Jump to content

Гарнитура на глава проблем


Recommended Posts

Колеги, проблема е следния. Значи колата ми е Ибиза 1.6 8 клапана 101 к.с. Знам, че не е Ауди но все пак е от VW групата :steinigung: Колегите от VW клуба не успяха да ми помогнат.

Случката е следната. Колата никога не е вдигала повече от 90 градуса и откакто я имам от година и няколко месеца не е хабила антифриз никога и не съм доливал. В най-големите жеги охлаждането си е било идеално, перки си се вкюлчват, работи си климатика и парното също си работи и си има дори до онзи трагичен ден вечерта на 13ти ноември петък. Стигне ли стрелката на 90 градуса там КОВЕ и няма ядове. Значи в петъка карах колата три пъти на къси разстояния от по 2 км. Парно си имаше и всичко си беше наред. Вечерта тръгнах към къщи и на 4тия километър от тръгването ми светна лампата за нивото на антифриза и се включи бъзера. Спрях на място и какво да видя - стрелката на 106-107 градуса. Веднага пуснах парното на макс и парно си имаше. Действително антифриза беше намалял. Забравих да пипна маркучите. Взех вода 2 бутилки и почнах да доливам, но колата не сваляше температурата и по едно време парното взе да чезна, после пак се появи. Колата е с климатроник. На другия ден я издърпахме до майсторите. Много странно че наливаха вода, обаче за съжаление парно нямаше и колата надуваше маркучите. Някакси не успяха да я обезвъздушат както трябва. Иначе колата и в петък и в събота си включваше вентилаторите и маркучите към радиатора бяха горещи. Чувал съм, че колите от VAG групата работят на по-високо налягане над 1 бар. Да не се е запушило клапанчето на капачката се чудя и затова да е надуло маркучи ? Ако беше водна помпа парно нямаше да има въобще. Малкото маркуче за обезвъздушаване от преливника май не го проверих.

Идеята е за да разсея всякакви съмнения да направя тест с лакмус за изгорели газове в охладителната система. Някой да знае откъде да намеря такъв лакмус ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, проблема е следния. Значи колата ми е Ибиза 1.6 8 клапана 101 к.с. Знам, че не е Ауди но все пак е от VW групата :hilezh: Колегите от VW клуба не успяха да ми помогнат.

Случката е следната. Колата никога не е вдигала повече от 90 градуса и откакто я имам от година и няколко месеца не е хабила антифриз никога и не съм доливал. В най-големите жеги охлаждането си е било идеално, перки си се вкюлчват, работи си климатика и парното също си работи и си има дори до онзи трагичен ден вечерта на 13ти ноември петък. Стигне ли стрелката на 90 градуса там КОВЕ и няма ядове. Значи в петъка карах колата три пъти на къси разстояния от по 2 км. Парно си имаше и всичко си беше наред. Вечерта тръгнах към къщи и на 4тия километър от тръгването ми светна лампата за нивото на антифриза и се включи бъзера. Спрях на място и какво да видя - стрелката на 106-107 градуса. Веднага пуснах парното на макс и парно си имаше. Действително антифриза беше намалял. Забравих да пипна маркучите. Взех вода 2 бутилки и почнах да доливам, но колата не сваляше температурата и по едно време парното взе да чезна, после пак се появи. Колата е с климатроник. На другия ден я издърпахме до майсторите. Много странно че наливаха вода, обаче за съжаление парно нямаше и колата надуваше маркучите. Някакси не успяха да я обезвъздушат както трябва. Иначе колата и в петък и в събота си включваше вентилаторите и маркучите към радиатора бяха горещи. Чувал съм, че колите от VAG групата работят на по-високо налягане над 1 бар. Да не се е запушило клапанчето на капачката се чудя и затова да е надуло маркучи ? Ако беше водна помпа парно нямаше да има въобще. Малкото маркуче за обезвъздушаване от преливника май не го проверих.

Идеята е за да разсея всякакви съмнения да направя тест с лакмус за изгорели газове в охладителната система. Някой да знае откъде да намеря такъв лакмус ?

Има едимн много добър тест за да разбереш къде отива водата от охладителната система.

Налей вода (антифриз) в охладителната с- ма., обезвъздуши, добави към водата ПАРФЮМ.

При палене след като колата е студена(например сутрин) иди на ауспуха и ще установиш сам.

Ако колата е наред няма да усетиш парфюма , но ако го усетиш- чакат те ядове.

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методът, който си предложил е наистина гениален! :gut: Обаче днес пробваха майсторите с друга капачка и нещата не се оправят. Провериха маркучето на преливника и то не се е запушило. В момента свалят водната помпа !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверете водната помпа дали е здрава и термостата, преди да отваряте двигатела. вижте дали нивото на маслото не се покачва и дали в антифриза има масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа колата абсолютно никога не е губила антифриз и никога не е бил по-малко, включително и в петък 13ти, когато стана белята. Антифриза мисля че е избил през предпазния клапан. Колата си въртеше перките и парно имаше на макс същата вечер, но температурата не спадаше. Просто на другия ден взе да надува маркучи като я обезвъздушавахме. Тогава тръбите на радиатора бяха топли, перки си включваха, което значи че термостата е здрав, но парно нямаше. Колата е с климатроник.

Редактирано от javor_bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали водната помпа винаги ти работи?

Луфтове, турбинката може да приплъзва (пластмаса пресована в/у метал)...

Защо не смениш първо нея (по-евтина е) и тогава да търсиш проблема в двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа колата абсолютно никога не е губила антифриз и никога не е бил по-малко, включително и в петък 13ти, когато стана белята. Антифриза мисля че е избил през предпазния клапан. Колата си въртеше перките и парно имаше на макс същата вечер, но температурата не спадаше. Просто на другия ден взе да надува маркучи като я обезвъздушавахме. Тогава тръбите на радиатора бяха топли, перки си включваха, което значи че термостата е здрав, но парно нямаше. Колата е с климатроник.

Колега, случайно да имаш газово на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заминала водна помпа. С нова капачка и нова водна помпа нещата се оправили. Турбината на старата помпа е била НАТРОШЕНА. Старата, както и новата помпи имат пластмасова турбина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заминала водна помпа. С нова капачка и нова водна помпа нещата се оправили. Турбината на старата помпа е била НАТРОШЕНА. Старата, както и новата помпи имат пластмасова турбина.

В крайна сметка изпържил ли си гарнитурата на главата или всичко е ОК?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, майстора каза че след смяната на помпата всичко се е нормализирало. Аз разбира се ще гледам охладителната система под лупа тези дни но в общи линии се разминах само с помпа и антифриз........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия превърат редовно.. една такава като я изпуснах на плочките от 5-6 сантиметра и стана на сол турбинката.. добре,че беше старата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

016033899.jpg

Тази турбина е пластмасова и няма как да не старее !

Просто си имал късмет, като си се разминал само с това.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затуй се купува Колбеншмидт, която е с метална турбина, заварена за оста :flipoff:

Колега, друг метод за проверка дали гори антифриз е да се проверят свещите - ако имат бели налепи по тях, значи погорва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако погорва антифриз от къде може да е проблема. Двигателя е същият, като на колегата и антифриза намалява - доливаме по 200 грама на 3-4 месеца примерно. Проблеми с охлаждането до сега не е имало никакви.

А и до колкото знам тия двигатели май са с алуминиев блок и прегреят ли може да настъпят големи поразии.

Редактирано от Geraka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако погорва антифриз от къде може да е проблема. Двигателя е същият, като на колегата и антифриза намалява - доливаме по 200 грама на 3-4 месеца примерно. Проблеми с охлаждането до сега не е имало никакви.

А и до колкото знам тия двигатели май са с алуминиев блок и прегреят ли може да настъпят големи поразии.

това е нормално според мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Да използвам темата на колегата.

В казанчето за антифриза има черно мазно петно приличащо на масло.

Маслото го сменях преди 10 дни и сега е станало като старото, черно и почти не смазващо на допир.

Какво мислите по въпроса, гарнитура на главата за смяна или?...

Редактирано от Ванката_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е заминала гарнитурата на главата ;)

Вероятно е заминала, но може ли да се разбере със сигурност по някакъв начин?

или маслото в антифриза е достатъчен симптон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен наличието на масло в антифриза е достаъчно като симптом ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това също е възможност - има някакъв О-пръстен, който прави бели. Обикновено почва да тече масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...