Jump to content

Малко питанки за Audi 100 ACE


Dare_Devil

Recommended Posts

1. Наскоро изкипях. Установих, че вентилаторите ми се включват когато са в настроение. Иначе си се включват нормално когато пусна климатика. Освен температурния датчик (който не успях да открия) къде може да е проблема? И съответно къде е шибания температурен датчик?

2. Като запаля доста време не поддържа обороти - ако не подавам газ просто угасва. Това е всеки път когато паля без да е току-що загасена колата. Времето докато успее да задържи оборотите е различно, и не съм успял да установя някаква закономерност. По някое време просто си застава на 1000 оборота и вече може да се кара. След това като позагрее оборотите се вдигат, понякога до 1500. Всичко това става на газ; на бензин не я карам, тъй като още не съм си оправил бензиновата помпа (вие и бушона и грее много); не е оправена, защото не съм успял да сваля газовата бутилка, която е върху люка на резервоара.

3. Къде точно се намира, как изглежда и как да тествам ламбда сондата дали е наред?

4. Освен разстоянието между електродите как да разбера дали свещите ми са за смяна?

5. Как да тествам кабелите за свещите дали са за смяна?

Благодаря предварително; ще се радвам поясненията за местоположението на температурния датчик и ламбда сондата да са придружени с картинки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Закачен е на радиатора долу, където влиза дебелия маркуч

2. Първо си оправи на бензин да работи и после на газ. Вероятната причина да ти прави тези проблеми с ниските на газ е "олекналата" клапа на дебитомера - потърси във форума има доста писано по този въпрос

3. Закачена е на изпускателната тръба преди катализатора - виж с VAG-COM какви грешки дава контролера на двигателя

4. Най-сигурно е по разстоянието или на 25-30000км пробег (все пак зависи каква марка са свещите)

5. На тъмно при запален двигател виж дали светкат - другото е на стенд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1. Как точно се тества датчика дали е наред? Логиката ми говори, че ако му окъся трите клеми (с три е, нали?) би трябвало и двата вентилатора да заработят, като това ще покаже, че проблема не е някъде другаде и трябва да сменя датчика, прав ли съм?

2. Четох темите за клапата на дебитомера, но не успях да разбера къде точно се намира това животно.

4. Нямам представа кога е последния път, когато са сменяни - купих колата преди около 5000 километра и не съм ги сменял. Има ли друг начин да ги тествам?

добавям и 6. Как по дяволите се свалят колоните на кората зад задните седалки? Налага се да ги сваля, защото пречат на газовата бутилка да излезе. Със стандартните решетки са си, не са слагани афтърмаркет. Ако никой не се сеща за положението, довечера ще пусна снимки, с които да илюстрирам.

Знам, че някои от въпросите ми са идиотски, но се уча в движение :rolleyes:

Редактирано от Dare_Devil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е този съвет смятам да не го слушам :rolleyes: Смятам, че разполагам с достатъчно здрав разум, за да не пипам нещо, което не съм проучил предварително. Именно затова питам толкова много.

Добавям и 7. Какви са конекторите за VAG-COM на това Ауди и къде да ги намеря? Питам, защото ще си поръчвам кабел от ebay и искам да знам дали да поръчам и OBD1->OBD2 преходник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Как точно се тества датчика дали е наред? Логиката ми говори, че ако му окъся трите клеми (с три е, нали?) би трябвало и двата вентилатора да заработят, като това ще покаже, че проблема не е някъде другаде и трябва да сменя датчика, прав ли съм?

2. Четох темите за клапата на дебитомера, но не успях да разбера къде точно се намира това животно.

4. Нямам представа кога е последния път, когато са сменяни - купих колата преди около 5000 километра и не съм ги сменял. Има ли друг начин да ги тествам?

1. Просто остави колата да работи на място и следи термометъра на таблото. Като стигне 90* виж, дали стрелката ще ги прехвърли и дали ще се пуснат перките. Ако не се пуснат и продължи да загрява, най-много да изкипи охлаждащата течност (тогава разбира се, трябва да изгасиш двигателя, ако не угасне сам). Опасност от прегряване на самия мотор при това положение няма. Най-вероятният проблем, ако не се пускат ще е въпросният датчик на радиатора. Обикновено той сдава багажа. Може да провериш и дали буксата му дава добър конакт, тъй като има опасност от окисления.

2. Отвий голямата скоба отдолу на гумения въздуховод, махни го и ще го видиш.

4. Ако дават силна и еднаква искра като ги приближиш към мотора, значи си действат добре, но за твое успокоение, тъй като никога не си ги сменял те съветвам да си ги смениш, и то с хубави. Кабелите може да ги тестваш за сигурни отечки само на диагностичен стенд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Ако дават силна и еднаква искра като ги приближиш към мотора,....

Това е най-лесния начин да си повредиш запалването :bia:. Искрата се проверява като допреш много добре резбата на свещта към двигателя, кабела си е закачен на свещта и въртиш на стартер - гледаш искрата м/у електродите. Все пак този начин на проверка е доста субективен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@geshata86: Аз вече веднъж изкипях, затова се занимавам да търся проблема. Въпросът ми е как да разбера дали е от самия датчик или от релето примерно? Че не ми се трошат пари за нов датчик само за пробата.

Иначе въпрос 6 отпадна - успях с много зяпане да се ориентирам и свалих вече газовата бутилка. Това обаче породи въпрос номер 8:

8. Като развих люка на резервоара, от долната му страна намерих нещо, приличащо на помпа, което обаче е свързано с два маркъча и с две жици с друго нещо, което също прилича на помпа, което е монтирано на дъното на резервоара. Логиката ми подсказва, че помпата е всъщност това, дето е на дъното, а това от долната страна на люка е може би някакъв електромагнитен клапан (не, не го бъркам с поплавъка на датчика за гориво, той си е по-настрани :rolleyes: ). Правилно ли разсъждавам? Какви са възможните повреди на бензиновата помпа и подлежи ли изобщо на ремонт или трябва нова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата се намира в една пластмасова кошница. Самата помпа може да се извади и без кошницата, ама са ти нужни три ръце, за да отвориш щипките и същевременно да я дърпаш. Практически е невъзможно и затова се изважда с кошницата, която с една скоба се завърта наляво и се изважда, защото може да се е захванала за кошницата. Твоята сигурно е видяла зор щом вие и грее бушона и от температурата може да я е стегнала кошницата.

Та това е в общи линии и после по обратния път. Но да ти кажа няма поправяне и се приготви за нова. Цените са между 120-130 до 250 лв. зависи от производителя.

Редактирано от Val
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата се намира в една пластмасова кошница. Самата помпа може да се извади и без кошницата, ама са ти нужни три ръце, за да отвориш щипките и същевременно да я дърпаш. Практически е невъзможно и затова се изважда с кошницата, която с една скоба се завърта наляво и се изважда, защото може да се е захванала за кошницата. Твоята сигурно е видяла зор щом вие и грее бушона и от температурата може да я е стегнала кошницата.

Та това е в общи линии и после по обратния път. Но да ти кажа няма поправяне и се приготви за нова. Цените са между 120-130 до 250 лв. зависи от производителя.

Pierburg-380лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих успешно помпата, без никакъв проблем я извадих от кошницата. Отворих помпата и открих проблема - счупено е едното пластмасово пинче, на което е прижинката, притискаща едната четка към колектора, т.е. четката не прави добър контакт с колекторните пластини. Как може да се залепи? смятам със свредло 1 мм да разпробия донякъде пинчето и основата му и да вкарам парченце от кламер, което да подсили, но въпросът е какво лепило да ползвам, което да може да залепи пластмасата и същевременно да не се разтваря от бензин?

Освен това по колекторните пластини имаше натрупани какви ли не гадости, които изчистих с дребна шкурка и контактен спрей - четката, с която търках почерня от тях.

Друго, което успях да свърша беше, че смених въздушния филтър. Честно, този, който е решил да го сложи под дебитомера е бил малоумен идиот, който трябва да бъде разстрелян публично на някой площад за идиотизма си. Все пак това си имаше и положителна страна - сваляйки дебитомера за да се добера до въздушния филтър, реших да го поразгледам какво представлява и ми направи впечатление, че клапата е леко изместена встрани от централното положение и запъва в стените, така че е нужно чувствително усилие за да се отвори, а до най-долното си положение изобщо не стига. Поиграх си и я центровах, така че сега се движи свободно нагоре-надолу без да закача въобще в стените. Възможно ли е това да е била причината за проблема ми с оборотите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо си я оправил. Аз не се бях замислял до сега, но има ли възможност да се получи искрене по колектора на помпата? Ако се получи всички се сещаме какво става, но как е предотвратено? Начини за капсуловане, и раз капселоване много!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен искрене е невъзможно да се получи от една страна защото реално през цялото време колекторът и четките са потопени в бензин, а от друга - самите чети са доста широки и имат доста голяма площ на контактнта повърхност с колекторните пластини. Не че в моя случай с това счупено пинче е така де :jump: Та някой да ми каже лепило, което не се разтваря от бензин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Възможно ли е това да е била причината за проблема ми с оборотите?

Със сигурност - клапата не трябва да опира никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залепих счупеното пинче с епоксидна смола, оставих я да изсъхне 12 часа и започнах да сглобявам помпата. Оказа се, че частта, в която са магнитите излиза самичка от глездото си, когато се опитам да вкарам ротора, така че се наложи времено да я фиксирам с цианоакрилатно лепило - дори и да се разтвори от бензина, то ми е необходимо само докато сглобявам помпата. В крайна сметка я сглобих, с малко чукче загънах отново ръба на алуминиевия кожух, който я държи затворена, след това я тествах и тя даже заработи - тестово изпомпих няколко литра бензин от един буркан в друг и обратно, като струята, излизаща от помпата е силна и мощна, а помпата почти не се чува - няма и помен от виенето, което беше преди. След малко отивам да я монтирам и да тествам поведението на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Монтирах помпата, заработи идеално. Проблемът с греещия бушон обаче си остана, макар че самата помпа вече не шуми а и когато я бях вързал тестово към акумулатор вкъщи нямаше повишена консумация. Това ще рече, че някъде по пътя има кофти контакт, но вече нямам представа къде да го търся - почистил съм добре с фина шкурка и контактен спрей клемите при люка върху резервоара, така че съм убеден, че не е от там проблема.

Относно проблема с оборотите - на бензин са железни; твърдо 950 на празен ход. Разхода още не съм засякъл. На газ обаче проблема си седи - не поддържа обороти ако не подавам газ.

Температурният датчик пък си сработи при всички тестове, които му направих - около половин час въртях на място за да наблюдавам вентлаторите, и всеки път щом температурата се покачи до 92 градуса си се включваха. Не мога да си обясня защо преди не се получаваше.

Довечера ще видя какви кодове за грешки ще изкара климатика.

И още едно питане - някой от ремъците ми вие. Как да разбера кой точно и какво трябва да направя - смяна или само обтягане?

Редактирано от Dare_Devil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах помпата, заработи идеално. Проблемът с греещия бушон обаче си остана ...

Хлабава връзка на гнездото на бушонното легло или повишена консумация на помпата, когато е под налягане. Възможно е да са износени втулките/ролките и като поработи малко да "затяга". Това повишава консумацията и затова грее бушона :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От помпата не е - мерих и консумацията преди да я монтирам и то при по-продължителна работа - вързах я на стария ми акумулатор и пресипвах с нея бензин от един буркан в друг, като я оставих да работи поне двайсетина минути, като постоянно я мерих с мултицета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но така не е под непрекъснато налягане в бензинопроводите (6.5-6.7атм) както е, когато е закачена. Премери сега консумацията на запален двигател, като махнеш предпазителя и включиш там амперметър поне 10А. Сигурен съм, че консумацията ще е доста повече от това, което си мерил преди да я монтираш :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........някой от ремъците ми вие. Как да разбера кой точно и какво трябва да направя - смяна или само обтягане?

Вземи си шишенце с малко водичка. Както работи колата капни няколко капки вода последователно на всички ремъци. Който утихне - него СМЕНЯЙ!!! Няма смисъл от обтягане. Достатъчно евтини са,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си шишенце с малко водичка. Както работи колата капни няколко капки вода последователно на всички ремъци. Който утихне - него СМЕНЯЙ!!! Няма смисъл от обтягане. Достатъчно евтини са,

Много ти благодаря. Още довечера ще го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес тествах колата на градско - като запаля държи 1000 оборота на газ, стабилно, без да гасне. Като позагрее обаче, оборотите се вдигат до 1500 - каква може да е причината за това? Къде да я закарам за да я погледнат, че вече не остана време до ходенето на море, а явно на мен ще ми отнеме поечко време да я оправя сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- като запаля държи 1000 оборота на газ, стабилно, без да гасне. Като позагрее обаче, оборотите се вдигат до 1500 - каква може да е причината за това?

Половината газов подфорум е свързан с цитата. Като начало прочети /задълбочено/ постовете на VBI и от там по свързаните теми..........и така..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Половината газов подфорум е свързан с цитата. Като начало прочети /задълбочено/ постовете на VBI и от там по свързаните теми..........и така..........

Много четене ще падне, по добре да отговорим на колегата тук.Бензиновата ти помпа работи ли когато си на газ,защото за да ти държат нормални обороти,клапата ти на дебитомера не трябва да се "мъндахерца" оттам идва мененето на оборотите.За да не се движи тази клапа,бензиновата помпа трябва постоянно да държи налягане в главата на дебитомера,иначе или ще гасне на празен ход или ще държи 2000 оборота.Давам пример: аз с едно ключе си изкл и вкл бенз помпа и като започне да гасне или да играят оборотите,вкл помпата за 30 сек и всичко се нормализира и после пак я изключвам. Правя това упражнение,защото дюзите ми попишкват и когато карам на газ, ми свършва и бензина.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...