javor_bg Публикувано 15 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2009 Колеги, проблема е следния. Значи колата ми е Ибиза 1.6 8 клапана 101 к.с. Знам, че не е Ауди но все пак е от VW групата Колегите от VW клуба не успяха да ми помогнат. Случката е следната. Колата никога не е вдигала повече от 90 градуса и откакто я имам от година и няколко месеца не е хабила антифриз никога и не съм доливал. В най-големите жеги охлаждането си е било идеално, перки си се вкюлчват, работи си климатика и парното също си работи и си има дори до онзи трагичен ден вечерта на 13ти ноември петък. Стигне ли стрелката на 90 градуса там КОВЕ и няма ядове. Значи в петъка карах колата три пъти на къси разстояния от по 2 км. Парно си имаше и всичко си беше наред. Вечерта тръгнах към къщи и на 4тия километър от тръгването ми светна лампата за нивото на антифриза и се включи бъзера. Спрях на място и какво да видя - стрелката на 106-107 градуса. Веднага пуснах парното на макс и парно си имаше. Действително антифриза беше намалял. Забравих да пипна маркучите. Взех вода 2 бутилки и почнах да доливам, но колата не сваляше температурата и по едно време парното взе да чезна, после пак се появи. Колата е с климатроник. На другия ден я издърпахме до майсторите. Много странно че наливаха вода, обаче за съжаление парно нямаше и колата надуваше маркучите. Някакси не успяха да я обезвъздушат както трябва. Иначе колата и в петък и в събота си включваше вентилаторите и маркучите към радиатора бяха горещи. Чувал съм, че колите от VAG групата работят на по-високо налягане над 1 бар. Да не се е запушило клапанчето на капачката се чудя и затова да е надуло маркучи ? Ако беше водна помпа парно нямаше да има въобще. Малкото маркуче за обезвъздушаване от преливника май не го проверих. Идеята е за да разсея всякакви съмнения да направя тест с лакмус за изгорели газове в охладителната система. Някой да знае откъде да намеря такъв лакмус ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 15 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2009 Колеги, проблема е следния. Значи колата ми е Ибиза 1.6 8 клапана 101 к.с. Знам, че не е Ауди но все пак е от VW групата Колегите от VW клуба не успяха да ми помогнат. Случката е следната. Колата никога не е вдигала повече от 90 градуса и откакто я имам от година и няколко месеца не е хабила антифриз никога и не съм доливал. В най-големите жеги охлаждането си е било идеално, перки си се вкюлчват, работи си климатика и парното също си работи и си има дори до онзи трагичен ден вечерта на 13ти ноември петък. Стигне ли стрелката на 90 градуса там КОВЕ и няма ядове. Значи в петъка карах колата три пъти на къси разстояния от по 2 км. Парно си имаше и всичко си беше наред. Вечерта тръгнах към къщи и на 4тия километър от тръгването ми светна лампата за нивото на антифриза и се включи бъзера. Спрях на място и какво да видя - стрелката на 106-107 градуса. Веднага пуснах парното на макс и парно си имаше. Действително антифриза беше намалял. Забравих да пипна маркучите. Взех вода 2 бутилки и почнах да доливам, но колата не сваляше температурата и по едно време парното взе да чезна, после пак се появи. Колата е с климатроник. На другия ден я издърпахме до майсторите. Много странно че наливаха вода, обаче за съжаление парно нямаше и колата надуваше маркучите. Някакси не успяха да я обезвъздушат както трябва. Иначе колата и в петък и в събота си включваше вентилаторите и маркучите към радиатора бяха горещи. Чувал съм, че колите от VAG групата работят на по-високо налягане над 1 бар. Да не се е запушило клапанчето на капачката се чудя и затова да е надуло маркучи ? Ако беше водна помпа парно нямаше да има въобще. Малкото маркуче за обезвъздушаване от преливника май не го проверих. Идеята е за да разсея всякакви съмнения да направя тест с лакмус за изгорели газове в охладителната система. Някой да знае откъде да намеря такъв лакмус ?Има едимн много добър тест за да разбереш къде отива водата от охладителната система.Налей вода (антифриз) в охладителната с- ма., обезвъздуши, добави към водата ПАРФЮМ.При палене след като колата е студена(например сутрин) иди на ауспуха и ще установиш сам.Ако колата е наред няма да усетиш парфюма , но ако го усетиш- чакат те ядове.Поздрави ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 16 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 Методът, който си предложил е наистина гениален! Обаче днес пробваха майсторите с друга капачка и нещата не се оправят. Провериха маркучето на преливника и то не се е запушило. В момента свалят водната помпа ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NordFrost Публикувано 16 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 Казваш,че е намалял антифриза-значи има някакъв теч,не го ли открихте? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 16 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 проверете водната помпа дали е здрава и термостата, преди да отваряте двигатела. вижте дали нивото на маслото не се покачва и дали в антифриза има масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 16 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 (Редактирано) Да ви кажа колата абсолютно никога не е губила антифриз и никога не е бил по-малко, включително и в петък 13ти, когато стана белята. Антифриза мисля че е избил през предпазния клапан. Колата си въртеше перките и парно имаше на макс същата вечер, но температурата не спадаше. Просто на другия ден взе да надува маркучи като я обезвъздушавахме. Тогава тръбите на радиатора бяха топли, перки си включваха, което значи че термостата е здрав, но парно нямаше. Колата е с климатроник. Редактирано 16 Ноември 2009 от javor_bg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 16 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 Дали водната помпа винаги ти работи?Луфтове, турбинката може да приплъзва (пластмаса пресована в/у метал)...Защо не смениш първо нея (по-евтина е) и тогава да търсиш проблема в двигателя? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiuboG Публикувано 16 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 Да ви кажа колата абсолютно никога не е губила антифриз и никога не е бил по-малко, включително и в петък 13ти, когато стана белята. Антифриза мисля че е избил през предпазния клапан. Колата си въртеше перките и парно имаше на макс същата вечер, но температурата не спадаше. Просто на другия ден взе да надува маркучи като я обезвъздушавахме. Тогава тръбите на радиатора бяха топли, перки си включваха, което значи че термостата е здрав, но парно нямаше. Колата е с климатроник.Колега, случайно да имаш газово на колата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 16 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 Нямам, колега, иначе беше добре оттам да почна от изпарителя... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 17 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2009 Еми водната помпа е заминала! Утре ще покажа снимки. Айде дано няма и други поражения! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 17 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2009 Заминала водна помпа. С нова капачка и нова водна помпа нещата се оправили. Турбината на старата помпа е била НАТРОШЕНА. Старата, както и новата помпи имат пластмасова турбина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bluedog Публикувано 17 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2009 Заминала водна помпа. С нова капачка и нова водна помпа нещата се оправили. Турбината на старата помпа е била НАТРОШЕНА. Старата, както и новата помпи имат пластмасова турбина.В крайна сметка изпържил ли си гарнитурата на главата или всичко е ОК? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 17 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2009 Колега, майстора каза че след смяната на помпата всичко се е нормализирало. Аз разбира се ще гледам охладителната система под лупа тези дни но в общи линии се разминах само с помпа и антифриз........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
javor_bg Публикувано 19 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2009 Тази турбина е пластмасова и няма как да не старее ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasko__2 Публикувано 23 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2009 Тия превърат редовно.. една такава като я изпуснах на плочките от 5-6 сантиметра и стана на сол турбинката.. добре,че беше старата... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 26 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 26 Ноември 2009 Тази турбина е пластмасова и няма как да не старее !Просто си имал късмет, като си се разминал само с това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Machine Публикувано 27 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2009 Затуй се купува Колбеншмидт, която е с метална турбина, заварена за оста Колега, друг метод за проверка дали гори антифриз е да се проверят свещите - ако имат бели налепи по тях, значи погорва... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Geraka Публикувано 28 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2009 (Редактирано) А ако погорва антифриз от къде може да е проблема. Двигателя е същият, като на колегата и антифриза намалява - доливаме по 200 грама на 3-4 месеца примерно. Проблеми с охлаждането до сега не е имало никакви.А и до колкото знам тия двигатели май са с алуминиев блок и прегреят ли може да настъпят големи поразии. Редактирано 28 Ноември 2009 от Geraka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lusil911 Публикувано 28 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2009 А ако погорва антифриз от къде може да е проблема. Двигателя е същият, като на колегата и антифриза намалява - доливаме по 200 грама на 3-4 месеца примерно. Проблеми с охлаждането до сега не е имало никакви.А и до колкото знам тия двигатели май са с алуминиев блок и прегреят ли може да настъпят големи поразии.това е нормално според мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ванката_ Публикувано 18 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 18 Декември 2009 (Редактирано) Да използвам темата на колегата.В казанчето за антифриза има черно мазно петно приличащо на масло.Маслото го сменях преди 10 дни и сега е станало като старото, черно и почти не смазващо на допир.Какво мислите по въпроса, гарнитура на главата за смяна или?... Редактирано 18 Декември 2009 от Ванката_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 18 Декември 2009 Вероятно е заминала гарнитурата на главата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ванката_ Публикувано 18 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 18 Декември 2009 Вероятно е заминала гарнитурата на главата Вероятно е заминала, но може ли да се разбере със сигурност по някакъв начин?или маслото в антифриза е достатъчен симптон? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 18 Декември 2009 Според мен наличието на масло в антифриза е достаъчно като симптом . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasko__2 Публикувано 18 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 18 Декември 2009 пробвай първо да изолираш охладителя на маслото. ако продължи сваляй главата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 20 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2009 Това също е възможност - има някакъв О-пръстен, който прави бели. Обикновено почва да тече масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts