Jump to content

Автоматична скоростна кутия


zAx

Recommended Posts

Така бях аз.......

Според събраната информация от 2 сервиза едния пряко специализиран към автоматици ми препоръчват смяна на маслото на скоростите през 60 000 км.

На теб не са ли ти казали след колко км да сменяш маслото ?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И все пак, някой по темата? :hilezh:

Найстина ми се ще да зная какво да правя, да връщам ли колата или да чакам наистина 2-3 дни защото частите са нови ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ритането е нещо нормално в определени ситуации. Има моменти в които се "обърква" (обикновено с помоща на водача) и не включва навреме, последвано от едно подритване, което е толкова по силно, колкото повече газ си дал.

Все пак - не съм сигурен в това което пиша, защото никога не съм карал чисто нова кола с такава кутия. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не пишете и сервизите, където са правени ремонтите?

Единия от които сам много "доволен" (бесен да го кажа) се намира в софия.точния адрес не го помня но се намира почти на ъгъла на бул.сливница и бул.константин величков.има автокаща точно на ъгъла и малко след неч в пряката се намира сервиза.

Силно препоръчвам (според мене поне) НЕ ХОДЕТЕ ТАМ !!! защо ли ? отивам си аз и си кихам 400 стотака за смяна на масленце :hilezh: на скоростите и след 2 седмици започват мъките с автомата.последва и ремонта естествено (след няколко месеца 5-8 не съм сигорен мое и повече) които се извърши в петрич ( ако има заинтересувани давам инфо)

Много сам доволен !!! Имам и гаранция за скоростите !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Недко Стефанов ли говориш колега?

Принципно за него съм слушал добри отзиви. Ако проблемите са ти почнали след смяната на маслото само, без да са правили друго, може би не е виновен сервиза. Често е срещано на стар автомат след смяна на маслото да започнат проблемите, не е много ясно защо (според мен новото масло е по тънко - старото е гъкано с феродов прах, а и като отмие отлаганията в комбинация с остаряли уплътнители и проблема е налице)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Недко Стефанов ли говориш колега?

Принципно за него съм слушал добри отзиви. Ако проблемите са ти почнали след смяната на маслото само, без да са правили друго, може би не е виновен сервиза. Често е срещано на стар автомат след смяна на маслото да започнат проблемите, не е много ясно защо (според мен новото масло е по тънко - старото е гъкано с феродов прах, а и като отмие отлаганията в комбинация с остаряли уплътнители и проблема е налице)

Не му знам фамилията не е недко човека.и аз сам чувал хубави неща за него но след случката ми взех да се разобеждавам.

Все пак не сам висял в сервиза да гледам какво правят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя ремонт е в разгара си

Ето изтърбушената кутия как изглежда

2219600.jpg

и поглед отдолу

2219602.jpg

Вляво - "мозък"(хидравличното управление на кутията), в средата са различните групи съединители, пръснати без порядък :unsure:

Съединитителите представляват хидравлично бурало, което притиска група дискове покрити с фрикционна смес (феродо).

Един от възможните проблеми - спукано бутало, през пукнатите изтича част от налягането, притискането не е силно и съединителя започва да буксува. В резултат тези фрикционни дискове се "запалват".

2219603.jpg

Тук е маслената помпа с последната(или първата) съединителна група. В петте дупки се вкарва масло от "мозъка", като комбинацията от тези 5 дупки и още три други определят кои съединители ще се задействат, съответно коя ще е активната предавка.

2219601.jpg

Сърцето на куатрото - торсена - кафявата кутийка, както и корпуса в който седи самата тя. Лагера който се вижда е на опашката за кардана.

В легена отзад - всички стари уплътнения които са сменени. В тези стари скорости на над 10 години, уплътненията вече не са това което са, има изтичане на налягане, което е основна причина за буксуване и палене на съединители. При ремонт се закупува ремонтен комплект уплътнения на цена около 500 лв, който съдържа всички възможни уплътнения по тази кутия - пръстени, семерини, сегменти и прочие. Включително за диференциали, полуоски и т.н.

2219647.jpg

"Турбината", или хидротрансформатора, сърцето на автоматика. Това е като съединителя на обикновена ск. кутия. Консуматив за 150 - 250 хил км, според карането (за нашия модел автомобили).

Струва между 700 и 2000 лева, рециклирането му е от 300-400 до 600-800лева. В моя случай аз предпочетох нов за 900 лева. Това е основното нещо което се троши, и ако не се хване навреме поврежда и други неща - маслена помпа, съединители, а ако карате до дупка се "запалва" цялата кутия, защото остава без масло. най тежкия симптом от турбианта е теч на масло. Ако имате такъв теч най добре не си карайте повече колата. При мен се появиха едни леки вибрации при превключване, които са първи признаци за изморена турбина. (Може и от друго да е било разбира се, като я подкараме ще се разбере).

2219646.jpg

За дълъг живот на автоматика е много важно как се експлоатира. Моя нямаше да го ремонтирам, ако не бях го експлоатирал неправилно - многократни тръгвания с натисната спирачка - на D натискам спирачката, давам газ до дупка и пускам спирачката. В резултат - тресяща търбина и запален съдинител на първа скорост. Ориентировъчна цена на ремонта до тук е 3000 лв, като можеше да го направя и за 1300, но аз предпочетох да сменям с нови части, вместо да рециклирам само счупените неща и да върна старото масло, което е на малко километри. Това е сумата тъй като го хванах навреме проблема и нямам много счупени неща. Ако си запалите качествено кутията и 5000 няма да стигнат. Стискайте палци ремонта да е минал както трябва и да му се радвам оше много километри на аудито и автомата :hilezh:

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко че в Инголщад,не ги правят тези кутии "дуракоустойчиви",но иначе нямаше да се дава по едно състояние за ремонт по тях :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги правят в Инголщадт а във Фридрихсхафен - http://www.zf.com/

ZF правят доста от кутиите в съвременните автомобили.

БМВ ползват същата кутия (5HP19) и имат същите проблеми. :dance:

Мерц са със собствена разработка и там ремонта е майка плаче като цифри, но за издръжливост нямам данни :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходя тука - http://multitronic-box.com/ - и съм много доволен. Работи се само с оригинални части. Някой ще каже скъпо. Да, скъпо и качественно. Проблеми до сега нямам.

Според мен ритане, претрисане или други не трябва да има. Кутията е достатъчно умна. Освен това съм чувал за определени проблеми с преритвания на 2 скорост в някои модели автоматични кутии, който се оправя с нова версия на софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имах проблем с задната и си взех втора употреба за 500лв карам я втори месец и нямам проблеми

Редактирано от rumen_latev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rumen latev Дай малко подробности ако е възможно .

От къде я взе , колко пари , същия номер като старата

ли е или става и друг модел .

Ще е полезна информацията .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mmm благодарско за добрия снимков материал.Разбра ли ,обаче кое е lock-up -а на torque convertor-а и на кои предавки бачка при тази кутия.Казваш и че чест проблем е пукането на буталото което движи съединителя на предавките - на какво се дължи това?Прецакания хидротрансформатор защо повлича толкова проблеми след себе си?Много малко километри му дават 150-250к :hilezh: .При тебе на кои предавки пречукваше?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lockup-а няма как да се види без да се отвори турбината, а тя е... заварена :)

Принципно това е фрицконна смес (феродо), нанесено в кръг по външния периметър на "дъното" на турбината. Има пружина която държи натисната горната част в него и е един вид нормално заключен, както е на ръчната кутия отпуснат съединител - нормалното му състояние.

При запалване му се подава масло под определено налягане който го отваря и по този начин двигателя вече не е директно свързан със скоростната кутия, а само чрез реактивната тяга на маслото което се движи между лопатките вътре в турбината(турбина/статор/ротор). Налягането към локъп-а се управлява по електрически път (със соленоид - електромагнитен вентил) и на 3,4 и 5 скорост му се указва кога да "заключи", съобразявайки го с обороти, скорост, предавка и кой знае още какво. Локъп-а има 3 състояния - отворен, затворен и междинен. Затворения се ползва на високи скорости за пестене на гориво, тъй като ако го няма локъпа и трябва да се разчита само на реактивната тяга, загубите са големи. Чрез междинния режим и прецизно управление на налягането към локъпа се постига компфртното превключване на скоростите, имитирайки движение на "полусъединител" на ръчната кутия. И именно тези "полусъединители" и чести превключвания изтъркват с времето фрикционната смес и започва или буксуване на турбината или тресене при превключване (опитва се да заключи, а не може.). След скапването на локъпа, не знам дали е свързано с него, или поради друга причина се скапва уплътнението и/или лагерите между кутията и турбината. Оттам започва да изтича масло (протекла турбина) и ако не спреш маслото намалява и цялата кутия се скапва без масло, като скапването се изразява в запалване на фрикционните дискове от липса на налягане (буксуване) и мазане. Когато протече турбината, това значи че освен турбина се сменя и маслена помпа, защото лагера между помпата и турбината е мястото което протича (превърта), а той е композиционен и няма ремонтен комплект. Затова ако караш до дупка ще имаш повече неща за смяна, въпреки че на общата цена за ремонта, 3-400 лева за фрикциони са бял кахър.

Ето схема на турбина, където се вижда clutch-а колко е тънък.

2229388S.png

Колкото до спуканото бутало нямам друго обяснение, освен конструктивен недостатък. :icon_evil:

Държа да отбележа че не съм специалист и това което пиша го научих докато се правеше ремонта на моята кутия - висял съм денонощно в сервиза, и то не защото не вярвам на човека, а защото съм любопитен.

Мога да споделя че дори и след основния ремонт който завърши вчера, остана един проблем с прибуксуване на съединител при тръгване с много газ и съм още много много притеснен. Явно за момента има проблем в хидравличното управление което не подава достатъчно налягане към този съединтел, за да може да се "заключи" :bia:

Ще ви държа в течение. А може и сервиз да отворя :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да продължа с въпросите щото и аз съм бая любопитко :rotcol: .На коя скорост ти е пребуксуването и как разбираш дали прибуксува съединителя на някоя от планетарните предавки или този за lock-up-а на турбината(нещото което се сещам ,че лок-ъп-а няма как да прибуксува на 1ва и 2ра ).Странно що не са го направили да с сменя тоя на турбината ,щото реално той е проблема -на самия хидротрансформатор няма какво да му се случи.Иначе как се разбира ,че е протекъл хидротрансформатора-къде точно излиза маслото и по колко?

P.S.Как изобщо разбираш ,че прибоксува като караш на D-как усещаш разликата между прибоксуване и сваляне на предавка?

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен буксува на първа и задна. Познавам го защото си знам колата, иначе ако не я познавам ще ми е трудно да позная. Давам газ да тръгна а тя се форсира без да тръгва както преди. Ако си наостриш сетивата в г**за се усеща даже и разтрисането от приплъзването :rotcol:

Турбината протича от там където нормално трябва да ти е съденителя (уширениото на кожуха отпред към маховика.) Колко не знам, и не искам да знам, но ако прави локви е вече много късно.

А lockup-а се заменя при рециклиране на турбината - турбината се отваря, сменят и се уплътненията, нанася се нов фрикционен слой за локъп-а, ако има и други неща и се затваря (заварява).

При рециклирането понякога има въпросителни - дали турбината е балансирана, дали фрикциона е нанесен добре и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тази картинка

2233257s.jpg

общия съединител на 1ва и задна е G Clutch.Той обаче е общ и за 2ра.Каква е цената за рециклиране на трансформатора?

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на Емо emsi_audi се свързах с човек който го прави за 300 лева.

Иначе се продават рециклирани (уж холандски рециклаж) за към 7-800 лева.

Точно G съединителя ми беше запален, а D (те са в един корпус) беше със спукано бутало.

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Да не отварям нова тема.Искам да питам колегите който са им боксували съединителите в кутията не им ли е изписвало грешка на ВАГ-Ком-а?На Мерцедесите примерно изписва грешка когато пребоксува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще запише за турбината със сигурност, ама трябва бая буксуване. За съединители вътре не знам. Май няма как точно да установи къде буксува защото винаги са включени по няколко, а датчика за обороти е само един.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...