Spairo Публикувано 8 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2010 (Редактирано) Така бях аз.......Според събраната информация от 2 сервиза едния пряко специализиран към автоматици ми препоръчват смяна на маслото на скоростите през 60 000 км.На теб не са ли ти казали след колко км да сменяш маслото ? Редактирано 9 Юни 2010 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipget Публикувано 8 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2010 Защо не пишете и сервизите, където са правени ремонтите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 8 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2010 макар и доста общо, ето как трябва да се прави ремонт.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zAx Публикувано 8 Юни 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Юни 2010 И все пак, някой по темата? Найстина ми се ще да зная какво да правя, да връщам ли колата или да чакам наистина 2-3 дни защото частите са нови ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 8 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2010 Според мен ритането е нещо нормално в определени ситуации. Има моменти в които се "обърква" (обикновено с помоща на водача) и не включва навреме, последвано от едно подритване, което е толкова по силно, колкото повече газ си дал. Все пак - не съм сигурен в това което пиша, защото никога не съм карал чисто нова кола с такава кутия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Spairo Публикувано 9 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2010 Защо не пишете и сервизите, където са правени ремонтите?Единия от които сам много "доволен" (бесен да го кажа) се намира в софия.точния адрес не го помня но се намира почти на ъгъла на бул.сливница и бул.константин величков.има автокаща точно на ъгъла и малко след неч в пряката се намира сервиза.Силно препоръчвам (според мене поне) НЕ ХОДЕТЕ ТАМ !!! защо ли ? отивам си аз и си кихам 400 стотака за смяна на масленце на скоростите и след 2 седмици започват мъките с автомата.последва и ремонта естествено (след няколко месеца 5-8 не съм сигорен мое и повече) които се извърши в петрич ( ако има заинтересувани давам инфо)Много сам доволен !!! Имам и гаранция за скоростите !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 9 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2010 За Недко Стефанов ли говориш колега?Принципно за него съм слушал добри отзиви. Ако проблемите са ти почнали след смяната на маслото само, без да са правили друго, може би не е виновен сервиза. Често е срещано на стар автомат след смяна на маслото да започнат проблемите, не е много ясно защо (според мен новото масло е по тънко - старото е гъкано с феродов прах, а и като отмие отлаганията в комбинация с остаряли уплътнители и проблема е налице) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Spairo Публикувано 9 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2010 За Недко Стефанов ли говориш колега?Принципно за него съм слушал добри отзиви. Ако проблемите са ти почнали след смяната на маслото само, без да са правили друго, може би не е виновен сервиза. Често е срещано на стар автомат след смяна на маслото да започнат проблемите, не е много ясно защо (според мен новото масло е по тънко - старото е гъкано с феродов прах, а и като отмие отлаганията в комбинация с остаряли уплътнители и проблема е налице)Не му знам фамилията не е недко човека.и аз сам чувал хубави неща за него но след случката ми взех да се разобеждавам.Все пак не сам висял в сервиза да гледам какво правят Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 12 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2010 (Редактирано) Моя ремонт е в разгара си Ето изтърбушената кутия как изглежда и поглед отдолу Вляво - "мозък"(хидравличното управление на кутията), в средата са различните групи съединители, пръснати без порядък Съединитителите представляват хидравлично бурало, което притиска група дискове покрити с фрикционна смес (феродо). Един от възможните проблеми - спукано бутало, през пукнатите изтича част от налягането, притискането не е силно и съединителя започва да буксува. В резултат тези фрикционни дискове се "запалват". Тук е маслената помпа с последната(или първата) съединителна група. В петте дупки се вкарва масло от "мозъка", като комбинацията от тези 5 дупки и още три други определят кои съединители ще се задействат, съответно коя ще е активната предавка. Сърцето на куатрото - торсена - кафявата кутийка, както и корпуса в който седи самата тя. Лагера който се вижда е на опашката за кардана. В легена отзад - всички стари уплътнения които са сменени. В тези стари скорости на над 10 години, уплътненията вече не са това което са, има изтичане на налягане, което е основна причина за буксуване и палене на съединители. При ремонт се закупува ремонтен комплект уплътнения на цена около 500 лв, който съдържа всички възможни уплътнения по тази кутия - пръстени, семерини, сегменти и прочие. Включително за диференциали, полуоски и т.