Jump to content

Стрелката на водата


RaSHiTo

Recommended Posts

... но няма общо с показанията и работната температура на двигателя - имам впредвид кога включват перките. Този датчик е САМО за показанията на климатроника. Това 105С за предупредителната лампа го казах условно - може и да е по-висока (на самия уред на таблото има 2 точки м/у които трябва да включи ако не се лъжа). Това е предупредителен сигнал и не означава, че двигателя вече е прегрял. Извън града температурата ще ти е около 92С, но в града отива до около 98С. Все пак ако се притесняваш си почисти доколкото може радиаторите отпред на водоструйка - може да имаш боклуци и да не се охлажда добре :mellow: .

Ами той ми е нов <_< на 3 месеца ми е радиатора и още няма боклуци. Все тая. В понеденик я вкарвам за смяна на радиатора на парното, моторчето което обдухва датчика в таблото, мотора на чистачките (понеже зимата го пеебах от глупост и недоглеждане) и ако някои се сети за нещо което е хубаво да се смени като се свали таблото нека пише за да няма двойна работа после

Много благодаря на всички за полезните съвети и изчерпателни отговори.

Другата седмица ще пиша какво е положението след пътуване из китните Родопи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги какъв е шанса да се продават датчици за перките с различни температурни хистерезиси? Аз съм имал случей с моето фиатче, след смяна на датчика за перката почна да ми се пуска на 98-100 градуса)преди това винаги на 92-94. Какъв е шанса и тук да се е получило същото? Значи аз и колегата автор на темата твърдиме, че колите ни си работят м/у 80-90 гр. след смяна на датчик неговата започва да работи на 90-100гр. и това да е нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах Ауди 100 ААЕ - това е 2.0 моно. След смяна на радиатора и датчика започна да вдига до 100 почти, включва се перката, спада до 95 и после пак до 100 и перката.

Всъщност май смених датчика точно заради това, но после пак беше така. Това мисля, че започна да се получава след смяната на радиатора. Не успях да си го обясня, но колата изкара така поне 70 000 и 7 години.

Колега, чета, че и ти си сменял радиатор. Дали оттогава започна или не си разбрал, защото беше зима?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтърбушете термостатите, дайте "на късо" перките и ще ви държи 70С и няма да се плашите, даже може един радиатор от ЗИЛ и сме в джаза :flipoff: . Не мога да разбера - инженерите на Ауди са до измислили как да е, на колко да е, ма ние все искаме да го "предобрим" :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и ако някои се сети за нещо което е хубаво да се смени като се свали таблото нека пише за да няма двойна работа после

Първо мисля,че при стотиците не се сваля таблото.И като ще сменяте радиаторчето на парното си оправи и клапите.Че всички се оплакват от разпадането на покритието им.Имаше тема някъде как и с какво се облепят.Може и една профилактика на моторчетата които ги движат,и за тях има тема кое къде точно се намира.

А конкретно по темата,датчиците които си насменил оригинални ли са?

Пробвали да вземеш за малко от някой колега работещ датчик,както те бяха посъветвали по-горе?

Проверили си таблото за студени споики и по точно там където влизат крачетата на уреда за темп.?И това бяха ти писали колегите!Впрочем при мен се бяха разхлабили двете гайчици които дъжат уреда за платката и там където контактуват се беше износил припоя.Малко калай стягане и драмите приключиха.

Като толкова държиш да видиш точни градуси,намирай някакъв точен термометър и до всеки датчик мериш сравняваш с показанията и да видим от къде ще искочи заека.

А какъв е тоя антифриз с точка на кипене 170г?

За 117 съм чувал а даже и Мотул мисля,че имаха един до 125г ако не ме лъже памета.

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100-ците това е хубаво, че клапите са плътни и няма какво да им се развали. Хубаво е да се направи профилактика на приводните механизми - така и така се сваля цялото парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах Ауди 100 ААЕ - това е 2.0 моно. След смяна на радиатора и датчика започна да вдига до 100 почти, включва се перката, спада до 95 и после пак до 100 и перката.

