Jump to content

Нещо притеснително свързано с разход на масло.


MAPTO7007

Recommended Posts

Привет колеги ...

Значи миналата година ноември месец смених маслото на автомобила с Кастрол Магнатек 5W40.

До момента съм на 8500км пробег и 1 литър и повече масло съм долял щото все падаше под мининума ...

Предния път когато го сменях април месец и го карах (пролет-лято-есен) до-преди зимната смяна за 9000 километра пробег да ми беше изгоряла 500 до 600 грама (макар че нямаше и толкоз) което според мен е нормално ... сега тази зима просто незнам какво става с тази кола и откъде идва този повишен разход на масло.

Не пуши - грам при форсиране на място и по принцип.

Няма и течове щото седи в гараж и все е щяло да омасли до сега това си е 1л. преразход.

Всичко ме навежда на мисълта "гумички на клапани" или лоша партида масло но незнам къде да търся проблема и затова се обръщам към Вас ако може да ми дадете някакви напътствия относно разрешението на проблема.

Сега ме чака смяна тези дни ще го сменя като си взех този път Мотул Х-цес 8100 5W40 да видя дали ще има промяна и така нататък.

Мерси предварително на всички за отговорите и напътствията <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пуши - грам при форсиране на място и по принцип.

Няма и течове щото седи в гараж и все е щяло да омасли до сега това си е 1л. преразход.

Я направи следния опит - пусни се по някое нанадолнище като задържаш на скорост и гледай назад в огледалото дали хвърля облаци пушек като Трабант.

Може да има счупен сегмент, а най-вероятно и гумичките са се втвърдили. Тогава разхода на масло е малък ако караш кротко, а се увеличава много при рязко каране на високи обороти. Маслата всичките са една и съща помия, недей да търсиш причината там.

Ако това са ти симптомите, в най-лошия случай отиваш на следния ремонт : сваляне на главата, смяна на гарнитурата, гумичките и сегментите. Провери колко пари ще отидат, може би няма да е толкова страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързия отговор колега.

Първото ще го пробвам макар че съм карал така бая на скорост в наклон а облаци до момента не съм видял а и ако е имало ауспуха щеше да е много-много черен това си е бая масло за тоя пробег а то не е така.

Иначе и на мен ми идва на акъла че може гумичките да са се втвърдили и да са за смяна вече.

Маслото карам 5 на 40 щото първия път се напатих с 10 на 40 и смених и бях доволен но просто в момента тази зима незнам какво става с таз кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фалшиво не мога да кажа ... защото първия път бях изключително доволен от това масло.

Стила ми на каране е един и същ ... в редки случай да я настъпя малко наистина малко ама такъв разход като този зимния от както я карам не съм имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто за 1.8Т мисля си ги чувал основните причини за загуба на масло - турбина, гумички, протекло уплътнение на масления охладител. Другите са по-рядко срещани. Все пак прегледай за течове. При мен така започна да похарчва сериозно и диагнозата беше гумички на клапани. Филма е сравнително голям понеже от многото клапани няма място да се бръкне и да се сменят лесно. Принципно става и без да се сваля главата ама трябват специални инструменти и не са много майсторите които ги имат и могат да го направят. На мен ми ги сменя един пич от Проспиид ама не в техния сервиз. Мамата му се ева на момчето а старите бяха станали буквално на кокал. Дори счупи едната докато я вадеше :zustimm: Все пак излезе доста по-евтино от сваляне на глава със шлайф, гарнитури и т.н. Като свалящ глава обаче бонуса е, че се прави цялостна проверка, премерване и напасване на клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тошко ти ме закопа ве човек ................... честно ти казвам.

Течове няма щото както казах съм щял да видя в гаража а той е сух ...

Иначе с 10В40 ми гореше също много точно като я взех сложих такова и за 8000км изгоря 800грама. след което сложих 5В40 и разхода за сезоните които описвам се намали ... до този зимен сезон когато ето го резултата.

п.п Тошко в Събота рано сутринта къде си? Имаш ли някакви планове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мартине , залагам на гумички дано не е турбо.

Моите гумички на клапаните преди година и половина ги сменях и си бяха кокали.

Скоро смених и масления кулер с гумичката, разкарах картерната вентилация и сложих кечкен.

Два пъти вече сипвам 0 W 40 кастрол формула рс и го карам по 15000км за тези км . доливам 0,5л.

Първия път когато я взех колата и аз и сипах 10в40 но след това с 0в40 се усети разликата.

Та за тези години гумичките със сигурност са на кокал. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених маслото ... са след 1000км. пробег ще видиме за кво иде реч бат Ванка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискам палци за масло менте.Виждал съм такова масло да пада на минимум за 500 км.Мотул Ексес 8100 при мен се оказа най-добрия избор за старата колица.Сега пак съм с такова и почна да се губи когато се появиха маслени петна под колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, взел си едно от най-добрите масла за този мотор. Аз преди 2 години имах същия проблем, карам с Мотул от както имам колата, но ми гореше точно толкова, колкото и на теб - за около 8-9000 км близо 2 литра, че и малко отгоре. Сменяйки гумичките на клапаните, горенето приключи резко. Сега за 5000 км, нямам и милиметър надолу на пръчката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видиме ... дано не са гумички а да е кофти масло че ще ми дойде малко ... и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

вече към 1500-1600 км пробег с новото масло промяна или спад на пръчката не отчитам ... хммм ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, ако през зимата си карал с много студени стартове, т.е. палиш, караш и още преди да загрее като хората пристигаш, то тогава е нормално да гори масло и то доста.

Лични наблюдения върху 4 коренно различни коли - две с турбо и две атмосферни. И 4-те имат този симптом. В големи студове при кратки разстояния "пипат" масло. Другото нещо е че при този тип каране (къси разстояния) самото масло много по-бързо губи качествата си. И реално след около 6000~6500 км пробег си е за смяна. Сега някой ще ме нарече луд, но това са ми наблюденията от близо 20 години с книжка и кола.

Ще вметна, че миналата зима карах такъв стил Аудито си (кратки пробези) и на таблото се изписа, че предстои смяна на масло (с променлив интервал е) на 5500 км и 5 месеца преди изтичане на годината. А бях заложил 10 000 км и 1 година.

Тази зима (сменено масло юни 2010 г.) не стана така, но карам вече над 8 км в едната посока. Сега съм на 2000 км преди смяна и за този пробег съм долял около 600~700 гр масло. Никога не държа маслото на максимума на пръчката. Гледам да е малко над средата на щрихованата част. Че има там един надпис как повечето масло може да увреди катализатора. Та преди няколко дни ми светна предупреждението за ниско ниво. Долях гореспоменатото количество и нивото отиде над средата.

От моя гледна точка разход от 1 л масло на 10 000 км е съвсем нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо смени маслото. 90% залагам на фалшиво масло

kolega masloto s koeto si karal e s po golqma gastota i tova maslo h5w40 e s po malka gastota i izgaria poive4e.moje da e za smiana gumichkite i kolata na kolko probeg e

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Привет на всички колеги отново ...

Май си отидох на смяна гумички на клапаните.

Поради простата причина че за 5000+ километра след смяната този строшляк изяде към 700-800мл. масло Мотул Х-цес 8100 5В40.

Сега идва дилемата след като намеря гумички да кажем читави къде да ги сменя без да свалям главата и да не шлайфам и прочие а само да сменя гумичките???

Каква е цената за подобна интервенция да се сменят 20-те гумички?

И как да съм сигурен че е от тях при положение че няма пушек отзад никакъв ... нямам течове никакви но просто за този пробег до момента излапа толкова масло?

Мерси предварително.

п.п Да вметна че гледам по Аутодата че му дават в:

Горещ климат: 20В50

Умерен климат: 10В40

Студен климат: 5В30

както и Алтернатива за умерен климат: 15В40

Аз го карам с 5В40 дали не му е много тъничко и като е топло и я настъпвам над 3000-4000 оборота на места затова да го гори?

Като предположим че при мен Масления филтър се различава от другите 1.8Т мотори и е по-голям събира с 200мл. масло повече.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто ако няма наистина нужда главата НЕ СЕ "ШЛАЙФА"!Странно е как тая операцийка я слагат като неотменна част от профилактиката на глава,е, не е така.А нужда има ако при измерване по "лицето" има разлики между които и да е две точки по-големи от 0,5 мм., т.е. от 5 десети, до там нещата се компенсират от гарнитурата и поддаването на самата глава.Нагоре като стойности означава температурно измятане и си иска "шлайф".

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Нико ...

Все си мисля че някой спомена и друг начин без сваляне и ще ми е интересно да сподели какъв е.

Както и да споделят мнение по другите ми питания. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Положението стана много лошо ... за около 6000км. пробег 1л. масло го няма.

Къде да търся причината???

Как да установя откъде идва проблема - не е теч със сигурност няма 1 капка в гаража.

Гумички? Турбо? Друго?

Мерси предварително.

п.п Дали да не пробвам с друго масло (като марка или визкозитет)

Някой ми спомена че на капаците на Ауди спец. пишело да се карат с моторно масло AGIP ...

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то хубаво гумички Тошко ама не би ли трябвало поне малко да пуши или дими отзад или да мирише на масло при форсиране и така нататък.

Знам ли аз затова искам да разбера със сигурност не да сменям наред ... :X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...