми е навик. Мога и да карам на високи обороти, но само когато се налага. Ей тук е разликата - само при нужда, за изпреварване или да направиш смешен някой, който постоянно си тормози колата и си мисли, че е много "бърз" и "добър" шофьор.

Не е за пренебрегване и факат, че спокойното каране на ниски обороти води до по-нисък разход, което освен, че значи по-малко пари, но и по-малко замърсяване на въздуха. Много се дразня като някой ми мърси въздуха и то само, за да се чувства велик!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а аз си мислех че на 8000 се сменя :santa:

E да бех написал от "смяна до смяна", че да стане по-ясно!

Мое да питате Сумиста, на колко ми го сетва.

.. Много се дразня като някой ми мърси въздуха и то само, за да се чувства велик!

Различни хора - различни причини за дразнене! Аз пък НАЙ-мразя, някой да ми се тътри пред мен или още повече, когато чакам някой поради една или друга причина и той вижда, че го чакат да не настъпи поне малко педала, за да не влезе нещо в преразход! Нормално поведение за бакшиш по професия и душа!

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ,когато двигателя достигне работна температура, TDI то не се плаши от здраво юркане.

Въпрос на стил на шофиране, тоест аз гледам да си го държа в обороти, 1ва,2ра,3та 2600 ,3000 оборота.

ПП. Весели празници и много радости и здраве през идната година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различни хора - различни причини за дразнене! Аз пък НАЙ-мразя, някой да ми се тътри пред мен или още повече, когато чакам някой поради една или друга причина и той вижда, че го чакат да не настъпи поне малко педала, за да не влезе нещо в преразход! Нормално поведение за бакшиш по професия и душа!

Аз не съм от тия, зад които се влачат, обикновено аз напирам, но това не значи непременно каране на високи обороти. Същото става и на 2000 оборота.

Трябва да знаете, че не ми е целта спестяване на някой лев. Ако исках това щях да си купя кола 1,4. Въпросът е много по-глобален - всяко спестяване на енергия в какъвто и да било вид и всяко намаляване на замърсяването е добре дошло за всички. Някои не го осъзнават ОЩЕ, други никога няма да го осъзнаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...