Всъщност май смених датчика точно заради това, но после пак беше така. Това мисля, че започна да се получава след смяната на радиатора. Не успях да си го обясня, но колата изкара така поне 70 000 и 7 години.

Колега, чета, че и ти си сменял радиатор. Дали оттогава започна или не си разбрал, защото беше зима?

Значи след смяната на радиатора стана кофти понеже дойде зима а колата започна да работи мах на 80. ПО магистралата падаше и под 70?!?!?! Мина около седмицаи се пооправи за в града, но извън града пак беше под 70.... мислех сега да го преглеждам, но датчика ми направи услуга като се скапа т сега и тях сега смених. Идеята е че аз знам, че за дизелиците датчиците пускат перките на 95 а на бензинките на 90. Може и да съм в грешка!

Сега ще покарам малко така и ще ви кажа как е положението е тези температури....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Днес мисля, че ми се изясни цялата ситуация:

1. Запалих колата сутринта и пуснах на 51 да следя температрурата през компа - колата си загряваше равномерно, но стрелката на таблото не мърдаше. Температурата стана 50 и така се закрепи известно време, но стрелката на таблото скочи на 70?!?! И така до 100 даваше отклонение от 10-13 градуса. Перката ми се пусна точно на 91 според компа а на таблото вече беше 100 - скапан датчик.

2. Забелязах, че след като се пусна перката температурата се закрепи но не съвсем. На всеки 5 мин работа на място толата качва по 1 градус (аз 30 мин чаках и стана 96 - скъпо ми беше да чакам повече :flipoff: )

Таблото е проверено за студени спойки!

Това ме навежда на мисълта, че или антифриза ми не е за моята кола или видната помпа си заминава вече или и двете :lol:

Поръчах си нови датчици - оригинални - сив (за таблото и лампата) и един син заради грешката 6.3

Сега остава въпроса с антифриза и/или водната помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж на 8-ми канал (мисля беше) на климатроника при пуснато парно какви стойности показва. Трябва да е м/у 92-98С в града. Извънграда може да пада до около 90С. Нищо няма да ти "изври", охладителната с-ма е под налягане и антифриза не ври при 100С. Доколкото си спомням предупредителната лампа за прегряване светва при 105-107С. Имай в предвид, че уреда на таблото не е много точен, но е нормално в голямо задръстване да показва преди 100С. Като се включат перките пада до около 92С в града. Перките обикновено се включват само на 1-ва степен и това е достатъчно да охлади мотора. При нужда датчика включва и 2-ра степен. Термостата отваря напълно при 87-89С ДОЛУ на радиатора, а горе на двигателя е нормално да е с няколко градуса повече (физика). Веднъж като отвори големия кръг напълно, това което регулира температурата са перките на радиатора. Те си имат отделен датчик, който е монтиран на самия радиатор.

Към автора на темата - при толкова подробно обяснение :lol::flipoff: не знам защо се хвърляш в приключения. И при мен стрелката понякога показва 105 градуса , а на климатроника(51-ви канал) сочи 99. Тези коли си работят на такава темперетура. И винаги има разлика в показанията на таблото и на климатроника. Карай си спокойно колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора на темата - при толкова подробно обяснение :hilezh::flipoff: не знам защо се хвърляш в приключения. И при мен стрелката понякога показва 105 градуса , а на климатроника(51-ви канал) сочи 99. Тези коли си работят на такава темперетура. И винаги има разлика в показанията на таблото и на климатроника. Карай си спокойно колата.

