Jump to content

Сменях Радиаторче на парното и забравих кой маркуч от къде е


Gnaks

Recommended Posts

Както каза колегата, първия вариант е да си объркал нещо по клапите.

Вторият, подобно на моят случай, е кофти радиаторче. Оригиналното се позапуши сериозно. Духваше топло около 4000 оборота, обаче направо гореше ръцете на духалките. Смених го с такова от 30-40 лв.(ако те интересува какво и от къде - питай, ще ти кажа на л.с.), защото за Нисенса четох много негативи, а и колегата, който ми го офертира каза, че са 50:50(стока/не е стока), а Хелата, която ми препоръча (около 130 лв.) ми се видя прекалено скъпа. Та и двата маркуча горещи, пък нещо не духа както трябва. Не, че няма парно, но не ми харесва. В последствие си закупих електрическа водна помпа (около 90 лв.), нещата се подобриха значително, но пак не е както беше. Замислял съм се много пъти да върна старото радиаторче. Предполагам, че с допълнителната ел.помпа ще си върши по-добре работата от новото. При мен поне  смяната не налага вадене на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Както каза колегата, първия вариант е да си объркал нещо по клапите.

Вторият, подобно на моят случай, е кофти радиаторче. Оригиналното се позапуши сериозно. Духваше топло около 4000 оборота, обаче направо гореше ръцете на духалките. Смених го с такова от 30-40 лв.(ако те интересува какво и от къде - питай, ще ти кажа на л.с.), защото за Нисенса четох много негативи, а и колегата, който ми го офертира каза, че са 50:50(стока/не е стока), а Хелата, която ми препоръча (около 130 лв.) ми се видя прекалено скъпа. Та и двата маркуча горещи, пък нещо не духа както трябва. Не, че няма парно, но не ми харесва. В последствие си закупих електрическа водна помпа (около 90 лв.), нещата се подобриха значително, но пак не е както беше. Замислял съм се много пъти да върна старото радиаторче. Предполагам, че с допълнителната ел.помпа ще си върши по-добре работата от новото. При мен поне смяната не налага вадене на таблото.

Замислям се, но клапите ни могат да се объркат. Почистих ги и им зарлепих алуминиево тиксо. Проверих ги дали се движат преди затваряне. Кофти стока - уж ги вземам от с

доверен човек, нещо като Коко във форума. Все си мисля, че има възсух, но направих всичко. Първо напълних радиаторчето преди да го свържа с маркучите, после надувах и т.н. Къде е грешката незнам? Как да тествам, незнам? Баси филма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те клапите,че могат да се объркат,могат.И точно голямата клапа пред радиаторчето може да се сложи наобратно и тогава тя си се движи,но не затваря напълно отвора и парно няма.Все пак и аз залагам на менте-радиаторче/евтиното винаги впоследствие излиза скъпо/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешки винаги могат да се допуснат. Май на същата клапа има една застопоряваща ламаринка на оста и аз я бях обърнал при застопоряването. В резултат на това лостчето на клапата опира в ламаринката и клапата не може да се движи. Естествено веднага записа грешка на климатроника. То от там разбрах, че нещо съм объркал де.

 

След като и двата маркуча са еднакво горещи означава, че няма въздух. Ако има въздух изходящия маркуч от парното ще е студен, а входящия няма да е горещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на ръка пробва ли да преместиш клапата за студен/горещ въздух?

В момента при затворено табло мога ли да я преместя?

Те клапите,че могат да се объркат,могат.И точно голямата клапа пред радиаторчето може да се сложи наобратно и тогава тя си се движи,но не затваря напълно отвора и парно няма.Все пак и аз залагам на менте-радиаторче/евтиното винаги впоследствие излиза скъпо/.

Уж Nissen, трябва да тествам някак си голямата клапа...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми трябва да бръкнеш от страната на шофьора, зад централната конзола на таблото, леко отляво се пада. Малко си е йога :freude: .  С опипване ще стигнеш до жилата, пробвай поотделно всяко жило и рамо, което съответното жило задейства, като въртиш врътките на таблото на парното и следиш дали се движи рамото. Кожуша на жилото НЕ ТРЯБВА да се движи, само самото жило/тел което е вътре!  Аз наскоро също сменях радиаторче, но взех втора употреба за 16лв. от един известен на всички сайт, марката беше от сорта на Mahle или Mayle. Много съм доволен, сега сутрин за 500м път почва да духа топло. Старото беше нонейм, протекло. Та при мен едната врътка на парното превъртя и се създаваше илюзията че се върти ама нанайци. Оправих го с една смола тип пластелин, която можеш да си я пилиш, режеш и т.н. 

Редактирано от Emich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам да бръкна зад конзолата, и да мърдам жилата. При мен е климатик, не е климатроник - пуснах го работи си добре, но като завъртя на топло - само леко пречупен въздух... само като се сетя какъв филм беше демонтажа и монтажа на таблото ми се до...а

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да ми даде линк към темата за смяна на радиаторчето на парното на Б4? Намирам темата, но снимките не зареждат. Някакви идеи?

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пробвай този линк: https://www.drive2.ru/l/6931999/. Там всичко е на руски, но е добре и подробно снимано. Ако искаш, можеш да ползваш "Гугъл преводач" за да си преведеш обясненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен много ми помогна това описание със снимките, само че аз не свалях жабката и централната конзола до ск. лост само издърпах малко назад и всичко си излиза. Наложи се да си купя дълга, тънка лула на 8/10 тип тръбичка, за да отвия някои болтове на 8, които са на тесни и дълбоки места. Ако си решил сам да правиш всичко, имай предвид че под таблото има много прахоляк, препоръчвам ти да си покриеш седалките поне, защото иначе салона става кочина. Успех  :zustimm: Ако те интересува нещо по смяната, питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията ми трябва за един приятел, че иска да си го сменя сам, аз 5 или 6 пъти съм я правил процедурата :hilezh: Затова евтини радиаторчет не трябва да се слагат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен много ми помогна това описание със снимките, само че аз не свалях жабката и централната конзола до ск. лост само издърпах малко назад и всичко си излиза. Наложи се да си купя дълга, тънка лула на 8/10 тип тръбичка, за да отвия някои болтове на 8, които са на тесни и дълбоки места. Ако си решил сам да правиш всичко, имай предвид че под таблото има много прахоляк, препоръчвам ти да си покриеш седалките поне, защото иначе салона става кочина. Успех  :zustimm: Ако те интересува нещо по смяната, питай.

Да бях видял по-рано как се сваля пасажерският airbag. Сигурно 3 часа дърпах и споменавах майките на инженерите. Продължавам напред с липсата на печка при мен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията ми трябва за един приятел, че иска да си го сменя сам, аз 5 или 6 пъти съм я правил процедурата :hilezh: Затова евтини радиаторчет не трябва да се слагат.

Какви слагаш ти - за инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3 различни 80 ки първо слагахме някакви китайски за по 20 лева, които сдадоха багажа, в последствие ги заменихме с BEHR, около 100 - 120 лева бройката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв беше проблема на китайските? Имаше ли ралика в топлоотдаването в сравнение с Бера?

 

Аз сложих уж Тайванско. Уж имало някакви спирали вътре в тръбичките, които трябвало да забавят течността и да повишат топлоотдаването - ала-бала е всичко. Явно материала не може да отдава. Двата маркуча горещи. Ако вентилатора на климатика е усилен до половината - горе долу духа добре. Ако обаче усиля вентилатора над средата, въздушната струя започва да изстива. Това при външни температури под нулата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже още нямам топло след смяната на радиаторчето, моля за съвет. Искам да елиминирам причините.

1. Системата обезвъздушена-надуване от казанчето при развита пробката на маркуча за радиторчето;

3. Двата маркуча към радиаторчето-еднакво топли, горещи;

3. Клапите се чуват, че се движат-пипах под таблото, но не открих нищо. Впътката на топло-духа леко топъл/хладък въздух. При завъртане на стусено си духа студено.

4. При врътка на топло от радиаторчето мирише на смазката с която беше намазан.

Клапите мога ли да тествам, ако запуша притока на свеж въздух от към филтъра на купето. Така да радлзбера дали не смесва топъл със студен. Опасно ли е за вентилатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много сложно е при теб да откриеш проблема и да го решиш без да сваляш каквото и да е.

Предлагам ти да си вземеш най-качествения радиатор и да свалиш таблото наново. По този начин ще си сигурен, че ще откриеш кое/къде е проблема и ще имаш топло.

При мен радиаторчето си е оригиналното още, но дъха умерено топъл въздух защото дунапрена ми е заминал. Но по-натам и аз ще разглабям пък да видим дали ще станат нещата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се щеше да отварям пак таблото  :eusa_wall:  :wall:

От магазина ми гарантират, че Nissen-a e ок и не е от него...ама. Това което свалих беше Behr.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че не е радиатора, освен ако по някаква причина, антифриза минава директно от входа към изхода и пропуска питата. Все пак навън е около +15 градуса. На мнение съм, че колкото и калпав да е радиатора трябва да успее да загрее въздуха. След като усещаш миризмата от смазката означава, че радиатора се загрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти убеден съм, че е от клапата, ама това трябва да се провери.

Започвам и аз да си мисля, че може нещо там да е станало - но още търся начин да я тествам преди да свалям всичко на ново...

И аз мисля, че не е радиатора, освен ако по някаква причина, антифриза минава директно от входа към изхода и пропуска питата. Все пак навън е около +15 градуса. На мнение съм, че колкото и калпав да е радиатора трябва да успее да загрее въздуха. След като усещаш миризмата от смазката означава, че радиатора се загрява.

Да, това с миризмата и двата горещи маркуча ме накара да мисля, че радиатора си ок, но тогава къде е проблема...

Редактирано от ge2e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако радиаторчето е О.К.  и няма парно означава, че въздушната струя не минава през него - клапа/клапи. Ако можеш да бръкнеш отнякъде (дори и с малко разглобяване) за да пипнеш питата на радиаторчето ще е показателно мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...