Jump to content

Б8 2.0 ТФСИ или Б8 3.0тди


Recommended Posts

Привет колеги,

 

обмислям вариант за купуване на Б8ца. В момента карам б6 1.9тди и съм адски доволен, но имам финансова възможност да купя б8ца. Роднина  (от който си купих и б6цата)  се занимава с продажба на втора ръка коли в момента и има споменатите модели и разбира се би ми продал колата по-тънко.  

 

Чуденката ми е ако тръгна да купувам, коя да избера...и 2те са куатро, автоматици,седан.. 2009 внос от Швейцария уж. Най-важното което искам да знам е за моторите. Кой би ми правил по-малко проблеми. Държа да отбележа, че колите от към мотор, окачване и електроника са ОК, бензина е със смачкан калник отпред ляво , а дизела ударен отзад и има за смяна  десен стоп и нужда от малко изчукване...но не е засегнато нищо повече от ламарини, което ще се оправи както трябва. Колите се карат без ядове. 

 

Бензинката е със С-троник, а дизела типтроник...знаете разликите какви са. От към екстри се припокриват и не бих казал, че някоя има нещо, което другата го няма (автопилот, ММИ , двузонен климатроник, запазен салон, биксенон, цветен ФИС,) Разликите са, че бензиката е с 18ки и С-лайн, дизела с 17ки и не е С-лайн.

 

 Съществената разликата е в моторите и тук е въпроса ( за разход не ми се говори, щот до колкото съм чел и интересувал е г/д еднакъв..може би с една идея дизела ще е по-иконичен от към градско, но не мисля че ще има разлика повече от 1л на 100). Дизела е голям обем, ДПФ, 6 цилиндъра и 100% доста по каран. От тук разсъждавам, че и повече разходи ще има по него и като редовна поддръжка. така и ако евентуално с времето като има проблеми ще е по-скъпо за ремонти. Бензина като мотор ми се вижда по-добре. 2 цилиндъра по-малко , "2 проблема по-малко" ...по-евтин за редовна поддръжа и тн. Така си мисля...вие кажете. 2.0 ТФСИ с 98 ли се кара?

 

Карах ги и двете коли, но тъй като нямат номера ги карах из едно село и единствено на главната улица можех да ги натисна. Дизела дърпа повече..може би щот има 500нм, но като чиста скорост на правата тфси не остава изобщо назад дали заради по-бързата кутия и 7 предавки..а и мотора е  по-пъргав. Така, че дизела би бягал повече само на баирите :)

 

В момента б6цата ми няма никакви проблеми и съм доволен и не искам да взема сега едно б8 и току виж след някой друг месец почна да се ядосвам. Ще ми липсва само разхода на мойто 1.9 тди, но ще го преглътна спрямо кефа на "новата" кола с повече екстри и мощ. 

 

Нека се изкажат мнения от хора имащи такива коли и вс имащи опит с тези двигатели. Какво да гледам, какво може да ме притесни и тн:) Мненията Ви ще са от полза при евентуален избор или пък да си остана и покарам още някоя друга година б6цата.

 

Мерси и хубав ден:)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 78
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има различни версии 2.0TFSI. 211 коня е най-добрата и безпроблемната.

Аз бих избрал бензина, защото не харесвам тракалници, заради по-хубавите джанти и S-line. Тази разлика ако тръгнеш да я изравниш при дизела (да си купиш джанти и S-line) ще ти излезе доста пари.

Разликите във вървежа и разхода са пренебрежимо малки, но и двете са в полза на дизела. Бензина обаче със сигурност е каран по-малко и се поддържа по-евтино. Потенциала за тунинг няма да го споменавам. Успех, и ако искаш можеш да споделиш някоя снимка.

За кутиите не мога да помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не винаги двата цилиндъра по малко са проблеми по малко. 6-таците имат своите предимства и здравина и са доста по здрави и добре направени от четирицилиндровите и това според мене важи за двигателите от всички марки:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за бензиновата от мен. Плюс за мен е че е с С-троник със 7 степени - с два съединителя. Сменя много бързо в ускорение. Е, може да се случи от 6-та да мине малко време докато върне 4-та като се натиснеш на газта, но пак си е бързо. Има лостчета до волана, нали? 

Не знам само как да разбереш дали "пипа" маслото този бензин, защото има навика да го прави.

Честно казано, трябва да видя и двете, за да мога да си избера. Досега съм притежавал само с лост за скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума точно за 211кс бензин и 245 кс. дизел. 

