Jump to content

Малко впечатления относно разхода


verter

Recommended Posts

дето 2.7, там и 3.0

вярно е, че 2.5 е по - старо поколение, но е доста изчистен и сравнително икономичен при добра еластичност. има ресурс и над 200к.с.у

важното е да си подредиш приоритетите - кубатура, разход, динамика

А така кажи му за ресурса, сигурен съм че точно това го интересува :P:hilezh:

За 2005-2006г.става въпрос.Винаги съм бил привърженик на по-големия дизелов мотор.Но питам като предимства и недостатъци на двата мотора,като здравина и обслужване.Разхода е ясен.Пък и си мисля че 3.0тди на това купе би трябвало да даде приличен разход.За А6 не бих си взел по малък от 3.0.

На това и сам можеш да си отговориш - по висок разход, много повече върви, доста по усложнен от 2.0тди съответно по скъп за поддръжка и т. н.

Сам си отговори кое ти е приоритет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 224
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вчера замерих по борд какъв разход дава градско.

Замерването го направих след сутрешния студен старт, може би 5 минути след него, когато мотора е позагрял.

Отсечката е Люлин - Орлов мост - Люлин (по Сливница и Евлоги георгиев). Общо е към 15-16км. Отиването и връщането в пиковите часове на задръстването, сутринта между 8,30 и 9,30 и вечерта между 17,20 и 18 часа.

Карането спокойно без излишни ускорения и без климатик.

Нафтата е Ви-пауър от Шел.

13,6л.

Това ми показа като се върнах вечерта. Ако не броя втория студен старт като си тръгвам от работа, цифрата ще е по-ниска, но понякога е и по-висока, ако някой светофар му изгори крушката за зелено.

Ако е разтоварено градското, отчита дори стойности от 11,5-12л. Естествено днес сутринта в якия дъжд отиде и на 16, ама откарах 20 минути на един светофар и там скочи с 2 литра веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На светофара разходомера много неприятно почва да актери :rolleyes: .В такъв момент човек разбира що някои си купуват по две коли - една за града ,една за извънградско.Аз отдавна яхнах метрото ,а сега и велосипеда лятото (хем и спортувам ,че то с тая работа на бюро).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм забелязал, че падне ли ми средната скорост под 15-17 километра в София по борд компютъра разхода става неприятен като за дизел ;) (една идея над Влади но пък карам с клима и нервно) примерно ако ми е 25 км(ч средната ,разхода е с 20-25% надолу което говори сериозно за големия разход при престои :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Бе ако се движиш макар и с 5км/ч си отчита нормално, ама спреш ли отива и на 22 литра. После като тръгнеш дори с повече газ, разхода пада, средният :rolleyes:

Всъщност колко гори такъв мотор на място за час?

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като литри гори малко (мисля не повече от 1-2 литра),обаче това че скороста ти е 0 означава че във формулата разход/изминато разстояние означава че делиш число на нула което по спомени от математиката клони към безкраиност :rolleyes:.

Нещото което обаче много товари разхода е torque convertor-а защото тои е адски нерентабилен при ускорение.

P.S.Правил ли си си експеримента да замериш разхода в Карлово където няма толкова светофари.При мен се оказа че там е по-голям :lol:(противно на мненията ,че София е мястото с наи-убииствен трафик)

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S.Правил ли си си експеримента да замериш разхода в Карлово където няма толкова светофари.При мен се оказа че там е по-голям :rolleyes:(противно на мненията ,че София е мястото с наи-убииствен трафик)

Не съм замервал, то след две по-яки ускорения свършва града :rolleyes:

Скоро ,ако не забравя ще пробвам и ще пиша. Обаче отсега се сещам, че там равно почти няма, или изкачваш или спускаш, може и това да се отразява. Ще покарам примерно 10км и ще замеря .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес замерих и средната ми скорост пиково градско - 14км/ч :rolleyes:

човек нормално тича с 11-12км/ч :rolleyes:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Специално за шпекски!

Действието се развива в събота, в ранния след обед. Колата е Ауди А6 3.0 TDI 2006, quattro tiptronic 233 к.с. 500 Nm, 1800 kg + трима човека...демек 2 тона.

Зарежда се на ОМВ премиум дизел преди магистрала Тракия. Трип компютъра е нулиран. Маршрутът е София - Пловдив, зад волана моя милост. Скоростната кутия е в позиция за сменяне на предавките чрез перцата на волана/скоростния лост. Предавка се сменя на около 1800 об., максимална скорост по БК 110 км/ч, средна 86 км/ч. Никакви по-диви ускорения без нужда, изпреварвания без много натискане на педала на газта (те и без това бяха само на тирове ) Общо взето стил на каране изключително икономичен, с определен техники за пестене на гориво (които обаче не са за хора със слаби нерви). Целия път изкарах на 6 предавка, като паднах до 5-та само преди тунела.

Резултат на влизане в Пловдив по борд компютър 4,2/100

Аз също нямам обяснение за този разход тъй като минималния разход даден до сега на собственика и е 5,6/100. Една от причините е наклонът, който е надолу в по-голямата си част до Пловдив. Второ възможно е да има някаква отклонение от реалния разход и този по БК, но ме съмнява да е повече от 10%. Но дори с тези уговорки разхода не надвишава много 5/100, което е доста под каталожния разход за модела. На равно при включен темпомат със зададени 88 км/ч моментния разход се колебаеше между 3,9 и 4,1/100.

Толкова за експеримента, притежателят на колата е удивен отново от възможностите на дизеловите агрегати и за миг не съжалява, че е избрал пред бензиновия модел.

Колеги позволявам си да пиша в темата поради достата ми наблюдения над този модел двигател. По горното описание се случи тази Събота и е резултат от спора с един ваш форумен член, в един друг форум, който твърди, че всички каталожни разходи са са силно подценени и невъзможни за постигане. Резултатът може да прочетете по-горе.

Поздрави,

Редактирано от BADBOY111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това не е по моите сили дори :dance:

а, аз съм бил карал бавно.....

Моят рекорд е 6.0л извънградско и то с по-ниска средна скорост от 86км/ч, обаче не на магистрала.

Под 6 литра ъкъл ми не го побира как е възможно, но и =Alex= веднъж беше писал за разход по част от магистралата с начална цифра 5

Вероятно тук вече играят роля конкретния автомобил, гумите-размер и шарка и т.н.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е по моите сили дори :D

а, аз съм бил карал бавно.....

Моят рекорд е 6.0л извънградско и то с по-ниска средна скорост от 86км/ч, обаче не на магистрала.

Под 6 литра ъкъл ми не го побира как е възможно, но и =Alex= веднъж беше писал за разход по част от магистралата с начална цифра 5

Вероятно тук вече играят роля конкретния автомобил, гумите-размер и шарка и т.н.

Гумите са 245/40/18 Hankook Ventus Evo, но едва ли те са имали решаваща роля за ниския разход.

Verter, моля те направи следния експеримент с темпомата на по възможност равен път. Виж какъв моментен разход ти дава колата. Пробвал ли е някой изцяло ръчно сменяне на предавките на дълъг път? Според мен това има голямо значение за разхода, защото автоматика ги сменя към 2000 об. докато аз вчера карах на 6-та със 70 км/ч, което е под 1500 об. :dance:

Редактирано от BADBOY111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не съм пробвал с ръчно превключване на дълъг път. Това е добра идея и още следващото пътуване по магистралата ще го пробвам.

Няма да гоня твоето постижение и ще си карам с около 125км/ч средна за да имам представа какво става в сравнение с автоматичният режим.

Ето още един интересен резултат в рамките на една седмица по един и същ маршрут, натоварване и скорост. (София-Пловдив, 123км/ч средна и 4 човека и много багаж, на темпомат)

Среден разход:

- Шел Ви-пауър дизел - 7,7л.

- Омв Премиум дизел - 8,5л.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Под 6 литра ъкъл ми не го побира как е възможно, но и =Alex= веднъж беше писал за разход по част от магистралата с начална цифра 5

Вероятно тук вече играят роля конкретния автомобил, гумите-размер и шарка и т.н.

За разхода основна роля играя задкормилното устройство. Постоянна скорост+висока предавка(това предполага без автоматичен режим)+рядко(ако може хич) използване на спирачка = нисък разход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода основна роля играя задкормилното устройство. Постоянна скорост+висока предавка(това предполага без автоматичен режим)+рядко(ако може хич) използване на спирачка = нисък разход

Всъщност като се замисля не ползвах спирачката нито един път. Намаляше се като превключваш на по-ниска предавка, за което перцата са перфектни. Има една друга техника, която прилагам и тя има голям принос в намаляването на разхода. По мои сметки ако правилно се изпълнява се пести до 0,5/100

Drive with load (DWL)

AKA "target driving". Put most simply, this technique is accomplished by choosing a "target" rate of fuel consumption and ensuring you don't fall below it on hills (or in very strong winds, or any conditions which cause load to vary for a given speed).

In other words, you will back off the accelerator and lose speed (possibly also downshifting) as you climb, and gain that speed back on the descent.

It's far more efficient than pressing the accelerator more and more to maintain speed on the way up a hill and then releasing it down the other side.

DWL is how an efficiency minded person can greatly outperform cruise control in hilly terrain.

Obviously the ability to use this technique without adversely affecting other drivers depends on the traffic situation.

As well, fuel economy instrumentation is required to DWL/target drive to the maximum extent, though it can also be done using a vacuum gauge, and to a much lesser extent by the seat of the pants.

Редактирано от BADBOY111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявайте за спам-а в темата, но не ви ли е обидно да карате толкова скъпи коли, а да се "циганите" за литър-два нафта в повече? Да си бяхте взели малолитражки.... Аз карам значително по-стара и по-евтина кола и никога не съм си помислял да намалям скоростта в баира за да спестя 0.5 литра :hilezh: . Модерните ТДИ двигатели сами по себе си са достатъчно икономични, че да не се налага да съзерцавате борд компютъра непрекъснато колко ви е моментния разход.

Все си мисля, че човек каращ кола за 50К+ лева не би следвало да го бърка дали е дал на бензиностанцията 105лв. вместо 100лв. Това разбира се е мое мнение, но всеки сам си преценява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Колега, грешно си ни разбрал. Никой не се цигани, а просто се обсъжда какъв разход дава и как може да се постигне. Всеки сам си решава как да кара и кой вариант му харесва.

Примерно аз бих пробвал в ръчен режим и без темпомат какво ще постигна - ей така за теста, но един единствен път. Иначе не бих предпочел този вариант, защото кефа от автоматика и темпомата се изпаряват.

Моите замервания са във вариант с максимално допустима скорост, с автомат и темпомат. Както масово би трябвало да се кара такава кола.

Иначе си се кефя на възможностите на този мотор да дава такива ниски показания на такава голяма кола примерно (като бивш собственик на бензини), не че ме вълнува колко повече лева ще дам, ако я натисна. С две думи си карам както ми е кеф, но ми е интересна тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Все си мисля, че човек каращ кола за 50К+ лева не би следвало да го бърка дали е дал на бензиностанцията 105лв. вместо 100лв. Това разбира се е мое мнение, но всеки сам си преценява....

От начина на каране не зависи колко лева се оставят на бензиностанцията, а колко често я посещаваш.... Като цяло идеята не е да "спестиш някой лев", а как може с едно и също количество гориво да се изминат повече километри, за който го интересува, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявайте за спам-а в темата, но не ви ли е обидно да карате толкова скъпи коли, а да се "циганите" за литър-два нафта в повече? Да си бяхте взели малолитражки.... Аз карам значително по-стара и по-евтина кола и никога не съм си помислял да намалям скоростта в баира за да спестя 0.5 литра :bia: . Модерните ТДИ двигатели сами по себе си са достатъчно икономични, че да не се налага да съзерцавате борд компютъра непрекъснато колко ви е моментния разход.

Все си мисля, че човек каращ кола за 50К+ лева не би следвало да го бърка дали е дал на бензиностанцията 105лв. вместо 100лв. Това разбира се е мое мнение, но всеки сам си преценява.

Мислиш надребно.... представи си 0,5 литра спад в глобален мащаб. Сега си представи, че тези пари се вложат в нещо полезно. Прояснява ли ти се картинката!

Карал съм 3.0 SD на X5, но там не успях да си "поиграя" на икономично шофиране, защото нямах много време. Убедих се обаче, че 3.0 TDI е един от най-добрите дизелови агрегати на пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удоволствието от карането и икономията са взаимно изключващи се понятия :rotcol: освен ако не се радваш особено много на тия 2-3 лв на сто икономия хапваики на крак на "аванта" :rolleyes:

Все пак има си смисъл от разумно каране виждате кво става по пътищата . пък и като цяло относително големия мотор може да бъде учудващо икономичен. пример преди 2 години ходихме на море една шкода октавия 2002 110 кс и моята човека водеше аз почти по инерция караше навсякъде с 130 км като закован<_< преди созопол заредихме еми половин литър на 100 средно по-малко бях изхарчил :huh: После в градчето ги докарах до 17 де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Малко да раздвижа темата за 3л дизел ;)

В понеделник я разтривах до Пловдив и кво ми стана реших да карам кротко но подчертано бързо с възможно най- внимателно натискане на десния педал :hilezh: Засекох от табела до табела 6,9 при 153 Средна не вярвах че е възможно щот обикновенно е ~+2 л явно трябва да си обмисля техниките за изпреварване не е нужно злобно да натискаш педала за да постигнеш горе долу еднаква средна скорост :hilezh: както и да е на връщане вчера не издържах и докарах 9+ с незначително по-висока средна ;)

post-2887-1276234520.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра разход е това :hilezh:

Аз ще пробвам на ръчен режим следващия път да видя каква разлика ще даде спрямо автомат + темпомат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да раздвижа темата за 3л дизел :bia:

В понеделник я разтривах до Пловдив и кво ми стана реших да карам кротко но подчертано бързо с възможно най- внимателно натискане на десния педал ;) Засекох от табела до табела 6,9 при 153 Средна не вярвах че е възможно щот обикновенно е ~+2 л явно трябва да си обмисля техниките за изпреварване не е нужно злобно да натискаш педала за да постигнеш горе долу еднаква средна скорост ;) както и да е на връщане вчера не издържах и докарах 9+ с незначително по-висока средна ;)

Tова е с "малкия" трилитров на БМВ? Еб@си .... 6,9/100 при тази средна скорост направо звучи нахално ;)

Редактирано от BADBOY111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В неделя се разходихме 520км: София-Велико Търново-Габрово-Шипка-Бузлуджа-Казанлък-Карлово-София.

Съвсем нормално каране според ограниченията на пътя. Половината курс на климатик

7.2 среден разход (36-37литра нафта-няма и половин резервоар)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...