Jump to content

елиминиране на ЕГР- плюсове и минуси


bokouser

Recommended Posts

Пускам тая тема, защото не намерих точно такава. Става въпрос за 1,9 AFN мотор.

Чудя се, дали да запуша ЕГР-а, има ли дефакто изразени положителните страни (някой ако е карал по-дълго така), или всичко е само на теория?

Та си мисля за тия неща:

1.Кои са плюсовете, освен, че няма да вкарва сажди в колекторите (например ще стане ли по-динамична)?

2.Кои са минусите, дали освен екологията, в тая система не е заложено и друго нещо, като например топлия въздух през зимата, когато колата е студена и ред такива въпроси. Някой ако е карал през зимата със запушен клапан да сподели, усеща ли нещо различно, например много по-голям разход или лоша работа на мотора докато загрее или де да знам.

3.След като го запуша (с медна ламаринка да речем), трябва ли да се направи някаква интервенция с ВАГ-КОМ, един вид , да се изключи (така чувам)?

4.Понеже на самия клапан има дупки и се вижда стеблото, като се движи и моите наблюдения са: той отваря, като запаля колата, след малко се затваря и седи затворен. Дали в движение се отваря, или само когато колата се пали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм с изолиран клапан ЕГР, мотора ми е AHF .

Първо което ми направи впечатление след затапването е по острия звук на мотора, малко по пъргав стана в ниските обороти, спря да пропушва когато я стъпя до дупка, а зимата забелязах, че по бавно загрява мотора, като разход не виждам разлика.

Аз моя ЕГР клапан съм го затапил , като съм махнал металната тръбичка, която свързва клапана и изходящия колектор и съм затапил с планка от алуминиева шина . Вакума на клапана също е махнат и с Ваг ком съм го ограничил.

Като голям минус от затаването на ЕГР за мен е по острата работа на мотора.

Тука намерих една темичка за ЕГР клапана

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същата работа,затапен от година и нещо,колата трака млко повече докато се стопли и се стопля малко по бавно.Теоритично би трябвало да има някаква разлика в разхода и вървежа ама няма или ако има тя е толкова нищожна че като покараш една седмица с затапен ЕГР и няма да ти прави впечатление вече.Освен че няма да ти цапа колекторите друга полза май няма,с ЕГР двигателя работи по добре според мен все пак така е проектиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От форума на бмв съм чел че тия 525тдс проблемните всъщност правели мизериите с главата на двигателя след премахването на ЕГР-а. Една от функциите му е да намаля температурата в горивната камера и като се махне - специално при баварците съм чувал че от две прегрявания и се пука главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва ми беше мисълта, дали има други функции, освен екологията и колко изразени са те при нашите мотори. Аз също съм привърженик на оригиналния вид на колата, ама не знам защо тоя ЕГР ми се е набил в очите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат с материята идеята на EGR-а е да намали количеството кислород подавано на двигателя и оттам снижаване на температурата на горене на сместа....което пък води до по-ниски емисии от..... /нещо ми се губи кво беше..../ Като цяло над 2500 оборота EGR-a e изцяло затворен доколкото знам, а че блъска лайна в колекторите е ясно и съм чел, че на 50-60к километра е добре да се почистват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега можеш да направиш един опит без да затапваш ЕГР-а , а само да намалиш действието му с Ваг ком.

Друг вариант е само да издърпаш вакума на ЕГР -а .

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запуших го с медна ламарина, по-дебеличка (около 1мм), отвърната и май стана добре. Май си е работел нормално, щото като го свалих, клапана беше плътно затворен, а като запаля, го виждам как се отваря (пак не се знае дали в нормите де).После отидох при Мишо и ми ограничи (или изключи) софтуерно ЕГР-а. Не усещем по-твърда, или по-остра работа на мотора, но определено колата стана по-пъргава около 2000-2500 оборота (където всъщност и е силата). Ако не доведе до някакви усложнения след време, значи всичко е точно и общо взето съм доволен.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених ангренажния ремък, двата плоски ремъка и всички видове ролки. Понеже на два пъти ми забива турбината и колата започна много да пуши реших да почистя колекторите, кулера, всички турбо пътища и маркучета за вакуумите. С ролките и ремъците се справих бързо, но когато свалих всмукателния колектор.......оооо чудо нагар и мръсотия дал господ. Не успях да снимам щото не ми се пипаше фотото с тези ръце. Голямо стъргане падна и пак не съм готов -утре продължавам.Видя се, че само със стъргане няма да стане, та някой да сподели с какво е чистил колекторите, турбото, кулера. ЕГР-а в затворено положение свети леко като го вдигна към светлината ,а като го натисна понякога остава в отворено положение и мисля, че той е главният виновник за голяма част от проблемите ми.Днес смених ангренажния ремък, двата плоски ремъка и всички видове ролки. Понеже на два пъти ми забива турбината и колата започна много да пуши реших да почистя колекторите, кулера, всички турбо пътища и маркучета за вакуумите. С ролките и ремъците се справих бързо, но когато свалих всмукателния колектор.......оооо чудо нагар и мръсотия дал господ. Не успях да снимам щото не ми се пипаше фотото с тези ръце. Голямо стъргане падна и пак не съм готов -утре продължавам.Видя се, че само със стъргане няма да стане, та някой да сподели с какво е чистил колекторите, турбото, кулера. ЕГР-а в затворено положение свети леко като го вдигна към светлината ,а като го натисна понякога остава в отворено положение и мисля, че той е главният виновник за голяма част от проблемите ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смукателните колектори почистих с газова горелка, докато саждите нестанаха на пепел, после с кореселин и парцал, но почисти и каналите към смукателните клапани там също има мръсотия.

За турбото използвах: телена четка, шкурка, шабър .

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е трябваше да съчетаеш тази операция и с чистене на колекторите и интеркулера....ефекта щеше да е още по-добър :unsure:

То не е късно, колектрите ще ги изчистя, турбо пътищата също, ама като гледам за да махна интеркулера, трябва да пада бронята май и тва ме спира. Нека да спре да вали пък ще видим.

П.С. Интеркулера имаш предвид отвътре, нали? И ако е така, с какво го чистиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Интеркулера имаш предвид отвътре, нали? И ако е така, с какво го чистиш?

Ей тук са описани стъпките по измиването му, но аз си мисля че оптималния вариант е неговото сваляне....а не да се кълчиш под и около колата :unsure: На първия линк следващата точка след интеркулера е точно почистването на колектора и EGR-а :unsure:...приятно четене.

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#f

http://www.tdiclub.com/articles/Intercooler_Cleaning/

От прочетеното се разбира че освен EGR-а....лайна се набиват и от тръбата за картерните газове....та и това трябва да се има предвид :unsure:

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за бързия отговор. Понеже нямам подръка горелка реших проблема така:1кг сода каустик на люспи и 7-8л вода накисване на колектора и непрестанно бъркане на сместа около 1час след това на водоструийката пак в содата, пак водоструйка- резултата за около 2часа време колектора като, че ли сега излиза от магазина.Същото се случи и на изпускателния въпреки, че си беше чист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От форума на бмв съм чел че тия 525тдс проблемните всъщност правели мизериите с главата на двигателя след премахването на ЕГР-а. Една от функциите му е да намаля температурата в горивната камера и като се махне - специално при баварците съм чувал че от две прегрявания и се пука главата.

Босс те тея ТДС-и май от всичко прегреват :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Босс те тея ТДС-и май от всичко прегреват :rolleyes:

Важното е да се учим от чуждите грешки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...