 

2.0тфси 211кс с 98 бензин ли се кара? Инач бих качил снимки, но ...като една мноооого голяма част от хората в Сф просто работя тук, иначе колите са по Видинско и по празниците имах щастието да ги покарам малко. Сега не съм там, за да ги снимам, но ако си ходя в началото на май ще снимам и кача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dhtj 2тфси има ли го тоя обтегач на веригата,подобно на 1,8т,дето струва около 1100лв в Порше и ако Ghostdog не успее да го намери с 50% по-ниска цена,си плащаш добре?А сега любителите на АГУ трябваше да убеждават да се сложи газ,ама май при този мотор не е много рентабилно и ефтино.Понеже спомена и разхода:доста написано има за 3.0тди колко харчи,а иначе по каталог е 8,7/6,1 градско/извън на купе Б8,но май има някой друг литър отгоре,при с-троник 211кс съответно е 10,2/6,8 градско/извън,като и тук май трябват корекции.

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете имат перца за смяна на скоростите. Иначе и аз четох теми в чужди форуми, че 2.0 тфси хапва масло нещо от типа на 1л на 10000 км, което за техника толкова напред в материала ми идва доста...то б3ката, която имах преди години не пипаше грам маслото от смяна до смяна, а тва го иска да му доливам на 3 месеца по 500 мл. масло има да го псувам....

 

ГАЗ на директен инжекцион не може да се монтира....някъде бях чел некви теми и филми, че има некви системи дет с тях можело та на 3 инжекции газ, следващата е бензин и обратно и тн ...ама си е чист филм, така че за газ не говорим.. :respekt:

Редактирано от xaxaxaxaxaxa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва странно бензиновите да горят масло,а при последните дизелови минали през ръцете ми,до момента нито една не го е харчила - максимума до който са падали е бил на щека от макс до малко по него/около 0,5 см/ за 10к км.Странно все пак.Ако можеш по някакъв критерий да ги сравниш коя е по-запазена и с по-малък пробег вземи по-запазената.

 

П.С.Не ме плюйте за дизела,аз харесвам "тракалници".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама се говори не за 1л. на 10 000к. км. а за 500мл. ама на 1000км. което си е в най добрия случаи 5л масло от смяна до смяна.Мен лично това ме отказа от този двигател и ме насочи към 3.0ТДИ и 3.0ТФСИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз карам дизел, споко :) ама тва което имам сега, не мога да го сръвня с тва което е 3.0тди на б8:) по-тих е, мн мощен....е харчи си средно 10/100:)

 

Колите до колкото знам скоро ще бъдат с оправени ламарини и ще ги прати за боядисване. Иначе не си спомням на колко км са точно, но дизела беше 100% на повече щот ми направи впечатление, че беше разлика от типа 80 к км отгоре. 

 

Да си призная бензина някак ме влече повече, единствено тва с маслото и дали се кара с 98 октанов бензин ме интересува, но с маслото няма как да го знам, нито и моя човек не може да ми отг и да каже.

 

Уа може да сам ги разбрал грешно, но ако е 500 мл на 1000 км или при моето каране малко над 1к км...всеки месец да доливам ще ме дразни мнг ..

Редактирано от xaxaxaxaxaxa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dhtj 2тфси има ли го тоя обтегач на веригата,подобно на 1,8т,дето струва около 1100лв в Порше

Да, даже педесе хиляди лева струва. Половината обтегач. :hilezh:

Стига глупости, има сервизна акция за това и проблема се отстранява безплатно.

 

A разликите в разхода по каталог са под литър смесено, със сигурност, не мога да проверя сега.

Разход на масло наистина има, в рамките на 1-2 литра на 10к км, в зависимост от карането. Ако не можете да си позволите литър масло не знам как ще успеета да си купите кола на 3 години. :hilezh:

 

А феновете на дизелите да се опитат да ми намерят 2.0tfsi на 4-500 000км в немското мобиле или някъде другаде. Щото с такива 3.0 дизели е пълно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама се говори не за 1л. на 10 000к. км. а за 500мл. ама на 1000км. което си е в най добрия случаи 5л масло от смяна до смяна.Мен лично това ме отказа от този двигател и ме насочи към 3.0ТДИ и 3.0ТФСИ.

Това си е живо предимство :)

Винаги знаеш, че маслото винаги ти е прясно и може да даваш газ до дупка дори и преди смяна :)

 

ТФСИ се кара с 98!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при мен не става дума за пари....а че ще ме дразни адски, но до 2л на 10000 км да кажа, че го приемам. Иначе колите уж до преди месеци 4-5мес. са карани и обслужвани и би трябвало да са преминали през сервизните акции и тн.

Редактирано от xaxaxaxaxaxa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А феновете на дизелите да се опитат да ми намерят 2.0tfsi на 4-500 000км в немското мобиле или някъде другаде. Щото с такива 3.0 дизели е пълно!

Невъзможно е да бъде намерена такава кола в мобилето!

Правилното място където може да я намериш е в Немският аналог на Надин :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dhtj дай сега да ти отговоря - ПИТАХ дали го има или не,а не се заяждах,както правиш ти.Дали има сервизна акция и дали ще се облажиш са 2 различни въпроса.И понеже спомена среден разход - по-добре да не говорим за това,че е като в приказката:единият ял месо,а другият ориз - средно и двамата са яли месо с ориз.За да наричат 2.0 на Б6 маслояд сигурно има защо,а доколкото е споделено по-горе и 2.0 тфси не отстъпва.Освен това Германия се слави с предпочитания към дизела - отвори което искаш немско списание с анкети и допитване до официалните дилъри и ще разбереш защо няма бензин на 400-500к км,освен че са тотал доста преди дизела.

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 маслояда в B6 единственото общо с 2.0tfsi е обема и броя на цилиндрите.

Личи колко си запознат, с приказките за ориза и мръвките си за един друг раздел, не за тук. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загледах се в моментния разход при дизеловата с типтроник.

- при 200 км/ч - 13 и нещо

- при 150 км/ч - 7,6-7,8/100

- пълно ускорение на пета от 150 нагоре - 26 моментен и пада.

 

Бензиновата тръгва 40+ на пълно ускорение и след 200 пада до 37 някъде. 

Имай го предвид ако ще го шпориш много ;-)

 

Моя дръгел качва 99 на по-малко коне, така че новите технологии са си друго нещо в това отношение. Това по повод как обяснявах на един с рено dci за 40/100 при педал в мокета и той за малко да припадне. Добре че не казах нищо за моята....

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти като си толкова запознат и си за този раздел защо не уграмотиш незапознати като мен с концепцията и спецификата на 2тфси,току виж следващата ми е бензин.Или можеш само коментари от по 2 реда да напишеш без да кажеш смислено нещо.

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0tfsi е с директно впръксване и принудително пълнене (турбина). Кара се на 98 и монтажа на газов инжекцион е скъпо и сложно "удоволствие" Разхода на масло се дължи на спецификата на директното впръскване. При всички fsi и tfsi мотори, които съм карал го има, дори и на 4.2

2.0 130 коня в B6 е атмосферен, 20 клапанов, инжекцион и разхода на масло е поради някаква инженерна недосмислица. Неслучайно производството му е прекратено доста бързо :hilezh:

 

Та нямат нищо общо двата мотора, както казах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не няма да се кара бързо колата....карам си със 100кмч извън града и 140кмч на магистралата. Съвсем нормално и спокойно шофиране. Спазвам правилата накратко.

 

Тва не значи, че някой път макар и рядко не ми превкл мозъка на др вълна и правя малко "need for speed"  :hilezh:и тогава искам да си знам, че колата ми има мощност , тва се случва най-вече като някой с някоя с 20 годишна кочина ме задмине в някое градче, където вс знаем че се кара с 50:) айде да си позволим 60кмч, но понеже е баровец що не да задмине а4ката, след тва го догонвам и го наказвам по-бързата процедура :) или понеже съм от Видин, та често минавам през Петрохан и преди прохода на правите някой ме задмине с 130кмч и после в планината по завойте го няма никъде колкото и газ да дава и се получава същото  :flipoff: Но стига толкова отклонение от темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0tfsi е с директно впръксване и принудително пълнене (турбина). Кара се на 98 и монтажа на газов инжекцион е скъпо и сложно "удоволствие" Разхода на масло се дължи на спецификата на директното впръскване. При всички fsi и tfsi мотори, които съм карал го има, дори и на 4.2

2.0 130 коня в B6 е атмосферен, 20 клапанов, инжекцион и разхода на масло е поради някаква инженерна недосмислица. Неслучайно производството му е прекратено доста бързо :hilezh:

 

Та нямат нищо общо двата мотора, както казах.

 

Благодаря за отговора,че чесно казано ме домързя да намеря нещо смислено и обобщено.  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, например 2.5 TDI, нали? :hilezh:

Ако го купиш чисто нов и обслужваш както трябва и навреме ще ти даде проблем след много много години. Тва че ние зимаме 20 годишни кошове и им викаме "нови коли" си е наш проблем:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко пак се получава  да сръвняваме със старите мотори от преди 10 г...конкретно искам мнения за 2тфси и 3ка тди на б8....

 

Получих няколко мнения за 2 тфси. Нещо друго от тва че може да яде до 1 кофа масло и че се кара с 98 ..?

 

За дизеляка..? ДПФ го считам като бъдещ проблем...нещо с дюзите...предполагам и редовните разходи по обслужването са по-високи? 

 

Щот ако купя, която и да е от двете ще я карам поне 7-8 години. Поне да си заслужи парите...то ясно че нема ми ги върне де...даже ще искат повече с времето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...