Jump to content

DSLR от среден към висок клас - Nikon или Canon?


Recommended Posts

Нямам никъкво време, но ще се оптитам да разясня ситуацията.

Преториан:Поздравления, за снимките.Чудесни са.

Не искам да започваме война ФФ срещу кроп.Никъде не съм казал,че ФФ е безсмислен или нещо от сорта, напротив.

Твърдя само, че за автора на темата е по-подходящо да се сдобие с кропка отколкото с ФФ.

Та помислете, малко, за кого са създадени хай енд кропките?Ами, точно за такива фотографи.Всичко при тях (и като тела и като оптика)

е мислено в посока да бъде максимално usefull в максимален брой ситуации.

Уточнение за "контролирана среда" - може би неправилно се изразих, под "контролирана среда" разбирам не само студиини условия,

а и подготовката която фотографа има (и трябва да направи) за да се представи максимално добре в дадена ситуация,

т.е. необходимата екипировка и достатъчни знания и умения за да контролира средата в която снима - доколкото му позволяват обстоятелствата.

(JVV - къде видя да съм писал "САМО в контролирана среда"?За да те успокоя, ще ти кажа,че съм фен на Никон от времето на F2 (виждал ли си

F2 на живо?),но по стечение на обстоятелствата има по-добър поглед върху Канон)

Теста който е показал Преториан нищо не доказва освен,че 350Д (къде отидохме?) се дъни в сенките след -5EV (почти -6), което надминава и

най-смелите ми подозрения,че за техника от 2003 г. е изпреварил с много времето си.

=Алекс=, нама как накратко да обясним ситуацията "защо не ФФ а кроп", трябва да започнем още от филмовите тела, да обясним, какво е примерно "дифракция", което пък е свързано с това да обясним "хиляда" други работи и ситуацията ще се усложни неимоверно.

За теб мисля едно е важно:За достата пари които ще да дадеш повече за да окомплектоваш ФФ система, няма да получиш еквивалентно

по-добро качество на снимките.Това е.

Като остане време, пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 225
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Те DxO Mark класират D5000 пред D3, пред D700 и пред 1Ds MarkIII по динамичен обхват.

A D40x е пред да не казвам кои.

Не знам. Може и да има логично обяснение.

http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor

Принципно би трябвало да се дължи, на сравнително голямата по размер матрица и по-малкия брой пиксели (респективно по-голям пиксел),

но hivanov, смяташе да обори тезата, че това води до по-голям динамичен обхват.

Ще е интересно, да се чуят мненията на Pretorian и hivanov по въпроса :balloon:

Редактирано от Viper
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде едно време из ФФ подложиха реалното приложение и достоверността на резултатите от тестовете на DxO на доста голямо съмнение.

Впечатляващо е, че в един авто форум може да се получи по-добра фотографска тема от фото форум. Спамерчетата, рейсърчетата и всеки, който уж разбира от коли си мълчат и не се получават безумни дискусии, а във ФФ сигурно също щяха да се включат хиляда разбирачи.

Евала, на всички, които положиха толкова труд, темата наистина стана полезна не само за =Alex= !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тестовете на ДхО не могат да бъдат мерило, защото първо нямаме достъчно информация за условията при които са правени

и второ са пречупени през призмата на техният софтуер, който не е задължително да се справи еднакво добре при всички апарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци, извинявам се ако този ми пост ви изглежда като спам, но не се сдържах... Вие ми откИнахте главата :balloon: . Че съм пълен любител- верно е. Но, човека си избира некакъв инструмент. Тука е станал баси и коментара /верно- правдив/ за възможностите на едната или друга система, като марки или като тип матрица. Но я питайте Преториана: "А това ли е най-важно?"

Та мисълта ми бе, какъвто и да е инструмента, хубавият резултат се постига с ум и сърце. Трябва да имаш ръката, окото и усета. Инструмента, когато се касае за естетика и красота, е на второ място! Убеден съм.

Алекс, харесай си в магазина който ти хване окото и ти легне в ръката апарат! Като поснимаш един месец с китака, ще знаеш ( и никой няма да може да те разубеди) точно кой обектив ще ти е пръв за закупуване. Най-добър за теб апарат ще е този, който най те кефи ! Точка. :bia: Пък заформилата се дискусия, ще си я четем и подкрепяме мненията с фотографии (а не с цитати :bia:)) ).

П.П. И за Много Години на всички:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..четох до някъде темата, но след това започнах да прескачам постовете. И нормално, темата от "за какво да си похарча парите", се превърна неизбежно в мерене на кой, каквото си има. Цялото това приказване, довежда не единственото и безапелационно заключение, купи си всичко.

И тъй като няма да го направиш, си купи това, което ти харесва.

Цялото говорене, па било то и много изчерпателно, и вярно, е приложимо само и единствено в конкретните зони, където то има приложение.

Не напразно, професионалните фотографи снимат с набор от техника, тела, обективи, осветление и т.н. Никога не спират на едно единствено решение, тъй като всяко от тях, е най-добро в една и не толкова добро в друга сфера. Ако ще търсиш динамика, правиланата матрица не е нито една от споменатите (извинявам се ако някъде е упомената, но не съм я забелязал), е на Сигма. Тя е матрицата за пейзажи. И от там, нещата пак отиват в кереча.

Друга важна аксиона е, голяма матрица => много пиксели, малка матрица => малко пиксели, кръстоски м/у тези правила, довеждат до неща, които не са желани (това не е мое заключение, виновна е физиката).

Много полезен коефициент, е брой пиксели на единица площ. Това, автоматично ти дава изводи за шума. Извода, пост-процесинга го правя, не е верен (напълно), защото, ако нещо го няма, то го няма. Можеш математически да интерполираш, но думата е интерполация (най-ми пасва българският аналог, догаждам), а не съществуване. Така че, колкото повече, толкова повече. Обаче, а дали голямата пат.. е за предпочитане, ако в 99% от случаите, когато ти трябва, сочи 6ч? Ако смяташ, че ще утилизираш (ух че ентелегентно се изказвам, с чуждици) ФФ, тогава, взимай такъв. Ако не, не.

Скъпите и качествени стъкла също са аксиома, ако можеш да си ги позволиш. Не се заблуждавай, че ще си ги возиш в колата, ако беше толкова лесно, фотографите щяха да си купуват коли, преди да си накупят техника. За това, един или два компромисни обектива, ще са ти много по-функционални, от колкото купчина скъпи, перфектни, тежки и неизползваеми стъкла. Нали не си се представяш, как ходиш по улицата и виждаш на отсрещният тротоар някоя от мацките, които бяха показани по-горе, свиркаш, тя спира и ти започваш да сменаш стъклария, та хем да хванеш дупето, а па да я имаш и в цял ръст.

... айде стига толкова, който и апарат да вземеш, ще намериш и плюсове, и минуси. Аз лично снимам с Д90, имам 18-105, 70 -300 ВР2 и чакам 50/1.8Д. Разполагам със светкавица Нисин Ди622, но обмислям една Ди866. СБ-900 е много истинска кутия, но необосновано скъпа, защото 866 я покрива на 95%, а е на 1/2 от цената и.

И понеже не се свениш на пари, Никор 80-200 2.8 е задължителен, другите не са :balloon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатляващо е, че в един авто форум може да се получи по-добра фотографска тема от фото форум.

...

Евала, на всички, които положиха толкова труд, темата наистина стана полезна не само за =Alex= !

Темата стана наистина уникална! Искам и аз да благодаря на преторианеца и хиванов за включванията, както и на всички останали, които се въздържаха от оспамване :bia:

:balloon::)

Аз сега с цялата си мотивираност и желание, по тежест измеримо с масата на Сатурн ще отида да гледам, да мисля и май вече е време да купувам. Като се замисля, вече имам достатъчно информация, а и скоро картинката няма да стане по-ясна от това (за мен)!