Така де :) ама нали се сещаш, че ако сам не си направя живота по-сложен нямакой друг :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за климатроника е монтиран отзад на маркучите за парното - т.е последователно на радиаторчето. Когато работи парното малко или много вентилатора му сваля температурата. Ако спреш парното или пуснеш климатика механично се спира антифриза след радиаторчето на парното и почва съвсем да показва грешно :bia:. Този датчик на 51с е за показанията САМО на климатроника - напълно нормално е да се различват показанията с тези , които са на двигателя. Ако се замислиш малко ще видиш, че не напразно т-датчик на ЕКУ-то и т-датчик за показанията на таблото са на един и същ фланец - там е най-вярна температурата на двигателя. Това, което гледаме на 51с е само приблизително и ако трябва да е точно трябва парното да е на HI , а вентилатора на 1-ва чертичка - това ще осигури нормална циркулация на антифриз през радиаторчето на парното и съответно т-датчик ще показва вярно. Колкото и датчици да смениш - показанията ще са едни и същи - просто този двигател работи на тази температура ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за климатроника е монтиран отзад на маркучите за парното - т.е последователно на радиаторчето. Когато работи парното малко или много вентилатора му сваля температурата. Ако спреш парното или пуснеш климатика механично се спира антифриза след радиаторчето на парното и почва съвсем да показва грешно :). Този датчик на 51с е за показанията САМО на климатроника - напълно нормално е да се различват показанията с тези , които са на двигателя. Ако се замислиш малко ще видиш, че не напразно т-датчик на ЕКУ-то и т-датчик за показанията на таблото са на един и същ фланец - там е най-вярна температурата на двигателя. Това, което гледаме на 51с е само приблизително и ако трябва да е точно трябва парното да е на HI , а вентилатора на 1-ва чертичка - това ще осигури нормална циркулация на антифриз през радиаторчето на парното и съответно т-датчик ще показва вярно. Колкото и датчици да смениш - показанията ще са едни и същи - просто този двигател работи на тази температура :) .

Ясно :respekt: много благодаря. Това мисля да не го закачам повече :)

Сега друго ме мъчи, но то не е за тази тема.

Благодаря на всички които се отзоваха и помогнаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последна информация:

Купих си оригинални датчици,смених ги и сега колата по показание на уреда на таблото работи м/у 80/92-93 градуса приблизително. Което вече ми се вижда нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видиш в задръстванията и лятото колко ще показва :respekt:

Надявам са да е както преди. Принципно лятотто стрелката заковава на 90 (поне при мен) И само когато съм с 4 човека в колата и климатика естествено тогава отива към 100....

Но ще почакам и ще видя.

Весели празници на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Весели празници и на теб! Дори и пак да ти показва преди 100С не се притеснявай - нормално е. Важно е да не ходи след 100С.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега, кои датчици са оригинални и от къде ги купихте?

Здравейте

Днес мисля, че ми се изясни цялата ситуация:

1. Запалих колата сутринта и пуснах на 51 да следя температрурата през компа - колата си загряваше равномерно, но стрелката на таблото не мърдаше. Температурата стана 50 и така се закрепи известно време, но стрелката на таблото скочи на 70?!?! И така до 100 даваше отклонение от 10-13 градуса. Перката ми се пусна точно на 91 според компа а на таблото вече беше 100 - скапан датчик.

2. Забелязах, че след като се пусна перката температурата се закрепи но не съвсем. На всеки 5 мин работа на място толата качва по 1 градус (аз 30 мин чаках и стана 96 - скъпо ми беше да чакам повече ;) )

Таблото е проверено за студени спойки!

Това ме навежда на мисълта, че или антифриза ми не е за моята кола или видната помпа си заминава вече или и двете :)

Поръчах си нови датчици - оригинални - сив (за таблото и лампата) и един син заради грешката 6.3

Сега остава въпроса с антифриза и/или водната помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кои датчици са оригинални и от къде ги купихте?

Здравей колега

Кажи точно какъв точно ти е проблема, за да ти бъда максимално полезен.

Иначе всички датчици по охладителната система са на обща сума около 200 лева оригинални. С аналози (ако ти са качествени) цената е на половина, а дори и по-надолу. Аз понеже бая проблеми имах (сам си ги създадох) и си обърнах джобовете и ги купих оригинални.

Малко по-късно ще дам номерата на датчиците със съответната цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...