н. "Турбината", или хидротрансформатора, сърцето на автоматика. Това е като съединителя на обикновена ск. кутия. Консуматив за 150 - 250 хил км, според карането (за нашия модел автомобили). Струва между 700 и 2000 лева, рециклирането му е от 300-400 до 600-800лева. В моя случай аз предпочетох нов за 900 лева. Това е основното нещо което се троши, и ако не се хване навреме поврежда и други неща - маслена помпа, съединители, а ако карате до дупка се "запалва" цялата кутия, защото остава без масло. най тежкия симптом от турбианта е теч на масло. Ако имате такъв теч най добре не си карайте повече колата. При мен се появиха едни леки вибрации при превключване, които са първи признаци за изморена турбина. (Може и от друго да е било разбира се, като я подкараме ще се разбере).За дълъг живот на автоматика е много важно как се експлоатира. Моя нямаше да го ремонтирам, ако не бях го експлоатирал неправилно - многократни тръгвания с натисната спирачка - на D натискам спирачката, давам газ до дупка и пускам спирачката. В резултат - тресяща търбина и запален съдинител на първа скорост. Ориентировъчна цена на ремонта до тук е 3000 лв, като можеше да го направя и за 1300, но аз предпочетох да сменям с нови части, вместо да рециклирам само счупените неща и да върна старото масло, което е на малко километри. Това е сумата тъй като го хванах навреме проблема и нямам много счупени неща. Ако си запалите качествено кутията и 5000 няма да стигнат. Стискайте палци ремонта да е минал както трябва и да му се радвам оше много километри на аудито и автомата Редактирано 12 Юни 2010 от nmm Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch Technik 3 Публикувано 12 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2010 тая май си остава вечно твоя.Ма това със спирачката и газта е верно мега тъпотия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 13 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2010 тая май си остава вечно твоя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimibike Публикувано 13 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2010 Жалко че в Инголщад,не ги правят тези кутии "дуракоустойчиви",но иначе нямаше да се дава по едно състояние за ремонт по тях Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 13 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2010 Не ги правят в Инголщадт а във Фридрихсхафен - http://www.zf.com/ ZF правят доста от кутиите в съвременните автомобили. БМВ ползват същата кутия (5HP19) и имат същите проблеми. Мерц са със собствена разработка и там ремонта е майка плаче като цифри, но за издръжливост нямам данни Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivank Публикувано 13 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2010 Аз ходя тука - http://multitronic-box.com/ - и съм много доволен. Работи се само с оригинални части. Някой ще каже скъпо. Да, скъпо и качественно. Проблеми до сега нямам.Според мен ритане, претрисане или други не трябва да има. Кутията е достатъчно умна. Освен това съм чувал за определени проблеми с преритвания на 2 скорост в някои модели автоматични кутии, който се оправя с нова версия на софтуера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rumen_latev Публикувано 14 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 14 Юни 2010 (Редактирано) колега имах проблем с задната и си взех втора употреба за 500лв карам я втори месец и нямам проблеми Редактирано 14 Юни 2010 от rumen_latev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.8 Публикувано 14 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 14 Юни 2010 rumen latev Дай малко подробности ако е възможно .От къде я взе , колко пари , същия номер като старата ли е или става и друг модел .Ще е полезна информацията . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI_Fan Публикувано 15 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2010 Колега mmm благодарско за добрия снимков материал.Разбра ли ,обаче кое е lock-up -а на torque convertor-а и на кои предавки бачка при тази кутия.Казваш и че чест проблем е пукането на буталото което движи съединителя на предавките - на какво се дължи това?Прецакания хидротрансформатор защо повлича толкова проблеми след себе си?Много малко километри му дават 150-250к .При тебе на кои предавки пречукваше? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 15 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2010 Lockup-а няма как да се види без да се отвори турбината, а тя е... заварена Принципно това е фрицконна смес (феродо), нанесено в кръг по външния периметър на "дъното" на турбината. Има пружина която държи натисната горната част в него и е един вид нормално заключен, както е на ръчната кутия отпуснат съединител - нормалното му състояние. При запалване му се подава масло под определено налягане който го отваря и по този начин двигателя вече не е директно свързан със скоростната кутия, а само чрез реактивната тяга на маслото което се движи между лопатките вътре в турбината(турбина/статор/ротор). Налягането към локъп-а се управлява по електрически път (със соленоид - електромагнитен вентил) и на 3,4 и 5 скорост му се указва кога да "заключи", съобразявайки го с обороти, скорост, предавка и кой знае още какво. Локъп-а има 3 състояния - отворен, затворен и междинен. Затворения се ползва на високи скорости за пестене на гориво, тъй като ако го няма локъпа и трябва да се разчита само на реактивната тяга, загубите са големи. Чрез междинния режим и прецизно управление на налягането към локъпа се постига компфртното превключване на скоростите, имитирайки движение на "полусъединител" на ръчната кутия. И именно тези "полусъединители" и чести превключвания изтъркват с времето фрикционната смес и започва или буксуване на турбината или тресене при превключване (опитва се да заключи, а не може.). След скапването на локъпа, не знам дали е свързано с него, или поради друга причина се скапва уплътнението и/или лагерите между кутията и турбината. Оттам започва да изтича масло (протекла турбина) и ако не спреш маслото намалява и цялата кутия се скапва без масло, като скапването се изразява в запалване на фрикционните дискове от липса на налягане (буксуване) и мазане. Когато протече турбината, това значи че освен турбина се сменя и маслена помпа, защото лагера между помпата и турбината е мястото което протича (превърта), а той е композиционен и няма ремонтен комплект. Затова ако караш до дупка ще имаш повече неща за смяна, въпреки че на общата цена за ремонта, 3-400 лева за фрикциони са бял кахър. Ето схема на турбина, където се вижда clutch-а колко е тънък. Колкото до спуканото бутало нямам друго обяснение, освен конструктивен недостатък. Държа да отбележа че не съм специалист и това което пиша го научих докато се правеше ремонта на моята кутия - висял съм денонощно в сервиза, и то не защото не вярвам на човека, а защото съм любопитен. Мога да споделя че дори и след основния ремонт който завърши вчера, остана един проблем с прибуксуване на съединител при тръгване с много газ и съм още много много притеснен. Явно за момента има проблем в хидравличното управление което не подава достатъчно налягане към този съединтел, за да може да се "заключи" Ще ви държа в течение. А може и сервиз да отворя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI_Fan Публикувано 16 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2010 (Редактирано) Аз да продължа с въпросите щото и аз съм бая любопитко .На коя скорост ти е пребуксуването и как разбираш дали прибуксува съединителя на някоя от планетарните предавки или този за lock-up-а на турбината(нещото което се сещам ,че лок-ъп-а няма как да прибуксува на 1ва и 2ра ).Странно що не са го направили да с сменя тоя на турбината ,щото реално той е проблема -на самия хидротрансформатор няма какво да му се случи.Иначе как се разбира ,че е протекъл хидротрансформатора-къде точно излиза маслото и по колко?P.S.Как изобщо разбираш ,че прибоксува като караш на D-как усещаш разликата между прибоксуване и сваляне на предавка? Редактирано 16 Юни 2010 от TDI_Fan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 16 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2010 При мен буксува на първа и задна. Познавам го защото си знам колата, иначе ако не я познавам ще ми е трудно да позная. Давам газ да тръгна а тя се форсира без да тръгва както преди. Ако си наостриш сетивата в г**за се усеща даже и разтрисането от приплъзването Турбината протича от там където нормално трябва да ти е съденителя (уширениото на кожуха отпред към маховика.) Колко не знам, и не искам да знам, но ако прави локви е вече много късно. А lockup-а се заменя при рециклиране на турбината - турбината се отваря, сменят и се уплътненията, нанася се нов фрикционен слой за локъп-а, ако има и други неща и се затваря (заварява). При рециклирането понякога има въпросителни - дали турбината е балансирана, дали фрикциона е нанесен добре и т.н. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI_Fan Публикувано 16 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2010 (Редактирано) Според тази картинка общия съединител на 1ва и задна е G Clutch.Той обаче е общ и за 2ра.Каква е цената за рециклиране на трансформатора? Редактирано 16 Юни 2010 от TDI_Fan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 16 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2010 (Редактирано) Благодарение на Емо emsi_audi се свързах с човек който го прави за 300 лева. Иначе се продават рециклирани (уж холандски рециклаж) за към 7-800 лева.Точно G съединителя ми беше запален, а D (те са в един корпус) беше със спукано бутало. Редактирано 16 Юни 2010 от nmm Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
roki77 Публикувано 19 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 19 Юли 2010 europeantransmissions Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI_Fan Публикувано 10 Август 2010 Доклад Share Публикувано 10 Август 2010 Да не отварям нова тема.Искам да питам колегите който са им боксували съединителите в кутията не им ли е изписвало грешка на ВАГ-Ком-а?На Мерцедесите примерно изписва грешка когато пребоксува. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 10 Август 2010 Доклад Share Публикувано 10 Август 2010 Ще запише за турбината със сигурност, ама трябва бая буксуване. За съединители вътре не знам. Май няма как точно да установи къде буксува защото винаги са включени по няколко, а датчика за обороти е само един. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване