Jump to content

Проблем със запалването на Ауди 100 ( продължение от темата с лампа сондата )


Georgi_Sabev

Recommended Posts

Колеги,здравейте.

Пред история:

Бях пуснал тема,в която описвах,че двуцевката ми се издъни и от там ламда сондата правеше проблеми и колата не искаше на пали.Съответно ми беше отговорено много бързо,и един от съветите беше да откача буксата на този датчик и проблема би бил решен.Направих го,но уви проблема беше налице все още.

Същинската (днешна) история:

Колата е 100 2.0 16 v механичен инжекцион!

Отидохме с един приятел (монтьор) да погледнем и почнахме да търсим грешката по трасето.Отворихме механичния инжекцион и се оказа,че няма никакво налягане към цилиндрите.Един по един го проверих ,но нито едно от 4те 'дупчици' не 'църка' гориво.

Само от централния клапан,който мисля ,че е за връщане на горивото,само там има налягане.

Направих няколко снимки и ще се опитам да обясня кое работи и кое НЕ,за да имате по-голяма представа за какво говоря.

Надявам се да има хора,които знаят за какво става въпрос.

Колегата спомена да попитам за някакъв електромагнитен.... нещо си (не съм до там запознат) ,което отговаряло да това клапана в помпата да работи нормално. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтри ли грешките с VAG-COM? Какви грешки имаш в момента? Откачи за проба ел. регулатор за налягането (ЕРН) и виж дали ще запали. Намира се отдясно закачен на главата на инжекциона, куплунга е с 2 кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтри ли грешките с VAG-COM? Какви грешки имаш в момента? Откачи за проба ел. регулатор за налягането (ЕРН) и виж дали ще запали. Намира се отдясно закачен на главата на инжекциона, куплунга е с 2 кабела.

Откачих го ,и от другата страна го откачих,подадох допълнително ток,за да видя дали няма някаква грешка в електрониката,но просто няма налягане.

Не подкачва въобще бензин.

П.с. бензиновата помпа е сменена ,бензиновия филтър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това място налягането не е високо, особено докато колата е на ниски обороти. Горивото се дозира от ЕРН (ел. регулатор на налягането). Трябва с манометър да замериш горната и долната камера на главата на инжекциона докато подкачва помпата. Наляганията трябва да са съответно над 6.5атм и над 5.8атм. Така ще си сигурен, че налягането е ОК. Следващото нещо е клапата на дебитомера. Ако е гърмяла по някаква причина може да е крива клапата или да е пропаднала/изместена и затова да не подава достатъчно или прекалено много гориво. На самата клапа си има зелено етикетче с чертеж как трябва да стои. В двата случая ако не е на място клапата няма да пали двигателя. Това с подаването на допълнително напрежение на ЕРН не е добра идея защото може да го изгориш :gut: . Огледай много добре да не ти е сцепен/скъсан/хлабав гофрирания маркуч м/у дебитомера и дроселовите клапи. Най-малкия пропуск на въздух ще ти създаде аналогичен проблем. Може да не ти е в ред т-датчика на ЕКУ-то и да дава грешна температура на двигателя към ЕКУ-то. Въобще може да са доста неща.

В крайна сметка какви грешки имаш в ЕКУ-то? Закачи ли я на VAG-COM да ги изтриеш? Има ли АГУ колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това място налягането не е високо, особено докато колата е на ниски обороти. Горивото се дозира от ЕРН (ел. регулатор на налягането). Трябва с манометър да замериш горната и долната камера на главата на инжекциона докато подкачва помпата. Наляганията трябва да са съответно над 6.5атм и над 5.8атм. Така ще си сигурен, че налягането е ОК. Следващото нещо е клапата на дебитомера. Ако е гърмяла по някаква причина може да е крива клапата или да е пропаднала/изместена и затова да не подава достатъчно или прекалено много гориво. На самата клапа си има зелено етикетче с чертеж как трябва да стои. В двата случая ако не е на място клапата няма да пали двигателя. Това с подаването на допълнително напрежение на ЕРН не е добра идея защото може да го изгориш ;) . Огледай много добре да не ти е сцепен/скъсан/хлабав гофрирания маркуч м/у дебитомера и дроселовите клапи. Най-малкия пропуск на въздух ще ти създаде аналогичен проблем. Може да не ти е в ред т-датчика на ЕКУ-то и да дава грешна температура на двигателя към ЕКУ-то. Въобще може да са доста неща.

В крайна сметка какви грешки имаш в ЕКУ-то? Закачи ли я на VAG-COM да ги изтриеш? Има ли АГУ колата?

Не съм изтривал нищо,нямам VAG-COM ! А грешката е същата '0.08" ,която ми каза,че е за климатроника и няма нищо общо.

АГУ няма колата.

:gut::) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taka....

Понеже съм бившия собственик на колата да внеса някои ясноти :)

Колата никога не е имала газ.Сменени са бензинова помпа,датчика на дроселовата клапа и всичко друго.Правена е профилактика на инжекцията при Киро-диагностиката (повечето го знаят).Идея си нямам от какво може да е.За последния един месец колата е минала близо 4000 км без проблем.Мазалото е станало след като е гръмнала двуцевката,на кофти място близо до колектора.

Давайте да мислим и да помагаме,че колата е в Дания,а там ремонта ще излезе колкото колата :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се закачи на VAG-COM ще е трудна работа - така само гадаем. Все пак почни от замерване на налягането с манометър. Единия път го включи на мястото на 5-тата дюза - там налягането трябва да е над 6.5атм. След това закачи манометъра към главата на инжекциона - отстрани има един заводски винт който се отвива и маха и там се закача манометъра. Докато подкачва помпата налягането трябва да е над 5.8атм. После пиши какви налягания си замерил за да помислим какво да направим. Ако трябва сложи мостче на мястото на релето за да върти непрекъснато помпата докато мериш наляганията.

Огледай МНОГО ДОБРЕ да не е скъсан/хлабав гофрирания маркуч!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не важи ако е изправен кондензатора, който съхранява паметта на ЕКУ-то :( . Капацитета му беше около 0.5F (по спомен) и ще трябват много дни за да се изтрият грешките. Моя кондензатор все още държи :bia: и с махане на клемите на акумулатора не се изтриват грешките - пробвал съм го.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са отвити тръбите на инжекторите и не пръска бензин,явно не достига изобщо никакво налягане.Ако след филтъра има налягане,а при инжекциона няма,явно възвратния клапан(буренцето) е блокирал в крайно отворено положение.Другото възможно нещо е иглата на инжекциона да е затворила на 100% пътя на бензина към дюзите,в следствие на увиснала клапа.Това можеш да го провериш,като дадеш контакт и надигнеш нагоре клапата,ако пръсне бензин-това е.

VBI е прав,че трябва да се закачи на VAG-COM и да се види там какво пише.Така може само да се гадае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са отвити тръбите на инжекторите и не пръска бензин,явно не достига изобщо никакво налягане.Ако след филтъра има налягане,а при инжекциона няма,явно възвратния клапан(буренцето) е блокирал в крайно отворено положение.Другото възможно нещо е иглата на инжекциона да е затворила на 100% пътя на бензина към дюзите,в следствие на увиснала клапа.Това можеш да го провериш,като дадеш контакт и надигнеш нагоре клапата,ако пръсне бензин-това е.

VBI е прав,че трябва да се закачи на VAG-COM и да се види там какво пише.Така може само да се гадае.

Tova ne sum go probval,no mi zvuchi nai-logichno Kato idea.Shte opitam I dano sraboti.A tova chudo VAG-COM shte vidia or kude moga da go nameria.P.s. Mnogo se izviniavam za latinicata,no sum na put I pisha of telefonna!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се провери налягането на изходите от главата на инжекциона трябва клапата да е повдигната в най-горна позиция за да от отвори магистралата. Когато се даде на контакт и помпата вдига налягането и системата остава под налягане докато не се завърти стартера, но тогава пуска само 5-тата дюза която се командва по електронен път. Дюзите на цилиндрите отварят в следствие на повдигането на клапата на дебитомера ( при закачен гофриран маркуч) налягането се увеличава и клапанчето на дюзата отваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли искра на свещите?

Ако не, ти се е прецакал датчика на хол. Предполагам, че на този двигател е в делкото, с 3 жици.

ЕДИТ: Сега прочетох и предишната ти тема, май верно е от бензина...

Редактирано от Audi V6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли искра на свещите?

Ако не, ти се е прецакал датчика на хол. Предполагам, че на този двигател е в делкото, с 3 жици.

ЕДИТ: Сега прочетох и предишната ти тема, май верно е от бензина...

Има искра ,ДА. Една по една ги пробвах и всичко си е на 6 ( те са нови ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не, ти се е прецакал датчика на хол.

Той няма отношение към запалването, а по скоро към изместване на ъгъла на запалване след 2500 об/мин. Т.е. с откачен датчик си пали без грижи.