Пък на по-късен етап и аз ще постна някоя и др. снимка, поне да се посмеем :)

Дали казах, че благодаря за хубавата тема и за безценната помощ при избора на уред?! Без вас определено нямаше да направя правилният избор :)

:bia:

темата от "за какво да си похарча парите", се превърна неизбежно в мерене на кой, каквото си има.

...

айде стига толкова, който и апарат да вземеш, ще намериш и плюсове, и минуси. Аз лично снимам с Д90, имам 18-105, 70 -300 ВР2 и чакам 50/1.8Д. Разполагам със светкавица Нисин Ди622, но обмислям една Ди866. СБ-900 е много истинска кутия, но необосновано скъпа, защото 866 я покрива на 95%, а е на 1/2 от цената и.

И понеже не се свениш на пари, Никор 80-200 2.8 е задължителен, другите не са ;)

:) Докато аз си писах поста, ти си сложил твоя. Има идея в това, което казваш. Твърде вероятно е в началото и аз да снимам с D90, пък после - каквото сабя покаже. За оптиките - моят избор (най-вероятно) ще се сведе до Никор 18-65, Никор 80-200 и задължително един портретен (50 f/1.8). За светкавиците имах голямо чудене, но не ми се виждаше обоснована цената на SB-900. A по-малкият модел ми малееше. Каква е тази 866?

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, намерих нещо, сравнително достъпно и безпристрастно написано по въпроса с големината на сензорите.

Приятно четене.

Забележете, обаче,че става въпрос за времето на 5Д (2005) и 20Д(2004), от тогава, кропките се развиха много повече от ФФ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем сте прави до голяма степен, хем не напълно :hilezh:

Темата далеч не се е разводнила толкова благодарение на количеството смислените коментари в нея. Аз лично я намирам за МНОГО полезна!

До голяма степен сте прави да казвате, че в крайна сметка да не придаваме толкова тежест на техническите характеристики, защото нещата стават повече с мерак и умение, а не толкова с апаратурата, което безспорно е факт, но от друга когато купувачът е истински мераклия и иска да си купи апарат и стъкла над среден клас, то автоматично всички страници назад се превръщат в полезно и смислено четиво. :D

:flehan:

един малко страничен въпрос: Токина 11-16 ще има ли автоматичен фокус на тяло като D5000, което няма вграден мотор? :flipoff: 10q!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един малко страничен въпрос: Токина 11-16 ще има ли автоматичен фокус на тяло като D5000, което няма вграден мотор? :hilezh: 10q!
Няма да има автофокус. Няма мотор в токината.

Това,че няма АФ при толкова широк обектив не е особен проблем, той и без това е на безкрайност след 3 метра.

В някой случаи, може да фокусираш ръчно по-бързо.Предполагам има потвърждение на фокуса.

JVV да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо не говорите за двойните матрици. 48 х 36 мм примерно. Къде се загуби ентусиазма? :hilezh:

За мен лично добрите РАЗУМНИ апарати приключиха в ерата на 6 Мпикса. На пълна или половин матрица. НЕ знам дали се сещате че за да има двойна линейна резолюция над 6 Мпикса следващото стъпало е 24 Мпикса. Останалото са лигавщини. :hilezh:

Обаче като човек разледал няколко хиляди снимки с резолюция над 6 Мпикса а по-точно над 20 Мпикса БЕЗ ОБРАБОТКА съм крайно разочарован. Говоря за професионални снимки от хора които снимат ежедневно и то за ПАРИ.

П.С. Преториан, извинявай обаче не веднъж съм го казал - твоите "снимки" не са фотография а сюрреализъм който определено излиза извън моите понятия за СНИМКА на нещо естествено. Това е ХУДОЖЕСТВЕНА ИЗМИСЛИЦА на нещо невиждано в контролирани (режисирани и обработени) условия. Да, много е интересно но не ме кефи.

Все едно да си купя рентеген и да го оцветя артистично.

Поздрави и моето уважение към познанията ти. :hilezh:

--------

Като добавка. Имам един апарат от около 1930 година с мехче без особени претенции който снима на лента 60 х 90 мм. Искате ли да му броим пикселите?

И кога ще пуснат такава матрица 6 Мпикса? И 24 бита АЦП. :hilezh:

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това,че няма АФ при толкова широк обектив не е особен проблем, той и без това е на безкрайност след 3 метра.

В някой случаи, може да фокусираш ръчно по-бързо.Предполагам има потвърждение на фокуса.

JVV да каже.

Не знам дали има потвърждение, но наистина не ти и трябва AF. При този обектив всичко е на фокус /след 3м/ а и се предполага, че ще снимаш пейзажи.

Въпреки това, аз безмоторен Nikon повече няма да си купя. Само ядове, а има прекрасни и евтини безмоторни обективи като тази токина.

С Гризли не съм съгласен.

Има средноформатни камери със сензори на Kodak по 50 мегапиксела и биват. :hilezh:

Редактирано от JVV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като дочетох темата, искам да Ви покажа нещо, на човек, който дава подробна информация за повечето от кадрите, как те са реализирани. И за да няма пристрастие, човека снима с ФФ на Канон. Вижте как са получени широко-диапазонни снимки, от гледна точка на динамика.

http://photo.net/photodb/member-photos?photo_id=10122076

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за Слаф, да го зарадваме. :hilezh:

12 Мпикса

16 Мпикса.

21 Мпикса.

И едни 39 Мпикса за финал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, като сте го подкарали на гигантизъм и на много пиксели, ей ви най-голямата за момента снимка, само някакви си 26 Гигапиксела и резолюция 297.500 x 87.500 pixel.

http://www.dresden-26-gigapixels.com/dresden26GP

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха-хааааа, ти ме закопа! :hilezh:

Баси и снимката. Не е истина. :lol:

Technical characteristics

The picture was made with the Canon 5D mark II and a 400mm-lens. It consists of 1.665 full format pictures with 21.4 megapixel, which was recorded by a photo-robot in 172 minutes. The converting of 102 GB raw data by a computer with a main memory cache of 48 GB and 16 processors took 94 hours. With a resolution of 297.500 x 87.500 pixel (26 gigapixel) the picture is the largest in the world. (stand December 2009)

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами обявена е за 21 мпикса и за толкова е продадена. Както писах по-нагоре Голяма част от тези високопикселни снимки изглеждат по-зле от хубава 6 Мпикса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Като добавка. Имам един апарат от около 1930 година с мехче без особени претенции който снима на лента 60 х 90 мм. Искате ли да му броим пикселите?

И кога ще пуснат такава матрица 6 Мпикса? И 24 бита АЦП. :hilezh:

къде копираш 6/9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време контактно в банята. :)

Ама отдавна му мина времето на това забавление. Иначе дори се бях ошлайфал да вадя цветни снимки. :hilezh:

Иначе имам увеличител Крокус който май хваща 60 х 60. Ама няма кой да се занимава вече. Цак копчето и на компютъра.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се, че наприказвахме доста за системи и оптики, но не забравяй и редица допълнителни неща. Ще кажа само някои, независимо, че съм почти сигурен, че си ги предвидял, или дори ги имаш налични.

- Статив, при това не какъв да е, ами такъв, дето може да ти издържи сегашната пък и една бъдеща конфигурация. Аз лично, съм се спрял на следното: http://www.velbon.co.uk/newvelbon/pages/sherpa250R.html

- Филтри, много и задължително качествени, иначе скъпата оптика ще престане да се проявява като скъпа.

- Много е вероятно да се замислиш и за някакъв телеконвертор, защото едва ли ще помънеш стъкла с фокус 400-1200. Не се стискай, иначе пак се връщаш на бележката за филтрите.

- Добрата чанта/раница е задължителна.

От тук, остава само твоята фантазия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...