Jump to content

Тунинг на Форд Фокус


Recommended Posts

сичко ОК но според мен филтъра работи ефективно 50% благодарение на качественна изолация от към жегата

няма ли добър щит и както смуче по големи количества сещаш ли се като са и топли за къф хуи иде реч най добре изолирай качественно с някфи щитове и му закарай поток свеж в/х

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помислил съм за тва, имам прегради и поток на свеж въздух. Просто зимата карах с нормалния филтър...но зимата свърши, така че... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето клипчето...от две видеокамери и един фотоапарат, само JVC-то направи запис 1:1 със звука на колата. Другите или гъгнат или режат басите...

Ford Focus Спортна Генерация

Весели празници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Продължение с модчетата, :D сега съм се хванал да изстискам квото мога като мощност от мотора на Фокуса преди да пробвам последния вариант - чипване, но преди това искам да пробвам други варианти за повишаване на мощността.

Опитвам се да накарам компа да впръсква повече гориво, това обаче не може да стане без да лъжа компа за показанията от ламбдата...Или поне аз не се сещам за такъв начин...ако някои има идеи да казва...

Пробвах резистор мод-а при които се запоява резистор със съпротивление което съответства на около 5гр температура на входящия въздух на мястото на температурния датчик, обаче нямаше никакъв ефект във вървежа...предполагам че сондата е показала богата смес и компа е намалил горивото и ефекта беше нулев...разкачих сондата, пак никакъв ефект :D ...само с една сонда е колата.

Днес взех ламбда емулатор които мисля да вържа към сондата и тоя емулатор да променя сигнала от ламбдата така че все едно сместа е нормална, а всъщност компа да впръсква повече гориво заради резистор мод-а със съпротивление което съответства на 5гр външна темп....ще стане ли както го мисля?

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля че едни качественни горивни таблици с чипа са по читавия вариант ?

Помисли за позасилване в друга посока изпускателния се найгра с него виж сега интейка какво можеш да му подобриш

преди да засилиш налягането потърси малко по големи дюзи и задължително горивен регулатор и ментерлъците за по 70 80 лева стават за това което ти говоря, може би и един спортен въздушен след това и със сигурност след тези интервенции чипване и ще осетиш ефект !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не стана с ламбда-емулатора, всичко го направих както го дават по схемата обаче тъпия бълг. емулатор вместо да намаля напрежението от сондата направо го спря и даваше 0 волта...бъзиках и ГИ да подава повече газ от необходимото, но пак не се получи...засега не мога да излъжа компа каква е сместа...евентуално ако ми попадне някои италиански емулатор мога да пробвам пак тея работи, но в Бс не можах да намеря такъв.

интейка мисля е добре, дроселовата клапа е сравнително голяма за този мотор - 49мм е паричката, за сравнение на старите Мондеота c 1.8/2.0 мотор е 47 мм, а и аз мойта клапа скоро я портнах с дремелчето, имаше ефект.

от това

стана това :flipoff:

Но с резистор-мода и Ги ударих на камък :steinigung:

Замислям се за спортни вaлове, гледам тези:

KENT Cams FZ1611

отвреме-навреме изпадат от EBAY, втора употреба на 100-150 паунда...малко ползвани уж, че даже и нови съм виждал да продават. На този тип SPORT R, Kent му дават в брошурата си +30коня...това само от смяната на вaловете ли е, или и други неща...На чипа Брезел ми дава +12 коня...чудя се кое е по-смислено при по-голямата ми генерация: смяна на вaловете или чипване...говорим само едно от двете неща, иначе то е ясно че вaлове+чип+генерация е най-добрата комбинация но не знам дали ще ми се дават пари за вaлове+чип...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

колеги гледам из Варна се срещат разни бмв-та хаман тунинг със звук на чопър в ниските обороти разпитах тук там и ми казаха че е възможно да стане само на V- образните двигатели някои ако има инфо моля да каже благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Публикувано (Редактирано)

От гърнета тръгнахме, ся за турбина се чудим :gruebel: ...ако може някои модератор да преименува темата например на: тунинг на Форд Фокус

Понеже имам оригиналните чаркове от аудито които съм сменил с по-силни и само ги подритвам из мазата, ми хрумна дали пък не мога да ги вложа в едно максимално опростено и евтино проектче. :gruebel:

Aко на мотора на фокуса които е 1.6/100 коня със степен на сгъстяване 11:1 сложа оригиналната турбина от аудито със застопорен отворен напълно геит при което макс. налягане от турбината предполагам ще е около 0,3 бара или някъде там, без управление на геита - просто навивам по шпилката гайките на клапата и я фиксирам в определено положение при което макс налягане е около 0,3-0,4 бара макс

Kаква мощност мога да очаквам и за това налягане трябва ли да разреждам мотора? понеже имам газов инжекцион, мисля да я направя само на газ, настройването ще бъде с помощта на широколентова сонда. мотора е с дебитомер, не с map сензор като по-късните му версии.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Като се разчетох по нета, се оказа че май май 65 нютоновите клапани на K03 турбините са настроени да поддържат точно 0,3 бара...което ще бъде първоначалната цел...някой знае ли 80 нютоновите клапани какъв бyст поддържат???

Оказа се че без ремап стандартния комп се справя със задачата да храни мотора на бензин които би трябвало да стане около 130-140 коня след турбинирането, на 0,3 бара бyст. А аз имам на колата газов инжекцион със съответния кабел и мога да му настройвам всички параметри, така че едва ли ще ми се наложи да правя ремап...поне на първия етап от проекта.

За следващия етап целта ми е да вдигна бyста до около 0,7 бара, но за тогава вече ще трябва да отворя мотора и да сложа пластина с необходимата дебелина да го докарам на степен на сгъстяване около 8:1 и да сложа алуминиев всмукателен колектор от Пума 1.7 - 125 коня.

Засега имам:

турбина K03

оригиналния кулер от аудито

дроселова клапа от фокус 2L

оригиналния ми изп. колектор става да му заваря фланец за K03-та, но по-добрия вариант е да си намеря чугунен колектор от фиеста и да направя преход към K03-та.

Крайната ми цел е, да докарам колата близо до 200 коня, повече не ми трябват на това купе...Фокуса е по-лек от аудито ми със 100кг, а и май са му по-къси предавките...

Благодарско на мода.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Двa въпроса:

Мога ли да не вържа водата на K03-та...нямам охладител на маслото обаче...притеснява ме ако не е вързана водата на турбината, да не се вдигне много температурата нa турбината, и да стане някоя беля. Mисля да сложа от тея оребрените алуминиеви кожуси които се нанизват върху масления филтър, вместо маслен радиатор.

Някой да му се намира фланец на даунпаипа към турбина K03, че нещо не мога да намеря в бс такъв.

Фланеца трябва да е от даунпаипа на 1.8Т което се слага във Голф 4, Ауди А3, шкода и seat с този мотор

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Ами да споделя какво се получи като резултат по проектчето ми след около месец работа през свободното ми време...Фокуса вече от няколко дена е турбо, макар и на смешно налягане, но все пак е по-бърз 0-140 със три секунди по километраж от най-доброто клипче което имам отпреди три години когато се пусках на гонки с него. Мотора не е отварян и разреждан, със стандартната степен на сгъстяване 11:1 е все още, затова и не смея да вдигна бyста повече от 0,4 бара. Предстои отваряне на мотора и разреждане с по-дебела гарнитура, за да мога да карам на по-високо налягане. Колата я карам от няколко дена, направил съм над трийсет старта досега, съединителя държи без проблеми старт след старт, на 220 мм е само че е с по-тясно феродо с няколко мм от 220 мм феродов диск на аудито ми...не очаквам проблеми от него. Нямам светване на аварийни лампи или каквито и да било индикации за неизправности, не ми записва и грешки.

На 402 метра колата не е нещо особено, дадох 16,4 най-добро време срещу 17,03 най-добро отпреи години, но най-много се усеща разликата на извънградско...в диапазона на третата ми скорост която по принцип е силна в сравнение с други коли с които съм се пускал е голям кеф да карам...нищо общо с преди...просто давам газ и изпреварвам без да се налага да цедя мотора и да свалям предавки...и на бензин и на газ колата върви много мазно, без придърпвания и подобни. Времената на газ и на бензин на 402м са на практика еднакви, като понякога давам по-добро време на газ(от топливо)

Настройка със широколентова сонда не съм правил щото не успях да намеря...които има, не си я дава...ами тoва е засега.

Старо клипче отпреди години на Фокусa:

My link

Клипче с K03-та:

My link

Разликата е три секунди 0-140 км

Забравих да спомена че от поне две години форда не вървеше като преди...така и не успях да открия причината...замервал съм го на 402м и даваше отчайващите 18,5 на 402 метра...какво ли не правих и не успях да му върна вървежа отпреди години...докато не сложих турбината разбира се... :hilezh:

Редактирано от JoroM
  • Like 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Не мога да намеря нито парче неръждавейка 2мм дебелa, нито кой да ми сканира гарнитурата на главата и по нея да ми изреже с лазер пластината с която да разредя мотора. В Бс има две фирми които могат да го направят, но и на двете не им се занимава!

В същото време имам оферта от един известен бургаски майстор на гарнитури да ми направи дебела 2,5мм гарнитура като облече две гарнитури заедно...обаче съм доста скептично настроен към този вариант и мисля че няма да държи дълго...мнения по този въпрос??? Надува ще бъде 0,6 - 0,7 макс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам че някъде до бриколаж има фирма която реже на лазер ... но не съм сигурен дали трябва да отидеш с ауто кат чертеж..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фирмата до бриколажа съм я проверил, другата е в спартак....други с лазер в бургас няма.

Това което ме вълнува сега е дали е надежден варианта с две гарнитури облечени заедно, майстора е арменеца(за тези които са от бургас)? че нито материал мога да намеря за пластината, нито кой да ми го начертае на аутокад...иначе рязането е най-лесната работа от трите.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

Имам някои снимки както е в момента

My link

Под термо щита(ограденото) се намира чугунен изпускателен колектор от форд пума. Оригиналния стоманен колектор на фокус 1.6 не става да му се сложи турбина понеже слиза много ниско и няма място за турбината.

My link

Използвах оригиналния маркуч(TIP) и металното коляно на vag през които засмуква въздух турбото, както и оригиналния фланец на изхода на топлата част на турбината които се свързва с ауспуха.

My link

Понеже кулера които използвах е стандартния на vag който стои в подкалника, и не може да се монтира отпред, съм го монтирал ЗАД радиаторa на фокуса, но със оригиналния му въздухозаборник на които с помощта на поялник и пистолет за горещ въздух успях да докарам подходяща форма, така че кулера да се обдухва само от студен въздух, и действително е така - дори на пистата където направих доста стартове, кулера не се затопляше. Заради това че тоз кулер е временен вариант и в по-следващ етап ще монтирам преден кулер, реших засега да не се занимавам с метални тръби и маркучи за турбопътища и използвах гофриран въздуховод от неръждавейка от турбината до кулера...за повече от трийсет старта и макс налягане 0,4 бара нямам никакви грижи с гофрата, правих и тест с вода, не пропусна и капка. За времянка излезе доста сполучлива гофрата от неръждавейка.

Докарвам студен въздух на спортния филтър от предната решетка през алуминиев въздуховод :gruebel: Ся се чудя що се занимавах да слагам турбина, като само с този въздуховод ще имам същото налягане като от турбината в момента... :blink:

My link

My link

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес отворихме мотора, оригиналната ми гарнитура е метална, с дебелина 0,5 мм. Cпоред този калкулатор, които намерих в нета и е доста елементарен, ако сложа гарнитура с дебелина 1,8 мм(2 мм дебелина като не е стегната, гарнитурата отдава до 10%) степента на сгъстяване ще падне от 11:1 до 8,8:1 този които ще ми прави гарнитурата има матерял с дебелина 1,5 и 2 мм. Ако е верен този калкулатор, мисля да му я поръ4ам на 2 мм, обема на камерата е 30 кубика...този калкулатор не ми я иска.

хода на буталото е 81,4 мм, оригинално фокуса е с 11:1 степен на сгъстяване...

може ли да се вярва на този калкулатор?

head gasket calculator

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

My link

My link

Да се похваля с новата джаджа: Wideband Innovate MTX-L...засега е на фокуса, но скоро ще я сложа и на алдито да видя кви смеси дава.

гледам съм зарязал темата до питанката за сегменти, та набързо ще прехвърля какво се случи оттогава...смених четири клапана+водачи, сложих биелни лагери Глико и сегменти Колбеншмит. Все още съм със стоковите инжектори и запалителна система, наи-вероятно колата е с променен софтуер от предишния собственик. Иновеита показва на празен ход около 14, на втора и на трета до прекъсвач, с макс буст 0,7bar, AFR-а е 12,5-13 и това със изцяло стоковата бензинова система...как ви се виждат смесите? Oчаквах доста по-бедна смес.

Освен за смесите, да питам и дали не съм монтирал сондата много близо до турбото, на 30 см е от фланеца на даунпаипа.

И още нещо: наистина ли се поврежда сондата ако карам колата, с монтирана сонда,но без да е свързана с контролера?

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На питанките не мога да отговоря...Ама преди два дни се занимавах със същия мотор. Тва нещо няма нито пръскалки, нито каквото и да било мазане на буталата :blink: Ти гледам и турбо си му сложил :stupid: Здрава ли е още? Предпоставките за прегряване на малкото стигнало масло около сегментите, и образуването на нагари запичащи масления сегмент са големи. Внимавай трябва само хубаво масло, но според мен пак ще почне да го гори като луда. Помисли за пръскалки.

ПП - От това което видях ако се портва главата в изпускателната част, може да се отрази много добре. Иначе колата е с дебитомер, може би за това успява да запази сместа. Помисли за корекция на аванса. Мисля че това ще ти свърши чудесна работа И според мене двигателя е обречен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, в англия доста ги тунинговат тея мотори 1.6 и в атмосферен вариант че и турбини им слагат...по техните форуми чета че този мотор държи 200 коня със сток карантии...иначе има по 350 коня не със сток карантия разбира се. Оказаха се прави англичаните че управлението на мотора успява да се справи с мощност до около 150 коня...а аз още не съм ги достигнал...така че мога да го засиля още малко без да давам излишни пари за външен комп и т.н минал съм над 5 к с турбината. още като направих 1000км от ревизията на мотора почнах да го вкарвам в прекъсвач....никакви проблеми досега...като изкиха тоя мотор ще насадя мотор 2.0 който е доста по-подходящ от този за турбиниране и продължавам нататъка. Аванса е следващото с което ще се занимая по колата...но първо исках да имам уред с който да си виждам смесите. всичко по реда си.

Всъщност следващото е да разкарам катализатора и да преправя генерацията, след това и на аванса ще му дойде реда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Как се почиства сензора на широколентова ламбда сонда? Проверявах си компресията на мотора и не съобразих че от въртенето на стартер без свещи, в паипа ще влезе гориво и ще замърси сензора на сондата. четох че сензора не трябва да се почиства, особено с разтворители, активни вещества и пароструика! Единственото което се сещам е да използвам пистолет за горещ въздух, (моя е до 500 градуса) и да нагрея сензора с него, да падне филма които се е получил от неизгорялото гориво върху елементите.

Някакви други идеи за почистване???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

След като се замърси сензора, карах два дена..не на магистрала, в града, ама я изпъвах няколко пъти колата. вчера, вместо да се оправя с карането, стана още по-зле - почти постояннo забиваше и изписваше код Е08...днес обаче нито веднъж не ми изписа код за неизправност и изглежда се оправи. чел съм че сензорите не обичат много богата смес и дефектират от това, но явно при мен е било само замърсяване.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Фокуса се сдоби с 260cc инжектори от 1.8Т-то ми, както и с по-голям MAF Housing, резултата е AFR  - средни 11-ки.

 

http://www.clip4e.com/play_ford_focus_1_6_t_0_200.htm

 

 

 

Kато вървене, средни 15-ки на 400м, 0-100 за 8,0 сек. 0-100Mph(161Km) за 21 сек.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...