П.П. Проверете както съм описал по горе и ще стане ясно има ли проблем с горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,здравейте.

Пред история:

Бях пуснал тема,в която описвах,че двуцевката ми се издъни и от там ламда сондата правеше проблеми и колата не искаше на пали.Съответно ми беше отговорено много бързо,и един от съветите беше да откача буксата на този датчик и проблема би бил решен.Направих го,но уви проблема беше налице все още.

Същинската (днешна) история:

Колата е 100 2.0 16 v механичен инжекцион!

Отидохме с един приятел (монтьор) да погледнем и почнахме да търсим грешката по трасето.Отворихме механичния инжекцион и се оказа,че няма никакво налягане към цилиндрите.Един по един го проверих ,но нито едно от 4те 'дупчици' не 'църка' гориво.

Само от централния клапан,който мисля ,че е за връщане на горивото,само там има налягане.

Направих няколко снимки и ще се опитам да обясня кое работи и кое НЕ,за да имате по-голяма представа за какво говоря.

Надявам се да има хора,които знаят за какво става въпрос.

Колегата спомена да попитам за някакъв електромагнитен.... нещо си (не съм до там запознат) ,което отговаряло да това клапана в помпата да работи нормално. :rolleyes:

Горна камера на дозатора на пускова дюза 6,7ат.Долна камера 6,2ат ,разлика 0.5ат при разкачен ЕХР е идеалния вариант.При всичко свързано, колкото е по-студено толкова съпротивлението на датчика на температурата е по-голямо ,а оттам чрез ЕХР налягането в долнота камера намалява,в горната си остава същото и се получава обогатяване на горивото до загряване на мотора.Датчика на Хол е в делкото и той е неразделна част от запалителната система-без да работи няма искра.От четирите дупки на дозатора излиза бензин само когато клапата на дебитомера се премества нагоре а тя се премества само когато има вакум,а когато мотора е в покой вакум няма, което означава че трябва да бъде така-при включена помпа и клапа в изходно положение към дюзите не отива и капка гориво,при завъртане на стартер тръгва помпата,създава се вакум който премества клапата нагоре а тя от своя страна премества плунжера на дозатора е се подава гориво към дюзите.Искам да уточня че количеството гориво е пропорционално на въздуха който влиза в цилиндрите а той се определя от това колко сме отворили дроселовата клапа чрез педала на газта.Дозатора в комплект с дебитомера дозират гариво-въздух в съотношение 1:14,7 части като тази стинометрично смес се подържа в тези граници от ламдата но тязапочва да работи около 2-3 минути след стартирането на двигатела тъй като на нея и е необходима работна температура минимум350 градуса,така че тя няма отношение кам паленето.По моя преценка ако има искра,вакума ти е здрав а не пали причината е в помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той няма отношение към запалването, а по скоро към изместване на ъгъла на запалване след 2500 об/мин. Т.е. с откачен датчик си пали без грижи.

П.П. Проверете както съм описал по горе и ще стане ясно има ли проблем с горивото.

В грешка си за датчика на хол, ограе ключова роля за паленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В грешка си за датчика на хол, ограе ключова роля за паленето.

Даам объркал съм се уекинко щото си мисля за детонационен датчик и пиша за датчик на хол. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми да отворя капака на въздушния филтър,понеже за него е прикрепен инжекциона,и като го отворя да бръкна и да проверя дали

дроселовата клапа се движи свободно,защото,имало вероятност да е влязло нещо и да възпрепятства движението и.Но уви не е толкова лесна задача.

Било само 2 щипки,но не точно. Болтове ,щипки,луда работа.С времето,което разполагах и подръчните инструменти не се получи.

Мислите ли ,че проблема би могъл да идва от там?

Май единствената ми алтернатива си остава VAG-COM ! Сега чакам да ми го донесат иии дано засече грешката къде е,че явно не може да бъде локализиран проблема толкова лесно. :hilezh: :hilezh: :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна е достатъчно да свалиш гофрирания маркуч отгоре и да вдигнеш с ръка клапата за да видиш дали опира някъде. Да откачиш кутията на въздушния филтър отгоре си е цяло наказание само заради едната проба :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това не е дроселовата,а клапата на дебитомера,и се откачат само щипките,никакви болтове на развиваш.

Опси,моя грешка ,естествено,че не е там,аз за едно мисля ,друго пиша... :)

Какво съм гледал и аз.Ще видим дали ще стане :dance::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...