Jump to content

Малко помощ и мнения относно 2.5 TDI ....


Vick

Recommended Posts

Здравейте колеги,

идва време да си сменям Аудито и искам да знам - за и против относно 2.5 TDI двигателя след 2003 година.

Различни майстори различни неща ми казват - едни че не струва, други че нищо му няма, трети че ще ми се чупи много ходовата част с този двигател - бил тежък.

Моля ви дайте отзиви и мнения, дали да взема с такъв двигател или задължително да търся с 1.9 TDI.

Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много писано по въпроса... Разтърси се...

Иначе накратко - зависи какво търсиш и какво си готов да плащаш. Поддръжката и разхода му са по-високи, затова пък върви добре и е приятен за каране. Проблеми след 2003 година вече няма. Аз съм с такъв двигател и бих те посъветвал да си купиш и ти :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще взимаш А4, моя съвет е да вземеш 131-коньовия 1.9 ТДИ двигател.

Това е и моя съвет. Не че му има нещо на 2.5ТДИ :P , супер си е, просто 1.9 п.д. е почти толкова динамичен, но дооста по-икономичен. Ако търсиш обаче 2.5/180 к.с. и не ти пука за разхода, тогава нещата са различни. Там е сериозната мощност. :hilezh: А да не говорим ако вземеш и куатро с типтроник. Това вече си е космическа работа. :P

Поясни обаче за какъв модел Ауди говориме!

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам 2,5 а4 2003 ---харчи ми градско----9л--------------извънградско----6.5------- ако си купиш 1.9 131 коня -----и караш 2000км на месец --ще направиш икономия --100лв------сто лева са нищо---сравнение с кефа от шестака и звука като го сръчкаш------мотора на извън градско е много по балансиран кара се с лекота на високи скорости ---абе тръпка е този мотор----преди това имах --- бмв--320 дизел 150 коня-- много доволен останах- но шестака си е по тръпка------- за мене колата е кеф и удоволствие-----не бих првил икономия за 100лв-150 лв на месец-- твой избор--- но не слушаи никои тестваи двата мотора и който те кефи взимаш него----

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто 1.9 п.д. е почти толкова динамичен
При цялото ми уважение, но това няма нищо общо с реалността... 1.9 не може да се сравнява с 2.5 като динамични качества. Виж, по-икономичен е, факт. Но дотам. Друго, освен икономия и евтино обслужване, този мотор не може да предложи :flehan:
Пхапхапха, аз с 1.9ТДИ докарвам до 9 градско, той с 2.5 ги правел ;):bia:
А на теб готин ще ти кажа, че днес съм минал 50-ина км. в София и разхода ми е ТОЧНО 8, при положение, че колата е работила и на място около 30 мин. Да, през седмицата ми беше 13 и отгоре. Всичко зависи от това къде и как се кара колата в това "градско".
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от това къде и как се кара колата в това "градско".

Напълно съм съгласен с колегата. Зависи това "градско" къде го връткаш, ако си като мен в Габрово, ела та гледай - сигурно разхода ми се равнява на половината на "градското" в големите градове. Иначе аз изцяло бих заложил на 1,9 TDI - П.Д., казвам го от личен опит. Преди време бях изпаднал в аналогична ситуация и след няколко месечно лутане избрах 1,9 пред 2,5 след голяма помощ и "вливане на разум" от страна на колегите във форума :flehan:.

Редактирано от MrD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пхапхапха, аз с 1.9ТДИ докарвам до 9 градско, той с 2.5 ги правел :hilezh: :hilezh:

[/quote

изродският ти смях не те прави много ефектен -- има много хляб да ядеш още--- и скам да ти кажа че ако 1.9 ти прави 9 л -100 -------качи се в нея и се засили челно в някое дърво----- или другия вариант е че ти си най големия балък --и си купил най големия кенеф---- :hilezh:

Редактирано от jazz29
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изродският ти смях не те прави много ефектен -- има много хляб да ядеш още--- и скам да ти кажа че ако 1.9 ти прави 9 л -100 -------качи се в нея и се засили челно в някое дърво----- или другия вариант е че ти си най големия балък --и си купил най големия кенеф---- :(
Бих казал малко да си позачиташ коментарите след като ги постнеш, за да осъзнаеш, че са абсурдни идиотщини на които само децата биха вярвали. Аз познавам супурнайсе човека с тоя двигател и не съм чувал да падне под 11/100 градско. Сигурен ли си, че майка ти не те е изтървала на глава като малък?
При цялото ми уважение, но това няма нищо общо с реалността... 1.9 не може да се сравнява с 2.5 като динамични качества. Виж, по-икономичен е, факт. Но дотам. Друго, освен икономия и евтино обслужване, този мотор не може да предложи :flehan:А на теб готин ще ти кажа, че днес съм минал 50-ина км. в София и разхода ми е ТОЧНО 8, при положение, че колата е работила и на място около 30 мин. Да, през седмицата ми беше 13 и отгоре. Всичко зависи от това къде и как се кара колата в това "градско".
Ще те помоля да не ме наричаш "готин", защото аз на дизелисти не кълва :hilezh:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

идва време да си сменям Аудито и искам да знам - за и против относно 2.5 TDI двигателя след 2003 година.

Различни майстори различни неща ми казват - едни че не струва, други че нищо му няма, трети че ще ми се чупи много ходовата част с този двигател - бил тежък.

Моля ви дайте отзиви и мнения, дали да взема с такъв двигател или задължително да търся с 1.9 TDI.

Благодаря предварително !

изкавам лично мнение като не съм чел коментарите надолу

ако не ти се свидят повечкото пари при обслужването на 2.5 тди и си като мен да караш на година по 10-15хиляди километра си вземи 2.5тди, ако говорим за 163коня двигателя е поизчистен от проблемите на предшественика си, разликата в разхода не е голяма, комфорта на 2.5 е несравним с този на 1.9 и в краен случай си е въпрос на собствен избор и вкус, винаги ще се намери някой да ме подкрепи и друг да каже точно боратното

успех с начинанието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал малко да си позачиташ коментарите след като ги постнеш, за да осъзнаеш, че са абсурдни идиотщини на които само децата биха вярвали. Аз познавам супурнайсе човека с тоя двигател и не съм чувал да падне под 11/100 градско. Сигурен ли си, че майка ти не те е изтървала на глава като малък?Ще те помоля да не ме наричаш "готин", защото аз на дизелисти не кълва :shocked:

колега не му обяснявай тъпото копеле си е тъпо копеле ----селската жилка е много здрава -------трудно му е да разбере ----че всичко си до шофиране----- задника дори да му покажеш - заводските параметри за харчене които са среден разход градско и извън градско 7.5 --- пак ще ти се смее --имал 100 приятели с такива аудита---- клатикура си е клатикур----вари го печи го ---селяка си селяк --не ауди да кара а частен самолет да си купи ---още вади слама от джоба и мирише на пот---------- :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Дончев,

и моя двигател е 2,5, от по-стария модел. Градското ми е 9-10л/100км , а и съм с автоматик.

Може би, за да не падам под 11л, трябва да карам само в задръстванията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Дончев,

и моя двигател е 2,5, от по-стария модел. Градското ми е 9-10л/100км , а и съм с автоматик.

Може би, за да не падам под 11л, трябва да карам само в задръстванията...

Абе то Варна е доста различна от София, особено относно движението на МПС-та... :hilezh:

PS: Един въпрос, дето много ме мъчи е: Що тея 2.5 тди си ги хвалят само собствениците им?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

нямаше ме няколко дена и сега влизам и гледам, че темата има 20% информация и 80% междуличностни обиди...

Не искам да засегна никой, обаче е много тъпо да се "дървиш" във форуми... няма смисъл - този форум предполагам е направен да си помагаме по един или друг начин, а не да се заяждаме един с друг.

Затова призовавам - МИР ! :hilezh:

Сега да мина на темата - първо насочил съм се към 2003, 2004 година А4 с типтроник, виждам на няколко места колегите са писали по-скъпа поддръжка - какво е по скъпото в сравнение с 1.9 ТДИ, при положение че карам между 25000-30000 км на годна ?

Отделно чух че единия вид типтроник (не знам кой от двата - този със скоростите след директна или другият) бил проблемен, дали има нещо такова или са само слухове?

Сегашното ми ауди А4 1.9 ТДИ дава градско между 8 и 11/100 в софия, така че 9/100 ми се вижда много добър разход :wall: или искате да кажете че 9 е минимума :bia:

Благодаря на всички колеги които помагат предварително !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

нямаше ме няколко дена и сега влизам и гледам, че темата има 20% информация и 80% междуличностни обиди...

Не искам да засегна никой, обаче е много тъпо да се "дървиш" във форуми... няма смисъл - този форум предполагам е направен да си помагаме по един или друг начин, а не да се заяждаме един с друг.

Затова призовавам - МИР ! :mad:

Сега да мина на темата - първо насочил съм се към 2003, 2004 година А4 с типтроник, виждам на няколко места колегите са писали по-скъпа поддръжка - какво е по скъпото в сравнение с 1.9 ТДИ, при положение че карам между 25000-30000 км на годна ?

Отделно чух че единия вид типтроник (не знам кой от двата - този със скоростите след директна или другият) бил проблемен, дали има нещо такова или са само слухове?

Сегашното ми ауди А4 1.9 ТДИ дава градско между 8 и 11/100 в софия, така че 9/100 ми се вижда много добър разход ;) или искате да кажете че 9 е минимума :)

Благодаря на всички колеги които помагат предварително !!!

Здрасти колега. Карах известно време такъв двигател, но не ауди а пасат. 2004-та, 2.5TDI с типтроник (4x4). От към разход на гориво статистиката при мен показа следното:

Задръствания в София (да се чете "градско") 14 - 14.5/100

Извънградско (да се чете магистрала) със средна скорост 150-160км/ч - разход 11/100

От към поддръжка незнам как стои въпросът, но съм чувал, че били капризни мотори. Именно поради тази причина се ориентирах към 1.9/AWX (131hp).

Толкова от мен!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да мина на темата - първо насочил съм се към 2003, 2004 година А4 с типтроник, виждам на няколко места колегите са писали по-скъпа поддръжка - какво е по скъпото в сравнение с 1.9 ТДИ, при положение че карам между 25000-30000 км на годна ?

Отделно чух че единия вид типтроник (не знам кой от двата - този със скоростите след директна или другият) бил проблемен, дали има нещо такова или са само слухове?

При положение, че си намериш читав автомобил "по-скъпата поддръжка" се свежда до обслужването на мотора - (ремъци, помпи, ролки и т.н.), което се прави на всеки 120 000 км (препоръчително от производителя) или на всеки 90 000 (за да ти е мирна душата), но не и на 60 000 (както е широко разпространено в България). От там нататък автомобила си е доволно безпроблемен.

По въпроса със скоростните кутии - единствения модел, който идва с tiptronic скоростна кутия на тези години А4 е на 2.5TDI 180 к.с. (фабрично) и е само quattro. Така естествено можеш да различиш и дали автомобила е серийно 180 к.с. или някой шмекер си ги е измислил след чипосване. Останалите два V6 2.5TDI - 155 и 163 к.с., ако са автоматик са безстепенната кутия, която е добила славата на проблемна. Нямам опит с нея и не е ясно до колко е реален този слух, защото както знаем в България се внасят предимно автомобили на по 400 - 500 000 км и след нежно докосване по електронен път се озовават на по 135/117/123 000 км ... опитайте се да си купите кола на 200 000 км от автокъща -> трудна задача е!

Имам "опит" с tiptronic, защото моята А4-ка е 180 к.с. и не съм имал грижи - кутията е перфектна, колата също. Въпросът е, че заради акциза истинските 180 коньови А4-ки са малко в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега не му обяснявай тъпото копеле си е тъпо копеле ----селската жилка е много здрава -------трудно му е да разбере ----че всичко си до шофиране----- задника дори да му покажеш - заводските параметри за харчене които са среден разход градско и извън градско 7.5 --- пак ще ти се смее --имал 100 приятели с такива аудита---- клатикура си е клатикур----вари го печи го ---селяка си селяк --не ауди да кара а частен самолет да си купи ---още вади слама от джоба и мирише на пот---------- :juggle:

... много грубо колега, мноого :bia:

( не защитавам колегата Doncheff: за протокола :hilezh: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се за грубия език но в този момент бях ----полудял ,,,,,,,,,,семеини причини---- тъпо се получи но човек по някога си изпуска нервите----

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то Варна е доста различна от София, особено относно движението на МПС-та... :bia:

Така ли? Ти откъде знаеш? :) Аз карам и в София и във Варна. Движението в София през зимата е същото като във Варна през лятото.

Случайно да си чувал, че Варна през лятото е с население колкото населението от Пловдив до Бургас барабар с областните градове?...Нито ходят пеш, нито карат велосипеди... :D

PS: Един въпрос, дето много ме мъчи е: Що тея 2.5 тди си ги хвалят само собствениците им?

Защото другите нямат смелостта да си купят такива коли!... ;)

Днес за пореден път се убедих що е туй 2,5 TDI...по баирите към с.Кичево едно натокано голфче се опитваше да се прави на важен и да не ми освобождава лявата лента...ама откъде да знае момчето, че съм нисколетящ самолет със спортно окачване... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...