vilik Публикувано 6 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2008 И така, днес беше наред и помпата на съединителя, след като вчера за пръв път усетих как педала не се връща съвсем нормално, даже на моменти заставаше по средата, та реших преди да ме остави на някое кръстовище да я разглобя и да видя какво е всъщност положението. Досега не бях разглобявал такава помпа, но както ще разберете по-късно няма никаква философия. Най-добре е да се започне с отваряне на гайката, дето държи металната тръбичка на на хидравличната помпа. Свалянето е сравнително лесно, но след това да се завърти изисква повече старание. След като гайката е развъртяна, изважда се металната тръбичка ( при мен не потече спирачна течност от нея, тя свързва двете хидравлични помпи ) Следващата стъпка е да се извади гуменото маркучле от съда за спирачна течност. Пригответе си нещо с което да запушите съда или го източете в нещо друго. На гуменото маркучле завих един болт за да не изтече нещо в купето. С това работата откъм двигателя е свършена засега.Сваля се кората под волана, вижте там къде помпата контактува с педала на съединителя. Там има едно щифтче Като го свалите, вече рамото на помпата е свободно, следват 2 болта шестограм нр. 6. (точно тази снимка не е много сполучлива) Вече може да се издърпа помпата Такова чудо представлява Време е да се навие гумения маншон и да се свали зегерката, която служи за контра на буталото на помпата. Най-лесно е с клещи за зегерки разбира се Още от тази снимка се вижда, че буталото изобщо не си и помисля да излиза Явно пружината е сдала багажа. Така и се оказваПружината освен, че счупена на няколко места , всъщност се оказват и две пружини с различен диаметър контактуващи с един специфичен накрайник, който се вижда лошо в края на пружината. Интересното беше при мен, че гумичките бяха непокътнати. Преди да се захвана с процедурата разпитах по магазините, предложиха ми ремонтен комплект с тези две гумички едната е двупосочна, другата еднопосочна на МАПКО за 10лв, но така и не ми трябваше на мен, евентуално на някой друг колега може да му е полезно. Нова помпа имаше за 70лв и то неизвестна за мен марка Та явно пружина ще се търси. Намерих подобен вариант в Бриколаж много хубави поцинковани пружини, към 6лв струваха комплект 3бр. По единично не се продават. Но пружините от Бриколаж са по-твърди, за да компенсирам я срязах малко по-късо от оригиналната пружина дето се вижда на снимката, имайте предвид, че това е парче от оригиналната, както споменах по-горе се беше натрошила!Пружината пасва идеално, сложих този накрайник, който беше преди между двете пружини от страната на буталото, пружината легна много плътно в него и след това с помощта на това приспособление Парче от капачка за буркан Успях да натикам буталото с гумичките му в помпата, тъй като гумичките се разтварят и държат контра, като ги обръгнете с капачката се прибират и след като са влезли леко навътре се вади ламарината ( капачката) Затворих цялата помпа, монтирах я по обратния път. Обезвъздушаване от пробката на долната помпа на съединителя. Трябва помощник, единия прави 5 напомпвания, задържа долу педала, а другия развива пробката, после я завива и пак се напомпва, стандартна процедура. И за всеобщо учудване експеримента взе, че проработи. Педала се връща перфектно и е една идея по-твърд на натискане, дори го намирам за по-приятен от преди. Да видим дали с времето няма да има някакви усложнения, но засега е перфектно за почти без пари и с малко старание Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pleyboi Публикувано 6 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2008 (Редактирано) OPati kolega nova kola moje bi zavisi kak si go napravil Редактирано 6 Декември 2008 от pleyboi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 6 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2008 (Редактирано) Вилик, браво за труда да качиш снимките.Ето това са размерите на моята пружинаЗначи в единия край 17мм външен и 15 вътрешен диаметърв другия край 13 външен и 11 ммм вътрешендебелина на навивката 1 ммгоре долу 17 навивкиразстояние между навивките 6 ммдължина на пружината 120мм. Редактирано 6 Декември 2008 от alexvan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 7 Декември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2008 Ето и една схема на тези помпи за по-добро онагледяване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bateice Публикувано 7 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2008 Браво колегасега няма да се чудим каде да търсим такава пружина Абе тоя форум е голема глезотия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 8 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2008 (Редактирано) За колегите от София тук http://www.feder-u.com/possibilities.htm изработват пружини.Смятам, че може да се поръчат няколко бройки.Ето това са размерите на моята пружинаЗначи в единия край 17мм външен и 15 вътрешен диаметърв другия край 13 външен и 11 ммм вътрешендебелина на навивката 1 ммгоре долу 17 навивкиразстояние между навивките 6 ммдължина на пружината 120мм.Като пружината трябва да бъде с крайни притиснати, обработени навивки. Редактирано 8 Декември 2008 от alexvan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plkochev Публикувано 8 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 9 Декември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 9 Декември 2008 Вече 4-ти ден карам предимно градско (често използване на съединител) и никакви проблеми! Изглежда ремонта е успешен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dominator Публикувано 10 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2008 Вече 4-ти ден карам предимно градско (често използване на съединител) и никакви проблеми! Изглежда ремонта е успешен евала!!!браво Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djbran Публикувано 11 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2008 При мен беше счупена пружинката след което си зех друга помпа от една морга,пружинка е наред но като натисна педала на съединителя много бавно/плавно и си остава натиснат,ако се натиска нормално/по-рязко/ проблеми няма при работата на съединителя.Дали да пробвам с ремонтния коплект за гумичките или друго!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
binev Публикувано 18 Август 2009 Доклад Share Публикувано 18 Август 2009 Аз сложих пружина от помпа на лада. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sloter Публикувано 20 Август 2009 Доклад Share Публикувано 20 Август 2009 Какви по-точно ти бяха симптомите преди ремонта? Аз веднъж сменях помпички (преди 7-8 месеца), но сега пак имам проблеми Понякога се 'замисля' преди да върне педала в горно положение и по странния проблем - понякога когато леко ама съвсем леко натисна съединителя до едно положение той плавно започва да потъва до най-долу, после трябва да го вадя с крак, след което всичко е нормално за известно време. Пфъ деба... ако се задържи така още малко ще ги сменям пак тия помпички, а как не ми се дават пари за ремонти - предпочитам да си я поглезя малко вместо това Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Август 2009 Доклад Share Публикувано 20 Август 2009 Какви по-точно ти бяха симптомите преди ремонта? Аз веднъж сменях помпички (преди 7-8 месеца), но сега пак имам проблеми Понякога се 'замисля' преди да върне педала в горно положение и по странния проблем - понякога когато леко ама съвсем леко натисна съединителя до едно положение той плавно започва да потъва до най-долу, после трябва да го вадя с крак, след което всичко е нормално за известно време. Пфъ деба... ако се задържи така още малко ще ги сменям пак тия помпички, а как не ми се дават пари за ремонти - предпочитам да си я поглезя малко вместо това Счупена ти е пружината на горната помпа - така беше и при мене - търси от колегите, дето продават втора употреба - новите са пълни ментаци. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 20 Август 2009 Автор Доклад Share Публикувано 20 Август 2009 Моята някъде 20 000км вече след ремонта още си бачка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sloter Публикувано 26 Август 2009 Доклад Share Публикувано 26 Август 2009 Някой да има такава помпа за продаване ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 26 Август 2009 Доклад Share Публикувано 26 Август 2009 Някой да има такава помпа за продаване ?Търси в Купува- Продава - има много Б3 и Б4 на части. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sloter Публикувано 27 Август 2009 Доклад Share Публикувано 27 Август 2009 Търси в Купува- Продава - има много Б3 и Б4 на части.Да, пуснах тема там, колегата more се отзова веднага при това на неустоима цена. Имам много да го черпя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickname778 Публикувано 15 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2009 То горе долу ми стана ясно какво става, ама все пак да попитам :Педала на съединителя не се връща - натискам за да сменя, иначе си се сменя ОК, обаче след това запира и трябва да го дръпна с крака иначе си остава на старото място. Освен това понякога като го пипна леко и потъва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sloter Публикувано 15 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2009 Смени си помпичката на време. Така можеш да изкараш известно време след това ще потъне нацяло и няма да можеш да сменяш предавки. На мен така ми се случи първия път - чат пат биваше, карах към сервиза и на един от светофарите хлътна долу и дори и с крак не можех да го дръпна. Така и така се е видяло, че ще го сменяш, най добре не чакай до последно. Моя съвет е да се обърнеш към някой колега във форума за работеща помпа. Колегата more почти ми прати една оригинална помпа на Боге. Да е жив и здрав! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
demoson Публикувано 25 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2009 Купих моята преди три години но когато си тръгнах с нея ми направи впечетление че педала не се връщаше чак до горе(задържаше)карах я така 2-3 месеца и изведнъж съвсем отказа.свалих горната помпа,занесох я на СПЕЦИАЛИСТ който само ремонтира помпи и уж я закрепи.За всеки сучай направих и долната.С големи мъки успях да ги накарам да работят.И така до ден днешен на 5-6 месеца правя помпи или ги сменям с оригинални не си копувам от магазините а от морги.Докато не ми се случи най-големия тормоз!Започна да ми се губи спирачното масло и си помислих че е от горната помпа.Свалих кората но маншончето беше сухо и празно. Затова продължих да търся от къде ми се губи спирачната течност.Стигнах и до долната помпа на съединителя.Беше омазана цялата и точно тя беше виновна за теча на масло.Не бях отварял такава и направо реших да я занеса при СПЕЦИАЛИСТЪТ!!!смяна на гумичката ми коства никаквите 8 лв.Доволен я монтирах и започнах да обезвъздушавам.и така цели 4-ри дни!Скубах си косите,чупих пръсти,свалях няколко пъти горната помпа и няма и няма!Накрая намерих една захвърлена(долна)и реших да пробвам да я отворя.Прегледах я почти нова.Почистих я и тръгнах да я монтирам.когато свалих долната помпа махнах маншончето с щока да ги сложа на другата и тогава видях че долната помпа е с блокирало бутало на средата!ОНЕМЯХ!Седем дни ходене по мъките,шофиране в градски условия без съединител.Направо ужас! Така че колеги не се подлъгвайте като мен по добре сами се опитайте за да не ви е яд толкова. П.С.Сега съединителя е перфектен! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BENNET Публикувано 9 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2009 искам да попитам колега понеже аз сам лайк и каквото мога сам научил с гледане и четене тук ),Мога ли да изкарам тази помпа без да я вдигам на канал защото сдаде в двора и нямам с какво да я дръпна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
binev Публикувано 9 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2009 Не ти трябва канал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter11 Публикувано 13 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2009 За колегите от София тук http://www.feder-u.com/possibilities.htm изработват пружини.Смятам, че може да се поръчат няколко бройки.Ето това са размерите на моята пружинаЗначи в единия край 17мм външен и 15 вътрешен диаметърв другия край 13 външен и 11 ммм вътрешендебелина на навивката 1 ммгоре долу 17 навивкиразстояние между навивките 6 ммдължина на пружината 120мм.Като пружината трябва да бъде с крайни притиснати, обработени навивки.И аз днес се занимавах с тази процедура, за което много ми помогна тази тема. Колегата alexvan е прав - пружината е ЕДНА с различни диаметри в двата края - около 17 и 13 мм външен диаметър. Но явно и ако се сложат 2 пружини като колегата vilik, няма да има проблем Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radosstin Публикувано 21 Април 2010 Доклад Share Публикувано 21 Април 2010 Здравейте колеги! И при моята колица съединителя сдаде багажа - като го натисна до долу, после се връща само работния ход, а свободния ход не го връща, тоест педала си остава наполовина натиснат и се налага да го връщам с крак. Предполагам е отишла горната помпа на съединителя. не съм я отварял още, но ще ползвам съветите на колегата vilik и дано се справя. Искам да помоля по-опитните колеги да обяснят по-подробно как се обезвъздушава после съединителя и къде е тая пробка на долната пампа на съединителя. Ако някой метне и снимки, просто ще стане "пирифектно" . Предварително благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niji Публикувано 21 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 21 Юли 2010 Здравейте колеги! И при моята колица съединителя сдаде багажа - като го натисна до долу, после се връща само работния ход, а свободния ход не го връща, тоест педала си остава наполовина натиснат и се налага да го връщам с крак. Предполагам е отишла горната помпа на съединителя. не съм я отварял още, но ще ползвам съветите на колегата vilik и дано се справя. Искам да помоля по-опитните колеги да обяснят по-подробно как се обезвъздушава после съединителя и къде е тая пробка на долната пампа на съединителя. Ако някой метне и снимки, просто ще стане "пирифектно" . Предварително благодаря! според вас колеги ,има ли вероятност ,ако има ваздух във спирачната система ,да попадне въздух и във хидравликата на съединитела........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване